Switch to full style
Pracovní postupy, technologie, finty, grify, nástroje, poznatky jak co nejlépe něco vyrobit, opravit a tak podobně.
Odeslat odpověď

Rozebíratelnej lanovod

pát 11.10.2019 0:03

Potřeboval bych vyřešit aby občas šlo vytáhnout směrovkovej lanovod z vnější trubičky bowdenu kterou prochází skrz bočnice trupu. Až doteď jsem používal nerozebíratelnou klasiku, na obou koncích nerez lanka fí 0,8-1 mm očka se zálisem v trubičce. Naprosto spolehlivá věc. Ale rozebrání jde jen štípačkama a vše znova. Taky se musí dost přesně odlaborovat délka.
Vím, že existuje duralovej podélně půlenej váleček, ve kterým jsou drážky pro lanka a po nastavení délky lanovodu se ty dvě půlky válečku stáhnou šroubkem (šroubkama). V Jinu to na krámě nemají, netuším jak to přesně vypadá, kdo to dělá a jak se tomu nadává.
Používáte to někdo? Zajímá mě, jestli po smáčknutí lanek v tomhle vehementu je lanovod ve stavu, že půjde vytáhnout z vnější trubičky bowdenu a zase ho tam vrátit. Nebude lanko od toho smáčknutí roztřepený a rozlámaný?
Díky

Re: Rozebíratelnej lanovod

pon 14.10.2019 23:07

a co tak to lanko na konci procínovat? Vznikne tuhý konec, který se jistě třepit nebude.

Re: Rozebíratelnej lanovod

pon 14.10.2019 23:58

Nerez se cínuje dost blbě u za použití spejšl vodiček. Stříbren a autogénem to jde dobře. Vyzkouším, zda by se dalo lanko jen zapájet do bowdenovy dutinky stříbren . A nebo ještě zkusím něco vykrouhat na soustruhu, už tuším co.

Re: Rozebíratelnej lanovod

pát 08.11.2019 23:35

Konečně jsem se dostal k vyrobení rozebíratelnýho lanovodu. Inspirací byl modrej bowden s nerez lankem a skřípacíma koncovkama co se tu prodával někdy v půlce 80-tých let.
Dělal jsem přes páku z kalený kulatinky tahovou zkoušku zda se lano z koncovky nevyškubne. Vyškublo se něco jinýho, M3 závitovka našroubovaná až na doraz z kulovýho čepu při zatížení cca 60 kg. Měřeno přes mincíř do 30 kg a páku 1:4.
Přílohy
koncovka lanovodu.jpg

Re: Rozebíratelnej lanovod

sob 09.11.2019 9:32

https://mpjet.com/shop/cs/859-napinaky-a-prislusenstvi

Re: Rozebíratelnej lanovod

sob 09.11.2019 9:33

Standa Stuchlý píše:a co tak to lanko na konci procínovat? Vznikne tuhý konec, který se jistě třepit nebude.

Najhorsie co mozes na lanku urobit je pouzit cin.

Re: Rozebíratelnej lanovod

sob 09.11.2019 11:46

LV píše:Najhorsie co mozes na lanku urobit je pouzit cin.
Nevím, jestli je to nejhorší, ale na čezetě byly konce lanek letované do kuželovitých koncovek. Je pravda, že koncovky byly uloženy v otočném čepu, a vždy namáhány tahem.

Re: Rozebíratelnej lanovod

sob 09.11.2019 19:33

LV píše:https://mpjet.com/shop/cs/859-napinaky-a-prislusenstvi

Zjevně sis nepřečetl a nebo nepochopil zadání na počátku vlákna.
Potřeboval bych vyřešit aby občas šlo vytáhnout směrovkovej lanovod z vnější trubičky bowdenu kterou prochází skrz bočnice trupu.
Nic z odkazu problém neřeší.

To BoŠ: Co si pamatuju, tak koncovka byla zalisovaná a na konci zapájená cínem jen aby tam nebyl roztřep. Na druhý straně bylo lanko zalisovaný ve válečku se závitem na štelování správný dýlky. Jo a ty lanka byly dvouplášťová pocínovaná ocel, vnitřní jádro a oplet. Ocel se cínem pájí podstatně líp než nerez. Taky si pamatuju, že na zadní brzdě se mi podařilo párkrát lanko z tý koncovky u pedálu vyrvat a tak mi to potom kámoš do dutinky zapájel stříbrem, za bolševika velice úzkej profil ale pak to vydrželo léta.

Re: Rozebíratelnej lanovod

sob 09.11.2019 21:39

Celeron píše:Zjevně sis nepřečetl a nebo nepochopil zadání na počátku vlákna.
Potřeboval bych vyřešit aby občas šlo vytáhnout směrovkovej lanovod z vnější trubičky bowdenu kterou prochází skrz bočnice trupu.
Nic z odkazu problém neřeší.

To BoŠ: Co si pamatuju, tak koncovka byla zalisovaná a na konci zapájená cínem jen aby tam nebyl roztřep. Na druhý straně bylo lanko zalisovaný ve válečku se závitem na štelování správný dýlky. Jo a ty lanka byly dvouplášťová pocínovaná ocel, vnitřní jádro a oplet. Ocel se cínem pájí podstatně líp než nerez. Taky si pamatuju, že na zadní brzdě se mi podařilo párkrát lanko z tý koncovky u pedálu vyrvat a tak mi to potom kámoš do dutinky zapájel stříbrem, za bolševika velice úzkej profil ale pak to vydrželo léta.
S tou přední koncovkou mám zkušenost takovou, že lisovaná nebyla. Ale možná to někdo v tom mém historikovi z roku 1956 už opravoval. Vyměňoval jsem tak všechny tři lanka na řidítkách, čepy v páčkách neměly zářez na lanko, což je logické. Zalisované to ale nebylo. Konec lanka byl roztažený v koncovce do kužele a zalitý pájkou. Zkoušel jsem to vytrhnout, ale vydželo to mé pokusy bez problémů.
Odeslat odpověď