Autor |
Zpráva |
BoBik_CZ
|
Napsal: čtv 07.12.2017 15:32 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Lítej si jak chceš. Je to Tvoje věc. Ale prosím nepiš tady takové kraviny, je to vlákno pro začátečníky, někdo se toho může chytit . . .
Plyn na dvoupolohový přepínač má smysl jen u větroňů, kde motor v podstatě slouží jako náhrada šňůry/gumy/navijáku. Odstartuješ, nastoupáš, vypneš a máš z toho větroň až do přistání.
Ale u klasického letadla si vůbec neumím představit, že bych lítal s motorem ovladatelným jen v režimu 0-1. Měl jsem Funcaba na takové to pohodové polítání kolem hlavy a s "plynem" jsem pracoval skoro pořád. Vždyť přece jiný výkon potřebuješ v ustáleném letu, jiný při stoupání, jiný při klesání . . .
Mám takový pocit, že jsi vymyslel kolo. Sice je hodně šišaté, ale ta touha se s ním pochlubit . . .
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
zdzd
|
Napsal: čtv 07.12.2017 15:50 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Kreyson píše: Kromě větroňářů tak v podstatě létají i vrtulníkáři, kteří používají governor. Taky pákou neovládají plyn. Ale za extra dobrý nápad to nepovažuji. Tak toto je těžký omyl - u vrtulníku se plyn ovládá neustále. Jinak to ani nejde, při neustále proměnném zatížení rotoru by se neudržely konstantní otáčky. Plyn je přitom vtažen přes křivku na páku plynu. Případně jesou otáčky drženy konstantní přes governor. Ano, je tam i spínač. Ale to jen proto, aby se motor dal pro let zapnout a po přistání vypnout. S plynem nemá nic společného.
|
|
Nahoru |
|
|
dokopy
|
Napsal: čtv 07.12.2017 15:53 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 24.7.2013 Příspěvky: 19
|
Lark píše: Dělej jak myslíš, ale někdy nestačí vypnout motor, ale naopak je potřeba prudce přidat. Právě při nezdařeném přistání, nebo v nějaké krizovce. I při pitomém přemetu v horní úvrati plyn ubírám a dole hned přidávám. Já si vůbec nedovedu představit, že bych s něčím takovým létal. Premety sú v naprostej pohode. Teda nie s TROJpolohovým prepínačom (od klapiek), ten som zatiaľ nepotreboval, bol to plán B. Ale išlo by to aj s ním. (Plný plyn/stredný plyn/voľnobeh). V premete krídelkami sem tam zasiahnem aby boli krídla vodorovne a na uberanie plynu v hornej úvrati je času habadej. Aj kubánska osma žiaden problém. Ak ťa moje príspevky rozčuľujú, tak ich proste ignoruj.
|
|
Nahoru |
|
|
dokopy
|
Napsal: čtv 07.12.2017 15:56 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 24.7.2013 Příspěvky: 19
|
dokopy píše: Premety sú v naprostej pohode. Teda nie s TROJpolohovým prepínačom (od klapiek), ten som zatiaľ nepotreboval, bol to plán B. Ale išlo by to aj s ním. (Plný plyn/stredný plyn/voľnobeh). V premete krídelkami sem tam zasiahnem aby boli krídla vodorovne a na uberanie plynu v hornej úvrati je času habadej. Aj kubánska osma žiaden problém. Ak ťa moje príspevky rozčuľujú, tak ich proste ignoruj. Omluva - to bola reakcia na príspevok BoBik_CZ. Teda tá posledná veta.
|
|
Nahoru |
|
|
Kreyson
|
Napsal: čtv 07.12.2017 15:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.11.2011 Příspěvky: 592 Bydliště: Česká republika
|
zdzd píše: Tak toto je těžký omyl - u vrtulníku se plyn ovládá neustále. Jinak to ani nejde, při neustále proměnném zatížení rotoru by se neudržely konstantní otáčky. Plyn je přitom vtažen přes křivku na páku plynu. Případně jesou otáčky drženy konstantní přes governor.
Ano, je tam i spínač. Ale to jen proto, aby se motor dal pro let zapnout a po přistání vypnout. S plynem nemá nic společného.
Jaký těžký omyl? Vždyť píšu, že ti, kteří mají governor, neřídí otáčky přímo pákou plynu (nebo kolektivu, jak chcete). Otáčky stabilizuje governor, poloha páky na ně nemá žádný vliv. U křivek je tomu jinak, to je mix a tam se polohou páky řídí plyn (podle nastavené křivky). To je ale vlastně jednoduchá náhrada governoru, bez zpětné vazby. Co je ten těžký omyl?
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: čtv 07.12.2017 16:04 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Kreyson píše: Jaký těžký omyl? Vždyť píšu, že ti, kteří mají governor, neřídí otáčky přímo pákou plynu (nebo kolektivu, jak chcete). Otáčky stabilizuje governor, poloha páky na ně nemá žádný vliv. U křivek je tomu jinak, to je mix a tam se polohou páky řídí plyn (podle nastavené křivky). To je ale vlastně jednoduchá náhrada governoru, bez zpětné vazby. Co je ten těžký omyl? Z tvého popisu vznikal dojem, že se k řízení plynu taky používá nějaké pomocné hejblo na TX. Tak tomu ale není.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 07.12.2017 16:23 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
dokopy píše: Premety sú v naprostej pohode. Aj kubánska osma žiaden problém. Taky jsem to tak létal, ale na upoutaném modelu. Abych to uzavřel. Plyn u motorového RC letadla patří na knypl a dál s tím není důvod ztrácet čas.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|