Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Potah z Herexu
PříspěvekNapsal: sob 17.06.2017 8:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5536
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Vážení, nemáte někdo zkušenost s potahem polystyrénovýho křídla Herexem?
Díky
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah z Herexu
PříspěvekNapsal: sob 17.06.2017 10:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.1.2010
Příspěvky: 245
Bydliště: Bratislava
Niečo podobné som použil ale s Rohacelom .Problém je že je poddajný vo všetkých smeroch tzn.že okopíruje jamu v jadre stačí ak je zle vypenený polystyrén. Váhovo je to vychádza ťažšie. Z hľadiska pevnosti , neviem ešte som neodskúšal . Po skúsenostiach by som použil olaminovanú balsu alebo vytmelenú dýhu (lak milesi, lak+puder a pod.)


Přílohy:
1420482885-5309.jpg
1420482885-5309.jpg [ 537.25 KiB | Zobrazeno 1265 krát ]
1420561996-6821.jpg
1420561996-6821.jpg [ 466.53 KiB | Zobrazeno 1265 krát ]
1420561973-7697.jpg
1420561973-7697.jpg [ 486.89 KiB | Zobrazeno 1265 krát ]
1420482929-9031.jpg
1420482929-9031.jpg [ 540.84 KiB | Zobrazeno 1265 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah z Herexu
PříspěvekNapsal: sob 17.06.2017 10:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4715
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Jsem si vzdy myslel ze herex je vostina jejichz funkci je drzet dve vrstvy laminatu dal od sebe. Tj. stejne jako kdyz tam dam balzu nebo polystyren. Jaky to ma mit vyznam ? Me prijde ze pokud tam nechas polys tak je to jen dalsi vec navic bez nejake realne funkce. Dovedl bych pochopit ze das na polystyren separaci, pak laminat, herex, laminat a budes to mit jakoby pozitivni kopyto. Ale struktura polys/herex/laminat me prijde tak nejak zbytecna.

_________________
210,280X8,480 Hexa, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 pred opravou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah z Herexu
PříspěvekNapsal: sob 17.06.2017 11:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.1.2010
Příspěvky: 245
Bydliště: Bratislava
Význam to má ,proste je to poťah podoprety polystyrénom .Tiez balsu nepodliepas laminatom.Ake vlastnosti to bude mat na tlak a ťah to už je vec vyztuzenia podobne ako pri balse.Vrstva na spodu býva ďaleko tenšia niekedy len 17g/m2 ktorá na pevnosti moc nepridá drží len tvar to je nahradené polystyrénom .
To sa dá spraviť aj s balsou ,problém je že povrch nebude pekný bude vidieť štruktúra dreva.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah z Herexu
PříspěvekNapsal: sob 17.06.2017 18:41 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
Joba píše:
Význam to má ,proste je to poťah podoprety polystyrénom .Tiez balsu nepodliepas laminatom.Ake vlastnosti to bude mat na tlak a ťah to už je vec vyztuzenia podobne ako pri balse.Vrstva na spodu býva ďaleko tenšia niekedy len 17g/m2 ktorá na pevnosti moc nepridá drží len tvar to je nahradené polystyrénom .
To sa dá spraviť aj s balsou ,problém je že povrch nebude pekný bude vidieť štruktúra dreva.


Myslím, že význam to nemá . Herex je křehký materiál a pokud není laminován z obou stran , nepřináší žádné plusy .
Polystyren pokud se olaminuje dvěma vrstvami skla ,vznikne už poměrně odolný povrch , který nasákne méně epoxidu , než herex .
Balsa a dýha - to je něco jiného , to jsou poměrně pevné materiály, které povrch polystyrenu dost zpevní . po následném olaminování se povrch znatelně zpevní , ale je potřeba snížit nasáknutí epoxidu do balsy .
Potíž je v opracování polystyrenu . Pokud se ofrézuje, není co řešit. Pokud se ale řeže odporovou pilou , je skoro lepší ho potáhnout balsou.
V zásadě souhlasím s Amperem .
Pokud bych upřednostňoval váhu a povrchovou pevnost proti otlakům , použil bych polystyren jemně ofrézovaný , následně 1 vrstva
50 tkaniny. Po zatrvdnutí lehce obrousit a druhou vrstvu zase 50 skla . Nejlepší jsou vlastní pokusy a testy .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah z Herexu
PříspěvekNapsal: sob 17.06.2017 20:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8119
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Joba píše:
Význam to má ,proste je to poťah podoprety polystyrénom .Tiez balsu nepodliepas laminatom.

Už to tu padlo. Polystyrén aj Herex plní úlohu výplne. Preto dať výplň na výplň nedáva zmysel. Balza je násobne pevnejšia ako Herex a je to poťahový materiál tak ako dýha.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah z Herexu
PříspěvekNapsal: sob 17.06.2017 20:29 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4715
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
dudaj píše:
Pokud bych upřednostňoval váhu a povrchovou pevnost proti otlakům , použil bych polystyren jemně ofrézovaný , následně 1 vrstva
50 tkaniny. Po zatrvdnutí lehce obrousit a druhou vrstvu zase 50 skla . Nejlepší jsou vlastní pokusy a testy .


Predpokladam ze myslis XPS ale co myslis tim "jemne frezovany" ?

_________________
210,280X8,480 Hexa, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 pred opravou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah z Herexu
PříspěvekNapsal: sob 17.06.2017 20:35 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 7947
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 286
Blog: Zobrazit blog (3)
Po nějakých pokusech musím říci, že jediná výhoda Herexu proti balze je snadnost na nákup a stále stejné vlastnosti. S balzou je prostě práce, ale celkově se, dle mě, pro dokonalost a nesériové modely vyplatí.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah z Herexu
PříspěvekNapsal: ned 18.06.2017 0:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5536
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Tak jo, přesvědčili jste mě, je to na na dvě věci. Dám na skle olaminovanou dýhu.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah z Herexu
PříspěvekNapsal: ned 18.06.2017 6:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.1.2010
Příspěvky: 245
Bydliště: Bratislava
Skús balzu olaminovať papierom (modelspan) pod vakuom .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah z Herexu
PříspěvekNapsal: ned 18.06.2017 6:41 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.1.2010
Příspěvky: 245
Bydliště: Bratislava
Myslím, že význam to nemá . Herex je křehký materiál a pokud není laminován z obou stran , nepřináší žádné plusy .
Polystyren pokud se olaminuje dvěma vrstvami skla ,vznikne už poměrně odolný povrch , který nasákne méně epoxidu , než herex .
50 tkaniny. Po zatrvdnutí lehce obrousit a druhou vrstvu zase 50 skla . Nejlepší jsou vlastní pokusy a testy .[/quote]
V tomto mám opačné skúsenosti polystyrén či už eps alebo xps sajú ďaleko viac ako Herex .
Používam už roky olaminované krídla na eps ale nikdy povrch nebol tvrdší .
PS : prečo to nelaminuješ na ráz ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah z Herexu
PříspěvekNapsal: ned 18.06.2017 7:34 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
Joba píše:
PS : prečo to nelaminuješ na ráz ?


dosáhnu lepšího povrchu s menším poškozením vláken druhé vrstvy .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah z Herexu
PříspěvekNapsal: ned 18.06.2017 7:36 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
Amper píše:

Predpokladam ze myslis XPS ale co myslis tim "jemne frezovany" ?


Měl jsem na mysli obyč . XPS je těžký, takže chce vylehčovat uvnitř .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah z Herexu
PříspěvekNapsal: ned 18.06.2017 8:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8119
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Celeron píše:
Dám na skle olaminovanou dýhu.
Jirka

Najskôr si ale urob vzorky tak 0,5m dlhé a ohni ich na 24h cez jadro.
Ja som takto olaminovával balzu. Hotové poťahy na ASH 26 som potom lepil na kostru vo forme. Balza mala tendenciu "lámať" sa pozdĺž vlákien v miestach kde bola balza "redšia". Samozrejme v najviac zakrivených častiach profilu od nosníka k nábežke. Boli to také malé hranky v dĺžkach od 5 do 25cm. A tvorili sa niekedy aj dlhšie ako 24 hodín. Z ničoho nič tam zrazu boli...

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah z Herexu
PříspěvekNapsal: ned 18.06.2017 10:12 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.1.2010
Příspěvky: 245
Bydliště: Bratislava
LV píše:
Najskôr si ale urob vzorky tak 0,5m dlhé a ohni ich na 24h cez jadro.
Ja som takto olaminovával balzu. Hotové poťahy na ASH 26 som potom lepil na kostru vo forme. Balza mala tendenciu "lámať" sa pozdĺž vlákien v miestach kde bola balza "redšia". Samozrejme v najviac zakrivených častiach profilu od nosníka k nábežke. Boli to také malé hranky v dĺžkach od 5 do 25cm. A tvorili sa niekedy aj dlhšie ako 24 hodín. Z ničoho nič tam zrazu boli...

To že balsa praská aj vo forme je normalne rieši sa to navlhčením na kopyto/formu a potom laminovať ,no len tá pracnosť :(


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: jyrry a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz