RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=16&t=84094
Stránka 2 z 3

Autor:  automet [ úte 26.06.2018 18:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky

Nereagoval som na teba, ale kolegu vyssie.

Autor:  tomashr [ stř 27.06.2018 5:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky

automet píše:
Ja nemam smerovku na oba kniple kvoli myleniu ale kvoli tomu, ze smer u vsetkych lietadiel a airboatu riadim kniplom vpravo. A vlavo som to nechal aby som ho mohol riadit aj pocas hodu.


Reaguji tak nějak celkově na téma (ač jsem se napohled navázal na tebe) - to o pletení si stylu řízení bylo hned v prvním příspěvku :-)
Důvod s řízením hned po hodu trochu smysl má (u Tora tedy moc ne, opět zbytečné, ale u Phantoma dost možná ano), to beru.

K té diskusi mezi tebou a Yenyakas o době letu - tohle se zase hodně liší podle typu křídla. Nějakou dobu jsem měl MaxiSwift ( http://www.modelsport.info/MS-COMPOSIT/ ... 81500.aspx ) a to byl opravdu téměř větroň, při zabrždění vrtule se s tím dala točit termika i ve smyslu relativně slabé bubliny, ne pouze silné stoupáky a ještě by to šlo zlepšit sklopnou vrtulí. Normální Swift či Toro je v tomto také slušný, ale už to zdaleka není taková výkonnost jako ten MaxiSwift, tady s tvým opačným názorem nemohu souhlasit, ale pořád je Toro lepší než třeba WingWing Z-84.
Homemade křídlo od Yenya by se muselo zkusit, tohle se nedá vydiskutovat ve fóru. Možná je opravdu vztlakem slabší a tolik v kluzu neudělá, ale možná taky dělá něco špatně, ale tohle je opravdu už mimo možnosti diskuse :-(

Jinak já sám za sebe u samokřídla taky celkovou dobu letu moc neřeším, na plachtění mám soutěžní F5J stroje :-) Kouzlo samokřídel je ale pořád v tom blbnutí, neskutečná psina nastane, pokud je na place samokřídel více, třeba honička dvou Swiftů, kdy se mnou létám syn, je nanapodobitelná. Na soutěže pak vozím pro změnu mrňavého mikro Swifta ( http://www.modelsport.info/MS-COMPOSIT- ... 00004.aspx ), nedoporučuji pro začátečníky, ale s trochou zkušeností umí neskutečné věci (třeba tlačený přemet z cca 6ti metrů proti zemi nemá chybu) :lol:

Autor:  automet [ stř 27.06.2018 6:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky

Čo sa týka toho Tora 900 tak záleží, v akom počasí lietaš.
Verím tomu, že v brutálnych poryvoch vetra čo sem-tam lietame s kolegom by sa niekto otočil a šiel domov. Možno je to tým, že s Torom /s tým istým/ lietam už 9 rokov.

Čo sa týka maxiswifta, tak ten plachtí OVEĽA horšie ako Toro900, nakoľko obidva modely mám doma, obidva postavené na čo najmenšiu hmotnosť.
Opýtam sa ťa priamo, máš originál Toro900? Lebo pripadá mi, že nie.
Na plachtenie Toro900 sa momentálne chytá Zeta od VA models, ostatné sú o 10 krokov vzad.
Výhoda /aj nevýhoda pri preprave/ Maxiswifta je jeho veľkosť a viditeľnosť na oblohe, takže alarm mám na 600m /u Tora900 400m/. Ak by som dal na 400 a lietal s oboma modelmi štýlom 400m plný, vypnúť a plachtiť, víťaz jednoznačne Toro900. To nehovorím, že Maxiswift absolútne nezvláda vietor /ak by som ho potiahol, tak by som zrejme pridal na rýchlosti a priebojnosti proti vetru, ale plachtenie by sa ešte asi zhoršilo, neskúšal som/.
Ja síce F5J nemám, mám Filipov 400 s dvoma stavanými termickými krídlami, tam človek nalieta hodinu ako nič a v baterkách viac ako polovica šťavy. Ak ale nalietaš hodinu s takým vyšperkovaným Wildhawkom z roku 2007 /1. moje lietadlo plne letuschopné bez poškodenia/, je to veľmi príjemný a neopísateľný pocit.

Autor:  tomashr [ stř 27.06.2018 7:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky

Já měl ta samokřídla během let skoro všechna - jako první Mini Tornádo a pak se to postupně měnilo. Toro jsem tu měl nějakou dobu taky, ale rovnou říkám, že ne zároveň s maxiSwiftem. K tomu co píšeš bych si kladl otázku, jestli nemáš Maxi Swifta až moc lehkého, on má plochu jak kráva a EPP moc neváží, přitom hmotnost výbavy do něj se od výbavy do menšího křídla neliší zase o tolik. Dá se u něj proto dostat na dost malé plošné zatížení, což může (nemusí) být kladem v klidu, ale ve větru to je na škodu. Já měl MaxiSwifta dost bohatě vyztuženého uhlíkem a v něm velké baterky, takže vyloženě ultralehký nebyl a létal fakt dobře. Dal jsem ho pryč kvůli děsné neskladnosti - dobré letadlo, ale pro provoz nepraktické :-(

Zeta nekomentuji, tu jsem zrovna neměl a asi ani reálně neviděl. Co bych docela rád zkusil je Zorro od RCF, na něj mám reference hodně dobré, ale zatím nebyl prostor :(

Autor:  automet [ stř 27.06.2018 7:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky

Maxík sa mi nejako extra neosvedčil + zlý prevoz autom /malý sedan/. Druhýkrát už by som ho nekúpil. Niektoré lietadlá sa neosvedčia, niektoré sú vyslovene omyl, niektoré by som kúpil po strate znova /spomínané Toro900, teraz aj Zeta, keďže som ju videl naživo/. To človek vidí až časom.

Autor:  HonzaS [ čtv 28.06.2018 6:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky

Pozor s tím mixováním kniplu směrovky do křidýlek. Ono to funguje jen do chvíle, než se letadlo otočí na záda. Pak se začnou dít věci.

Autor:  BoŠ [ čtv 28.06.2018 7:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky

...... .

Autor:  automet [ čtv 28.06.2018 7:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky

HonzaS píše:
Pozor s tím mixováním kniplu směrovky do křidýlek. Ono to funguje jen do chvíle, než se letadlo otočí na záda. Pak se začnou dít věci.

Za letu riadim iba tým mixom /ktorý má 100% výchylky ako ľavá páka, samozrejme musí byť koncová poloha obmedzená, aby sa to nesčítavalo/ a aj na chrbte a nič sa nedeje.
Poprosil by som konkrétnejšie, čo by sa malo diať?

Autor:  YenyaKas [ čtv 28.06.2018 11:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky

tomashr píše:
Homemade křídlo od Yenya by se muselo zkusit, tohle se nedá vydiskutovat ve fóru. Možná je opravdu vztlakem slabší a tolik v kluzu neudělá, ale možná taky dělá něco špatně, ale tohle je opravdu už mimo možnosti diskuse :-(

Jo, tak nějak to bude - včera podle předpovědi mělo foukat 8 m/s a v nárazech tak 2-3x víc, šel jsem lítat na svah, který sice není ideální, ale je pro tento směr větru tak jediný v mém okolí. Před časem se Sky Surferem při tak 4-6 m/s podle předpovědi jsem se tam neudržel ve vzduchu úplně bez motoru, ale tak od nastoupání to letělo docela dlouho. Nicméně jsem s motorem nebyl moc schopen letět proti větru.

Včera se samokřídlem to sice taky moc neneslo, ale při zapnutí motoru to vystřelilo proti větru jakoby vůbec nefoukalo. Samozřejmě je to víc než 2x lehčí než Sky Surfer a má to o něco větší vrtuli (7x6 proti 6x6), ale zase motor má Sky Surfer nejspíš účinnější a větší plochu křídla. Tak možná je fakt problém na straně malého vztlaku než na straně velkého čelního odporu. Ještě chci zkusit překrýt šterbinu elevonů nějakou páskou, jestli to náhodou nepomůže. Ale možná je fakt špatný profil křídla, možná jsem se od deklarovaného PW-75 odchýlil příliš daleko.

No ale na svahu to zas nic moc extra není - letět kolmo ke směru větru znamená, že to vítr má tendenci převracet hned na jednu, a hned zase na druhou stranu. Chtělo by to ovládané kormidlo.

Autor:  skybreaker [ čtv 28.06.2018 12:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky

No podle mě by to chtělo na kopec spíš jinej model.

Autor:  YenyaKas [ čtv 28.06.2018 14:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky

No a jedna z otázek je proč. Třeba taková Alula je půdorysem i rozměry podobná, a v bezmotorové konfiguraci (cca o půlku lehčí) se na svahu používá. Je možné že to může mít o tolik jiný profil, například?

Autor:  RCdrakula [ čtv 28.06.2018 18:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky

YenyaKas píše:
Chtělo by to ovládané kormidlo.


Není dobré používat slovo kormidlo jako synonymum směrovky.

Autor:  YenyaKas [ čtv 28.06.2018 19:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky

RCdrakula píše:

Není dobré používat slovo kormidlo jako synonymum směrovky.


Nojo, omlouvám se, pokud jsem se někoho dotkl nepřesnou terminologií. A jaký je mezi tím teda rozdíl? Vycházím z toho, že na všelijakých komponentách (RX, TX, stabilizace, simulátor) mám kanály označené nějak jako AIL, ELE, RUD. Přičemž to poslední je předpokládám od slova rudder, kormidlo.

Autor:  Libor [ čtv 28.06.2018 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky

Když řekneš u letadla kormidlo, může to být i jiné kormidlo než směrovka. Říká se "zahýbej kormidly" a nemyslí se tím jen směrovka. Říká se směrové kormidlo, výškové kormidlo. Rudder je kormidlo u lodě, u letadla se to překládá jako směrovka.
Jazykový koutek :)

Autor:  YenyaKas [ čtv 28.06.2018 21:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samokřídlo - pokročilejší nastavení vysílačky

Dík. Už jsme teda dost mimo téma diskuse, ale - křidélka a klapky jsou teda taky kormidlo? Ocas do V (motýlek?) je taky kormidlo?

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/