čtv 07.12.2017 16:32
čtv 07.12.2017 16:50
Kreyson píše: Kromě větroňářů tak v podstatě létají i vrtulníkáři, kteří používají governor. Taky pákou neovládají plyn.
Ale za extra dobrý nápad to nepovažuji.
čtv 07.12.2017 16:53
Lark píše:Dělej jak myslíš, ale někdy nestačí vypnout motor, ale naopak je potřeba prudce přidat. Právě při nezdařeném přistání, nebo v nějaké krizovce. I při pitomém přemetu v horní úvrati plyn ubírám a dole hned přidávám. Já si vůbec nedovedu představit, že bych s něčím takovým létal.
čtv 07.12.2017 16:56
dokopy píše:Premety sú v naprostej pohode. Teda nie s TROJpolohovým prepínačom (od klapiek), ten som zatiaľ nepotreboval, bol to plán B. Ale išlo by to aj s ním. (Plný plyn/stredný plyn/voľnobeh). V premete krídelkami sem tam zasiahnem aby boli krídla vodorovne a na uberanie plynu v hornej úvrati je času habadej. Aj kubánska osma žiaden problém. Ak ťa moje príspevky rozčuľujú, tak ich proste ignoruj.
čtv 07.12.2017 16:59
zdzd píše:
Tak toto je těžký omyl - u vrtulníku se plyn ovládá neustále. Jinak to ani nejde, při neustále proměnném zatížení rotoru by se neudržely konstantní otáčky. Plyn je přitom vtažen přes křivku na páku plynu. Případně jesou otáčky drženy konstantní přes governor.
Ano, je tam i spínač. Ale to jen proto, aby se motor dal pro let zapnout a po přistání vypnout. S plynem nemá nic společného.
čtv 07.12.2017 17:04
Kreyson píše:Jaký těžký omyl? Vždyť píšu, že ti, kteří mají governor, neřídí otáčky přímo pákou plynu (nebo kolektivu, jak chcete). Otáčky stabilizuje governor, poloha páky na ně nemá žádný vliv. U křivek je tomu jinak, to je mix a tam se polohou páky řídí plyn (podle nastavené křivky). To je ale vlastně jednoduchá náhrada governoru, bez zpětné vazby. Co je ten těžký omyl?
čtv 07.12.2017 17:23
Taky jsem to tak létal, ale na upoutaném modelu.dokopy píše:Premety sú v naprostej pohode. Aj kubánska osma žiaden problém.