Autor |
Zpráva |
ujovko
|
Napsal: sob 03.11.2018 13:10 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 31.3.2015 Příspěvky: 449 Bydliště: Košice, SR
|
Lark píše: .... Ta kostička na hlavě válce je odlehčovací el.magnetický ventil, který je ovládaný ..... V jedné poloze spínače automaticky vypíná při 4 barech a ve druhé poloze běží trvale, a při 6 barech začne odfukovat. Na spresnenie Na ventil si si sám odpovedal - je to elektromagnetický ventil a po vypnutí kompresora odfúkne z hlavy, spätný ventil udržuje tlak v nádobe. V druhej polohe kompresor nebeží stále, ale vypne pri 6 bar.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Lark
|
Napsal: sob 03.11.2018 13:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
ujovko píše:
.... V druhej polohe kompresor nebeží stále, ale vypne pri 6 bar.
Nemáš pravdu. Právě že běží stále, a ten pojišťovák odfukuje po překročení 6 barů. V první poloze vypíná ten el.magnetický spínač při 4 barech.
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: sob 03.11.2018 14:00 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2651 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Lark: S tím rozdělením kompresorů máte možná pravdu, mám doma ten s tím dvoupolohovým vypínačem, ale stejně už ho mám několikrát předělávaný, tak mi funguje na obě polohy stejně. Dále nechápu, proč nemá tedy ta verze 186 zpětný ventil, vždyť ten tam je u každého kompresoru, aby se natlačený vzduch do nádoby nevracel zpátky do agregátu, ne? Ten el. magnetický ventil myslíte tu malou černou krabičku vzadu na hlavě agregátu? Podle mě tam není žádný odstředivý spínač není a ten odfukový ventil(černá krabička vzadu na hlavě) spíná normálně ten tlakový spínač na tom T kusu. Já ho tam sice nemám, protože byl od novoty špatný, tak jsem ho vyřadil a kompresor funguje normálně i bez toho. Nechápu, proč by měl být v jedné poloze kompresor v režimu normálního kompresoru, kdy se po natlakování na určitý tlak vypne a po opadnutí tlaku se zase zapne. V druhé pozici běží kompresor neustále a propouští pojišťovák? Jaký to má smysl? Jediné co mě osobně trápí, že mi pořád podfukuje kolem té nerezové spojovací trubičky. Původně tam byly nějaké červené gumové kroužky, ale ty byly nějaké nemocné. Dal jsem tam klasické O kroužky z černé gumy, ale fučí mi to tam. Chtěl jsem dát řezné kroužky, které používám i u velkých kompresorů, ale trubička má průměr 7mm, takové jsem nikde řezné kroužky neviděl. Jen 6mm a 8mm.
|
|
Nahoru |
|
|
ujovko
|
Napsal: sob 03.11.2018 18:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 31.3.2015 Příspěvky: 449 Bydliště: Košice, SR
|
Lark, máš pravdu, pri II nevypína. Na tých 6 bar pracuje dlho, nikdy som nepočul odfúknuť poistný ventil, asi som sa k takému tlaku neprepracoval.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 03.11.2018 21:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Díky tomu, že jsem si tam přidal manometr i pro tlak v zásobníku, tak jsem to kontroloval a mě odfukuje asi při 6,2 baru, pokud se na ten malý "budíček" dá spolehnout. Taky se mi kdysi stalo (ještě před předěláním toho sacího filtru), že začal být nějaký líný a na těch 6 barů nechtěl nafoukat. Tak jsem sundal hlavu a zjistil jsem, že od stříkání 2K barvami byl opatlaný vnitřek válce i ventilky v hlavě. Ten filtřík na sání je naprosto k ničemu. Objednal jsem i novou manžetu na píst, ale nakonec to stačilo vyčistit nitroředidlem, a po předělání toho sacího filtru už zase běhá jako za mlada. Jednou se mi dokonce stalo, že jsem ho zapoměl zapnutý v tom automatickém režimu a odjeli jsme na víkend pryč. Po návratu jsem zjistil, že je celý horký a neběžel. Tak už jsem se smiřoval s tím, že je kompresor v háji. Když částečně vystydnul, tak se sice rozeběh, ale tlak se nezvedal. Asi má i nějakou tepelnou pojistku. Až po chvíli jsem přišel na to, že mi vystřelila nezajištěná PVC hadice. Hadici jsem nasadil, zajistil a zase běhá, jako by se nic nestalo. Je to nezmar.
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: ned 04.11.2018 9:32 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2651 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
No je škoda, že nemá tenhle kompresorek i ventilátor na chlazení. Stačí i hoďka v kuse a už je taky slušně horký. Sice to asi nebude kritická teplota, ale kdyby to bylo i jen 60°C, tak chlazení by nebylo marné. Do původního uspořádání by asi nevešel, ale klidně mohly udělat kryt o 30mm delší a tam by už nějaká vrtulka vešla. A s tou propojovací trubičkou jste nikdy neměli problém?
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 04.11.2018 11:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Uvnitř na motoru myslím ventilátor je, ale už si to přesně nepamatuju. Pravda je, když jsem s ním vakuoval, tak byl taky pěkně rozpálený, ale nikdy ta tepelná ochrana nevypnula. S utěsněním té trubky jsem měl taky problémy, protože když jsem předělával ten výstup ze zásobníku, tak jsem musel kvůli našroubování toho "T" na rozbočení, sundat kompresor ze zásobníku. Když jsem to měl rozebrané, tak jsem zjistil, že ta spojovací trubka je málo ohnutá a něšla přesně do středu šroubení na zásovníku. Tak jsem jí trošku přihnul, a to těsnění jsem trochu napěchoval kolem ní. Pak jsem to trošku namáznul tím oranžovým silikonem na motory (do 350°C) a matici jsem úplně nedotahoval. Nechal jsem to do druhého dne, a pak tu matici lehce dotáhnul. Teď mi nikde nic neuchází a vydrží natlakovaný několik hodin.
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: ned 04.11.2018 18:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2651 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Já měl ten svůj kompresorek rozebraný a ventilátor tam nemám. Tu trubičku zkusím taky kdyžtak dohnout, taky není úplně jak by měla být a trošku delší, klidně i o 10mm.
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: ned 04.11.2018 19:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
To Lark: dík za přehlednou tabulku, myslím, že pro mé stříkání 2x do roka by 186 klidně stačila. Jen mne zarazila uváděná velikost trysky u doporučených pistolí - je tam 0.2-0.3 mm, jinde jsem našel 0.2-1mm
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 04.11.2018 19:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
No vidíš, toho jsem si ani nevšiml, ale ten rozdíl se mi zdá nějaký přehnaný. Je ale pravda, že když AS189 poběží trvale je schopná nafoukat o 2 bary víc, a to má vliv na delší dobu poklesu tlaku na hodnotu nastavenou na redukčáku. Stříkal jsem Čmeláka 2,3m malou klasickou pistolí SICO tools MINI-LVLP s 0,8 triskou. Barva 2K a nejhorší byla křídla. Měl jsem je pověšená jako prase na výšku a stříkal jsem obě strany najednou. Kompresor jsem nechal nafoukat na 6barů, tlak do pistole 2 bary a vycházelo to s chlupama. Chtělo by to trochu větší zásobník, nebo stříkat každou stranu zvlášť. Snad ti to pro představu pomůže.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: čtv 08.11.2018 17:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jó, těch dvouválců je víc provedení, ale na Airbrush ten jednoválec stíhá úplně v pohodě.
|
|
Nahoru |
|
|
Kuta33
|
Napsal: sob 01.06.2019 8:41 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.9.2014 Příspěvky: 459 Bydliště: Český Těšín, ČR
|
Tak se trápím štětcem a upoutala mě sada zimních pneumatik z auta vedle v polici. Co říkáte, bylo by reálné použít je jako "zdroj" pro airbrush? Samozřejmě jenom na drobnosti. Předpokládám malý redučák. Jinak mám na větší kousky k dispozici velký kompresor s velkou pistolí, ale 20 km od baráku.
_________________ Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|