Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 26.02.2024 16:36 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3758
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
Ve FreeCADu jsem namodeloval čumák místo "toho rozbitého", co mám na malé Cessně.
Výsledek chci tisknout, takže vyexportovat do nějakého "meshe". Export ale produkuje na velkých mírně zahnutých plochách příliš velké trojúhelníky a i na tisku jsou vidět. Zkoušel jsem v "mesheru" toho FreeCADu nastavit všechno možné, ale tyhle "ošklivosti" se mi odstranit nepodařilo. Netušíte, co nastavit, aby i velké plochy byly hladší? Rovné plochy a zaobliny (Fillets), jsou úplně OK. Velké mírně prohlé plochy jsou hrbaté.

Viz foto.


Přílohy:
Poznámka: Zdroj.
FreeCAD_src.jpg
FreeCAD_src.jpg
[ 41.38 KiB | Zobrazeno 995 krát ]

Poznámka: "Hrbatý" export.
FreeCAD_mesh_export.jpg
FreeCAD_mesh_export.jpg
[ 22.98 KiB | Zobrazeno 995 krát ]


_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Naposledy upravil prikrylm dne pon 26.02.2024 22:59, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 26.02.2024 19:43 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15.6.2008
Příspěvky: 83
Bydliště: Janovická lhota
Co zkusit Arc Welder?
Více info v popisu


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.02.2024 14:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 993
Bydliště: Telč
Torcha teorie z pohledu grafického programátora:
Aby to vypadalo dobře na monitoru, musel by mesh mít správně vypočítaný normálový vektory. To jsou kolmice na povrch, který slouží pro počítání osvětlení. Na tom krytu jsou očividně vypočtítaný jako kolmice na trojuhelník. Pro hladký osvětlení je potřeba počítat kolmici v bodě a zprůměrovat všechny připojené trojuhelníky. V grafických SW se tomu říká vertex normals.
To ovšem neřeší ten tisk. Pokud jsou plošky vidět na tisku, chtělo by to přinutit ten FreeCad, aby dal více bodů.


Osobně si myslím, že to bude trochu propojené a pokud byl model ve křivkách a exportuje se do meshe, musí proběhnout nějaká tessellace (to je ten mesher?). Tam se pravděpodobně nastavuje nějaký mezní úhel podle kterého se rozhodne, jestli se ještě přidá bod, nebo ne. Pro hladký povrch by měl být malý. Případně jiné parametry, třeba nějaký celkový error (max. vzdálenost exportovaného nějakého bodu meshe od původní křivky). Jak ten dialog vypadá?

Jako krajní možnost bych viděl import do Blenderu (zadarmo) a tam přidat modifikátor smooth na mesh a přeexportovat.

_________________
http://semos333.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.02.2024 16:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3758
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
Teselesace je ten mesher - jako převod na mesh, alias z vektorů do x, y, z bodů, přímek a ploch. Ten mesher jsem právě trápil, ale asi nefunguje moc dobře, zkusím ještě jiný. Zdroj jsou křivky, takže by povrch měl být ideálně hladký.

Blender a smooth taky nepomohlo, ten zase kazil hrany a hrát si s vertex grupama se mi moc nechce.

Arc Welder, to je trochu složitější, pokud nenajdu jiný způsob, tak asi zkusím.

Na tom tisku jsou plochy vidět, ale není to nic kritického, tak asi budu řešit pokud se budu moc nudit nebo pokud narazím na další projekt. Ale díky za tipy.

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz