Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1390 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 93  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.01.2010 13:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.12.2006
Příspěvky: 347
Karas píše:
Co proc? Tak je celkem jasny, ze je lepsi nabijet kazdy clanek zvlast. A to nemluvim o pametovem efektu, proste se mi NiMh aku nezdaaji prilis dobre, proto bych radeji Li-pol. :)


Koukám, že někteří bez lipol pytlíků nemůžou žít :-) No, každý svého štěstí strůjce. Přijeď se někdy podívat na závody, schválně kolik tam najdeš lidí létajících na lipol.

_________________
--Komár

http://denicek.lmkzdar.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.01.2010 13:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 524
Bydliště: Valmez
Karas píše:
Když si vezmu, že jedna AAA baterie má průměr 10,5mm, takže dvě vedle sebe mají 21mm, tomu odpovídá zhruba tato Li-pol http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7570&Product_Name=ZIPPY_400mAh_20C_single_cell__
Koupil bych dve a k tomu nějaký UBEC, ale to jsou zatím jenom spekulace, třeba budu muset přidávat olovo dozadu :wink: :)


Vzhledem k hmotnosti kormidel, která budeš používat, počítej s tím, že když použiješ 4x2/3AAA cca 330mAh, budeš do čumáku cpát olovo. U mého éra při použití těchto baterií a kormidel cca 16-17g vychází těžiště zhruba akorát.

_________________
http://model.ypsi.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.01.2010 18:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2008
Příspěvky: 526
Bydliště: Praha 8 - Karlín
Obrázky: 1
No tak osobně bych lipolku nepoužil. Z hlediska toho co už tu padlo (dovažovámí, a pokles kapacity...) Já osobně používám 4N 250AA od Graupnera a sem spokojenej. A navíc máž moc těžký ocasky, takže bejt tebou zvolil nějaký ty baterky jak sjou zmíněny. Je to navíc odskoušený. A jek píše Polynom tak je fakt že sem taky viděl jedno éro s lipolkou a na dalším kole už sem model neviděl.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.01.2010 18:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.8.2007
Příspěvky: 2401
Bydliště: Liptovský Peter
Ja idem do Super Gee použiť toto:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... ium_Etc%29

Zoberiem ich okolo 12. V zime budem (podľa ťažiska +-2p) používať 2s3p a v lete 1s6p. Malé sú dosť a o ich napätie sa postará Duplex :wink:

_________________
Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.01.2010 18:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.11.2004
Příspěvky: 1361
Bydliště: Praha6-Nebušice
Do SZ mi přišel po dlouhé době inteligentní dotaz, zde je podle mě ideální místo pro zveřejnění. dotaz zněl jasně :" co je to založení křidélek a jak se dělá "

takže: založení se dělá u kompositovejch letadel a jde o zamezení vniknutí vzduchu do křídla a znatelně snižuje odpor. pokud ho nepoužijete může dojít ke vzniku flatteru i k roztržení křídla (i u pol. jádra pomáhá). existují (mě známé) dva způsoby. tzv. vnitřní a vnější. na obrázku vnitřní nahoře. já používám vnější (druhý způsob) mám odzkoušené že opravdu funguje a narozdíl od vnějšího nemůže vylítnout z křídla ven.

davaj pozor na VELKOSt obrazkov, nedeformuj to tu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.01.2010 18:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.8.2007
Příspěvky: 2401
Bydliště: Liptovský Peter
Aj ja pridám jednu inteligentnú otázku.

Má vyklopenie krídelok o cca 2° nahor veľký vplyv na kĺzavosť lietadla pri vyšších rýchlostiach? Na simulátore vetroňov som veľký rozdiel nepostrehol... (simulátor Condor soaring)

_________________
Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.01.2010 18:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.11.2004
Příspěvky: 1361
Bydliště: Praha6-Nebušice
lakotamm píše:
Aj ja pridám jednu inteligentnú otázku.

Má vyklopenie krídelok o cca 2° nahor veľký vplyv na kĺzavosť lietadla pri vyšších rýchlostiach? Na simulátore vetroňov som veľký rozdiel nepostrehol... (simulátor Condor soaring)


vyklopení nahoru (beru jako odtoková hrana nahoru neboli negativ.) cca o ty 2° zajistí menší odpor, vetší rychlost (pronikavost) ale při menší klouzavosti. ovšem záleží na profilu bavme se o profilech pro F3K
tyhle věci na žádném simu nepoznáš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.01.2010 19:06 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 2827
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
Polynom píše:
Do SZ mi přišel po dlouhé době inteligentní dotaz, zde je podle mě ideální místo pro zveřejnění. dotaz zněl jasně :" co je to založení křidélek a jak se dělá "

takže: založení se dělá u kompositovejch letadel a jde o zamezení vniknutí vzduchu do křídla a znatelně snižuje odpor. pokud ho nepoužijete může dojít ke vzniku flatteru i k roztržení křídla (i u pol. jádra pomáhá). existují (mě známé) dva způsoby. tzv. vnitřní a vnější. na obrázku vnitřní nahoře. já používám vnější (druhý způsob) mám odzkoušené že opravdu funguje a narozdíl od vnějšího nemůže vylítnout z křídla ven.

http://www.rchazedla.cz/images/zaloen.jpg


pěkně namalované , rozumím.
nejde mi však do hlavy, kudy může do křídla vniknout vzduch, když je křidélko zavěšené na nepropustném závěsu (páska ...) a odtokovka křídla i náběžka křidélka jsou uzavřeny pomocnými nosníky( nebo v krajním případě pouze jádrem).
Mimo jiné v normálnim letu se závěs nachází na přetlakové (spodní )straně profilu a na horní sací straně je ta utěsněná (nebo neutěsněná ) škvíra ...takže bych tipoval, že tou škvírou je spíš vzduch z křídla vysávaný , nebo se mýlim?

Jo a ještě se chci zeptat, proč jednou mluvíte o "zavětrování " a podruhé o "založení" křidélek. Nějak se v těch názvech ztrácím. Nebo jde o různé konstrukce daného detailu?

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.01.2010 19:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.8.2007
Příspěvky: 2401
Bydliště: Liptovský Peter
Polynom píše:
lakotamm píše:
Aj ja pridám jednu inteligentnú otázku.

Má vyklopenie krídelok o cca 2° nahor veľký vplyv na kĺzavosť lietadla pri vyšších rýchlostiach? Na simulátore vetroňov som veľký rozdiel nepostrehol... (simulátor Condor soaring)


vyklopení nahoru (beru jako odtoková hrana nahoru neboli negativ.) cca o ty 2° zajistí menší odpor, vetší rychlost (pronikavost) ale při menší klouzavosti. ovšem záleží na profilu bavme se o profilech pro F3K
tyhle věci na žádném simu nepoznáš.


To viem. Je však dosiahnutá väčšia kĺzavosť s krídelkami normálne alebo s negatívom pri rovnakej rýchlosti lietadla? (napríklad pri lete proti silnému vetru)

_________________
Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.01.2010 20:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Polynom píše:
Do SZ mi přišel po dlouhé době inteligentní dotaz, zde je podle mě ideální místo pro zveřejnění. dotaz zněl jasně :" co je to založení křidélek a jak se dělá "

takže: založení se dělá u kompositovejch letadel a jde o zamezení vniknutí vzduchu do křídla a znatelně snižuje odpor. pokud ho nepoužijete může dojít ke vzniku flatteru i k roztržení křídla (i u pol. jádra pomáhá). existují (mě známé) dva způsoby. tzv. vnitřní a vnější. na obrázku vnitřní nahoře. já používám vnější (druhý způsob) mám odzkoušené že opravdu funguje a narozdíl od vnějšího nemůže vylítnout z křídla ven.

http://www.rchazedla.cz/images/zaloen.jpg


Snad to u toho nového mini F3K zavěsíš na horní (sací) stranu a ta spodní (méně kritická) se už dořeší izolepou s pudrem.
Nebo máš jiný názor?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.01.2010 20:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
lakotamm píše:

To viem. Je však dosiahnutá väčšia kĺzavosť s krídelkami normálne alebo s negatívom pri rovnakej rýchlosti lietadla? (napríklad pri lete proti silnému vetru)


U současných (špičkových) F3K je snahou mít profil v neutrálu poblíž bodu minimálního opadání a bodu nejlepší klouzavosti. Takže někde mezi nimi. Když to zakřivíš flaperonem dolů, chceš snížit rychlost pro kroužení a udržet to blízko bodu minimálního opadání. pokud to lehce vyklopíš nahoru, požaduješ zvýšení přeskokové rychlosti (zvýšení pronikavosti proti větru) za cenu zvýšeného opadání a zhoršující se klouzavosti. Tímhle směrem na křivce se to dost prudce zhoršuje.
Na tu druhou stranu křivky to jde naopak celkem pomalu až k bodu minimální (kritické rychlosti).
Bavíme se o rychlostní poláře modelu (nebo aspoň o poláře profilu).
Neřešíme tady profily z hlediska odporu a vztlaku.
Jen konkrétní použití zakřivení toho profilu, který je "namontovaný" na tom F3K.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.01.2010 22:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.3.2008
Příspěvky: 1794
Musím se pochlubit, pravě jsem si hrál s vysílačkou (DX6i) a povedlo se mi namixovat kridelka na F3K s klapakama na 5ch prijimaci. Vim, ze to tu nekdo jiz psal, za pouzití pátého kanálu (gear), ale to neřešilo brzdy. Namixoval jsem AILE a RUDD. Je to použitelný pouze pro letadla bez smerovky a navic je zde riziko ze si budete hrabat do smerovky (jedno kridelko) ale to uz jsem taky vymyslel. Dam si tam jednoduchou zarazku, tak aby leva packa nesla vychylovat do stran. Druhy mix jsem dal FLAP a RUDD a vse funguje. Nevim jak jinak by to slo vyresit, pokud nekdo mate lepsi reseni tak sem s tim :wink: :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.01.2010 22:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.7.2009
Příspěvky: 282
to Malik: konecne inteligentne vysvetlenie...(vazne :))
Tiez som si myslel, ze "zdvihnutie" flaperonov neznamena vacsiu klzavost (teda pokial ju nepocitame voci zemi za silneho vetra), Ty si mi to potvrdil.

Len tomu zaveru so si pisal akosi nerozumiem. Rozpraval si o polare modelu rychlost/opadanie, ano?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.01.2010 22:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.8.2007
Příspěvky: 2401
Bydliště: Liptovský Peter
Zhoršuje sa kĺzavosť - to viem. Zvýšenie rýchlosti však môžem dosiahnuť aj potlačením výškovky. Čo je však výhodnejšie? Vyklopiť krídelká hore, alebo potlačiť výškovku?

_________________
Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.01.2010 22:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.8.2009
Příspěvky: 753
Bydliště: Říčany
Blog: Zobrazit blog (1)
Karas: Kratky postreh na okraj - Nikdy by me nenapadlo, ze namixovat neco takoveho bude na DX6i problem. I na moji staricke MC12 je to otazka 20 vterin.

JMalik: Je mozny precist si o teto a podobne problematice nejake dostupne [internetove] clanky? [Neco jsem si nasel, ale predpokladam doporuceni tech ,,nejlepsich".]

_________________
Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1390 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 93  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz