Pracovní postupy, technologie, finty, grify, nástroje, poznatky jak co nejlépe něco vyrobit, opravit a tak podobně.
sob 18.09.2021 6:27
Zdravím,
potřeboval bych radu co a jak dát na druhý - volný konec bowdenu, aby tam šla pořádně našroubovat vidlička. Doposud jsem na volný konec bowdenu nasazoval " závitovou koncovku táhla " kterou jsem po nasazení ve dvou místech proti sesmeknutí stlačil kombinovanými kleštěmi ( štípací stranou ). Jenže při posledním létání , když jsem s větroněm při tréninku při přistání praštil do bodu se mě bowden plovoucí VOP rozpojil. Tak se chci s Vámi poradit jak to udělat, aby se to v budoucnu i při tom " přistávacím šoku " nestalo. ( na obrázku závitová koncovka táhla ). Děkuji Vám za radu Mirek ( Doufám , že jsem dotaz napsal srozumitelně. )
- Přílohy
-
- koncovka.jpg (10.14 KiB) Zobrazeno 4170 krát
sob 18.09.2021 8:56
srozumitelně je popsáno, ale informace o bovdenu žádná
.
Pokud je to vícepramenné lanko, tak bych koncovky zapájel.
Pokud je to drát v plastové trubičce, tak drát ohnout jak je na obrázku od Petera a zalepit epoxidem, nebo vteřiňákem.
sob 18.09.2021 18:22
Ak je to oceľové lanko, tak do tej koncovky ho výkonnou pájkovačkou napájkovať.
Mne to robí kolega starou trafopájkovačkou, lebo moja zelená extolka by to nedokázala poriadne prehriať /resp. nie som tak zručný/.
sob 18.09.2021 19:40
Keď do nej dáš hrot z hrubšieho medeného drôtu, tak Ti to musí prehriať! Ja trafospájkovačkou bežne spájkujem aj nádrže z konzervového plechu. Len sa nesmi hrubým drôtom spájkovať pridlho, aby sa trafo v spájkovačke neupieklo. A keď už to jednou ani z hrubým hrotom naozaj nejde, tak pomôže hriať naraz dvoma spájkovačkami, alebo to prihriať teplovzdušnou pištoľou či platničkou šporáku. Však bežne takto v motoroch vylievam cínovou spájkou pomocou teplovzdišky a spájkovačky kút kanála v kľukovke, aby bol kanál hladší, A to je inší kus železa.
sob 18.09.2021 19:46
Dobrý odkaz, šíriš osvetu.
Len aby bolo pre koho, ak nám letecké modelárstvo nakoniec zakážu alebo obmedzia natoľko, že si na model budeme musieť vybavovať zbrojný pas.
Inak, Peter, v súvislosti s týmto mi napadlo, že by možno pomohol aj historický nástroj z tohto môjho nového vlákna
viewtopic.php?t=90515&ad=205&side=left&view=unread#unread Samozrejme len pre tých, čo to chcú robiť od píky.
ned 19.09.2021 7:34
Do vodicí trubičky bowdenu dávám místo toho bowdenu ocelovou strunu 1 mm a pro napojení koncovky (taky z drátu) používám elektrikářskou svorku. U motoráku s vibracemi by to asi nedrželo, ale u větroňů to funguje bez problémů
- Přílohy
-
-
ned 19.09.2021 11:37
Kocoure, pěkná prasárnička. Proto vždy, když jsem koupil nějaký éro, tak jsem dělal ihned kompletní revizi a tyhle výtvory odstraňoval.
úte 21.09.2021 9:57
Na to nařčení z prasárny se mi nechtělo odpovídat. Stejně by bylo možné nazvat koncovky se závitem nasazené na bowden, které zmiňuje p. Kiwira v úvodním příspěvku. Taky jsem je používal a zamačkával kleštěmi a měl stejné problémy jako on. Nechme to být, nemá cenu vyrábět další flame.
úte 21.09.2021 10:46
Já to s dovolením být nenechám.Ty mosazné koncovky se závitem jsou dobré ale je potřeba na to mačkání mít nářadí a to doma prakticky nikdo nemá.Možná by šlo použít tohle
https://www.aliexpress.com/item/4001150 ... 2274d6881d Já jsem to vždy na "prasáka" lepil kyanoakrylátem a v poho.Bovden je fajn ale servo přímo u ovládané plochy je lepší.To kocourovo řešení je zcela funkční ale jen do určité zátěže.
Jináč se dají koupit koncovky s červíky.Šlo by je použít i v kombinaci s Veka řešením.
https://hobbyking.com/en_us/threaded-en ... _analytics
úte 21.09.2021 14:03
blembondo píše: ale je potřeba na to mačkání mít nářadí a to doma prakticky nikdo nemá.
To ani není potřeba. Používám větší sikovky ( blicky), nebo jak se to správně jmenuje. Na konci čelistí jsem si vypiloval žlábky. Je to tak 3 mm široký a tím to namačkám. Pro jistotu tam dám trochu epoxy. Jen musí být ten drát natěsno. Jinak se ta mosaz zbortí.
úte 21.09.2021 17:08
Před namačkáním mosazné koncovky na části ocelového drátu, co bude uvnitř, nadělám příčné drážky dremlíkem, spíše jenom poškrábu. Létám sice prcky, kde vytržení nehrozí, ale taky by to mělo trošku pomoct.
úte 21.09.2021 18:32
Já to také nenechám být
Vekovo řešení ohnutí drátu a nasazení mosazné koncovky je perfektní. Já vždy to poškrábal bruskou a zapájel. Drží to jako bejk, ale otázkou je jakou to má trvanlivost. Očko na konci drátu při pájeném spoji už nikdo nevytrhne.
Kocoure, tvoje řešení bych ne/použil (ani) do lodi, kde výpadek táhla nemá až takový vliv na další průběh řízení. Jistě ti to funguje....čisté provedení to není.
úte 21.09.2021 19:12
misamltr píše:Kocoure, tvoje řešení bych ne/použil (ani) do lodi, kde výpadek táhla nemá až takový vliv na další průběh řízení. Jistě ti to funguje....čisté provedení to není.
Já bych to nepoužil hlavně proto, že je to hnusné...
úte 21.09.2021 19:30
misamltr píše: Já vždy to poškrábal bruskou a zapájel. Drží to jako bejk, ale otázkou je jakou to má trvanlivost. Očko na konci drátu při pájeném spoji už nikdo nevytrhne.
Má to ale jednu chybu. Na jedný straně to jde, pokud si ten drát povytáhneš z toho plastovýho brčka. Ovšem na druhý straně už to nejde a ten plast bys utavil.
Co se týče Kocourova řešení, osobně bych ho nepoužil, protože by se mi to na třeba Spitu nelíbilo. Pokud mu to tak ale vyhovuje a nevadí mu to, proč ne.