Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž vlepeného motoru
PříspěvekNapsal: pon 26.11.2018 23:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.8.2011
Příspěvky: 1591
Bydliště: Náchod-nedaleko
Celeron píše:
Opravdu? Já si s tavkou poblemcal celkem hodobóžovou bundu a ničím to zatím nešlo dolů. Co to dělá, úplně rozpouští, nebo jen změkne a musí se vydrolit?


To bude bundou, kdyby si měl stoletou potvoru, určitě by to pustilo...

_________________
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž vlepeného motoru
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 0:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10507
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Hmm, tak to bude tavka prosáklá do tkaniny a uzavřená kolem vláken. Tam asi líh nepomůže.
Tak bude poblemcaná dál, co se dá dělat. :cry:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž vlepeného motoru
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 8:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1879
Bydliště: Blatnica, SR
Môj osobný názor je taký, že dobre vyladený ušatý termik na bezmotorový let sa musí v motorovom lete na plný plyn s výškovkou v neutráli vzpínať vždy.
Nakoľko prekročím pod plynom rýchlosť bezmotorového letu, tak sa oveľa viac generuje vztlak na krídle, teda sa vzpína.
Dá sa to minimalizovať pri stavbe vyosením motora, ale iba do určitej miery. Potlačovať pri plnom plyne a tvrdej batérii sa bude vždy.
Najideálnejšie je pri stavbe dodržať predpísané vyosenie motora /čo aj tak nevyrieši celé vzpínanie/ a potom pri ladení dať mix, kde od polovice plynu začne potlačovať výškovku až do plného plynu. Vychádza mi to tak na 3% výškovky. Ten mix je mať ideálne podmienený aj spínačom, nakoľko pri slabšej batérii ho treba už zase vypnúť.
Teda plyn do polovice = 0% potlačenie, od polovice lineárne až do plného plynu od 0% do 3%.
Ešte je možné použitie oneskorenia tohto mixu, kvôli "skoku" ihneď po pridaní plného plynu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž vlepeného motoru
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 8:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.8.2005
Příspěvky: 4946
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Nemusí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž vlepeného motoru
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 8:48 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1879
Bydliště: Blatnica, SR
Ak sa teda pri plnom plyne nemusí vzpínať, pričom všetky ovládacie plochy sú nastavené na bezmotorový let, tak z toho mi vychádza iba to vyosenie motora alebo razantne znížiť výkon pohonu.
Neviem si predstaviť, ako by som toto dosiahol na svojom Filipovi 400 s daným pohonom dualsky okolo 12m/s vertikálne so zachovaním stúpania. Podľa mňa iba páčkovaním.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž vlepeného motoru
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 9:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.8.2005
Příspěvky: 4946
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Ano, vyosení motoru. A jsou modely, u kterých je mnohem víc jak obvykle doporučované 2 až 3 stupně. Záleží na konstrukci.
Ten mix je až krajní řešení a ne vždy funguje, jak by si majitel přál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž vlepeného motoru
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 9:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1879
Bydliště: Blatnica, SR
Ja už vidím okom aj tie 2 - 3 stupne, nerád by som mal predok vetroňa ako orol nos :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž vlepeného motoru
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 9:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.8.2005
Příspěvky: 4946
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
To máš pravdu, ale co je lepší, orlí nos nebo nespolehlivý mix. To je na každém ať si vyhodnotí sám.
Když je model ve vzduchu (a tam je mu dobře), tak to vidět není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž vlepeného motoru
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 9:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1879
Bydliště: Blatnica, SR
Mix je taký, ako ho namixujem a vyladím. A ten krivý, nesymetrický nos by som neprekúsol. Vetroň /aj elektrovetroň/ má špičkovo plachtiť bez motora na to je skonštruovaný. Motor je iba barlička, ktorá nahradí vlekanie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž vlepeného motoru
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 9:44 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 30.1.2012
Příspěvky: 76
Já bych to raději řešil právě tím vyosením motoru. Argumentujete tím, že větroň má být seřízený pro bezmotorový let, ale vyosení motoru přece klouzavý let neovlivní. Jsem rekreační modelář a pro mně i to realistické nabírání výšky je součástí toho letu. Nepotřebuju vyletět do nadoblačných výšek jako raketa.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž vlepeného motoru
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 9:53 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1879
Bydliště: Blatnica, SR
Vyosenie je prvá vec, ktorá sa rieši pri stavbe modelu a to treba dodržať. Ale nedávam nikdy viac ako je písané buď v pláne, alebo všeobecne 2-3 stupne dole+vpravo.
Vyosenie nie je všeliek a keď prepážku usadíš, zalepíš, prerábať to už nebudeš. Mix si môžeš dolaďovať koľko chceš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž vlepeného motoru
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 10:10 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.8.2011
Příspěvky: 1591
Bydliště: Náchod-nedaleko
Já osobně bych to tedy raději taky řešil vyosenim motoru a navíc bych ještě zkusil poladit již zmiňovaný uhle náběhu a musí to fungovat dle představ zakladatele tématu

_________________
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž vlepeného motoru
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 10:22 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1879
Bydliště: Blatnica, SR
Uhol nábehu, alebo zoradenia?
Na uhol zoradenia máme na vetrone preglejkové podložky a nimi ešte ladíme optimálny klz.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž vlepeného motoru
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 10:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.8.2005
Příspěvky: 4946
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Ten optimální skluz nikdo nerozporuje. Jde jen o to, přizpůsobit nastavení motoru třeba až u zalétnuteho modelu tak, aby při jeho zapnutí nedělal model přemet.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž vlepeného motoru
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 11:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1879
Bydliště: Blatnica, SR
jio píše:
Ten optimální skluz nikdo nerozporuje. Jde jen o to, přizpůsobit nastavení motoru třeba až u zalétnuteho modelu tak, aby při jeho zapnutí nedělal model přemet.

Ak nastavím uhol zoradenia na optimálny motorový let s plným plynom, tak v bezmotorovom lete to už optimálne v danom nastavení nebude.
Meniť vyosenie motora až po zálete by v niektorých modeloch vetroňa znamenalo vytrhnúť už zalepenú motorovú prepážku, čo u niekoho neprichádza do úvahy.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz