Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vyroba formy bez gelcoatu?
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2019 12:54 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 13.10.2018
Příspěvky: 38
Zdravim , chci si vyzkouset vyrobu negativni formy, a zajimalo by me, jestli se da obejit bez gelcoatu.
Je to zatim jen takovy pokus, kopyto na malou gondolku mam hotovou a ted chci udelat tu formu. Ale zatim se mi nechce nakupovat pomerne drahou chemii kvuli jedne male testovaci gondolce...

Takze je sance to zvladnout treba s laminovaci L285? Kopyto samozrejme poradne nasepoaruji nejakym voskem, nanesu vrstvicku L285, necham zavadnout, pridam dalsi vrstvu a nasypu sekane sklovlakno. necham vytvrdnout, a nakonec pridam par vrstev skelne tkaniny. A budu doufat ze to z toho kopyta sloupnu... :-)

Necekam zadnou velkou kvalitu, nejaka bublinka a povrchova vada me trapit nebude, jde opravdu o takovy prvotni pokus a zkousku pracovniho postupu.
Nebo ma ten gelcoat nejake spocialni vlastnosti, bez kterych to proste nejde?

Nasledne na to chci koupit Gelcoat F200 a vosk Oskar´s M700/C.
Diky.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Vyroba formy bez gelcoatu?
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2019 14:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8923
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Dá sa to, ale odporúčam nástrek 2K farbou. Tá sa dá oveľa lepšie zaleštiť ako epoxy.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vyroba formy bez gelcoatu?
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2019 14:50 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 9044
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
ZS-Man píše:
Nasledne na to chci koupit Gelcoat F200 a vosk Oskar´s M700/C.

Pokud chceš následně jít do gelcoatu, tak bych nákup gelcoatu neodkládal. Každá zkušenost se hodí.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vyroba formy bez gelcoatu?
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2019 16:08 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 13.10.2018
Příspěvky: 38
LV píše:
Dá sa to, ale odporúčam nástrek 2K farbou. Tá sa dá oveľa lepšie zaleštiť ako epoxy.


A kam ten nastrik patri? ted mam udelane kopyto, nastrikane akryl barvou, vylestene pastou. Na to uz jsem chtel dat prvni vrstvu epoxidu te formy.
Jak rikam, ted mi vubec nejde o kvalitu, chci si to jen tak nejak osahat, vyzkouset, hlavne abych byl schopen tu formu odloupnout od kopyta a nasledne z formy vyloupnout vyrobek. Barvy zatim vubec neresim.

TomasC píše:
Pokud chceš následně jít do gelcoatu, tak bych nákup gelcoatu neodkládal. Každá zkušenost se hodí.


No spis porad rozmyslim jestli budu chtit delat formy. zatim to vypada ze jo, ale chci si to proste aspon trosku vyzkouset "nanecisto" a s omezenou vybavou z toho "co dum da".

Ok, ted zatim vyzkousim ten epoxid a zacnu se pripravovat na poradne vyrobenou formu
Nakupni seznam uz mam pripraven, tak snad se na to brzy vrhnu poradne.


Ale stejne, jen pro pochopeni, jaka je ta vyhodna vlastnost gelcoatu, kvuli ktere se na ty formy pouziva?

Diky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vyroba formy bez gelcoatu?
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2019 17:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8923
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
ZS-Man píše:
A kam ten nastrik patri? ted mam udelane kopyto, nastrikane akryl barvou, vylestene pastou. Na to uz jsem chtel dat prvni vrstvu epoxidu te formy.
Jak rikam, ted mi vubec nejde o kvalitu, chci si to jen tak nejak osahat, vyzkouset, hlavne abych byl schopen tu formu odloupnout od kopyta a nasledne z formy vyloupnout vyrobek. Barvy zatim vubec neresim.



No spis porad rozmyslim jestli budu chtit delat formy. zatim to vypada ze jo, ale chci si to proste aspon trosku vyzkouset "nanecisto" a s omezenou vybavou z toho "co dum da".

Ok, ted zatim vyzkousim ten epoxid a zacnu se pripravovat na poradne vyrobenou formu
Nakupni seznam uz mam pripraven, tak snad se na to brzy vrhnu poradne.


Ale stejne, jen pro pochopeni, jaka je ta vyhodna vlastnost gelcoatu, kvuli ktere se na ty formy pouziva?

Diky


Vyleštené kopyto naseparuješ tým Oskarom, osadíš do deliacej roviny, vyplníš špáru a strekneš tak ako keby tam bol gelcoat. Farba sa ti prilepí do formy. je to ale na také jednorázové použitie. Riziko je pri striekaní, že ti na plniacom materiáli (plastelína) urobí očká , alebo že sa ti pri prvom otvorení formy na hranách deliacej roviny vylúpe.
Tak ako píše Tomáš, rovno kúp gelcoat. Vedomosti získané z "epoxidovej" formy ti nebudú k ničomu, lebo pri zmene materiálu začínaš od nuly. A je jedno čo pri výrobe zmeníš farbu, separátor, epoxid, teplotu, vlhkosť.... vždy to bude skok odznovu. Kompletný balík vedomostí ti neposkytne nikto, na všetko budeš musieť prísť sám.

A odpoviem ti za Tomáša. Tvrdosť, odolnosť voči oderu a to sa rovná opakovateľnosť výroby.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vyroba formy bez gelcoatu?
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2019 18:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 979
Bydliště: Dobruška
Jde to. Nevidím v tom problém. Pro "pár" kusů to stačit bude. Dělal jsem podobně několik forem, s první vrstvou jenom zahuštěným epoxydem. Ale pokud chceš lepší výsledky a lesk, nemluvě o tvrdosti a odolnosti povrchu formy. Jak psali ostatní, jdi do gelcoatu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vyroba formy bez gelcoatu?
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2019 19:01 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3013
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
LV píše:
Dá sa to, ale odporúčam nástrek 2K farbou. Tá sa dá oveľa lepšie zaleštiť ako epoxy.


Leští se kopyto. Na formě už se leští pouze vosk a ne materiál formy !

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vyroba formy bez gelcoatu?
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2019 20:49 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2007
Příspěvky: 789
Bydliště: Praha 6 Suchdol
nedoporučuji tento postup. Ztráta času. Ten araldit ti tam udělá požadovanou tvrdost povrchu formy, navíc je potřebná i na dělící hraně, kde se zařezává ten laminovaný díl pro přesné spojení. Není to ani otázka peněz, ten žlutej (nevím teď označení) je i celkem levný. Pokud by ovšem forma měla být jednodílná, tak tam asi je to obhajitelný. Nevím no.... Je to takový jako ty nápady se sádrou apod.

_________________
therccustomjets.cz
customwings.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vyroba formy bez gelcoatu?
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2019 21:15 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 13.10.2018
Příspěvky: 38
Všem děkuji za rady a názory.

Gelcoat tedy udělá kvalitnější a hlavně tvrdší povrch? Ok, to je rozumny důvod :-)

Mám ještě první, ne moc povedený pokus o kopyto na kabinku k té gondole, tak si na tom zkusím udělat tu čistě epoxidovou formu, ale dalsi pokus uz bude s gelcoatem.

Díky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vyroba formy bez gelcoatu?
PříspěvekNapsal: pon 30.09.2019 23:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7540
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
V dobách, kdy nebyly ty dnešní "moderní" materiály jsme dělali první dvě vrstvy formy bílým Eprosinem. Je to licí epoxyd z nějakým plnivem, asi křída. Na pár výrobků to bylo dobrý. Dělá se dodnes jen nevím jaký to mělo číslo, možná T13. Cena asi 250 za kilo.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vyroba formy bez gelcoatu?
PříspěvekNapsal: úte 01.10.2019 10:52 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1278
Bydliště: Chocerady
Máš mletý skelný vlákno?
Pokud ano tak na naseparované kopyto dej vrstvu epoxidu lehce zahuštěnou skelným vláknem. Asi tak do hustoty medu. a pak to vvylaminuj.
Na barvu se vykašli.

Malá formička tak jde udělat. A pár kusů z ní taky vyrobíš.
Gelcoat je samozřejmě lepší ale není nutný.
Kdyby místní uživatelé viděly z cěho jdou dělat formy

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vyroba formy bez gelcoatu?
PříspěvekNapsal: úte 01.10.2019 11:08 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 13.10.2018
Příspěvky: 38
mlete vlakno nemam. Ale udelal jsem to tak ze jsem dal prvni vrstvicku cisteho epoxidu, nechl zgumavatet, pridal jsem dalsi vrstvicku epoxydu a do ni jsem nasypal nastrihana vlakna vytazena z 200g tkaniny (dlouha tak 5mm) a to jsem cele jeste prosytil dalsi vrstvou epoxidu. Odpoledne pridam par vrstev tkaniny na zpevneni a zitra uvidim :-)

Ale ten gelcoat stejne objednam (uz si u vas plnim nakupni kosik, jen jeste zjistuji co vsechno budu potrebovat )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vyroba formy bez gelcoatu?
PříspěvekNapsal: úte 01.10.2019 11:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8923
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
ZS-Man píše:
(uz si u vas plnim nakupni kosik, jen jeste zjistuji co vsechno budu potrebovat )

U neho tazko.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vyroba formy bez gelcoatu?
PříspěvekNapsal: úte 01.10.2019 11:43 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 13.10.2018
Příspěvky: 38
pravda, omlouvam se.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vyroba formy bez gelcoatu?
PříspěvekNapsal: úte 01.10.2019 19:25 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3013
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
ZS-Man píše:
mlete vlakno nemam. Ale udelal jsem to tak ze jsem dal prvni vrstvicku cisteho epoxidu, ....


čím je to hůř naseparované, tím líp drží samotný laminovací epoxid při nanášení.
Takže pokud jsi to snadno natřel a epoxid během chvilky neslezl a neočkoval, můžeš mít problém s oddělením formy.
Proto se musí zahustit. Taky lze použít přímo 50 g tkaninu a pečlivě natřít silnou vrstvou epoxidu.
Jsem toho názoru, že je lepší použít technologicky správné věci. Člověk si tím ušetří spoustu zbytečné práce.
Něco o tom vím, protože sám se tím neřídím :lol: .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz