Switch to full style
Pracovní postupy, technologie, finty, grify, nástroje, poznatky jak co nejlépe něco vyrobit, opravit a tak podobně.
Odeslat odpověď

Re: Bajonetové zajištění vzpěr u dvojplošníku

čtv 10.10.2019 22:45

Samozřejmě při přesném provedení na děličáku je to nejlepší, i kvůli vzhledu, ale i při menší nepřesnosti se to dá udělat spolehlivé i takřka "na koleně". Jde jen o to, aby ty žlábky pro koncovou polohu čípku byly přesně proti sobě, a to se dá snadno a dostatečně přesně udělat tím svrtáním v vestavě. Ostatní tvar drážky už není tak důležitý. Jsme přece modeláři. :D

Re: Bajonetové zajištění vzpěr u dvojplošníku

pát 11.10.2019 15:27

Protože ty vzpěry ale budou asi namáhané tlakem i tahem, a tak bych radši místo toho bajonetu použil něco takového:
Přílohy
Spojka_vzpery.png

Re: Bajonetové zajištění vzpěr u dvojplošníku

pát 11.10.2019 18:21

Zapoměl jsi na průhyb vzpěry k trupu a od trupu. Většinou jsou vzpěry při čelním pohledu mírně do V. Zrovna s tím tady laboruju na S3 a pokud je vzpěra hodně plochá, tak se opravdu při tlaku zespoda na spodní křídlo a zezhora na horní křídlo má snahu prohýbat.

Re: Bajonetové zajištění vzpěr u dvojplošníku

pát 11.10.2019 18:54

No podle toho sklonu se už musí upravit poloha toho přoříznutí pro nasazení, aby byl přibližně kolmo na sklon té vzpěry. Nebo myslíš něco jiného?

Re: Bajonetové zajištění vzpěr u dvojplošníku

pát 11.10.2019 19:45

rtep píše:Geniálně jednoduché řešení vzpěr (montáž/demontáž) má řešené Bedřich Janáček u svého dvojplošného akrobata, žádné šrouby ani závlačky. Viděl jsem to před rokem , když byl u nás na modelářském dni, ale nedokáži to již podrobně popsat. Nejlepší by bylo oslovit přímo pana Janáčka, ale nemám na něho kontakt.

https://rc-letadla.webnode.cz/pitts-s-12-2m-elektro/ :wink:

Re: Bajonetové zajištění vzpěr u dvojplošníku

pát 11.10.2019 23:56

No to se to staví když ten baldachýn pro horní křídlo je na Janáčkově modelu úplně jinak než u skutečnýho Pitts S1. Horní křídlo má připevněný čtyřbodově jako to měly třeba dvouplošáky z 1.W.W. takže vzpěry nesou jen malý zatížení. Dokonce by se to dalo postavit i bez vzpěr, jako byl kdysi dvouplošák Max, co vyšel v S - edici plánů Modelář.
Už jsem to tu psal, na skutečným Pittsu je baldachýn z bočnic trupu staženej na střední žebro horního křídla a to na něm drží jen ve dvou bodech. Potom musí vzpěry být funkční a opírat horní křídlo proti spodnímu. A u skutečnýho ještě navíc hodně sil podrží zavětrování křídla lankama.

Re: Bajonetové zajištění vzpěr u dvojplošníku

sob 12.10.2019 6:50

Celeron píše:Zapoměl jsi na průhyb vzpěry k trupu a od trupu. Většinou jsou vzpěry při čelním pohledu mírně do V. Zrovna s tím tady laboruju na S3 a pokud je vzpěra hodně plochá, tak se opravdu při tlaku zespoda na spodní křídlo a zezhora na horní křídlo má snahu prohýbat.


Mohl by jsi mi prosím popsat letovou situaci kdy by k tomu mohlo dojít? Napadá mě jen situace kdy na to sedne na zemi slon...

Re: Bajonetové zajištění vzpěr u dvojplošníku

sob 12.10.2019 21:14

Co třeba výkrut u dvouplošáku s menší plochou spodního křídla, rozdílným úhlu náběhu horního a dolního křídla, případně menšíma křidýlkama na spodním křídle a nebo dvouplošáku s křidýlkama jen na dolním a nebo horním křídle?
Odeslat odpověď