Autor |
Zpráva |
jarda17
|
Napsal: pon 16.04.2007 17:29 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 14.10.2005 Příspěvky: 386 Bydliště: Praha 4
|
Všechny zdravím, mám pár dotazů:
Když chci počítat plošné zatížení letadla, jaké všechny plochy se počítají, jestli jen křídla nebo is výškovkou, nebo i trup???
POtom, jestli se počítá plocha půdorysná, nebo jestli se počítá plocha rozvinutá, tzn.: když je křídlo ze spodu klenuté, tak celá plocha ??
POté jsem se chtěl zeptat, jestli je nějaká tabulka, jaké plošné zatížení by měly mít různé typy letadel?? Mě konkrétně by zajímalo, jaké plošné zatížení by měla mít stíhačka z WWII??
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
blesk
|
Napsal: pon 16.04.2007 19:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7121 Bydliště: Vsetín
|
Ahoj,plošné zatížení se počítá z půdorysu křídla a výškovký,trup ne,ikdyž u některých halových letadel jsem to taky viděl,u stíhačky z WW II. samozřejmě podle velikosti a jestli je to na spalovák nebo na elektriku,pokud je to na nějaký menší model na elektru(cca do 1,2m) tak plošné zatížení bych dal 35-45g/dm2 aby to lítálo jako stíhačka,záleží hodně i na motoru a vrtuli,nějakou tabulku jsem ještě neviděl ikdyž by se hodila...
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: pon 16.04.2007 20:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7121 Bydliště: Vsetín
|
tak to bude muset mít menší plošné zatížení aby to dokázola letět pomalu,nebo nějaký super profil,a aby to létalo i rychle,což asi chceš,to musí mít dosti výkoný motor aby nahradil absenci hmotnosti pri rozjezdu do vyšší rychlosti
|
|
Nahoru |
|
|
Speedy
|
Napsal: úte 17.04.2007 7:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.7.2006 Příspěvky: 1643 Bydliště: Letohrad
|
Plošný zatížení se počítá jen z půdorysu křídla. Výškovka se započítává jen u kachny. Některý letadla maj i nosnej trup, ale to není záležitost WW 2 (částečně nosný trup měla jen Me 262).
|
|
Nahoru |
|
|
flyhawk
|
Napsal: úte 17.04.2007 7:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.1.2005 Příspěvky: 927 Bydliště: Kľačany, SK
|
Nejlip se to pocita u samoridel. Tam zapocitas vse co vidis a hotovo:) Ovsem tam sou pak problemy spis s tezistem a spravnym vyberem profilu. Jak se uz reklo, do plosneho zatizeni pocitej jen kridlo, vyskovku ne. Vyskovka je jen zapocitana u kachny, jelikoz na ni vznika take dosti velke mnozstvi vztlaku, ale samozrejmne ne tak velke jako na samotnem kridle. Pokud to ma neco kolem 1,2 metru tak opravdu to zatizeni od tech 35 do 45 by bylo asi idelani.
Cim tezsi tim rychlejsi a tim padem ale vetsi padovka a pak zase naopak. Musis se rozhodnout co od nej cekas a podle toho ho i postavit.
Naposledy upravil flyhawk dne úte 17.04.2007 9:37, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
jarda17
|
Napsal: úte 17.04.2007 9:20 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 14.10.2005 Příspěvky: 386 Bydliště: Praha 4
|
MNo rozpětí hodně malý asi 700mm a je to zero má to profil, se super vztlakem, jako mají gumáci a větroně spodek žebra je konkávní tzn. vydutý dovnítř takže by to mělo mít velký vztlak, ale bojim se, aby to při takovýmto profilu dokázalo vůbec zalítnout loping, a aby to lítalo trochu i jako stíhačka, aby to nebylo jen na takový nudný kroužení. poradtě!! jakej profil??
|
|
Nahoru |
|
|
Vigo
|
Napsal: úte 17.04.2007 9:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
flyhawk píše: Cim tezsi tim rychlejsi a tim padem ale mensi padovka a pak zase naopak. Musis se rozhodnout co od nej cekas a podle toho ho i postavit.
Nechci tě chytat za slovíčka, ale čím těžší tím rychlejší ale taky vyšší pádová rychlost (model neumí letět tak pomalu)
Vše je závislé od profilu protože tenký profil poletí rychleji než tlusý a to vše při stejném plošném zatížení. Závisí to hlavně na typu a velikosti letadla.
|
|
Nahoru |
|
|
flyhawk
|
Napsal: úte 17.04.2007 9:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.1.2005 Příspěvky: 927 Bydliště: Kľačany, SK
|
Vigo píše: flyhawk píše: Cim tezsi tim rychlejsi a tim padem ale mensi padovka a pak zase naopak. Musis se rozhodnout co od nej cekas a podle toho ho i postavit. Nechci tě chytat za slovíčka, ale čím těžší tím rychlejší ale taky vyšší pádová rychlost (model neumí letět tak pomalu) Vše je závislé od profilu protože tenký profil poletí rychleji než tlusý a to vše při stejném plošném zatížení. Závisí to hlavně na typu a velikosti letadla.
Sorac seknul sem se uz sem to opravil, ma tam byt vetsi padovka. Musi proste pristavat na vyssich rychlostech.
|
|
Nahoru |
|
|
jarda17
|
Napsal: úte 17.04.2007 14:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 14.10.2005 Příspěvky: 386 Bydliště: Praha 4
|
jasný to chápu, ale s tim profilem jsem to mysle, ne o jeho tloušťku, ale o tvar spodní hrany, jestli ho mám udělat spíše rovný nebo vypouklý dovnitř nebo ven ???????
|
|
Nahoru |
|
|
Čop
|
Napsal: úte 17.04.2007 15:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.8.2006 Příspěvky: 1289 Bydliště: Mělník
|
Hele, mám pocit že jsi tak trochu hazardér Myslíš že si jen tak řekneš "na tomhle profilu udělám spodek rovnej, na tomhle trochu kulatej...". Takhle aerodynamika nefunguje. Profil musíš mít takový jaký najdeš v tabulkách. Ten tvar není výsledkem nějakých odhadů, ale dlouhých výpočtů a testů. Když použiješ tlustší profil s rovným spodkem, bude se to chovat absolutně jinak než když to trochu ztenčíš, nebo spodek vyboulíš. Sice se může stát že to poletí, ale bude to třeba na malé rychlosti padat jako kámen, nebo na vyšších rychlostech najednou ztratíš vztlak a spadne to, nebo to bude tupé na křidélka, nebo to nebude lítat rychle... To není prdel, kamaráde...
_________________ Spíš lítač než stavěč...
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: úte 17.04.2007 16:24 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
Tak to má Čop pravdu. Pokud nejseš konstruktér a znalec, tak neexperimentuj! To jsou jenom pak drahé díry do země. Ten vypouklej profil dovnitř se nehodí na Tvoje lítání s akrobatěním. Takový profil je na pomalý let a při vyšší rychlosti se chová jinak. Ty musíš dát vyzkoušený profil pro tento typ letadla a tuto velikost. Já Ti mohu říct, "dej tam HM-30", neboť s ním lítám. Ale to nemusí být vhodný pro Tvůj model a budeš se vztekat.
|
|
Nahoru |
|
|
jarda17
|
Napsal: úte 17.04.2007 18:38 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 14.10.2005 Příspěvky: 386 Bydliště: Praha 4
|
já vám rozumím, ale tohle zero které stavim, je ve velikosti jak píšu 700mm a plán je kreslen, jako pro model na CO2 a volný, profil je tam právě klenutý dovnitř, a to se mi úplně nezdá, jako profil, který by byl dobrej pro moje lítání, proto se ptám, jakej profil byste pro tuhle stíhačku doporučovali, ani nevim, jestli by to reagovalo na křidélka s tim volnoleťáckym profilem? proto vás prosim o rady
|
|
Nahoru |
|
|
jarda17
|
Napsal: úte 17.04.2007 18:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 14.10.2005 Příspěvky: 386 Bydliště: Praha 4
|
a taky nevim, jak se tento profil bude chovat ve větší rychlosti, takovou jakou to s CO2 jen tak nedosáhne.
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: úte 17.04.2007 19:08 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
S vyšší rychlosí se ti bude model šponovat čumákem nahoru, teda s tím profilem. Když nevíš co, tak tam dej starej dobrej Clark-Y a udělej si ve volné chvíli ještě druhé křídla s tím HM-30. Bude to pak rychlejší a dost toho zvládne. Ale jasně že záleží na hmotnosti modelu a výkonu motoru.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 94 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|