Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: čtv 09.12.2010 19:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 14.5.2010
Příspěvky: 913
Bydliště: SK
Zdravim vsetkych, mam take male dilema.Mam novy vysielac Aurora 9 a mozem nastavovat letove rezimy.Vpodstate mi je jasne naco su ale nechapem, ze preco napr nestaci, ze na 3-polohovy prepinac nastavim na polohu 1-kridielka jemne dolu do termiky, na polohu 2-normal a na polohu 3-jemne hore pre strart ktomu na paku plynu brzdy(tak by som to mal na DX7)? Aka je vyhoda pri F3K dat kazde na svoj vlastny letovy rezim?Mohli by ste sem popisat Vase nastavenia letovych rezimov?(Nemam na mysli presne vychylky.Chapem ze to je kazdeho KnowHow.Len pre priklad.Urcite to pomoze viacerim zaciatocnikom)

Dufam ze to neni moc zaciaticnicka otazka :twisted: :lol:

_________________
Futaba T-14MZ,Proxima II,Skywalker EPO,DJI F450 + NAZA M V2 + H3-2D,Tricopter


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 09.12.2010 19:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.10.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Ústí nad Labem
Ono je to mimo jiné o tom, s jakým modelem létáš a jaké máš požadavky.

Létám převážně elektrovětroně. Takže letové režimy:

1. Start - Na plynové páce motor.
2. Termika - na plynové páce zakřivení odtokové hrany
3. Přistání - na plynové páce "brzdy".

V každém režimu jsou samozřejmě ještě potřebné mixy ( např. potlačení VOP při motoru, při "brzdách" ......)

Zkus se podívat na nastavení modelů F3x - tam je to mnohdy popsáno podrobněji.

_________________
Rychlost, výška, myšlenka.Pro úspěšné létání je třeba mít alespoň dvě.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Letove rezimy
PříspěvekNapsal: čtv 09.12.2010 19:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
Homer.Simpson píše:
Zdravim vsetkych, mam take male dilema.Mam novy vysielac Aurora 9 a mozem nastavovat letove rezimy.Vpodstate mi je jasne naco su ale nechapem, ze preco napr nestaci, ze na 3-polohovy prepinac nastavim na polohu 1-kridielka jemne dolu do termiky, na polohu 2-normal a na polohu 3-jemne hore pre strart ktomu na paku plynu brzdy(tak by som to mal na DX7)? Aka je vyhoda pri F3K dat kazde na svoj vlastny letovy rezim?Mohli by ste sem popisat Vase nastavenia letovych rezimov?(Nemam na mysli presne vychylky.Chapem ze to je kazdeho KnowHow.Len pre priklad.Urcite to pomoze viacerim zaciatocnikom)

Dufam ze to neni moc zaciaticnicka otazka :twisted: :lol:



Ty letové režimy jsou třeba proto, aby jsi měl pro 1-křidélka jemně dolů do termiky, možnost přetrimovat jinak výškovku, zapnout současně mix křidélek do směrovky......
Prostě v každém z těch tří letových režimů můžeš mít kompletně jiné nastavení prakticky všeho.
Já to nepovažuji za Knowhow, pokud chceš konkrétní nastavení, mohu Ti to popsat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 09.12.2010 20:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.10.2008
Příspěvky: 1708
Bydliště: Praha Kunratice
To co ty popisujes je proste prirazeni nejake funkce na prepinac.

Smyslem letoveho rezimu je neco trochu jineho - je to zmena konfigurace celeho letadla (nastaveni, vychylky, mixy), klidne i vcetne zmeny prirazeni prepinacu pokud je potreba

Pokud chces sklopit klapky staci ti na to funkce.

Pokud chces ero prevest do rezimu "termika" tak chces (napriklad) sklopit kridylka a klapky, nastavit vyskovku na kompenzaci klopiveho momentu, priradit na nejaky ovladac jemne doladovani sklopeni odtokove hrany, zapnout presne naladeny mix kridylek do smerovky a zacit jemne primichavat klapky do vyskovky pouzijes letovy rezim, ktery ti vysilac i cele ero nastavi na optimalni vyuziti termiky

Jak vidis, tak letovy rezim zacina mit smysl o slozitejsich modelu s vice ovladanymi prvky - coz neznamena ze ho nevyuzijes i u jednoduchych - slozni ke komplexnimu nastaveni celeho era

_________________
Nejlépe to nosí nad hlavou a ještě ke všemu směrem do slunce.
Nejlepší investice jsou peníze vyhozené do vzduchu.
Žádný učený ještě z nebe nespadl.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 09.12.2010 20:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2008
Příspěvky: 2355
Bydliště: Bratislava
Ahoj.

V zivote som "vetron" nenastavoval tak to ber s rezervou lebo nwm co kde pozadujes :wink:

najprv si zalozis 3 letove rezimy keby ako hovoril JMalik by si tam chcel este dake dodatocne mixy na kazdu vec zvlast

Prepinac si das napr C ktory je 3 polohovy. Hore 1. rezim, stred normal, a dole 2.

A este dodam ze mam menu v cestine takze nwm ako sa tie funkcie presne volaju

1. Das si mix vzlet ( myslim ze u ang je to launch ) a tam si das pomer kolko % sa ma jedno druhe kridelko zdvhnut/klesnut, ako prepinac si das takisto Ccko a zladis to tak ze prepnutim hore ( da sa aj letovy rezim jedna ) sa tie kridelka daju jemne dole... a pozor musis ( na display hore v strede ) prepnut z C na S ( Ccko ti tie hodnoty nastavi do kazdeho rezimu, Sko len do aktualneho tak aj pri nastavovani by si mal mat prepinac hore )

2. tam nic

3. Das si zase cez mix launch len das pomer mixu naopak aby sli kridelka dohora.
A potom ta brzda. Usudzujem ze mas F3Kacko kde asi nejsu brzdy v kridle ( take tie stity kolme na kridlo ktore sa vysuvaju z kridla ) tak tipujem ze chces len vysunut kridelka dohora. To ides do menu ovladanie klapiek ( nwm ako sa to vola po anglicky ) a tam aby si to mal na pake plynu tak ako mas hore vlavo nazov mixu mas taku malu spiku doprava tak nanu kliknes a tam sa ti objavia prepinace a das J2 co je plyn.

Potom si to uz nastavis podla libosti ze pokial chces mat vychylku pomocou % mixu ( A9 este nema servolimity ktore budu az vo V1.08 dakedy na jar takze to musis obmedzit pomoco % lebo inak by to mohlo hnat aj cez mechanicke moznosti kormidla )

Ak je to moc komplikovane tak nwm lebo ako som pisal prvy krat sa pokusam nastavit daco konkretne vo vetroni

Dufam ze to pomohlo

EDIT: teraz ma napadlo ako by slo dat to spustenie/zdvihnutie kridelok este inak a to cez D/R kde mozes dat inu hodnotu OFS ( povod je 0% ) kde vlastne posunies celu krivku vychylky po Y osi hore alebo dole, co vlastne posunie kridelka. Nevyhoda oproti LAUNCH je to ze to nemozes behom letu dotrimovavat pomocou pomocnych trimov LT,CT,RT. Hociktory z nic mozes priradit v mixe LAUNCH aby si mohol behom letu menit vychyku tych kridelok

_________________
EXTRA MX,EF extra 300 78"
http://adamweinzettl.webnode.sk/


Naposledy upravil Peppy dne čtv 09.12.2010 20:40, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 09.12.2010 20:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
Peppy,
tady to takhle není.
Princip je, že každý z předvolených letových režimů je plně nastavitelný, jde to nakonfigurovat naprosto nezávisle na jiném,...
To není o tom, že jeden necháš jako základní, kde nic neupravuješ. Těch režimů může být i více, záleží co komu vyhovuje. Může mít např. režim pro odhod, let, termiku, přeskok na rychlosti, přistání...atd.

(Brzdí se tady = flaperon cca 60 i více stupňů dolů)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 09.12.2010 20:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2008
Příspěvky: 2355
Bydliště: Bratislava
JMalik píše:
Peppy,
tady to takhle není.
Princip je, že každý z předvolených letových režimů je plně nastavitelný, jde to nakonfigurovat naprosto nezávisle na jiném,...
To není o tom, že jeden necháš jako základní, kde nic neupravuješ. Těch režimů může být i více, záleží co komu vyhovuje. Může mít např. režim pro odhod, let, termiku, přeskok na rychlosti, přistání...atd.

(Brzdí se tady = flaperon cca 60 i více stupňů dolů)


Ak myslis ten 2. tak tam som nepisal nic lebo ako homer pisal ze v strede prepinaca ziadnu funkciu nepozaduje.

A ja som to skusal a ide to ako Homer napisal ze na Ccku pozicia HORE idu kridelka dodola, STRED tam ziaden extra mix, a DOLE kridlka dohora a potom nwm co myslel tymi brzdami ci take tie stity alebo len kridelka dohora tak tam je to ovladane pakou plynu

_________________
EXTRA MX,EF extra 300 78"
http://adamweinzettl.webnode.sk/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 10.12.2010 10:12 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 31.5.2009
Příspěvky: 494
Bydliště: Žilina
vitousek píše:
Létám převážně elektrovětroně. Takže letové režimy:

1. Start - Na plynové páce motor.
2. Termika - na plynové páce zakřivení odtokové hrany
3. Přistání - na plynové páce "brzdy".


Ako je to potom so stopkami na páke plynu? Potrebujem merať motorový čas, pričom funkcia páky plynu sa mení. Raz tam mám motor, timer reaguje na zmeny polohy plynu spustením alebo zastavením stopiek, ale pri butterfly mám páku plynu v pozícií "plný plyn" a priťahovaním k sebe brzdím. Ako je to ošetrené?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 10.12.2010 10:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.11.2004
Příspěvky: 1340
Bydliště: Praha6-Nebušice
v první řadě dotaz zněl letové režimy na házedlo. netahejte sem nic motorového nemá to tu co dělat. rady jak nastavit elektrovětroň jsou sice fajn ale akorát hrozně matou.

nastavení letových režimů se tu už probíralo do hlouby-HLEDEJ

základ by měl být 4 letové režimy-zkráceně takto-
HOD-offset profilu na co nejmenší odpor
TERMIKA-co nejvíce vztlaku při nejlepší klouzavosti
NORMAL- nejdůležitější ale nejméně používaný letový režim. slouží k základnímu nastavení, mělo by být tzv. vše v nule.
RYCHLOST- udržení pronikavosti při co největším kluzu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 10.12.2010 10:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.7.2006
Příspěvky: 1393
Bydliště: Kladno
Tohle by me taky zajimalo, mam s tim na MX-16s problemy, ale nevim jak ta Aurora. U me to asi skonci nakupem cidla odebraneho naboje.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 12.12.2010 10:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2009
Příspěvky: 277
to Polynom: presne nerozumiem tvojmu popisu nastaveni Termika a Rychlost...

Je to takto, nie? : Termika = najmensie opadanie, Rychlost = najvacsia klzavost.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 13.12.2010 11:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.11.2004
Příspěvky: 1340
Bydliště: Praha6-Nebušice
diri píše:
to Polynom: presne nerozumiem tvojmu popisu nastaveni Termika a Rychlost...

Je to takto, nie? : Termika = najmensie opadanie, Rychlost = najvacsia klzavost.


ano zjednodušeně je to tak jak píšeš. jde o to naučit se seřídit model tak aby klouzal pořát správně při různých rychlostech letu. jednoduchý příklad- vracejí se dva modely z termiky z velké dálky. jednomu trvá návrat řekněme 2minuty druhému jen minutu. tzn stejné opadání, jen rychlost je rozdílná. samozřejmě výchozí body jsou shodné.

pokud toho využiješ v určitých případech to hodně pomáhá.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 13.12.2010 13:21 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27.4.2008
Příspěvky: 122
Bydliště: Vysočina - Škrdlovice
Polynom píše:
jednoduchý příklad- vracejí se dva modely z termiky z velké dálky. jednomu trvá návrat řekněme 2minuty druhému jen minutu. tzn stejné opadání, jen rychlost je rozdílná. samozřejmě výchozí body jsou shodné.

pokud toho využiješ v určitých případech to hodně pomáhá.


Pokusím se to trošku doplnit,
naše dva stejné modely s rozdílným nastavením pro fázi normál ( návrat, přelet...), jeden má nastavení flaperonů křídla na maximální klouzavost (množství naklouzaných metrů z jednoho metru výšky) a dokáže se vrátit za 1min, tak druhý který letí tedy dvakrát déle letí dvakrát pomaleji a velice podstatná věc, která se mění je právě klouzavost. S úbytkem rychlosti na polovičku bude přibližně! poloviční a s velkou pravděpodobností model ani nedolétne. Je tomu proto, že pokud je rychlost snížena na polovinu, tak se musí vyrobit o 2*m*g/ró*(V/2)^2*S více vztlaku, aby letadlo setrvalo v rovnovážném letu a výchylkou kormidla se přidá vztlak a také odpor a už se nejedná o let na maximální klouzavosti. Měnící se klouzavost mění úhel klouzání a také opadavost, která bude velmi rozdílná. Proto jak psal Petr nepodceňovat fázi normal ala fázi maximální klouzavosti.
... Pokud to bude špatně nastavené, tak prostě model budete hledat někde v kukuřici...

_________________
Honza
http://www.youtube.com/watch?v=e0NYTm8zG8Y


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 13.12.2010 22:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2009
Příspěvky: 277
Ja viem chlopi co chcete povedat ale nechapem ako je to napisane :)
Odpisal som hlavne preto aby si hocikto kto si toto precita vedel nastavit kacko.

Z polary modelu aj profilu vyplyvaju dva zakladne body ktore sa fest hodia: max klzavost a min opadanie. Vsteko ostatne je niekde medzi a chce to mat cit v rukach. Ale podla mna len tieto dva body sa nastavuju na klapkach.
Samozrejme ked fuka a zacneme hovorit o klzavosti voci zemi a nie len voci vzduchu tak sa veci menia.

Klzavost a prenikavost su dve rozdielne veci. Ako urobit nastavenie pre max prenikavost pokial zanedbam dovazovanie?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 13.12.2010 23:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
diri píše:
Ja viem chlopi co chcete povedat ale nechapem ako je to napisane :)
Odpisal som hlavne preto aby si hocikto kto si toto precita vedel nastavit kacko.

Z polary modelu aj profilu vyplyvaju dva zakladne body ktore sa fest hodia: max klzavost a min opadanie. Vsteko ostatne je niekde medzi a chce to mat cit v rukach. Ale podla mna len tieto dva body sa nastavuju na klapkach.
Samozrejme ked fuka a zacneme hovorit o klzavosti voci zemi a nie len voci vzduchu tak sa veci menia.

Klzavost a prenikavost su dve rozdielne veci. Ako urobit nastavenie pre max prenikavost pokial zanedbam dovazovanie?


Pokud kroužíš, létáš v bezvětří kolem sebe a nepotřebuješ rychle opustit oblast klesání, nebo rychle přeskočit daleko do stoupáku, tak Tě většinou zajímá minimální opadání a je jedno, že je to na malé rychlosti.
Pokud se za bezvětří vracíš z velké vzdálenosti, tak nastavíš režim maximální klouzavosti ( ten bod není příliš vzdálený na poláře od bodu minimálního opadání).
Situace se dost změní, pokud se budeš vracet i z třeba malé vzdálenosti proti silnému větru. Režim nejlepší klouzavosti Ti může být nanic, pokud i při téhle rychlosti budeš nedolétávat, nebo dokonce couvat.
Pak může být i klouzák 1:1 dobrý, pokud to poletí dopředu a nebude to couvat. Všechno je o té poláře a síle protivětru.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz