Autor |
Zpráva |
pepin
|
Napsal: sob 30.07.2016 21:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
kajman111 píše: Já jsem to vyřešil jednoduše ------- s tím sezením jsi mě dostal, už na tom makám nakonec jsem tím neplánovaně vyřešil i jak podvěsit u stropu větší makety.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pepin
|
Napsal: sob 30.07.2016 22:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Kuba78 píše: lidi a neni jednodussi, lepsi, rychlejsi a o dost pohodlnejsi si na spani proste koupit stan a postavit si ho vedle auta? nebo to berete jako challenge, vyzvu kutilstvi?
všechno má svoje, stanu mám několik a proti spaní ve stanu nic nemám, sušit ho ale pak například po slejváku rozloženej doma v paneláku je docela opruz, zrovna tak je opruz pak ve slejváku okolo něj pobíhat a řešit vyrvané kolíky a polámané tyče. proč by takto upravené auto měla být hovadina ? Obytný auto, nebo karavan taky není hovadina, ale obytnák, nebo karavan zase obnáší--za prvé další peníze za další auto a poplatky za pojištění--technickou, udržbu, spotřeba bude na km taky větší a docela muže být i nepříjemné platit v kempech za obytné auto podstatně vyšší poplatek, než za obyč auto, navíc interiér tam máš daný z výroby, mraky poliček a serepetiček , ale dostat tam pak třeba větší era je problém a když je to obytné auto , nebo karavan větší, je tam jen víc výklenku a pokoju, kam dáš zase prdlajs. Tím nechci říct, že je obytnák auto, nebo karavan na prd, to v žádném případě.
|
|
Nahoru |
|
|
MakoBear
|
Napsal: sob 30.07.2016 22:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2005 Příspěvky: 728 Obrázky: 1
|
Kuba78 píše: kdyz na to tak koukam, tak si vzpomenu na jeden prehistoricky clanek z "Udelej/Urob si sam" kde nejaky borec narval dvojpostel na spani do trabanta.. navic tyhle konstrukce i po slozeni zabiraji dost mista v aute jak je videt. lidi a neni jednodussi, lepsi, rychlejsi a o dost pohodlnejsi si na spani proste koupit stan a postavit si ho vedle auta? nebo to berete jako challenge, vyzvu kutilstvi? No sam jsem uvazoval o obdobné předelavce Galaxy, nicmene k tomu nedoslo, bylo vždy něco dulezitejsího Nemyslim, že stan vedle auta to resi - ne vždy lze stan vedle auta vůbec postavit . Takto to je rychle a kdekoliv Jako vyzvu to myslim bere stále plno lidi a kupodivu ne jenom čeští kutilove, ale i v zemich, kde casopis Urob si sam neznaji viz třeba http://www.instructables.com/howto/camper/
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: sob 30.07.2016 22:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
no ja chapu upravu dodavky na neco levneho obytnejsiho, koneckoncu za komancu se tunily Avie Furgony o 106.. ale cpat treba spani do trabanta nebo neceho mensiho nez transit mi prijde tak trochu sebetortura a omezeni je z meho pohledu vice nez prinosu. Ale jen z meho pohledu, jini muzou mit jiny. Jak se rika - proti gustu zadny disputat, dle vkusu kazdeho soudruha. a takova prestavba Smarta na obytny automobil by byla urcite meta vsech kutilu Makobear: stranky jsou husty, musim priznat ze tohle je fakt kutilsky koutek.. treba obytna Fiesta
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: sob 30.07.2016 23:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
tak hotovo, vzadu mi ta vrchní deska sedí na uchytech bezpečnostních pásu 6 a 7 sedadla, vepředu je chycená ke stropu gumicukem do nějakých odklapovacích uchytek--asi nějaké montážní uchyty na odělení kufru mříží na psy, cestovat to nemuže, vzadu i vepředu je ta deska částečně na bocích vyřízlá a drží ji proti posunutí vzadu rám zadních dveří a vepředu boční sloupky. Příloha:
P1160991.JPG [ 67.61 KiB | Zobrazeno 3110 krát ]
Příloha:
P1160992.JPG [ 69.2 KiB | Zobrazeno 3110 krát ]
Příloha:
P1160993.JPG [ 81.67 KiB | Zobrazeno 3110 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
pachop
|
Napsal: ned 31.07.2016 7:51 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.7.2009 Příspěvky: 265
|
Ahoj je to moc pěkné, ale neodpustim si otázku co se stane v případě nárazu a nehody.
Sent from my iPhone and I will remove the signature
_________________ http://www.pacho.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: ned 31.07.2016 12:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
pachop píše: neodpustim si otázku co se stane v případě nárazu a nehody.
takovou otázku si klade jistě každý, kdo někdy něco převážel v autě--třeba skříně z ikea jak jsem už psal, vrchní deska sedí zapřená o sloukpy dveří, drží ji vepředu gumicuk upevněný do kovových výstupku karosérie a je navíc pod urovní opěrek hlavy, v praxi se tam ta deska bude ale podvěšovat pouze když bude místo postele potřeba udělat sezení--takže když bude auto zaparkované, nebo pouze pro mě, když bych na tom platu převážel delší křídla, co pujdou i přez přední sedačku až k přednímu oknu, to předpokládám, že v případě nehody hold vysklim přední okno, jak to ero vyjede ven. jinak pokud by joo, mělo jít o bezpečnost, jde to komplet celé na jízdu složit a opřít za zadní sedačky. Příloha:
P1160994.JPG [ 42.89 KiB | Zobrazeno 3110 krát ]
Příloha:
P1160995.JPG [ 73.99 KiB | Zobrazeno 3110 krát ]
Příloha:
P1160996.JPG [ 74.42 KiB | Zobrazeno 3110 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: ned 31.07.2016 17:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
co se stane v pripade nehody? to zalezi samozrejme na mnoha faktorech, ale dejme tomu celni naraz ve vysoke rychlosti. k tomu drevena deska co nejake to kilo ma, ulozena naplocho vzadu, nad hranou sedadel. zaprena jen o plastovy tapecirung. taky zalezi co na ni bude lezet... no, v idealni (respektive nejmene idealni) konstelaci hvezd to vidim na dekapitaci ale je to vsechno coby kdyby.. tak at ta vestavba slouzi a zadna nehoda te nepotka.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: ned 31.07.2016 18:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Kuba78 píše: co se stane v pripade nehody? to zalezi samozrejme na mnoha faktorech---------------tak at ta vestavba slouzi a zadna nehoda te nepotka. no právě, osobně si ale myslím, že podstatně větší problém by mohl nastat v případě autonehody, kdyby mě potkala v tom autě co stojí vedle té zafiry a šel jsem přez střechu a už vubec neřeším, že by mě mohla potkat--kdybych na ní jezdil--- nehoda na motorce ale kdo chce koně bít------ Příloha:
P1160997.JPG [ 99.23 KiB | Zobrazeno 3015 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: ned 31.07.2016 21:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Kuba78 píše: lidi a neni jednodussi, lepsi, rychlejsi a o dost pohodlnejsi si na spani proste koupit stan a postavit si ho vedle auta? nebo to berete jako challenge, vyzvu kutilstvi?
tak ted se musím opravdu přiznat, že další nápady, jak to ještě POTUNIT budou opravdu spíš o té---- výzvě---- a o tom, jak si budu vzpomínat, co kde mám za ty roky postrkané někde v rozích a nikdy jsem je v praxi nakonec moc nepotřeboval Příloha:
P1160998.JPG [ 89.91 KiB | Zobrazeno 2967 krát ]
Příloha:
P1170001.JPG [ 82.85 KiB | Zobrazeno 2967 krát ]
deštníky do stolu fakt asi neee, Příloha:
P1170002.JPG [ 90.56 KiB | Zobrazeno 2957 krát ]
ale z karavanu mám vyzjištěné, že nějaké záclonky a roletky uvnitř jsou sice efektní, ale v principu fungují za slunečného dne stažené za oknem za jako solární článek co vnitřek bleskurychle vytopí k nepřežívání, takže záclonky pokud vubec, budu asi řešit zvenčí přez auto--skla, aby na ně sluníčko nemohlo svítit. to opravdu funguje, někdy loni jsem udělal před karaváč vytahovací pergolu a od té doby je v karavanu líp, než venku, když jsem měl dřív klasické stahovací rolety jen uvnitř, tak byl karaváč při slunečném bezvětrném počasí znatelně vytopený.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 22.08.2016 2:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
tak nakonec nezustalo jen u lužkové upravy, včera se mi do cesty postavil 2kw vcelku malý bufík za usmlouvaných 150 kč, no nekup to bo mám jeden větší bufík v dílně, vcelku jsem věděl co si opět pořizuju zdá se, že by to ale i překopané na plyn fungovat mohlo--minimálně na zimní ranní rozmrzání auta, kdy je děs a běs dostat z auta led na sklech. zdá se, že se mi i podařilo obejít origo hodně hlučný ventilátor s hřídelí protaženou na dmychadlo do spalovací komory pomocí dvojicí PC ventilátoru--jeden fouká přez vytápěnou komoru, druhý malý fouká do přisávání do spalovací komory--takto je to už vcelku tiché i pro případné přespávání a v kombinaci s nějakým teplotním čidlem připojeným na akustickou signalizaci při zhasnutí plamene by to mohlo být použitelné i na vytápěné přespávání---myslím, že v normálním pouze chladnějším počasí bych si ale v pohodě vystačil s elektrickou dekou--max 50w honěnou z autobaterie přez trafo-12-220v, zkoušel jsem a autobaterka zvládá noc v pohodě. v každém případě ten bufík honěný na plyn z výfuku hulí, na rozdíl od spalování plynu vařičem,nebo jakýmkoli jiným spotřebičem určeným pro plyn---hulí asi jako dvoutakt, splodiny jsou odvedený výfukem, ale prostě hulí a to nevím jak vyřešit---navíc ani nevím, jestli bufík v principu nehulí jako origo i na naftu, nebo benzín . na ten plyn byl i problém s vyšleháváním plamenu z výfuku, to se mi podařilo vyřešit vsunutím ohnutého plechu--přepážky do vyustění výfuku, je to vidět na té druhé fotce, zrovna tak, jak je to očouzené a vubec nejde kouřivost nějak zásadně optimalizovat poměrem přívodu plynu--zkoušel jsem pevný regulační ventil 50mbar i regulovatelný citlivý ventil, odhadem se mi zdá, že akurátní í by byl pevný 30mbar regulační ventil, ale hulení z výfuku se evidentně nezbavím . spotřeba plynu je nula nula prd--když to porovnávám s vytápěním v karavanu, dvojka flaška určitě na dvě víkendové noci musí stačit a i při mínus třiceti by bylo nutné asi v tom malém prostoru snížit teplotu stažením okénka---ten bufík se na rozdíl od karavanového topení-trumatik nedá řešit termostatickým nastavením,aby se řídil nastavením vuči vnitřní teplotě. co je dobrý, vcelku se mi zdá, že už mi tady ten bufík nastartovává vcelku podle nějaké logiky a né jako ten dílenský--jednou tak, podruhý jinak---sepnu žhavicí svíčku na cca 10 vteřin--otevřu plyn--mělo by to bufnout,pokud ano, sepnu origo ventilátor a odpojím žhavení---tlačítko, pokud bufík nehučí--nehoří,vypnu ventilátor, držím dál žhavení . uzavřu plyn,vrknu ventilátorem, aby se vyhnal plyn ze spalovací komory a postup opakuji--čekám se žhavením 10 vteřin, otevřu plyn--jak to bufne, pustím hlavní ventilátor a uvolnim tlačítko žhavení, na zvuku je slyšet, že to hoří, po cca 2 minutách, kdy se už dostatečně rozehřeje spalovací komora je možné zapnout PC ventilátory a vypnout hlavní origo hlučný ventilátor. pokud by někdo z vás věděl, v čem muže být ten problém hulení z výfuku když to provozuji na plyn, nebo kdyby jste věděli, že to z výfuku hulí i když je to použité na origo palivo a že to nemám šanci vyřešit , budu rád za jakékoli info, ono teoreticky mi to nevadí, mělo by to hulit z auta ven, ale za bezvětří to tutáč natáhne trochu i do auta a i za větru --kdo projde okolo toho auta to ucítí. Příloha:
P1170025.JPG [ 96.07 KiB | Zobrazeno 2718 krát ]
Příloha:
P1170026.JPG [ 61.07 KiB | Zobrazeno 2718 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 22.08.2016 5:27 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Vidím že jsi dobrodružná povaha a milovník adrenalinových sportů Spalování potřebuje jistý přísun vzduchu a tím PC foukadlem mu ho tam asi zas tak moc nedodáváš, pak se nediv že hulí... Mimo to je otázka v jakém stavu je rozprašovač a spalovací komora...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jova
|
Napsal: pon 22.08.2016 7:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2009 Příspěvky: 1124 Bydliště: Chýnov - to je kousek od Tábora
|
Co se týká toho plynu, asi bych se kouknul jak to řeší parní modeláři ve svých kotlících. http://www.steamer.cz/par_top.html
_________________ EPP samokřídla fotky: https://mapy.cz/fotografie?fotomapy&x=15&y=49&z=8&aid=861
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pon 22.08.2016 7:42 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
pepin píše: pokud by někdo z vás věděl, v čem muže být ten problém hulení z výfuku když to provozuji na plyn, nebo kdyby jste věděli, že to z výfuku hulí i když je to použité na origo palivo a že to nemám šanci vyřešit
Konkrétně tento bufík neznám, ale všeobecně bufík nehulí. Provozuji naftový a když začne hulit, problém je buď v tom, že se zapíná jen na krátkou dobu, nestačí se pořádně ohřát, na síťce se usazují saze a později karbon, nafta se dobře nerozstříkne (neodpaří) a na problém je zaděláno. Pak je potřeba vyměnit síťku, nebo ještě lépe síťku i žhavičku. Po novém nastartování bufík hulí jak darebný kamna, vypálí se a jede OK. Je to jeden z důvodů, proč jsem si předělal příhřev na ruční spínání a nenechávám to na autě. Nech ho běžet delší dobu (desítky minut) a uvidíš. Případně potom demontáž a kontrola, jak je to uvnitř zaneřáděné.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: úte 23.08.2016 23:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
no já tam ohledně té spalovací komory k rozborce moc postoru nemám, respektrive vubec žádnej, to je uzavřená nerozebiratelná konzerva, do terý vustuje šroubení žhavící svíčky, vyustění výfuku, díra pro přisávání vzduchu a jediný zásadní vstup, přez který stejně nic navytuním je po vyndání elektromotoru, který na prodloužené hřídeli dmýchá vzduch na vstupu do té spalovací komory--žádný sítka a podobný složitosti k řešení. nic méně uvedl jsem to konečně do štábního stavu a zsdxá se, že když jsem opustil variantu, že to hučení origo ventilátoru potuním o pc ventilkátory, chodí to v pohodě--teda spalování smrdí, to jako jo, na to asi nevyzraju--naftovej bufík honěnej na plyn--tady bude asi zásadní problém, nic méně chodí a do minuty topí jako z praku, trochu ještě experimentuji s čímsi, jako vstupní tryskou--šroub , zašroubovaný do finálního vyustění do spalovací komory a z boku šroubu ubroušený závit----na hulení--smrdící spalování to vliv nemá, ale na zvuku pruchozího plynu z flašky přez štelovatelný redukčák je jasně slyšet, že protýká méně plynu a na výhřevnost jeho vyšší prutok žádný zásadní vliv nemá ---tady vidím jediný prostor k experimentování, lehce jde redukovat výhřevnost přez štelovatelný plynový regulační ventil, ale pomalu začínám nabývat dojmu, že tady ten bufík prostě jel v nějakém pro něj určeném optimálním poměru vzduchu a paliva a celá regulace byla pouze o tom, kolik si necháš do auta pustit přez nějakou klapku teplého vzduchu. Příloha:
P1170040.JPG [ 91.61 KiB | Zobrazeno 2565 krát ]
Příloha:
P1170042.JPG [ 109.06 KiB | Zobrazeno 2565 krát ]
Příloha:
P1170047.JPG [ 29.27 KiB | Zobrazeno 2565 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|