Autor |
Zpráva |
YenyaKas
|
Napsal: čtv 26.10.2017 21:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Ještě tady není vlákno o FliteTest Mighty Mini Scoutovi. Přestanu tedy se scoutovskými dotazy plevelit vlákno o materiálech na stavbu FliteTest modelů a založím samostatné. EDIT: nejprve obecné odkazy: Build video: https://www.youtube.com/watch?v=U0fQLgv0VXkPDF plánky A4: https://stonekap.net/ftplans/FT-MiniScout-TILED-PLANS.pdfJak to lítá (video není moje): https://www.youtube.com/watch?v=UqcBUH_KaaQMůj Mini Scout je z 3mm lososového vroubkovaného Starlonu z OBI, zpevněného 80mikronovou nažehlovací laminovací fólií - některé díly jednostranně (trup), některé oboustranně (křídla, VOP, SOP). Kolečka a deska motoru jsou 3D výtísk z PET-G. Stavba s laminovací fólií je trochu odlišná od $tree foam, kterou používá FT: fólie je hodně pevná, ale zase se snadno odlepuje. Na exponovaných částech, jako je připojení ovládané plochy výškovky/směrovky proto podlepuji fólii UHU-Porem. Pak to drží fest a neodlepuje se ani při pohybech. Táhla mám z 1.2mm uhlíkové tyčky, zakončené na straně ovládané plochy vidličkou MP-Jet, a na straně serva je vteřinovým lepidlem přilepený a smršťovací bužírkou pojištěný ocelový drát ve tvaru Z. Osazení: motor čínský HobbyFans 2204 2300KV regulátor HobbyWing 10A serva 5g nějaká noname čínská RX Flysky iA6-B vrtule 6x4E osvětlení LED 3528 čevená/zelená/2x modrá, vše na cca 15-25 mA; vzadu teple bílá 5630 cca 30-50 mA baterka 2S 600 mAh vzletová hmotnost cca 160 g.
Přílohy: |
Poznámka: Můj Mini Scout
DSC03451.JPG [ 58.11 KiB | Zobrazeno 6010 krát ]
|
Poznámka: Pohled zepředu
DSC03454.JPG [ 56.25 KiB | Zobrazeno 6010 krát ]
|
Poznámka: Detail táhla
DSC03455.JPG [ 47.42 KiB | Zobrazeno 6010 krát ]
|
Poznámka: Dekorace ocasu
DSC03457.JPG [ 52.43 KiB | Zobrazeno 6010 krát ]
|
|
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
Naposledy upravil YenyaKas dne pon 30.10.2017 18:40, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
YenyaKas
|
Napsal: čtv 26.10.2017 22:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
UHU-Por sice pěnový materiál Starlon (asi XPS) neleptá, ale pokud na to zkusíte zažehlit laminovací fólii, tak za tepla začne pěnu velmi rychle vyžírat. Možná je třeba nechat nejprve spoj nějaký den zaschnout.
Přílohy: |
Poznámka: Spoj poškozený UHU-Porem v kombinaci s teplem
DSC03462.JPG [ 45.29 KiB | Zobrazeno 6008 krát ]
|
|
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: čtv 26.10.2017 22:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
A teď dotaz:
Vzpěry křídla tažné nebo tlačné?
Po několika vzletech a asi zejména po mém pokusu o manévry s vysokým g jsem zjistil, že křídlo začíná ztrácet pevnost ve směru "konce křídel nahoru". Nějak to víc pruží. Tak přemýšlím, jak to zpevnit. Původní FT plány počítají se zalepením křídla do trupu, zatímco já mám křídlo odnimatelné. To se určitě taky negativně projevilo na jeho pevnosti. Tak bych chtěl křídlo zpevnit nějakou vzpěrou. Je lepší udělat zespodu vzpěru namáhanou na tah, anebo shora namáhanou na tlak? nahoře je možno vzpěru zakotvit do trupu už jen tak asi 5 mm nad horní hranu křídla. Tažnou vzpěru bych mohl realizovat karbonovým páskem provlečeným pod spodkem trupu. Co je podle vás výhodnější? Přikládám detail spodku trupu.
Přílohy: |
DSC03465.JPG [ 54.96 KiB | Zobrazeno 6003 krát ]
|
|
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pát 27.10.2017 6:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
trvas na rozebiratelnosti ? Pokud ne tak bych doporucil vzperu zespoda. Da se pouzit vyrazne tenci - na tah by ti stacila klidne kevlarova nit. No, na letadle tedle velikosti mozna i nejaka normalni nit, rybarska snura, 1mm uhlikova kulatina atd...
Vzpera z horni strany by vybocovala. Ale ideal by bylo to udelat ala prvni jednoplochy - nad trup kozlik a mezi konec kridla dat vyplet ke kozliku nahore a ke spodku trupu dole.
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pát 27.10.2017 9:16 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10767 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Do náběžky a před křidélko bych dal uhlíkovou tyčku 1,5-2mm s přesahem na druhou stranu trupu.
Když jsem stavěl Magnum Lite EVO z 3mm EPP, tak se za letu někdy křídlo ohnulo a zůstalo tak až na zem. Uhlí na náběžce problém řešilo.
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: pát 27.10.2017 11:15 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Moje sice krátkodobá zkušenost ale vyzkoušená 6ti modely mi velila obrátit materiál na křídlech tak ,aby drážky byly podél křídla,pěkně se tvaruje profil a méně náchylné na ohýbání se za letu-je to pouze moje začátečnická zkušenost, nic nenutím.dr.
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: pát 27.10.2017 19:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Asi jsem se špatně vyjádřil - křídlo samotné je pevné víc než dost - co přestává být pevné je ten spoj obou polovin uprostřed trupu: to ze začátku drželo fakt pevně, ale teď už je cítit že je to trochu vymačkané. A vzhledem k docela velkému vzepětí tam uhlíkovou tyčku ani pásek přes ten střed nedám. Proto se explicitně ptám na tažné nebo tlačné vzpěry: nejde o pevnost levého nebo pravého křídla, ale o pevnost jejich spoje, který drží úhel vzepětí.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pát 27.10.2017 19:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
a nebylo by nejlepsi sehnat zbytek 1.5 mm preklizky a zariznout/zalepit tam drevene Vcko ?
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: sob 28.10.2017 12:32 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Snad né tolik esteticky ale účinný když to chceš mít rozdělávací by bylo do trupu udělat futrál ve tvaru profilu křídla cca 3-4cm na každou stranu do kterého by se půlky křídel zasunovaly a to by už mělo vzepětí udržet (pokud tedy dobře koukám a máš li křídla dělěné)Jínak se mi tahle mrška docela zamlouvá z důvodu jak píšeš o malém prostoru na létání ,už jsi to vyzkoušel na nějakém pětníku???
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: sob 28.10.2017 15:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Hmm, futrál zní zajímavě. Nejlépe vevnitř trupu v době, kdy se letadlo staví. Teď už je to realizovatelné hůř. Křídlo mám vcelku (levá i pravá část spojená), a právě v tom spoji to pruží.
S těma pětníkama nevím, tak dobrý pilot zatím nejsem. Ale létal jsem s tím v daleko menších prostorech než bych si troufl se Sky Surferem a v pohodě. Jestli bych si troufl třeba do tělocvičny, to nevím. Ale možná i jo. Ono mě to nutí hledat jiná místa už proto, že to má podvozek, a start i přistání ze země jsou zase úplně jiná zábava, jak jsem zjistil.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: sob 28.10.2017 17:08 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Tak mi zas něco malinko uniká,jak ty křídla doluješ ven??Předpokládám a i vidím že vzepětí není velké takže to taháš asi k jedný straně takže ten futrál by mohl být jen poloviční a křídlo po zasunutí do trupu k tomu půlfutrálu fixnout gumičkou ale ty to určitě nějak vyřešíš. S tím pětníkem jsem to myslel samozřejmě obrazně,Koukal jsem se YT jak s tím ten instruktor startoval na 3 m břed barákem a poletoval na celkem malélm plácku-já mám před barákem něco podobnýho tak bych to chtěl vyzkoušet akorát mám doma jen normální motory a serva takže to bude asi trochu těžší ale určitě se do toho pustím asi hned zítra
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: ned 29.10.2017 13:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
dratek píše: Tak mi zas něco malinko uniká,jak ty křídla doluješ ven? Inverzním postupem k tomuto: https://youtu.be/U0fQLgv0VXk?t=35m5s (čas 35:05 a dál).
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
Naposledy upravil YenyaKas dne ned 29.10.2017 19:24, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: ned 29.10.2017 19:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Amper píše: trvas na rozebiratelnosti ? Pokud ne tak bych doporucil vzperu zespoda. Da se pouzit vyrazne tenci - na tah by ti stacila klidne kevlarova nit. No, na letadle tedle velikosti mozna i nejaka normalni nit, rybarska snura, 1mm uhlikova kulatina atd...
Vzpera z horni strany by vybocovala. Ale ideal by bylo to udelat ala prvni jednoplochy - nad trup kozlik a mezi konec kridla dat vyplet ke kozliku nahore a ke spodku trupu dole. Vyzkoušel jsem vzít 1mm uhlíkovou kulatinu a zalepit ji zešikma vteřiňákem do pokusné desky 3mm Starlonu, potažené oboustranně tou laminovací fólií. Drží to fest, tohle by asi bylo použitelné. Nicméně napadlo mě ještě, že kdybych použil tu nit, mohl bych ji zespodu trupu třeba zaháknout do nějakého háčku/spony, čímž bych ji pak uměl i vyháknout a neztratil tak rozebiratelnost. Kde se bere kevlarová nit? Nebo co jiného? Běžná nit by podle mě vlhkostí měnila svoji délku. Rybářský vlasec by asi taky šel, ale na něm nejde rozumně udělat uzlík/smyčka k zaháknutí do té spony. Ještě nějaký jiný materiál? Karbonový pásek mi přijde už jako overkill. Jo a ještě - v případě tažné vzpěry (nit, vlákno zespodu trupu) - máte nějaké doporučení, v jaké vzdálenosti od trupu tu nit ukotvit? "selský rozum" mi říká, že tak zhruba v polovině vzdálenosti mezi trupem a koncem křídla.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: ned 29.10.2017 19:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Díval jsem se na to video a napadla mě ještě jedna možnost. Na jedno z křídel dát napevno spojku, které bude z něho trčet, a druhé křídlo pak na ni nasouvat.
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: ned 29.10.2017 22:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
jio píše: Díval jsem se na to video a napadla mě ještě jedna možnost. Na jedno z křídel dát napevno spojku, které bude z něho trčet, a druhé křídlo pak na ni nasouvat. Borci, vy tady vymýšlíte fakt komplikované věci. Křídlo mám vcelku, obě půlky, a řeším pevnost toho spoje. Nedovedu si dost dobře představit, jak a proč bych to chtěl rozdělit na půlky a jednu půlku opatřoval nějakou spojkou, která by z nějakého důvodu držela úhel vzepětí líp než když ty dvě půlky jsou spojené tou laminovací fólií. A ještě by ta spojka musela nějak projít tou štěrbinou v trupu. Původní plánek od FliteTestu zřejmě získává dodatečnou tuhost zalepením křídla do trupu. Tuto možnost jsem sice úplně neopustil, ale pořád přemýšlím, jestli by šlo tuhost v ohybu té středové části nějak zvýšit při zachování toho, že křídlo můžu kdykoli vysunout i s konektorem osvětlení. Což podle mě vede na vzpěru, ne na rozříznutí křídla na půlky a pak řešení toho, jak ty půlky znovu spojit.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|