Switch to full style
Pracovní postupy, technologie, finty, grify, nástroje, poznatky jak co nejlépe něco vyrobit, opravit a tak podobně.
Odeslat odpověď

Jak správne urobiť negatív

ned 12.11.2017 11:31

Ahojte modelári, potrebujem poradiť ako správne urobiť negatív krídla

Sú dve možnosti, viď priložený obrázok. Červené rebro je koreňové, zelené je koncové. Prvá varianta predpokladá, že by bolo krídlo skrútené v mieste nosníka krídla. V druhej variante bude nábežná hrana v jednej rovine.

Požiadavky sú nasledovné: Bude sa to rezať z polystyrénu odporovkou a chcel by som čo najpresnejšie dodržať vzpätie podľa skutočného, takže ak by to bolo aj jedno ako s tých dvoch variánt, čo sa bude jednoduchšie robiť. Dík za radu.

P.S: o negatívoch som už niečo hladal, ale nikde som to presne nenašiel tak sa radšej pýtam.
Přílohy
NEGATIV.png
Naposledy upravil pilot205 dne ned 12.11.2017 13:03, celkově upraveno 1

Re: Jak správne urobiť negatív

ned 12.11.2017 11:52

V tom obrázku to máš ale očíslované obráceně než popisuješ v textu. Snazší pro výrobu by měla být ta varianta s natočením kolem náběžky, protože se bude i snáz brousit. A jestli se nepletu, tak i pro letové vlastnosti je to lepší. Já jsem to tak alespoň vždy dělal. Ale určitě se ozvou větší odborníci, než jsem já. :lol:

Re: Jak správne urobiť negatív

ned 12.11.2017 13:05

Lark dík, už som to opravil. Tiež sa mi to zdá priatelnejšie, ale počkám ešte či mi to potrdia ďalší.

Re: Jak správne urobiť negatív

ned 12.11.2017 15:19

Já jsem pro variantu č.2. takto dělám konstrukční křídla a i řezaná bych takto dělal. Prostě zatížím náběžku na rovné desce a nadzvednu otokovku o požadovanou velikost. Tak je náběžka rovně, dobře se to staví a dolaďuje mimo šablony, než když by bylo křídlo do "vrtule".

Re: Jak správne urobiť negatív

stř 15.11.2017 19:30

Zapada to tu prachom tak sa radsej ozvem.
Cakam od zalozenia tohto vlakna, ze sa dozviem preco ma kridlo skrutene okolo nabezky lepsie vlastnosti oproti kruteniu okolo nosnika?

Re: Jak správne urobiť negatív

stř 15.11.2017 20:19

Nejsem odborník, ale selským rozumem by měly být aerodynamické vlastností stejné. Jde jenom o jednodušší a přesnější konstrukční stavbu při kroucení kolem náběžky. Podle mne je jediný rozdíl v tom, že se zcela zanedbatelně změní vzepětí křídla, to se ale ustavuje až při spojení obou polovin křídel (uší).
Navíc u řezání křídla odporovkou je to jedno úplně, zkroucenou náběžku ani odtokovku se stejně nikomu napnutým drátem uřezat nepovede.

I když :roll:, vzpomněl jsem si na jednu hlášku:
Nikdy neříkej "to nejde", vždycky se najde nějaký bl..c, který neví, že to nejde a udělá to. :wink:

Re: Jak správne urobiť negatív

stř 15.11.2017 20:51

Kuta33 píše:Navíc u řezání křídla odporovkou je to jedno úplně, zkroucenou náběžku ani odtokovku se stejně nikomu napnutým drátem uřezat nepovede.


Jak to myslíš? Upresni. Pokial viem krídla s negatívom bežne na odporovke režú.

Re: Jak správne urobiť negatív

stř 15.11.2017 21:18

Samozřejmě, že řežou, včetně mně. Při řezání podle šablony kořenového a koncového profilu a zkroucení negativu podle nosníku křídla (obrázek 1), ale nikdy nedosáhneš zkroucené náběžky a odtokovky tak, jako se to může stát u zkroucení konstrukčního křídla stejným způsobem. Budeš je mít vždycky rovné. Představ si napnutý odporový drát přiložený na odtokovou hranu na obou šablonách, i kdyby si dělal negativ 30° odtokovka bude pořád dokonale rovná.

Re: Jak správne urobiť negatív

stř 15.11.2017 21:24

To je mi zcela jasné. Asi teda použijem tú prvú variantu, od začiatku sa mi zdala jednoduchšia.
Ja som myslel že to myslíš nejak ináč, tak som chcel vedieť. Inak je to celkom samozrejmá vec, teda aspoň pre tých, ktorý majú troška technickú predstavivosť:)

Re: Jak správne urobiť negatív

čtv 16.11.2017 10:42

Kuta33 píše:Nejsem odborník, ale selským rozumem by měly být aerodynamické vlastností stejné. Jde jenom o jednodušší a přesnější konstrukční stavbu při kroucení kolem náběžky.

Ze svého pohledu to taky tak beru - souhlas :wink:
Odeslat odpověď