Autor |
Zpráva |
misamltr
|
Napsal: čtv 20.09.2018 17:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Takto má být! Chválím.
To byla otázka na martin250, ale ty jsi to vystihl přesně.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
LV
|
Napsal: čtv 20.09.2018 17:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
David Krnov píše: letadlo je zatím v dílně, právě proto , že mě to vrčící servo štve. A ptám se právě proto, aby se nic nestalo. Je to první vrčící servo , se kterým si sám nevím rady. Zatím létam letadla max 2,4 m a u těch je vše OK ( vertigo, extra 330, inversia Zkušenosti na rozdávání ale nemám, proto tady loudím rady To vrcanie fakt neries. U velkych akrobatov osadenych rychlymi a presnymi servami to vsetko vyhrava ako orchester.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
David Krnov
|
Napsal: čtv 20.09.2018 17:57 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.12.2017 Příspěvky: 178 Bydliště: Krnov
|
HM, to éro co chystám je MXS EXP Heavy Metal 2,7 m a v celém éru hučí jenom to motorové. ( HITEC ) Zkusím tu pružinu a uvidím. Zbytek jsou SAVOXI SB 2290 SG a ty jsou ok.
|
|
Nahoru |
|
|
martin250
|
Napsal: čtv 20.09.2018 18:28 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 20.12.2013 Příspěvky: 115
|
Je tady více modelářů, co nic neřeší a éra mají v hrozném tech. stavu. Nebo je to důchodce, který sotva vidí a má ,,piloňáka". On má špičkový éro, vybavení a jaký je pilot z dotazu poznat nemůžeš. A o kolik menší éro si má pořídit? Myslíš, že menší je bezpečnější?[/quote]
Ano, myslím si, že menší a pomalejší je bezpečnější. Čím bys raději dostal po palici: metrovým papírákem, nebo 20Kg laminátem s tímhle motorem? Samozřejmě souhlasím s tím, že nejdůležitější je ten, kdo to řídí...
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: čtv 20.09.2018 18:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
martin250 píše: Je tady více modelářů, co nic neřeší a éra mají v hrozném tech. stavu. Pokud to je narážka na komentář LV, tak zřejmě nevíš která bije... Rychlá digitální serva opravdu vyhrávají jako orchestr a nemá to s "hrozným stavem" nic společného. Nicméně já bych dal pružinu pryč, dělám to tak u všech benziňáků, pokud je táhlo z drátu. Není důvod aby se servo zcela zbytečně přetahovalo s pružinou.
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: čtv 20.09.2018 19:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
To nebila narážka na LV, ale otázka martinu250. Že digitály vyhrávají je známá věc.
|
|
Nahoru |
|
|
radi5
|
Napsal: čtv 20.09.2018 20:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.10.2010 Příspěvky: 635
|
Často se to dělá tak, že servo lankem tahá a pružina na karburátoru zavírá. Servo je tím pádem permanentně zatížené pružinou kromě polohy okolo volnoběhu, který se seřizuje dorazovým šroubem. Vyndavat pružinu a použít pevné táhlo není zcela dobré, protože klapka má určitou vůli a časem vymele díky vibracím tělo karburátoru, který je po čase na vyhození (nejde seřídit). Navíc pevné táhlo a klapka navolno má určitou hmotnost a zatěžuje díky vibracím od motoru servo jak mechanicky, tak elektricky podstatně víc, než tah vratné pružinky. Čím rychlejší servo, tím je to horší.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: čtv 20.09.2018 20:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Taky jsem tohle řešil u DLE20. Ale mě servo nevrčelo ale "hrálo", což je u digitálů docela normální. Vrčej (cca 50 Hz) analogový serva. Dělal to velký odpor pružinky páky plynu a protože po povolení pružiny o 1 otáčku již háček nezabíral do páky, tak jsem ji vyhodil. No a výsledek byl, že se vibracema bok mosazný klapky plynu zadíral do hliníkovýho bloku karburátoru, protože ta pružinka tam nejen vrací páku ale i vymezuje vůli hřídelky klapky plynu. Takže jsem pružinku vrátil, akorát ucvakl háček co vrací páku. Od tý doby 2 roky pokoj.
|
|
Nahoru |
|
|
Vita_1
|
Napsal: pát 21.09.2018 6:30 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 8.2.2007 Příspěvky: 328 Bydliště: Velké Opatovice
|
To že rychlá digitální serva hrají způsobuje právě jejich rychlost a přesnost. Tím, že se snaží co nejrychleji zaujmout přesnou polohu kolem ní vlastně stále kmitají. (To je to vrčení, nebo pískání). Proto je lepší dát na plyn servo "obyčejnější". Díky tomu, že je pomalejší a má větší pásmo necitlivosti nevydává žádné zvuky. Kromě toho, že přestane vyhrávat je většinou levnější. To nepíšu z důvodu nějakého šetření za každou cenu. To je samozřejmě nesmysl šetřit za každou cenu, hlavně u velkýho éra. Spíš mi připadá zbytečný mít drahý rychlý servo na místě, kde je nevhodné a tím způsobuje problémy. P.S. serva s karbonovými převody používám na plynu bez problémů několik roků. Sice na menších motorech (20 a 50ccm) a žádné vůle v nich nepozoruju. Ony asi neví, že by se měly vymlátit
|
|
Nahoru |
|
|
David Krnov
|
Napsal: pát 21.09.2018 7:52 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.12.2017 Příspěvky: 178 Bydliště: Krnov
|
Díky všem za rady. Pokud tomu dobře rozumím jsou tři řešení : - neřešit to ( Bo je to normální) - nejjednodušší - zmenšit tlak pružiny - to udělám - dát tam jiné servo P. S - havárky k našemu koníčku patří a je neštěstí pokud se někomu něco stane. I od toho tady ta diskuze ( nejen v tomhle vláknu) je. Raději se 100x zeptám( pro někoho jsou to prkotiny) než kvůli vlastní blbosti něco vymamlasit. Pokud se rozmlátí éro ( je jedno jestli kompozit nebo polystyreňák) je to smutný, ale když dojde k úrazu je to tragédie. Vždyť je to koníček, který nám má přinášet radost. Nejlepší je nedostatek po hlavě žádným érem
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: pát 21.09.2018 8:00 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
David Krnov píše: Dobrý den, mám dotaz : Pro ovládání otáček motoru GP 123 jsem zvolil 13-ti kg servo HITEC HS 8330 SH. Karburátor motoru malou silou tlačí klapku neustále do volnoběžných otáček a servu vlastně neustále klade odpor. ( servo neustále vrčí ) Mám strach, že se servo rychle zničí. Bojím se oprávněně, nebo je to OK . Podla toho co pises, to vyzera, ze cvrlika len servo na plyne, ostatne su ticho. Dovod si hned aj uviedol, jednoducho musi prekonavat urcitu silu , keby si zmeral odber tohoto serva , to by si sa cudoval, kludne moze byt aj 1A. To nie je v tomto pripade dobre , Tomas ti jednoducho odpovedal, nastav to tak aby nehralo.
|
|
Nahoru |
|
|
Vita_1
|
Napsal: pát 21.09.2018 10:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 8.2.2007 Příspěvky: 328 Bydliště: Velké Opatovice
|
Jenže ona rychlá a přesná serva většinou uklidnit úplně nejdou. A při neustálém dorovnávání polohy samozřejmě něco odebírají. A protože jsou rychlá, tak odebírají dost. Já bych dal "obyčejné" servo, nebo digital, u kterého jde pásmo necitlivosti roztáhnout a je po problému. Na plyn stačí "normálně" rychlé servo.
|
|
Nahoru |
|
|
David Krnov
|
Napsal: pát 21.09.2018 11:07 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.12.2017 Příspěvky: 178 Bydliště: Krnov
|
Viťo, co by jsi doporučil za servo. Potřebuji HV-čko. Model je MSX 2,7
|
|
Nahoru |
|
|
David Krnov
|
Napsal: pát 21.09.2018 20:50 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.12.2017 Příspěvky: 178 Bydliště: Krnov
|
zdravím, tak jsem to šel vyzkoušet do dílny a výsledek je tento :
1, - nevšímat si vrčení nepůjde. Po asi 5 minutách vrčení na servu nejde udržet ruka, celkem to hřeje- 2, - zmírnil jsem předpětí pružiny a pohrál si z vysílačem. Servo přestalo na neutrálu vrčet, ale v jakékoliv další poloze vrčí a hřeje se. ( jak v bodu 1 )
Zkusím tedy nějak jiný servo, nebo má ještě někdo nějak tip ?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|