Switch to full style
Pracovní postupy, technologie, finty, grify, nástroje, poznatky jak co nejlépe něco vyrobit, opravit a tak podobně.
Odeslat odpověď

Oprava lamin. trupu - Ocelot-E

čtv 19.03.2009 20:12

Tak sa mi stalo, že som dnes skoro demontoval motýľa u Ocelota. Ani sa to nezdalo, stalo sa to pri pristátí. Nebolo nijako prudké, nie sice úplne hladké, ale aby sa takto poškodil trup, to som teda nečakal. Som si to všimol až pri nakladaní do auta :-(

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Takže čo s tým teraz ? Myslíte, že by sa to dalo opraviť ? Resp. našiel by sa niekto, kto by mi to (samozrejme za dohodnutú úplatu) opravil ? Pretože ja s tým nemám najmenšie skúsenosti... Podľa mňa by to opraviť šlo a zároveň by sa to trochu aj spevnilo. No ale nechám na posúdenie.

Alebo to nestojí za to, nevyplatí sa to a je riešením nový trup ?

Vďaka za vyjadrenie. Obr. sú klikacie a vedú na večší formát.

čtv 19.03.2009 20:30

Dalo by sa to spraviť podobnu havarku som robil. Zaleži čo stoji nový trup.
Ale asi nebude najlacneší.

čtv 19.03.2009 21:56

Tak som to zalepil CA lepidlom a kupodivu to drží. Otestujem a prípadne potom olaminujem.

čtv 19.03.2009 22:10

V téhle části to podle mě dostává dost zabrat. Ač jsem zavilým nepřítelem laminace což může potvrdit Abu tak bych to při prvním náznaku problémů obrousil omotal tkaninou a olaminoval. Samozřejmě vidět to bude, ale drželo by to. Nový trup bych nechal až případně po větší havárce.

čtv 19.03.2009 22:15

Vigo:
Presne tak som to myslel... dovtedy zistím, čo je to "laminácia", príp. okukám nejaké postupy na webe pre úplných začiatočníkov :-)

čtv 19.03.2009 22:40

Ono to samo o sobě není až tak strašné. Alespoň máš šanci se to "zadarmo" naučit. Poptej se Abua laminoval přeražený trup na Optimě tak že to ani není poznat.

Ještě dotaz. Mojí Optimu jsi viděl. Je velký rozdíl v motorovém letu mezi ní a Ocelotem? Chtěl bych odhadnout stoupání. Já tu svou tipuji tak 15m max.

čtv 19.03.2009 22:45

Hm... ťažko povedať. Tipol by som niečo medzi 15 a 20 m/s špičkovo. Ale nie je problém ti požičať zLog a nemusíme nič tipovať :wink: Hneď bude jasno a aj grafy budú... :-) Napíš mi SZ.


Vigo píše:Ještě dotaz. Mojí Optimu jsi viděl. Je velký rozdíl v motorovém letu mezi ní a Ocelotem? Chtěl bych odhadnout stoupání. Já tu svou tipuji tak 15m max.

pát 20.03.2009 9:42

No pekne si ho pokrtil !
Ta rozlepena nabezka a trhlina dozadu je celkem vpohode, tam bude na 99% stacit vterinak. Horsi je ten prerazenej trup, je to v tom nejkritictejsim miste, tam to dostava nejvic zabrat.
Takze - srovnat okraje trhliny aby byly co nejvic "jako driv" a zalejt vterinakem (to uz si asi udelal). Pak obrousit az na tkaninu, tak 2-3cm na kazdou stranu od trhliny a prelaminovat, asi nejlepe 2 vrsty tenky tkaniny (a kdyz das jednu z nich vlaknama na 45st tak to nebude naskodu). No a pakt ta nejhorsi prace - brousit, tmelit, brousit, tmelit,....
Kdybys doma nemel a nechtelo se ti tech par ctverecnich cm kupovat, tak mam nejake odstrizky k dispozici.

Jo a pkud uz to mas slepeny vterinakem a chces s tim jit litat, tak ten trup aspon omotej skelnou paskou (nejlepe s vlaknama krizem, nebo dve kolme vrstvy obycejne), znacne tim zvetsis sanci ze ti ocas neupadne ve vzduchu.

pát 20.03.2009 10:33

To by bolo fajn...
Budeš mať čas cez víkend, že by som sa niekde za tebou zastavil ? A poradíš mi aj nejakú živicu, tužidlo. Asi bude lepšie ak to poriadne opravím a nebudem s tým dovtedy lietať.


Abu píše:Kdybys doma nemel a nechtelo se ti tech par ctverecnich cm kupovat, tak mam nejake odstrizky k dispozici.

pát 20.03.2009 10:52

Pocital jsem, ze v sobotu pujdu nekam litat, ma byt hezky (ikdyz trochu zima). Skoda ze Ocelot nebude provozuschopny, rad bych ho videl.

Pryskyrice - idealni je L285, i se s ni vyborne pracuje. Ale bohuzel se prodava jen v zbytecne velkejch balenich (z toho bys vyrobil tak 3 novy trupy). Jestli se dela neco mensiho, to nevim. Normalni epoxid jde taky pouzit, ale spatne se s tim pracuje, je moc hustej a spatne prosycuje tkaninu. Mozna kdyby se nahral na nejakejch 40st ????

pát 20.03.2009 11:18

Už mi cez SZ poradil aj P.Kapucsinký z Vekamodel (za čo mu ďakujem) a našiel som:
http://www.havel-composites.com/shop/22 ... html?pls=0
http://www.havel-composites.com/shop/23 ... html?pls=0

Predáva sa aj v malom množstve, myslím, že pre moje potreby by stačilo 100gr. L-285 a 50gr. tužidla. Je to ono ?

pát 20.03.2009 11:30

Ano to je ono. 100+50g bude zcela bohate stacit na mnoho takovych oprav.
A pokud si to budes objednavat od Havla, tak si k tomu vem jeste tohle -
http://www.havel-composites.com/shop/36 ... ez-01.html
a mas zasobu skelne tkaniny na opravy. Klidne staci to nejmensi baleni, stejne to je dost velkej pytlik.

pát 20.03.2009 11:45

Tak som to všetko objednal, som zvedavý ako mi to laminovanie pojde :-)

pát 20.03.2009 11:45

ja koupil veci na laminovani u pecky.. ze zacatku jsem se toho hodne bal, ale nebylo to zas az tak neskutecne strasne...

pát 20.03.2009 11:53

Laminovani je vpohode, ta 285 ani moc nesmrdi (treba proti vterinaku) a pracuje se s tim vyborne. Pravda ze jsem trochu zvyklej na hrozny polyesterovy komunisticky pryskyrice, kterejma jsme opravovali lode, proti tomu je 285ka uplna basen. Akorat to brouseni je porad stejne hrozny, to mi vadi.
Odeslat odpověď