Autor |
Zpráva |
Woita
|
Napsal: ned 25.02.2018 10:47 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Ahoj všichni, jestlipak se zde někdo vyznáte v kompresorech? Koupil jsem tento kompresor pro vakuování (hlavně kvůli laminování), přišel poštou, vypadá docela solidně, ale při přepravě z něj vytekl olej, takže bych ho potřeboval dolít. Příloha:
Vacuum compressor.jpg [ 39.58 KiB | Zobrazeno 2839 krát ]
Dokážete někdo poradit, jaký olej použít? Kompresor na první pohled není pístový, tuším že by mohl být šroubový nebo zubový, kdo ví? Příloha:
Vacuum-exploded diagram.jpg [ 58.25 KiB | Zobrazeno 2839 krát ]
Možná by stačil i některý z olejů, kterých tu mám dost různých zbytků - do auta 10W40, 5W40, do 2T motorky, pro mazání elektrické motorové pily apod. V návodu se o oleji píše jenom množství 220ml, ale o typu ani slovo... Děkuji za tipy!
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
corsair
|
Napsal: ned 25.02.2018 12:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.1.2007 Příspěvky: 4172 Bydliště: KLADNO Obrázky: 1
|
zavolal bych nebližšímu opraváři ledniček ať ti dá dvě decky svého oleje pro ledničkové kompresory neb IMHO je to to samé....ty jejich oleje jsou hodně tekuté, skoro bezbarvé taktéž s min. zápachem. Takže bych kouknul co ti to z toho vyteklo,resp. jak se to tváří
_________________ Pravda začíná tam kde končí signál České televize. Nevěřím ničemu, co vláda říká.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 25.02.2018 12:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Děkuji oběma za rychlou reakci. To co vyteklo, vypadá řídce a světle. Kámoš opravuje ledničky, tak ho poprosím o trochu oleje do ledničkáče. Ledničkáče jsou sice pístové, takže těžko říct, jestli do tohoto patří stejný olej, ale podle mě to zase taková hifi švýcarská technika není (Made in China) , tak tím snad nic nezkazím. Z Larkova odkazu bych kdyžtak vybral asi ten Paramo K 12, ale přesný důvod pro něj nemám, jen to že je u něj napsané že je kompresorový (sice pro pístové...)
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 25.02.2018 12:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jestli máš možnost toho chlaďaře, tak mu o trošku řekni. Neboj, nic na tom nezkazíš.
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: ned 25.02.2018 12:32 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
Woita píše: Ahoj všichni, jestlipak se zde někdo vyznáte v kompresorech? Koupil jsem tento kompresor pro vakuování (hlavně kvůli laminování), přišel poštou, vypadá docela solidně, ale při přepravě z něj vytekl olej, takže bych ho potřeboval dolít. Příloha: Vacuum compressor.jpg Dokážete někdo poradit, jaký olej použít? Kompresor na první pohled není pístový, tuším že by mohl být šroubový nebo zubový, kdo ví? Příloha: Vacuum-exploded diagram.jpg Možná by stačil i některý z olejů, kterých tu mám dost různých zbytků - do auta 10W40, 5W40, do 2T motorky, pro mazání elektrické motorové pily apod. V návodu se o oleji píše jenom množství 220ml, ale o typu ani slovo... Děkuji za tipy! Pokud je to klasická lamelovka (celokovová, ne grafitová), tak nejjednodušší je použít ověřenou klasiku, R2. Můžeš použít i něco lepšího, ale rozdíl (pokud nepotřebuješ skutečně vysoké vakuum) bude malý, ale cena diametrálně vyšší. Pokud to má lamely z něčeho speciálního, tak je třeba použít doporučovaný olej nebo jeho ekvivalent (viz návod). Jakmile použiješ nějaký olej typu "nějaký censored, co takovou vývěvu ani neviděl, natož pak provozoval, na netu mi to doporučil", tak máš vysokou jistotu, že odejdou pravitka, nebo válcová plocha co po ní pravítka běhají, nebo odejdou čela, navíc bude nizký dosažitelný podtlak. A klíčové je dobře nastavit gasbalast - jakmile ho zavřeš natvrdo (což je typický "nápad" uživatelů, co nečtou návod), jistota poškození je skoro 100%. A to bude drahé.
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: ned 25.02.2018 12:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
Woita píše: Děkuji oběma za rychlou reakci. To co vyteklo, vypadá řídce a světle. Kámoš opravuje ledničky, tak ho poprosím o trochu oleje do ledničkáče. Ledničkáče jsou sice pístové, takže těžko říct, jestli do tohoto patří stejný olej, ale podle mě to zase taková hifi švýcarská technika není (Made in China) , tak tím snad nic nezkazím. Z Larkova odkazu bych kdyžtak vybral asi ten Paramo K 12, ale přesný důvod pro něj nemám, jen to že je u něj napsané že je kompresorový (sice pro pístové...) Nalít kompresorový olej do vývěvy - to mi teda rozum nebere. Obě zařízení mají naprosto jiný oběh, tudíž na olej do kompresoru a do vývěvy se kupodivu kladou cca opačné (parametrově) nároky.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 25.02.2018 12:40 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
MPml píše: Nalít kompresorový olej do vývěvy - to mi teda rozum nebere. Obě zařízení mají naprosto jiný oběh, tudíž na olej do kompresoru a do vývěvy se kupodivu kladou cca opačné (parametrově) nároky. Můžeš poradit jaký tedy nalít? Dík Zatím jsem si z diskuse přebral to, že nejlepší by bylo použít Paramo R2, co na něj dal odkaz MPml. Ale vývěva mi jako laikovi přijde hodně podobná jako kompresor. (Dosud jsem jako vývěvu používal s úspěchem ledničkáč)
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
Naposledy upravil Woita dne ned 25.02.2018 12:44, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: ned 25.02.2018 12:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 25.02.2018 12:47 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Jojo, koukám na něj. Pro rotační vývěvy, do 100 Pa (to je asi přesně mé použití). Cena lidová. Takže všem děkuji, asi je vybráno. Věděl jsem že se tady v diskusi zase dobereme optimálního výsledku.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 25.02.2018 14:33 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Ještě jedna informace, našel jsem zde v ČR podobnou pumpu jako je ta moje, http://www.imatech.cz/vakuovaci-stroje- ... -230v.htmla tam píšou olej + 5 ° C až + 10 ° C: Typ ISO VG32 + 10 ° C až + 40 ° C: Typ ISO VG68 Každopádně já už jsem si objednal ten R2. >MPml: Žádný balastový ventil tam zřejmě nemám A ještě hledám nějaký šikovný (tj. levný) podtlakový spínač s hysterezí, abych mohl (samozřejmě s připojeným vhodným vzdušníkem) provozovat vývěvu v režimu, že se zapne, nafouká podtlak, pak se vypne a opět zapíná jen pro dofouknutí případného úniku vakua netěsnostmi. Kdybyste měli vhodný tip, sem s ním!
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
janva9
|
Napsal: ned 25.02.2018 14:42 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2009 Příspěvky: 1205 Bydliště: západočesko Obrázky: 38
|
R2 je pěkná minerální sra... . Před časem jsme nechávali zlikvidovat dva 200L sudy. Do nových vývěv nám to zakázali dávat. Zkus sehnat Syncolube. Šlo by použít i tohle: https://www.vac-star.cz/vyvevovy-olej
_________________ Ground Penetration Tester
|
|
Nahoru |
|
|
janva9
|
Napsal: ned 25.02.2018 14:48 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2009 Příspěvky: 1205 Bydliště: západočesko Obrázky: 38
|
Až to budeš nalívat, tak nepospíchej a nech to roztéct. Mělo by tam být tak do poloviny toho kontrolního okénka.
_________________ Ground Penetration Tester
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: ned 25.02.2018 15:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
Woita píše: Ještě jedna informace, našel jsem zde v ČR podobnou pumpu jako je ta moje, http://www.imatech.cz/vakuovaci-stroje- ... -230v.htmla tam píšou olej + 5 ° C až + 10 ° C: Typ ISO VG32 + 10 ° C až + 40 ° C: Typ ISO VG68 Každopádně já už jsem si objednal ten R2. >MPml: Žádný balastový ventil tam zřejmě nemám A ještě hledám nějaký šikovný (tj. levný) podtlakový spínač s hysterezí, abych mohl (samozřejmě s připojeným vhodným vzdušníkem) provozovat vývěvu v režimu, že se zapne, nafouká podtlak, pak se vypne a opět zapíná jen pro dofouknutí případného úniku vakua netěsnostmi. Kdybyste měli vhodný tip, sem s ním! Jak je to udělaný u tohoto čínského předmětu (gas balast) netuším, nikdy jsem nic podobného neprovozoval. Mě (a i u kolegy) tady běží normální velký průmyslový lamelový dvoustupňový vývěvy, všechny normální slušný vývěvy obvykle mají gas balast (plynule nastavitelný přisávací ventil) už na sobě. Pokud ho ta Tvoje nemá (divný) tak ho prostě budeš muset někam do sání doplnit. S vakuovým snímačem tlaku ti neporadím - mě to běží 24/365, regulovat nepotřebuji, tam kde regulovat potřebuji (tam vývěva běží v pevných cyklech), tak reguluji jinak, ne vypínáním 2.5kW motoru vývěvy. Pořádný snímač podtlaku bude stát víc než ta vývěva - takže to budeš muset tak nějak ubastlit nebo sehnat z "druhé" ruky (bazoš a spol.) Navíc by (pokud se to má nějak smysluplně regulovat na nějakou konkrétní hodnotu podtlaku) měla být mezi vývěvou a odsávaným předmětem vyrovnávací nádoba - protože jinak to bude cvakat příliš často a to pro žádnou lamelovku není příjemný provozní režim.
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: ned 25.02.2018 15:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
janva9 píše: R2 je pěkná minerální sra... . Před časem jsme nechávali zlikvidovat dva 200L sudy. Do nových vývěv nám to zakázali dávat. Zkus sehnat Syncolube. Šlo by použít i tohle: https://www.vac-star.cz/vyvevovy-olejTo bych viděl jako celkem logický nápad - protože pokud by v tý potravinářský baličce náhodou odešel zpětný ventil a ta související elektronika (pokud tam vůbec je) a obsluha dostatečně rychle nezareagovala, tak je vysoké riziko, že se olej z lamelovky nasaje do prostoru odsávaného předmětu. No a pokud to je potravina, tak R2 v žádném případě nemá atest na potraviny, takže to by mohl být DOST velký průser. U modelařiny, samozřejmě riziko kontaminace "zpátky" taky je, ale model obvykle nikdo nejí , takže atest na food nutný není. To samozřejmě nemění nic na tom, že ten zpětný ventil a další "logika" (možnost odlehčení sání za zpětným ventilem při výpadku elektriky - motor se přestane točit) by tam mělo být.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: tmx1st a 37 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|