Jsem si toho vedom ale vzhledem k tomu ze na vetsine letadel mam za vrtuli taky nejakou plochu (nedelam omotorovane ostepy
) tak to naopak beru jako informaci blizsi realite. Cilem standu neni vyzkum vrtuli ale zmereni proudu pri plnem plynu, ramcove urceni tahu (o presnosti te cinske digitalni vahy si taky nedelam nejake zasadni iluze) je doplnkovy udaj abych mel ramcove udaje pro dimenzovani regulatoru/pohonu. Mozna je to amatersky pristup ale myslim ze je lepsi mit zmereno s nizkou presnosti nez vubec
O vyuzitelnosti informace o statickem tahu/proudu neni potreba diskutovat. Chci proste vedet ze kdyz dam na motor urcitou vrtuli tak mam cca nejaky tah a cca nejaky max proud. Za cenu par dolaru necekam nic jineho a naprosto me to staci.
Ale pokud by to nekdo chtel eliminovat tak se da motor namontovat zadni montazi coz posune vruli o X centimetru vpred, predelat drzak tak aby byl opet vic vysunut vpred nebo tesneji obepinal motor (mit ruzne podle velikosti motoru),pouzit kvalitnejsi loziska a brousene tyce, pridat otackomer, misto vahy pouzit primo senzor s rozsahem blizsim tahu a tudi vyssi presnosti, na montaz dat akcelerometr a rovnou zmerit i vibrace pohonu, pridat detekci pozice motoru a udelat z toho dynamickou vyvazovacku atd.......
Moznosti jsou velke a treba tim smerem nekdo pujde. Pro me je to zarizeni pro orientacni mereni a o presnosti mereni si nedelam zasadni iluze. Ale myslim ze odpovida cene a je lepsi nez tupe namontovat do letadla motor a spolehnout se na udaje "jedna cinska pani neco nekam napsala"