pon 26.02.2007 21:42
pon 26.02.2007 23:45
úte 27.02.2007 7:10
Martin Šafránek píše:Má posunutí vrtule směrem ke křídlu nějaký podstatný vliv na letecké vlastnosti modelu?
úte 27.02.2007 7:31
úte 27.02.2007 22:03
Čop píše:Hele, tohle je zase otázka na celou tlustou knihu. Vliv má vzdálenost od křídla, ale je potřeba vzít v úvahu typ a velikost vrtule (kvůli tvaru a síle úplavu za ní), plochu a profil křídla, úhel náběžné hrany a úhel nastavení, tvar a boční plochu trupu, požadovanou míru stability a dalších tisíc faktorů. Některý letadla mají vrtuli za křídlem, některá před křídlem, některá i v křídle, některá pod křídlem, některá nad křídlem, některá v ose křídla.......................................... Mám pokračovat o vlivu laminárního a turbulentního proudění za vrtulí, druhu a velikosti indukovaných turbulencí, účinnosti řídících ploch za vrtulí.....................?
Ježíš já jsem tak chytrej...
úte 27.02.2007 23:15
Čop píše:Hele, tohle je zase otázka na celou tlustou knihu. Vliv má vzdálenost od křídla, ale je potřeba vzít v úvahu typ a velikost vrtule (kvůli tvaru a síle úplavu za ní), plochu a profil křídla, úhel náběžné hrany a úhel nastavení, tvar a boční plochu trupu, požadovanou míru stability a dalších tisíc faktorů. Některý letadla mají vrtuli za křídlem, některá před křídlem, některá i v křídle, některá pod křídlem, některá nad křídlem, některá v ose křídla.......................................... Mám pokračovat o vlivu laminárního a turbulentního proudění za vrtulí, druhu a velikosti indukovaných turbulencí, účinnosti řídících ploch za vrtulí.....................?
Ježíš já jsem tak chytrej...