Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 82 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 0:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
pepine to je v pořádku, já jsem se jen snažil vysvětlit že ta hodnota statického tahu je vcelku důležitá.

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 1:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.4.2008
Příspěvky: 5095
Bydliště: CA
ross4435897 píše:
Ale prijde me celkem legracni postoj ze AXI je apriori vzdycky super, a TURNIGY je apriori vzdycky na hovno.

Pokiaľ ti stačia priemerné výkony pri "normálnom" rozmere motora, tak máš pravdu. Keď som riešil pohon do obyčajného Fillipa400, tam sa číňan nechytal..... Pri priemere 28mm a 3čl. bol nedostatok výkonu...

_________________
http://lubo111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 1:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
No nevím, na Filipa 400 nenajít čínský motor na 3s aby nebyl dostatek výkonu? To jsi chtěl s toho asi udělat pyloňáka ne?

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 1:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12765
Bydliště: praha 5
no,mě to vždy vycházelo tak,že na váhu letadla mi pro statické vyrovnání-uvisení na hraně stačil vždy motor o desetinové váze celého osazeného modelu,jestli se to krmilo ampérama,nebo počtem článku už bylo vcelku jedno,prostě 2kg akrobata jsem nutil marně k visu s rezervou 180g axikem,ale s 300g turnigy si pak jen chrochtal.

u těch Fleshu bývá také motor okolo 50g vuči celkové letovce zhruba 450g a u halovek 18g motor vpoho zvládá 150g model,furt to samé dokola a stejné poměry.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 1:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12765
Bydliště: praha 5
volente píše:
No nevím, na Filipa 400 nenajít čínský motor na 3s aby nebyl dostatek výkonu? To jsi chtěl s toho asi udělat pyloňáka ne?


dám ti jeden příklad z praxe,létal jsem deproncup-VDC,povolený motor o váze do 45g a pouze dvoučlánek,bral jsem to sportovně a čínské odožené šuplíkáče docela uspěšně pálil ve snaze vyždímat z nich,co se dalo,pak jsem se naprdnul a pořešil to Axikem-neporovnatelná střela oproti té číně ve stejné váhové kategorii.opravdu rozdíl,ale nebýt to soutěžně,65g čína by posloužila naprosto stejně za podstatně menší peníz.ale dostat ve stejné váze stejný výkon z číny,jako jiného kvalitního motoru je prostě nesmysl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 1:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.4.2008
Příspěvky: 5095
Bydliště: CA
volente píše:
No nevím, na Filipa 400 nenajít čínský motor na 3s aby nebyl dostatek výkonu? To jsi chtěl s toho asi udělat pyloňáka ne?

V rozmere 28 mm výber žalostný.. Potreboval som Kv 900, príkon 200W a účinnosť aspoň 70 percent.... Nakoniec som použil DS 2834-CA10 Bohužiaľ už sa nerobí....
Než som ho tam dal, tak som odskúšal niekoľko lacnejších variant a ani jedna ma nenadchla.

_________________
http://lubo111.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil lubo1 dne čtv 29.12.2011 1:25, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 1:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
Ano to máš pravdu, ale vzhledem k tomu že viset nepotřebuji a pro start ze země se uvádí min. tah 70% hmotnosti, můžu směle osadit model o váze 4kg motorem o váze 260g. Pořád mám v záloze provoz na 6s kde změřený prou je 42A což tento motor jistě zvládne bez větších problémů a model bude schopen i základní akrobacie. Měření tahu na 6s se uskuteční dnes.

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 1:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
lubo1 píše:
volente píše:
No nevím, na Filipa 400 nenajít čínský motor na 3s aby nebyl dostatek výkonu? To jsi chtěl s toho asi udělat pyloňáka ne?

V rozmere 28 mm výber žalostný.. Potreboval som Kv 900, príkon 200W a účinnosť aspoň 70 percent.... Nakoniec som použil DS 2834-CA10 Bohužiaľ už sa nerobí....
Než som ho tam dal, tak som odskúšal niekoľko lacnejších variant a ani jedna ma nenadchla.


TGY 2836/1000Kv, červenočerný s vrtulí AE 10x6. Otestováno v podobném modelu a lítalo to uživateli docela slušně svížně.

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 9:19 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.10.2010
Příspěvky: 328
Bydliště: Brno
No presne tak ... na FILIPa400 SPORT TGY2836/1000Kv, AE 10x6, 3S okolo 1500mAh ... vaha do 800g, kolmo a pomerne svizne jako raketa kdykoliv zadny problem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 10:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2007
Příspěvky: 5851
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
volente píše:
...prvni mereni na nove stolici, motor TGY 4258/400Kv, 5s 4000mAh, vrtule EMP 15x8 třilist. 30,4A, tah 3070g

Ono to s tim statickým tahem až tak jednoduchý neni. Pokud navrhuješ pohon, tak Tě v první řadě musí zajímat poměr W/kg. Pokud budeš požadovat nějaký letový projev, tak už je celkem jasné kde se budeš muset pohybovat. Další věc která příde na řadu je rychlost letu (rychlost musíš vždy ale brát ve vztahu k výkonu-čim víc rychlosti, tim samozřejmě daleko víc výkonu). Tomu musíš přispůsobit vrtuli (stoupání) ve vztahu k předpokládaným otáčkám motoru. Statickej tah když na to příde v nějakém návrhu pohonu vůbec figurovat nemusí, neboť zajímá pouze visoletce a u normálního letadla Ti řekne akorát to, jak rychle se model bude rozjíždět na startu.

Když vemu jako příklad Tvůj zmíněný pohon, tak máš při aku 5S na hřídeli motoru příkon dejme tomu 570WPin. Pokud předpokládáš letovku kolem 4kg, tak Ti vychází výkonový poměr 142,5WPin/kg. Poletí to, ale žádnej adrenalin to rozhodně nebude. Další problém bude rychlost kdy se vrtule 15/8 dostane do oblasti optimální účinnosti. V Tvém případě se bude jednat o nějakých cca 60km/h což pro 4kilovej model neni rozhodně moc. Převážná většina letu se asi bude odehrávat od 2/3 plynu nahoru kvůli potřebné rychlosti modelu. Zásoba výkonu i ryhlosti zcela minimální.

Pokud na ten motor připojíš aku 6S, tak jak píšeš bude příkon cca 940WPin. Při letovce 4kg je to poměr asi 235WPin/kg. Tohle už na nějaký základní akrobatický obrat stačit bude. Optimální rychlost se zvedne zhruba o 10km/h na nějakých 70km/h. Asi by to sneslo možná o trošku ještě víc, ale 70 je pořád víc jak 60. Takže bude možné díky jak vyšším výkonu i rychlosti ubrat plyn víc.

Ani v jednom případě nepotřebuješ do návrhu statickej tah. Nepotřebuješ ani dynamickej tah (pro samotný let je hodně důležitej, ale tohle bych už přenechal nějakejm aerodynamikům). To jak to bude lítat máš předem dané výkonem a rychlostí modelu na jaké se hodláš pohybovat. Nakonec tam nějakej statickej i dynamickej tah bude (ono by to bez něj ani neletělo), ale bude to pouhý výsledek toho navrhnutí pohonu pro výkon a rychlost. Postavit pohon na základě statického tahu fakt nemá žádnej valnej význam. Podstatně důležitější jsou jiné parametry.
Osobně bych se ten 4kg model na 5S ani nepokoušel motorovat (pokud od toho nevyžaduješ jen vzlet, stoupání, průlet, přistání a vše odehrávájící se asi né moc daleko od pádové rychlosti modelu). Pohon 6S s tim bude cvičit už slušně a dovolí i nějakou tu skopičinu na trochu přívětivější rychlosti. Rychlost se ale nechá zcela jednoduše ovlivnit vrtulí.


P.S.:Tvojí snahu o "změření" motoru ale i tak cenim. Možná by nebylo marný úsilí směřovat trochu jiným směrem. Motor na pevný stand, několik vrtulí, nějakej Wattmetr s otáčkoměrem a výsledkem budou určitě užitečnější data jak statický tah. :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 11:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
Díky Doktore, měření samozřejmě probíhá za přítomnosti Watmetru a bude pokračovat i s jinými vrtulemi. Jen jsem to včera večer dal dohromady tak jsem to testnul s tím předpokládaným pohonem. Je mi jasné že měřit pouze tah nemá smysl pokud nebudu vědět jak jsem na tom s proudem a příkonem. Motor s tou vrtulí byl změřen na 6s a odebíral 42A jak jsem psal, což je opravdu v pohodě. jinak já bych to chtěl provozovat na 6s A123, proto mě zajímal ten 5s LiPo.

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 11:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2007
Příspěvky: 5851
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Pokud bys chtěl zůstat na aku 5S, tak by bylo dobrý se dostat u nějakého hornoplocha alesoň na 200WPin/kg. Čim víc, tim líp. Na 5S by to chtělo odběry alespoň kolem 45-50A (50Ax18,5V=925WPin). Myslim že s tim motor krátkodobě problém mít nebude. Většina letu se odehraje na daleko menší zátěži. Všechno to ale záleží jenom na tom, jak velká vrtule se ti tam vejde. Kvůli potřebnému výkonu musíš jít nahoru jak s průměrem, tak se stoupáním kvůli potřebné rychlosti. Jestli má ten motor Kv skutečně cca 400, tak bys na příkon cca 0,9kW z aku 5S potřeboval vrtule tipuju cca 16/12 pro svižnější polétání, nebo cca 17/10 pro pomalejší létání s větším "záběrem". Pokud se Ti tam taková vrtule nevejde, tak asi nemáš jinou možnost než jít u daného motoru nahoru s napětím a nebo rychlejší motor. Jako asi nejmenší možnou použitelnou vrtuli bych viděl něco 16/10. Kdyby to s ní dalo alespoň 800W, tak si na poměru 200WPin/kg a to už na pohodové polétání na přijatelné rychlosti s polomaketou hornoplocha bude celkem stačit.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 11:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5337
Obrázky: 0
pepin píše:
AR1 píše:
Máš to pěkný. Člověk vidí, co od toho může čekat. Pak stejně zjistí, že je lepší koupit za 2-3 tisíce motor, který dodrží deklarované hodnoty.


tak s tím já tedy nesouhlasím,pokud jde o prd a nepotřebuji nějaké extra výkony a drtit váhu po gramech dolu,klidně použiji čínu,jen když třeba má stačit 300g Axik,tak tam použiji čínu alespon 350g,zvlášt když předpokládám,že ten model vytáhnu jen párkrát do roka.Jen je potřeba asi počítat s tím,že čina určitě protopí víc,nežli kvalitnější značka,pokud ale nehonim každou motovteřinu,tak je mi to šumapumpička.


To nemáš pravdu. 300g motor lehce dokáže třeba 800W a protože čínani lžou v hodnotách a jejich výroba je mizerná, tak je to koleda o zničenej model kvůli blbýmu motoru. A motor odejde při jednom jediným letu, ne párkrát do roka.

Je nutno opustit roviny teorie a jít lítat - a ne párkrát do roka.

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 12:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5337
Obrázky: 0
volente píše:
To máš možná pravdu, jenže já bych si bohužel bez té číny moc nezamodelařil a za druhé stejně musiš ten pohon odladit, protože neni vrtule jako vrtule. Myslím tím stejný rozměr a různý výrobce.


Ale to je normální. Já si nakoupil taky spoustu motorů z HC a měřil a zkoušel, mám i přímo měřák tahu na el. motory http://www.topmodelcz.cz/index.php?&des ... il&id=3125 , k tomu watmetter. Co jsem zjistil:

- čína motory nedosahují deklarovaných hodnot (vyhozených 500 - 1000,- Kč za motor)
- pokud nějaké hodnoty dosahuje, obvykle se po pár letech vysypou magnety

A to vynechávám házení motorů hned z výroby.

Výsledkem je, že když jsem si takhle jednou objednal z Hi-modelu další 2 motory, který vyšly celkem i s poštou za 2200,- (a pozor, dnes + 20% DPH) tak jsem se nějak zasekl a za stejný peníze koupil jednoho Scorpiona. A najednou jsem jen lítal, model se neklepal jak drahej pes vibracema.

Vrtuli stejně na žádným měřáku nezměříš a musíš je vyzkoušet za letu.

PS Mimochodem, ten Scorpion na tom měřáku tahu vůbec nevyšel. Stejně lítal nejlíp. :wink:

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Naposledy upravil AR1 dne čtv 29.12.2011 12:14, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 12:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
Další měření motoru TGY 4258/400Kv.
Vrtule EMP 16x8 třílist, aku TGY 5s 4000mAh
42,7A
19,3V
811W
3950g

tak tohle musí stačit určitě, při 6s A123 by to mělo ještě malinko povyskočit.
Mimochodem pokud by se chtěl někdo zbavit 6s A123 za rozumný peníz, dejte vědět.

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 82 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz