|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Celeron
|
Napsal: pon 01.07.2019 11:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Potahuju hřbet trupu S3. Pár přepážek a podélných nosníků. Balza 2 mm lichoběžník 65 x 22, výška 58 cm. Udělal jsem si papírovou šablonu povrchu a podle ní slepil klíny balzy vteřiňákem. Po vybroušení jsem vnitřní stranu 1 x natřel středně hustým nitrolakem a po jeho uschnutí venkovní stranu napařil do vlhka napařovací žehličkou. Pak jsem plachtu položil na hřbet trupu. Sama se ohnula téměř na požadovaný tvar. Lehce jsem ji přitáhl pružným obinadlem na hřbet trupu. Dnes ráno po cca 14 hodinách jsem obinadlo sundal. Krásně to drží tvar ale má to těžkou vadu. V mezerách mezi přepážkama a podélníkama balza seschla je propadlá. Sice ne moc, ale vidět to je. Po přiložení pravítka je to nejvíc do 1 mm. Netuším, zda je balza již úplně vyschlá a zda se to ještě nezvětší. Vím, že tohle se dělo když se balza komplet namočila do vody. Myslel jsem, že lak zevnitř a pouhý napaření zvenčí to neudělá. Takže teď co s tím a nebo jak znova a lépe? Že by se mě chtělo dělat polystyrénový ohýbací kopyto, to se mi teda zrovna moc nechce. 5 prken a den práce v riti. Díky
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Joker
|
Napsal: pon 01.07.2019 17:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.5.2005 Příspěvky: 887 Bydliště: Žatec
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Zdravím, použít silnější balsu. Jos
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 01.07.2019 18:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
To nejde, hřbet má proti přepážkám a smrkovým podélníkům karosérie trupu, (na kterých je jen potahovej hadr Ceconite) odskok ty 2 mm tloušťky balzy. Byl by tam pak zub v přechodu a vybroušení dost problematický. Navíc čím větší tloušťka, tím se blbějc ohýbá. Teď jsem dostal tip plachtu zespoda potáhnout slabým papírem na lepící lak. Mělo by to výrazně ztužit a stáhnout vnitřní stranu a ta venkovní na páře bez problému povolí. Ale nikdy jsem to nezkoušel.
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: úte 02.07.2019 6:46 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Stejně jde použít i slabý laminát. A co vytmelit to které máš hotové.
Lepší je pod tu balzu dát ještě přez přepážky podélníky.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
JB
|
Napsal: úte 02.07.2019 10:21 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 12.9.2009 Příspěvky: 144 Bydliště: Praha 10
|
Příloha:
Potah trupu (2).JPG [ 66.69 KiB | Zobrazeno 2422 krát ]
Mně tohle udělalo to stažení obinadlem. Po složitém odstranění a pouhém přišpendlení už všechno v pořádku. Možná by pomohlo doplnit balzové podélníky, ale zkus jenom přišpendlit. Příloha:
IMG_0648.JPG [ 71.89 KiB | Zobrazeno 2422 krát ]
(tady zakřivené plochy předohnuty na válcové trubce a potom jen přišpendleny) Držím palce.
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: úte 02.07.2019 10:46 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Ahoj, mnohokrát se mi osvědčilo balzu ohýbat za sucha tak, že vnější plochu polepím lepenkou, při věší šíři třeba i samolepkou. Balza se pak dá ohnout aniž praská, protože vnější strana není namáhaná na tah, balza se vlastně jenom stlačuje. Ale v každým případě to musí být balsa pěkně ohebná, ne tvrdá, která praskne jakmile se jen malinko ohne. P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 02.07.2019 16:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
HavelAircraft píše: A co vytmelit to které máš hotové. Jo, počítám s tím, že použiju nějakou "akorát měkkou" plastovou stěrku, která bude prohnutím a tažením "po srsti" sledovat rádius hřbetu a ty propadliny přemáznu Model Lite tmelem.[/quote] HavelAircraft píše: Lepší je pod tu balzu dát ještě přez přepážky podélníky. Ty tam jsou. Přepážky jsou od sebe asi 120 mm a největší mezera mezi podélníky je za kabinou asi 60 mm. Plochy cca 120 x 60 mm se stejně propadly. Vzadu to je dobrý, tam jsou podélníky jen cca 25 mm od sebe.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 02.07.2019 16:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
pavel123 píše: Ahoj, mnohokrát se mi osvědčilo balzu ohýbat za sucha tak, že vnější plochu polepím lepenkou... Tak to Pavle neznám. Dosud jsem se domníval, že balsa se umí jen natáhnout vnější plocha tím že ji namočím a nebo smrsknout, když se vnitřní plocha vystaví na chvíli intenzivnímu žáru, třeba připlácnutím na rozpálený kouřovod starých kamen a nebo se nalakuje lakem co stahuje. Dík za tip.
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: čtv 04.07.2019 9:07 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Vyzkoušej to na kousku, uvidíš jestli to bude vyhovovat P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
PatMat
|
Napsal: čtv 04.07.2019 13:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.6.2010 Příspěvky: 730 Bydliště: Praha 10
|
Taky se mi to stalo. A naštvalo mne, že jsem při tom postupoval podle návodu... Teď to dělám jinak. Balzovou plachtu ohýbám za mokra, ale MIMO trup přes podobný radius z plného materiálu - třeba nějakou trubku. Získáš polotovar, který už nemusíš namáčet, jen ho přilepíš se špendlením. To obalování obinadlem hrozí prohnutím asi vždy, navíc nevidíš jestli se ti plachta neposunula. Pat
_________________ Futaba T14SG Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: čtv 04.07.2019 16:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Jak chceš obýbat přes trubku hřbet, kterej má u kabiny rozvinutou dýlku přes půl metru a u směrovky cca 15-20 cm? Jedině si vyříznout šablony, slepit na sebe 16 cm polyš aby v místě předpokládanýho řezu nebylo lepidlo a vyříznout drátem. Jenže v takovýmhle poměru stran se to při řezání u směrovky bude malou rychlostí pohybu drátu hodně propalovat. Proto jsem psal hned v úvodu, že polystyrénový šabloně se chci vyhnout. A navíc balza naplácnutá na polystyrénu strašně dlouho schne, i při tomhle vedru se na polystyrénu neustále paří, což je přesnej opak toho, co potřebuješ, suchá vnitřní plocha, vlhká vnější. Už je to hotový, nalepený na trup, budu postupovat metodou "Kde balza nestačí, tam se tmelu natlačí".
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: sob 06.07.2019 12:07 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Vyříznout z PS tak zúžený kopyto, jde, ale je dobrý na tu malou šablonu, nebo na obě, bodově přilepit kus něčeho ohebnýho, např. silnějšího hliníkovýho drátu a vyříznout to podle něj. Tím získáš na povrchu přídavek, který se po odstranění toto drátu ze šablon podle šablon dobrousí šmirglpapírem nalepeným na dostatečně dlouhým prkýnku. P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|