Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: plošné zatížení
PříspěvekNapsal: pon 16.04.2007 17:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.10.2005
Příspěvky: 386
Bydliště: Praha 4
Všechny zdravím, mám pár dotazů:
Když chci počítat plošné zatížení letadla, jaké všechny plochy se počítají, jestli jen křídla nebo is výškovkou, nebo i trup???
POtom, jestli se počítá plocha půdorysná, nebo jestli se počítá plocha rozvinutá, tzn.: když je křídlo ze spodu klenuté, tak celá plocha ??
POté jsem se chtěl zeptat, jestli je nějaká tabulka, jaké plošné zatížení by měly mít různé typy letadel?? Mě konkrétně by zajímalo, jaké plošné zatížení by měla mít stíhačka z WWII??


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 16.04.2007 19:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7121
Bydliště: Vsetín
Ahoj,plošné zatížení se počítá z půdorysu křídla a výškovký,trup ne,ikdyž u některých halových letadel jsem to taky viděl,u stíhačky z WW II. samozřejmě podle velikosti a jestli je to na spalovák nebo na elektriku,pokud je to na nějaký menší model na elektru(cca do 1,2m) tak plošné zatížení bych dal 35-45g/dm2 aby to lítálo jako stíhačka,záleží hodně i na motoru a vrtuli,nějakou tabulku jsem ještě neviděl ikdyž by se hodila...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 16.04.2007 19:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.10.2005
Příspěvky: 386
Bydliště: Praha 4
bude to na elektro, a chci aby to umělo lítat taky i pomalu a ne jen na plnej kotel :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 16.04.2007 20:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7121
Bydliště: Vsetín
tak to bude muset mít menší plošné zatížení aby to dokázola letět pomalu,nebo nějaký super profil,a aby to létalo i rychle,což asi chceš,to musí mít dosti výkoný motor aby nahradil absenci hmotnosti pri rozjezdu do vyšší rychlosti


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.04.2007 7:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.7.2006
Příspěvky: 1643
Bydliště: Letohrad
Plošný zatížení se počítá jen z půdorysu křídla. Výškovka se započítává jen u kachny. Některý letadla maj i nosnej trup, ale to není záležitost WW 2 (částečně nosný trup měla jen Me 262).


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.04.2007 7:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.1.2005
Příspěvky: 927
Bydliště: Kľačany, SK
Nejlip se to pocita u samoridel. Tam zapocitas vse co vidis a hotovo:) Ovsem tam sou pak problemy spis s tezistem a spravnym vyberem profilu. Jak se uz reklo, do plosneho zatizeni pocitej jen kridlo, vyskovku ne. Vyskovka je jen zapocitana u kachny, jelikoz na ni vznika take dosti velke mnozstvi vztlaku, ale samozrejmne ne tak velke jako na samotnem kridle. Pokud to ma neco kolem 1,2 metru tak opravdu to zatizeni od tech 35 do 45 by bylo asi idelani.
Cim tezsi tim rychlejsi a tim padem ale vetsi padovka a pak zase naopak. Musis se rozhodnout co od nej cekas a podle toho ho i postavit.


Naposledy upravil flyhawk dne úte 17.04.2007 9:37, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.04.2007 9:20 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.10.2005
Příspěvky: 386
Bydliště: Praha 4
MNo rozpětí hodně malý asi 700mm a je to zero má to profil, se super vztlakem, jako mají gumáci a větroně spodek žebra je konkávní tzn. vydutý dovnítř takže by to mělo mít velký vztlak, ale bojim se, aby to při takovýmto profilu dokázalo vůbec zalítnout loping, a aby to lítalo trochu i jako stíhačka, aby to nebylo jen na takový nudný kroužení. poradtě!! jakej profil??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.04.2007 9:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.4.2005
Příspěvky: 3072
Bydliště: Praha východ
Obrázky: 6
flyhawk píše:
Cim tezsi tim rychlejsi a tim padem ale mensi padovka a pak zase naopak. Musis se rozhodnout co od nej cekas a podle toho ho i postavit.


Nechci tě chytat za slovíčka, ale čím těžší tím rychlejší ale taky vyšší pádová rychlost (model neumí letět tak pomalu) :wink:

Vše je závislé od profilu protože tenký profil poletí rychleji než tlusý a to vše při stejném plošném zatížení. Závisí to hlavně na typu a velikosti letadla.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.04.2007 9:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.1.2005
Příspěvky: 927
Bydliště: Kľačany, SK
Vigo píše:
flyhawk píše:
Cim tezsi tim rychlejsi a tim padem ale mensi padovka a pak zase naopak. Musis se rozhodnout co od nej cekas a podle toho ho i postavit.


Nechci tě chytat za slovíčka, ale čím těžší tím rychlejší ale taky vyšší pádová rychlost (model neumí letět tak pomalu) :wink:

Vše je závislé od profilu protože tenký profil poletí rychleji než tlusý a to vše při stejném plošném zatížení. Závisí to hlavně na typu a velikosti letadla.


Sorac seknul sem se uz sem to opravil, ma tam byt vetsi padovka. Musi proste pristavat na vyssich rychlostech.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.04.2007 14:45 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.10.2005
Příspěvky: 386
Bydliště: Praha 4
jasný to chápu, ale s tim profilem jsem to mysle, ne o jeho tloušťku, ale o tvar spodní hrany, jestli ho mám udělat spíše rovný nebo vypouklý dovnitř nebo ven ???????


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.04.2007 15:31 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.8.2006
Příspěvky: 1289
Bydliště: Mělník
Hele, mám pocit že jsi tak trochu hazardér :D :D :D Myslíš že si jen tak řekneš "na tomhle profilu udělám spodek rovnej, na tomhle trochu kulatej...". Takhle aerodynamika nefunguje. Profil musíš mít takový jaký najdeš v tabulkách. Ten tvar není výsledkem nějakých odhadů, ale dlouhých výpočtů a testů. Když použiješ tlustší profil s rovným spodkem, bude se to chovat absolutně jinak než když to trochu ztenčíš, nebo spodek vyboulíš. Sice se může stát že to poletí, ale bude to třeba na malé rychlosti padat jako kámen, nebo na vyšších rychlostech najednou ztratíš vztlak a spadne to, nebo to bude tupé na křidélka, nebo to nebude lítat rychle... To není prdel, kamaráde... :D

_________________
Spíš lítač než stavěč...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.04.2007 16:24 
Mazák
Mazák

Registrován: 10.4.2007
Příspěvky: 4251
Bydliště: Pardubice
Tak to má Čop pravdu. Pokud nejseš konstruktér a znalec, tak neexperimentuj! To jsou jenom pak drahé díry do země. Ten vypouklej profil dovnitř se nehodí na Tvoje lítání s akrobatěním. Takový profil je na pomalý let a při vyšší rychlosti se chová jinak. Ty musíš dát vyzkoušený profil pro tento typ letadla a tuto velikost. Já Ti mohu říct, "dej tam HM-30", neboť s ním lítám. Ale to nemusí být vhodný pro Tvůj model a budeš se vztekat.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.04.2007 18:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.10.2005
Příspěvky: 386
Bydliště: Praha 4
já vám rozumím, ale tohle zero které stavim, je ve velikosti jak píšu 700mm a plán je kreslen, jako pro model na CO2 a volný, profil je tam právě klenutý dovnitř, a to se mi úplně nezdá, jako profil, který by byl dobrej pro moje lítání, proto se ptám, jakej profil byste pro tuhle stíhačku doporučovali, ani nevim, jestli by to reagovalo na křidélka s tim volnoleťáckym profilem? proto vás prosim o rady


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.04.2007 18:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.10.2005
Příspěvky: 386
Bydliště: Praha 4
a taky nevim, jak se tento profil bude chovat ve větší rychlosti, takovou jakou to s CO2 jen tak nedosáhne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.04.2007 19:08 
Mazák
Mazák

Registrován: 10.4.2007
Příspěvky: 4251
Bydliště: Pardubice
S vyšší rychlosí se ti bude model šponovat čumákem nahoru, teda s tím profilem. Když nevíš co, tak tam dej starej dobrej Clark-Y a udělej si ve volné chvíli ještě druhé křídla s tím HM-30. Bude to pak rychlejší a dost toho zvládne. Ale jasně že záleží na hmotnosti modelu a výkonu motoru.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 94 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz