Switch to full style
Pracovní postupy, technologie, finty, grify, nástroje, poznatky jak co nejlépe něco vyrobit, opravit a tak podobně.
Odeslat odpověď

Re: Monofil

čtv 26.10.2017 15:04

Ale vždyť je to némlich to samý. :) Tím prolakováním přes posuvnej papír monofil sytíš jen málo a pak to vyjde lehčí právě o ten lak co je jinak mezi papírem a strukturou monofilu. Kdo nevyzkoušel, neuvěřil. :mrgreen:
Jirka

Re: Monofil

čtv 26.10.2017 15:31

Není to to samý. Já vyzkoušel obojí. Laku mezi papírem a monofilem je opravdu minimum, většina laku je kapilárními sílami nevzlínána jen do toho tenkého papíru, oka monofilu vyplněná nejsou, ten je svými vlákny jen přilepen k papíru. A naopak když je plátno monofilu bez papíru, tak bez ohledu na to jakým způsobem se lakuje, tak toho laku je v pórech mnohem víc. Tedy samozřejmě záleží dost i na tom, do jakého stavu kvality povrchu to dotyčný chce dostat. Rozhodně moje zkušenost je taková, že 1-2 vrstvy laku nestačí, nejmíň 3-4 jsou potřeba na to aby ten povrch byl dostatečně hladký a vypnutý. No a další nevýhodou (ale pro někoho i výhodou) je to, že čistě monofilový potah je dost pružný. Když se zkombinuje s papírem, tak křídla jsou opravdu výrazně tužší.

Re: Monofil

čtv 26.10.2017 19:01

Tak nic, je vidět, že se neshodneme. Já si taky odzkoušel oboje a názor jsem napsal. Takže končím s dohadováním. :wink:
Jirka

Re: Monofil

pát 27.10.2017 9:51

Je možné že máš pravdu, nebo je někde uprostřed. 8) Ono dost záleží taky na tom do jaké míry to chceme mít prolakováno. To, že při té moji technologii monofil prolakován není vím podle oprav popraskaného potahu, který jsem dělal nejednou. Jak už jsem psal, často praskne jen papír a plátno monofilu pod tím zůstane neporušené, No a když musím odstranit ty kousky potrhaného papíru (tedy většinou jsem je neodstraňoval, když je jen tenká prasklina, tak ji přelepím kouskem papíru, přebarvím a přelakuji), tak vidím, že plátno pod ním je naprosto čisté, síťované, děravé, bez stopy laku. Při kombinovaném potahu je asi trochu nevýhoda v tom, že plátno je pružné a papír křehký. :( Možná by byla lepší kombinace monofil+vlies. :roll: Ale to jsem nezkoušel, navíc vlies je natolik pevný a pružný, že ho kombinovat s monofilem nemá smysl. :| Když už, tak radši vlies+vlies nakřiž pod 90° úhlem. :wink:

Po této úvaze už taky končím dohadování, protože víc k tomu už nemám co říct a už se asi opakuji. :oops:

Re: Monofil

sob 28.10.2017 18:16

Celeron píše:Tak nic, je vidět, že se neshodneme. Já si taky odzkoušel oboje a názor jsem napsal. Takže končím s dohadováním. :wink:
Jirka


Já mám taky odlišnou zkušenost než ty, s lakováním monofilu byl problém opravdu velký. Ta finta s lakováním přes kus Japanu vyřešila jen část problému s těmi kapkami, ale hmotnostně to byl problém pořád. Buď se to lakovalo jen poměrně málo, pak to ale byla "guma" i problematická kvalita povrchu anebo se monofil prolakoval důkladně, pak ale právě nastal ten paradox, že potah ze samotného monofilu vážil stejně či více, než kombinace monofil-papír. Přitom ale pevnostně (včetně vyztužení kostry) byla ta kombinace s papírem propastně lepší. U RC motoráku či upoutance to asi bylo relativně jedno, stejně se i na papír naplácala laku spousta (včetně nějaké syntetiky či epoxydového proti palivu) a kostra byla obvykle dost tuhá sama o sobě.
Ale u větroně byla ta kombinace s papírem velmi dobré řešení a hmotnostně vycházela vesměs lépe.

Re: Monofil

ned 29.10.2017 8:53

tomashr píše:
Já mám taky odlišnou zkušenost než ty, s lakováním monofilu byl problém opravdu velký. Ta finta s lakováním přes kus Japanu vyřešila jen část problému s těmi kapkami, ale hmotnostně to byl problém pořád. Buď se to lakovalo jen poměrně málo, pak to ale byla "guma" i problematická kvalita povrchu anebo se monofil prolakoval důkladně, pak ale právě nastal ten paradox, že potah ze samotného monofilu vážil stejně či více, než kombinace monofil-papír. Přitom ale pevnostně (včetně vyztužení kostry) byla ta kombinace s papírem propastně lepší. U RC motoráku či upoutance to asi bylo relativně jedno, stejně se i na papír naplácala laku spousta (včetně nějaké syntetiky či epoxydového proti palivu) a kostra byla obvykle dost tuhá sama o sobě.
Ale u větroně byla ta kombinace s papírem velmi dobré řešení a hmotnostně vycházela vesměs lépe.


Mě tenkrát pomohlo lak stříkat. Kapky už jsem neměl.
Odeslat odpověď