Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 19.03.2017 16:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.2.2011
Příspěvky: 1037
Obrázky: 0
Ahoj pánové po dlouhé době!
S kamarádem se pouštíme do jedné soutěže, kde jde o výrobu EDF turbíny pro model letadla cca o půměru 60mm.
Něco málo o tom mám už nastudované, ale prosil bych vás o radu, jelikož se dmychadlech moc neorientuji.
Dmychadlo má zadané povinné rozměry a daný motor. My máme vytvořit konstrukci takovou, aby na daný motor mělo dmychadlo co největší tah. Studuji, studuji, ale nenalézám.

Proto se táži vás:
Jaký počet lopatek vrtule zvolit? Já si myslím, že obecně více, ale pak roste i hmotnost vrtule a někde musí být určitě optimum. (cca 12?) (motor má na prázdno na 5V a 1,5A, 9500 ot/min), takže nic moc.

Vratné lopatky? Vím, že je potřeba, aby se v EDF změnilo turbulentní víření vzduchu na laminární proud, čímž z toho vytáhneme lepší tah. Komerční EDF mívají většinou 4 až 5 vratné lopatky. Má to nějaké opodstatnění, že vratných lopatek je méně, než co má vrtule?

A co tryska? Zůžovat, nebo ne?
Ostatní věci už mi jsou celkem jasné :) .

Díky moc za rady pánové!
Pavel


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 19.03.2017 17:40 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Taky se v tom moc nevyznám, ale není 9500ot./minutu nějak málo? Co jsem koukal na různých e-shopech apod po netu, tak na dmychadla se používají speciální motory s hooodně vysokými otáčkami, řádově kolem 30 000. Při větším průměru možná, ale 60mm je docela malinká turbína a při těch otáčkách to utáhne tak možná nějaký papírový model. Ale možná se pletu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.03.2017 18:31 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1573
Bydliště: Letovice,ČR
Máš ode mě SZ.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.