Po dokreslení výkresů se pomalu budu pouštět do výroba svahového samokřídla, koncepčně velmi podobné Rapidu od Leoše Svobody.
https://lsmodel.cz/index.php?page=model&model=rapidRozpětí 2000mm, délka 900mm, hloubka kořene 280mm, hloubka na konci 130mm, hmotnost do 1500g. Na slabé podmínky mám RESku (a když moc nefouká, stejně jsme na letišti) na silný vítr nad 10 m/s chodí hezky ArianaV6 nebo BackFire, na něco mezi 5-8 m/s bych právě chtěl toto samokřídlo.
Trup pro mě bude oříšek, nějak moc nemám rád laminování, ale nic jiného mi nejspíše nezbyde. Plán je trup s převlečnou špičkou (jako u LS model), formy z 3D tisku - dvě poloviny, tmel+plnič a následně snad aspoň trošku vyleštit, varianta 2 je to přetřít UV resinem a poté "vyleštit". Na laminování mám tkaninu cca 50g/m2 a L285, to by mělo fungovat (aspoň když dělám pouzdra na spojku tak jsou mechanicky velmi dobrá.
V plánu mám nalaminovat obě poloviny najednou, jednu půlku obstřihnout a přesah u druhé použít na spojení polovin. Dovnitř pak balónek a nafouknou. Barvení při laminování neřeším, na to nemám odvahu a ani nevím jakou barvu, stejně předpokládám že se to nepovede na 100% tak po drobných úpravách bych to vzal dvousložkou autolakem.
Křídla konstrukce PS+sklo+dýha (Abychi, cca 0,8mm). Pár křídel jsem udělal, první otázka je z čeho jádro, s obyč PS jsem měl problém že se mi to při vakuování "spláclo". Trochu více mě láká XPS. Dýhu jsem zatím lepil jen polyuretanem, tentokrát bych rád epoxid + vrstvu skla a rovnou i odtrhovku na závěs (předpokládám že mezi sklo a dýhu). Na křídlo pak jen dolepit náběžku. Povrchovka křídla buď jen nalakovat, nebo vzhledem k tomu že to bude na svah, tak spíš jedna vrstva skla, plnič a dvousložka barva.
Stojinu neplánuju, jen uhlíkový rovin, nejspíše by měl být mezi sklem a dýhou?
Z důvodu 2m chci mít křídlo dělené, jednodušší varianta je pouzdro + kulatina, náročnější variantou by bylo pouzdro a plochá spojka (dural, uhlík?)
Jsou zde zkušenější, tak pokud máte nápad na zlepšení, nebo vyvedení mě z omylu, sem s tím