BKSL
|
Napsal: pát 11.10.2013 16:30 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2012 Příspěvky: 318 Bydliště: Bánovce nad Bebravou
|
Precitat este ako tak, ale spravne pochopit to uz da zabrat .
_________________ RC glider Fling MiniCorado Daidalos 230
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pát 11.10.2013 16:42 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
BKSL píše: Precitat este ako tak, ale spravne pochopit to uz da zabrat . Jenže když ti někdo odpoví na vytrženou část, tak to za dvě hodiny zapomeneš. Ale když si dáš půl hodiny na zamyšlení nad těmi obrázky, tak se ti to složí do celku s logickým smyslem a budeš si toho pamatovat mnohem víc a na celý život.
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: pát 11.10.2013 18:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
BKSL píše: To je moc citania, preto pisem sem aby mi to niekto zhrnul v kocke, na to predsa forum je, clovek pomaha cloveku . V podstate ma napadlo ze menit profil kridla z idealneho profilu je blbost - vznikaju vacsie straty energie lietadla vzhladom na vytvorenie nevhodneho prudenia okolo klapiek. Preto ma napadlo menit tazisko v lietadle podla toho ako sa meni vietor. Bateria bude na voziku na malych kolajnicach pozdlzne v trupe. Vozik bude posuvany servom. Ked bude treba letiet proti vetru tak sa nezmeni idealny profil kridla ale zmeni sa tazisko posunom baterie po voziku napred tak ze bude tazky model na predok. Pri vetre odzadu to bude opacne. Tymto sa vyhneme energetickym stratam na klapkach (flaperon) a v kazdom vetre dosiahneme idealnu klzavost. Co vy na to ? K té rychlosti. Maximální klouzavost je bod na poláře. Takže z toho je jasné, že max. klouzavosti to dosahuje jen při jediné hodnotě rychlosti Bod nejmenšího opadání leží v jiném místě poláry( mírně vlevo, na menší rychlosti). "Ideální profil" je takový, kdy je v tomto případě flaperon v nule. To ale neznamená, že je to ideální nastavení pro každou letovou fázi. Flaperon mírně nahoru umožní dosažení vyšší rychlosti při jen mírném zhoršení klouzavosti = používá se to na přeskok a ve fázi hodu a stoupání. Flaperon mírně dolů je nastavení do termiky. Zase je opadání a klouzavost o něco horší, ale rychlost je menší a umožní to točit na menším poloměru. Výsledkem je lepší využití stoupáku. Posun těžiště tohle řeší větším zhoršením parametrů, nehledě na to, že pro další snížení rychlosti je to nepoužitelné. Nelze posunovat těžiště více dozadu, než je poloha na minimálním úhlu seřízení a maximálním výkonu. Tam pomůže jedině to kladné nastavení odtokové hrany. Tak jsem to zestručnil a podal asi tak, že jestli si to přečte ing. Lněnička, tak to s ním flákne
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Lněnička
|
Napsal: pát 11.10.2013 19:27 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.8.2011 Příspěvky: 450
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Jirko Maliku, venku začalo dost pršet, v dílně mám rekonstruované "prkno", které bych měl zítra dokončit, nějak jsem se zamotal do dvousedadlového kluzáku o rozpětí 16,5m a klouzavosti asi 32, ale co je nejhorší, že mi došel kvalitní kvasný nápoj z vinné révy. Proč vy se kluci, kteří jste tak krásně "zahákováni" do letectví občas nesejdete a nedáte několikahodinovou řeč o tom, o čem se vám zdá a co byste chtěli dokázat. Vždyť vás to neustálé diskutování musí stát dost času i námahy. Povídání, od stolu v nějaké příjemné místnosti, na tomto fóru je prospěšné mnoha nadšencům letectví, ale jakékoliv setkání v tváři v tvář je mnohem přínosnější. Ale možná jsem ze staré školky a tak to taky berte. Teď se blíží podzim a zima a možná, že by to stálo za úvahu. J.Lněnička
|
|
Nahoru |
|
|
JiriB
|
Napsal: pát 11.10.2013 20:44 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 28.10.2012 Příspěvky: 101
|
BKSL píše: To je moc citania, preto pisem sem aby mi to niekto zhrnul v kocke, na to predsa forum je, clovek pomaha cloveku . V podstate ma napadlo ze menit profil kridla z idealneho profilu je blbost - vznikaju vacsie straty energie lietadla vzhladom na vytvorenie nevhodneho prudenia okolo klapiek. Preto ma napadlo menit tazisko v lietadle podla toho ako sa meni vietor. Bateria bude na voziku na malych kolajnicach pozdlzne v trupe. Vozik bude posuvany servom. Ked bude treba letiet proti vetru tak sa nezmeni idealny profil kridla ale zmeni sa tazisko posunom baterie po voziku napred tak ze bude tazky model na predok. Pri vetre odzadu to bude opacne. Tymto sa vyhneme energetickym stratam na klapkach (flaperon) a v kazdom vetre dosiahneme idealnu klzavost. Co vy na to ? Ale to už bylo "vynalezeno", jako už mnoho věcí..... Mrkni sem: http://www.gliderpilot.org/US-SoaringDiamondAnniversaryAsi "uprostřed" je zmínka o Ray Gimmey, který ve svém Nimbusu 2 měnil polohu těžiště přečerpáváním rtuti, ale měl to nějak jinak než ty, t.zn. na přeskok čerpal rtuť dozadu a pro kroužení přečerpával dopředu..... Tak to ještě nějak "domysli"... Sorry...
|
|
Nahoru |
|
|
BKSL
|
Napsal: pát 11.10.2013 20:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2012 Příspěvky: 318 Bydliště: Bánovce nad Bebravou
|
JMalik píše: Posun těžiště tohle řeší větším zhoršením parametrů, ... Podla mna zmenou taziska dosiahnem mensie energeticke straty napr. pri lete v protivetre ako ked zmenim profil prostrednictvom odtokovej hrany. Příloha:
straty.jpg [ 100.58 KiB | Zobrazeno 1730 krát ]
_________________ RC glider Fling MiniCorado Daidalos 230
|
|
Nahoru |
|
|
BKSL
|
Napsal: pát 11.10.2013 21:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2012 Příspěvky: 318 Bydliště: Bánovce nad Bebravou
|
Ortut je hmotnost naviac. Dobre lietadlo nesmie mat ziadnu pasivnu hmotnost naviac. Ak treba dosiahnut vyssiu rychlost - prenikavost, tak treba prerobit design lietadla a znizit jeho aerodynamicky odpor.
_________________ RC glider Fling MiniCorado Daidalos 230
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: pát 11.10.2013 21:18 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
Hmotnost navic... a vodni zatez ve skutecnych vetronich je co?
A hlavne si myslim, ze bys mel nejdriv trochu nastudovat teorii, nez zacnes spekulovat o tom, ze posun teziste je lepsi nez zmena zakriveni profilu. Takhle by ses totiz mohl nechte zaradit do komunity "silenych vizionaru"....
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
BKSL
|
Napsal: pát 11.10.2013 21:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2012 Příspěvky: 318 Bydliště: Bánovce nad Bebravou
|
Hmotnost naviac sa dava do lietadiel len preto aby kompenzovala inu nedokonalost lietadla.
Otazka je co myslis pod zakrivenim profilu ? Ci len nieco velmi jemne ako napr. prehnutie celeho kridla v polovici s minimalnym uhlom alebo vytocenie relativne malej klapky s uhlom niekolko desiatok stupnov.
Zakladom minimalnych energetickych strat je aby laminarne prudenie okolo kridla nikdy neprechadzalo do turbulentneho prudenia.
_________________ RC glider Fling MiniCorado Daidalos 230
|
|
Nahoru |
|
|
bukin
|
Napsal: pát 11.10.2013 22:55 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 8.5.2011 Příspěvky: 57 Bydliště: Modřice
|
to "BKSL" Ty tady řešíš nějaký zbytečný hmoty v letadle a desetiny/setiny procent na odporu při vychýlení flaperonu do jiné polohy (nehledě na to, že v této oblasti Re to proudění je bůh ví jaký, jenom ne to teoretický) a dal by si do éra servo navíc + jakýsi kolejnice = zbytečná hmota! Takový systém by byl akorát poruchový, přidal bys zbytečný gramy navíc, ale hlavně bys beztak byl dole dřív než kdokoliv bez takovýho systému. Chci vidět jak řídíš takový systém během letu a vyhodnocuješ tu aktuální správnou polohu těžiště... Nestíhal bys seřizovat těžiště a smysluplně řídit. Když sedíš v éru a cítíš to na zadku, tak je to trochu něco jinýho než takle na dálku, ne? Nic proti úvahám mimo zaběhnuté koleje, taky rád fantazíruju Ale často je lepší věci zjednodušovat a ne naopak... JirkaB
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: pát 11.10.2013 23:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Lněnička píše: Jirko Maliku,............. J.Lněnička pane Lněnička, všem tady tykám, Vám budu s dovolením vždy vykat. V žádném případě tady nemůžeme diskutovat aerodynamické záležitosti na úrovni Vašich znalostí. Ale asi se nesejdeme se na základech jak to pojmout. Já propaguji Etu, Vy by jste to určitě o půl metru ( o tři ) z každého konce uříznul. V Příbrami vznikl Star 96 - špičkový stroj a i dnes má konkurence co dělat, aby to potřela. Velmi rád bych se s Vámi setkal a prodebatoval to. Pokud zvážíte svůj čas, rád se dostavím kamkoliv. PS ( Květa Lněničková a Simča Lněničková je jen shoda jmen , nebo příbuzenský vztah? - do SZ)
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
BKSL
|
Napsal: sob 12.10.2013 0:43 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2012 Příspěvky: 318 Bydliště: Bánovce nad Bebravou
|
bukin pri bezmotorovom lete treba hladat kazde percento. Tym sa tie lietadla od seba lisia . Nehovorim ze by to bolo jednoduche ovladat ale od zeme vidis v ktorom smere ti lietadlo najmenej napreduje pri nezmenenych vychylkach ovladacich prvkov. V tom smere bude logicky protivietor. Ano, kolajnice so servom by vazili par gramov. Tuto hmotnost by som ale usetril na flaperonoch ktore by tam neboli a namiesto nich by bola iba klasicka odtokova lista bez serv v kridle. Turbuletne prudenie znacne zohrieva vzduch. Na toto zohriatie pohybom potrebujes nejaku energiu. Tuto energiu dava nechtiac lietadlo svojim nevhodnym tvarom. Ked sa neda efektivne bezstratovo menit profil kridla (idealny pripad) tak je lepsie jemne natacat cele kridlo zmenou taziska ako "lamat" len jeho malu cast - flaperon.
_________________ RC glider Fling MiniCorado Daidalos 230
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: sob 12.10.2013 0:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
BKSL píše: ........Ked sa neda efektivne bezstratovo menit profil kridla (idealny pripad) tak je lepsie jemne natacat cele kridlo zmenou taziska ako "lamat" len jeho malu cast - flaperon. Nemáš pravdu. Je výhodnější "lámat" jeho profil. Kdyby tomu tak nebylo, tak ty třicetimetrové orchideje s klouzákem hodně přes 60 to tak řeší.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
BKSL
|
Napsal: sob 12.10.2013 1:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2012 Příspěvky: 318 Bydliště: Bánovce nad Bebravou
|
JMalik píše: třicetimetrové orchideje Co su to za lietadla ? Daj prosim ta nejaky popis, odkaz.
_________________ RC glider Fling MiniCorado Daidalos 230
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|