Autor |
Zpráva |
LV
|
Napsal: pon 20.08.2018 16:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Malá rýchlosť, utrhnutie prúdnic, pád...
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Woita
|
Napsal: pon 20.08.2018 18:10 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Amper píše: jo, to je obecny problem litani se stabilizaci. Pomaha hodne dlouho ale pak uz se nechyta. A plyn si sama neprida Pod tohle se podepisuju. Stabilizace pomáhá do poslední chvíle, ke konci když už je to těsně před pádem, dává obří výchylky, těmi to drží stále pěkně ve směru, ale ty na zemi pořád nic netušíš, dáváš vysílačkou např. malé výchylky křidélek, letíš mírnou zatáčku, bohužel třeba pomalu a s větrem v zádech, a myslíš jak pěkně letíš. Ale pak když už to ani Pan_Mistr_Stabilizace nedává, okamžitě to padne a není již pomoci. Podle mě ty tvoje případy jsou ukázkový příklad tohoto jevu.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: pon 20.08.2018 19:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Sorry, ale za mne jednoznačně, měl sis na naučení koupit laciný vozembouch, ne éro se skoro dvěma kg váhy a stabilizací, natož dvakrát... Diskuse, jestli tam máš 2A BEC, nebo 5A BEC jsou liché. Pokud je to ten kousek od E-Flite za cca 7.700,-Kč kus, tak to potěš pánbůh za takovou průpravu do světa létání s modely...
|
|
Nahoru |
|
|
Walsoraj
|
Napsal: pon 20.08.2018 20:00 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 20.8.2018 Příspěvky: 19 Bydliště: Beroun
|
Asi to tak bude.akorat je mi divný co je na tomhle letadle jinak. Do teď jsem lital tři beavery,apprentice a další,všechno podobný rozměry a osazeny stejnými komponenty a nikdy ty era nic podobného neudělali.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pon 20.08.2018 20:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
protoze rozmer a hmotnost ma na aerodynamicke vlastnosti modelu sice vliv ale nakonec se lame chleba na kridle - profil, povrch, nastaveni, zkrouceni atd.... za me jsou stabilizace v zacatecnickych modelech tak trochu svinstvo - ono je to super na to ze prakticky vypnou vitr, vyrazne zjednodussi start (specialne u ostruhoveho podvozku) atd... ale zaroven neprirozene zvedaj pilotovi sebevedomi. Ero leti jak po kolejich takze to clovek drti na minimalce (pro jistotu, aby to moc nerozbil kdyby neco tak prece nepoleti rychle ) a pak je na prusvih zadelano. Ale chapu proc to E-Flite a spol cpou do letadla - letadlo ktere bude clovek mit problem odlepit a uletet prvnich par metru nikdo nekoupi. Specialne v dobe kdy je kazdy rozmazleny copterou co leti sama (viz diskuse o stabilizaci do letadla s gps co zachrani vsechno co se uzivateli nepodari)
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: pon 20.08.2018 20:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
1) Určitě záleží i na samotném úhlu náběhu v jednotlivých částech křídla. Pro začátečníky (a u zlobivých letadel) se doporučuje mírně přizvednou obě křidélka (pokud jsou na koncích křídla). Pokud pak dojde k odtržení proudnic, je to spíš u trupu (v místě nejvyššího náběhu) a ne na konci křídla. Letadlo se jen prosedne. Hlavně nepoužívat flaperony z křidélek pouze na konci křídla! 2) Když už se utrhne jedno křídlo a stabilizace (nebo pilot) se to snaží narovnat, tak bohužel na daném místě zvětšuje úhel náběhu a tím více se to trhá. Jsou známá videa např. samokřídel, které to dovrtají stabilně až do země. Chce to nabrat trochu rychlost, obnovit proudění a pak teprve vybrat. 3) Příliš ploché zatáčky na pomalé rychlosti a malém poloměru (a s kontrem křidélek) rády způsobují utržení proudnic na vniřním křídle. Nebát se proletět zatáčku v náklonu. Mě takhle kdysi 2x "upadla" gama.
|
|
Nahoru |
|
|
Walsoraj
|
Napsal: pon 20.08.2018 20:51 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 20.8.2018 Příspěvky: 19 Bydliště: Beroun
|
Pár hodin už jsem odlital,ale pořád jsem uplnej začátečník.takze i když se snažím startovat,lítat i přistávat bez tehle pomocníků,pořád se mi jednou za čas stane že zazmatkuju a ero mi udělá něco,co nejsem schopnej srovnat a v tu chvíli jsem vděčnej ze mě zachrani to že tu stabilizaci zapnu. Shodou okolností se ty dva crashe stali zrovna když byla stab zapnutá,tak mě jen zajímal názor odborníků či by to mohlo být. Ale samozřejmě chápu že člověk který lítat prostě umí(což já ani zdaleka nejsem)má na st.takovej názor jakej tu píšete.
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: pon 20.08.2018 21:00 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Já si myslím, že stabilizace je dobrá i pro začátečníka. Ale není všemocná a pokud se dostane za hranu, tak to skončí nehodou. Ale to by se stalo začátečníkovi stejně, jen o něco dříve. Sám jsem začínal (kromě jiných) na menších BNF od E-flite. A na té chudince gamě. A stabilizace mám i v některých nových modelech. Bodejť ne, když S8R a S6R of FrSky stojí skoro stejně jako jejich alternativy bez stabilizace.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 20.08.2018 21:05 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Sice to tu bylo popřeno ale upozornil bych ještě na možný vliv stabilizace na napájení přijímače a serv. Při zapnuté stabilizaci se serva kvedlají daleko více a hlavně častěji než když se řídí rukama a tedy průměrný odběr z BECu je podstatně větší. V teplém počasí může ("může" není "musí" !!!) dojít k tepelnému přetížení BECu a ten to prostě vzdá a na chvíli vypne. Po krátkém odlehčení vše funguje jak má. Neříkám že to tím bylo (ten setový regl má spínaný BEC, tam to hrozí méně) ale chci na to jen upozornit že se to může v některých případech stát.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 21.08.2018 3:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Grugh píše: Já si myslím, že stabilizace je dobrá i pro začátečníka. Nie je, nič mu to neprinesie.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 21.08.2018 4:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Walsoraj píše: Pár hodin už jsem odlital,ale pořád jsem uplnej začátečník.takze i když se snažím startovat,lítat i přistávat bez tehle pomocníků,pořád se mi jednou za čas stane že zazmatkuju a ero mi udělá něco,co nejsem schopnej srovnat a v tu chvíli jsem vděčnej ze mě zachrani to že tu stabilizaci zapnu. Shodou okolností se ty dva crashe stali zrovna když byla stab zapnutá,tak mě jen zajímal názor odborníků či by to mohlo být. Citace: Do teď jsem lital tři beavery,apprentice a další,všechno podobný rozměry a osazeny stejnými komponenty a nikdy ty era nic podobného neudělali. Máš nalítáno pár hodin a už máš, jak píšeš minimálně páté éro...? Důvod...? Ta předešlá si rozflákal, nebo jaký to má smysl? Já, když jsem znovu začínal lítat někdy kolem roku 2005, tak jem si pořídil setovku SuperCub od HobbyZone, včetně vysílače. Ovládaná výškovka, směrovka a motor (stejnosměrná 400 s převodovkou). Lehoučké letadlo, které si nechalo hodně líbit. Stačilo lítat v trochu větší výškách a když došlo k nějaké prekérce, tak stačilo stáhnout plyn, vše ostatní pustit a éro se srovnalo i bez pičičáren jako je stabilizátor. Zkušenější kolega na letišti jej tak vytrimoval, že prakticky přistálo v klouzavém letu samo... Když už jsem si byl sebou jistý, tak jsem si u něj dodělal křidélka a to byla ta správná škola. Možná se to chtělo vydat podobnou cestou, nebo lítat s někým na kabelu a stálo by to mohem méně peněz. Jinak souhlasím s LV a troufám si tvrdit, že stabilizace je pro úplného začátečníka spíše zlo. Ty se musíš naučit dostávat se z případných prekérek sám. Někdy na to člověk prostě nemá buňky, stalo se mi to s jedním kamarádem. Chtěl začít lítat, tak si pořídil "mrdolet", a já ho vzal na kabel, cca 10 hodin. Bohužel dokázal lítat jen když stál za érem a to letělo od něj. Let zprava, nebo zleva byla hrůza, let proti sobě naprostá tragédie. Prostě mozek mu nebral, jak má vrklat páčkama, aby letěl kam chce. Nakonec se dal k rybářům a má klid. Tož asi tak.
Přílohy: |
Super Cub HobbyZone.jpg [ 15.88 KiB | Zobrazeno 890 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Jardátor
|
Napsal: úte 21.08.2018 6:09 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.2.2012 Příspěvky: 1248
|
A Jaroslawe,nestává se ti,že ti někdy po letu problikává přijímač hlásící ztrátu signálu?Já takto rozbil dvě éra až jsem se zdravě nas...a přešel k jiné značce.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 21.08.2018 6:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Jardátor píše: A Jaroslawe,nestává se ti,že ti někdy po letu problikává přijímač hlásící ztrátu signálu?Já takto rozbil dvě éra až jsem se zdravě nas...a přešel k jiné značce. Za rozflákaná letadla můžou v 90% ruce, v 9,9% odfláknutá elektroinstalace a v 0,1% značka...
|
|
Nahoru |
|
|
Jardátor
|
Napsal: úte 21.08.2018 6:46 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.2.2012 Příspěvky: 1248
|
Možná máš pravdu,já právě rozflákal éra "na značku".Měl jem celkem pravidelné ztráty sinálu a se stejnými éry ale jinou značkou tento problém zcela zmizel.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 21.08.2018 7:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Která značka může za tvé pády...?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|