Rocky_MK
|
Napsal: čtv 21.08.2014 8:00 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Je pravda,že F3K modely mají nulový anebo popř. velmi malý (tj. podstatně menší než klasické větroně) úhel seřízení?
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: čtv 21.08.2014 8:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Je to čiatočne pravda. Nulový nie, ale bežne okolo 1,5 stupňa. Je to dané používanými profilmi a tým, že Káčka lietajú vo veľkom rozsahu rýchlostí (hod, klz).
|
|
Nahoru |
|
|
Andrews
|
Napsal: čtv 21.08.2014 9:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 25.3.2010 Příspěvky: 323 Bydliště: Hradec Králové
|
Pro hod mám křidélka nahoru o cca 2,5mm , ale i tak má Thowt při větru tendeci přepadávat na záda. Pokud je úplné bezvětří tak se tak neděje. Zkusil jsem trochu přitrimovat výškovku v režimu hod je to lepší. Předpokládám, že to je blbou technikou hodu, ale i tak hodím 40m. Moje otázka je: Proč se používá přizvednutí křidélek a ne výškovka?
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: čtv 21.08.2014 9:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Prizdvihnutie krídeliek sa nepoužíva všeobecne, ale pri profiloch, pri ktorých sa tým dosiahne najmenší odpor. A 2,5 mm je strašidelne veľa, býva to max do 1 mm. Takouto výchyľkou éro pri hode brzdíš. Že ti ide pri hode do premetu bude asi ťažiskom príliš vpredu, alebo veľkým uhlom nastavenia (natiahnutá výškovka).
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: čtv 21.08.2014 17:15 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
maroslong píše: Je to čiatočne pravda. Nulový nie, ale bežne okolo 1,5 stupňa. Je to dané používanými profilmi a tým, že Káčka lietajú vo veľkom rozsahu rýchlostí (hod, klz). Díky. Hodlám si totiž vystrouhat malé DLG s celobalzovým křídlem, tak polaboruju...
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: čtv 21.08.2014 23:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Jasne. Neviem či poznáš toto: http://www.f3k.nl/index.php?id=3Je to celkom podarená vec, mal som to postavené ale nie balzové a lietalo to prekvapivo dobre. Možno ti to pomôže ako inšpirácia. Od dospelého súťažného Káčka to má ale dosť ďaleko, to je ti asi jasné.
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: pát 22.08.2014 8:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Pochopitelně. Jde mi to postavit si jednoduché levné DLG na malý prostor.
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
Nacelnik
|
Napsal: čtv 28.08.2014 20:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 19.12.2007 Příspěvky: 311 Bydliště: Jelivářov
|
Ahoj, mohli by jste mi poradit/prozradit, jak máte vyvedenou nit z trubky na výškovku? Máte tam nějaké pouzdro, nebo jen "dírou prostrčená niť"?
Díky za info. D.
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: čtv 28.08.2014 20:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Ja to vždy vypúzdrim kúskom tenkej bielej trubky z bovdenu vytiahnutej nad plameňom na menší priemer alebo kúskom mikrobovdenu od Hořejšího. A to používam zásadne pletené kovové lanká.
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: čtv 28.08.2014 21:18 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Ještě jeden dotaz bych měl. Myslíte si, že má cenu strhat fólii z křídla mého házedla a potáhnout ho vliesem? Pokud bych tím odlehčil aspoň 20g, považoval bych to za smysluplné...
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 28.08.2014 23:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Nacelnik píše: Ahoj, mohli by jste mi poradit/prozradit, jak máte vyvedenou nit z trubky na výškovku? Máte tam nějaké pouzdro, nebo jen "dírou prostrčená niť"?
Díky za info. D. Vytáhneš bílý bowden nad plamenem svíčky na tak malou díru, aby pošla struna ( kevlar. niť, nerez. lanko....) a to vlepíš v místě průchodu trupem. (to samé co píše maroslong)
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 28.08.2014 23:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Andrews píše: Pro hod mám křidélka nahoru o cca 2,5mm , ale i tak má Thowt při větru tendeci přepadávat na záda. Pokud je úplné bezvětří tak se tak neděje. Zkusil jsem trochu přitrimovat výškovku v režimu hod je to lepší. Předpokládám, že to je blbou technikou hodu, ale i tak hodím 40m. Moje otázka je: Proč se používá přizvednutí křidélek a ne výškovka? - máš těžiště příliš vepředu. - výškovkou je to ideální vyladit na nulu jak na hod, tak na klouzání. Flaperon by ti pak měl na tomhle éru vycházet do cca 2mm nahoru pro hod . Ne víc. Pokud je ti to nepříjemné na řízení v kluzu, tak potom na hod výškovka neznatelně dolů a flaperon cca 1,5mm nahoru.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Nacelnik
|
Napsal: pát 29.08.2014 19:11 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 19.12.2007 Příspěvky: 311 Bydliště: Jelivářov
|
Jmalik, maroslong - díky moc, vyzkoušíme :_)
|
|
Nahoru |
|
|
Andrews
|
Napsal: ned 07.09.2014 20:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 25.3.2010 Příspěvky: 323 Bydliště: Hradec Králové
|
Děkuji tak Maroslong měl pravdu. Nejdřív jsem zkusil posunout těžiště, ale bez znatelného výsledku. Dnes jsem zabral manželce stůl v obýváku ustavil Thowta třídlem do roviny a změřil výškovku a elhje ona má 2mm rozdíl. Takže dobrousit na 0, ještě že jsem jí zatím nelepil. Večerní test a super! Teď křidélka max 1mm a bez větru se obejdu i bez nich. Koukám, že v této kategorii jde opravdu o každý gram a každý mm. Ještě doplňující otázka. Je tedy vhodné mít 0 - 0, nebo by křídlo mělo mít nějaký náběh? maroslong píše: Že ti ide pri hode do premetu bude asi ťažiskom príliš vpredu, alebo veľkým uhlom nastavenia (natiahnutá výškovka).
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|