Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: FT Mini Scout
PříspěvekNapsal: pát 10.11.2017 18:45 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 55
Tak ještě jedna inovace s podvozkem,udělal jsem ho širší a vyšší a pojištění proti vytržení jsem udělal primitivně jednoduše,nalepil jsem zespodu trupu přes celou šířku proužek pevnějšího molitanu cca 5x5mm s přesahem na každou stranu 7-8mm a za tyto přesahy jsem převlekl podvozek .Ten je udělaný podobně jako na videu akorát je větší,je uchycen vně trupu asi 6cm od toho pásku molitanu (pohyblivě a asi v úrovni 1/2 té rovné hrany spodku trupu)a od tohoto uchyceni jdou souběžně s trupem směrem dopředu oba podvozkové dráty a těsně za molitanem jsou ohnutý dolů a malinko dopředu.Takže když éro narazí na překážku tak se podvozek překlopí přes ty přesahy molitanu dozadu no a zpět ho zase jednoduše překlopím dopředu a molitan podstrčím zpět pod ohyb podvozku,podvozek je opřený o spodek trupu.Pří přistání na cestě by právě to předehnutí dopředu mělo propružit a podvozek by se neměl sklopit.Zatím je to teorie a zkoušky do peřin a na koberec takže až se vyčasí tak jdu zkoušet ven.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: FT Mini Scout
PříspěvekNapsal: ned 12.11.2017 14:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 292
Bydliště: Brno
Tak jsem vyzkoušel podvozek - v tom zadním díle je třeba to uchytit pevněji, ne jen to zaklapávací pružné uchycení co tam mám. Zkusil jsem to přelepit skelnou páskou, a drželo to líp. Akorát se ukázalo, že dosednutí na asfalt je mnohem větší rána než na polňačku, co jsem zkoušel předtím, a kolečka mi popraskala u středu. Mám kolečka s pěti paprsky, a praskl přechod loukotě a středu. Myslíte, že by mělo smysl udělat paprsky/loukotě nějak prohnuté, aby to v nich pružilo?

A další věc: když není úplné bezvětří, tak mi přijde, že strašně dlouho trvá, než model zareaguje na pokyn směrovky - když letí s křídly rovně, tak to reaguje hned. Ale když je nakloněný (třeba i větrem) a chci ho naklonit na opačnou stranu, tak dám plnou výchylku, a stejně model zareaguje až tak za vteřinu nebo dvě. Slyším jak se servo pohne na opačnou stranu, ale změna polohy letadla přijde až za dlouho. To je vlastnost modelů ovládaných směrovkou místo křidélky?

_________________
Sky Surfer 1400, FT Mini Arrow, FT Mini Scout, Hydrofoam, FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FT Mini Scout
PříspěvekNapsal: ned 12.11.2017 20:01 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 55
Tak to já jsem při dnešním záletu mezi vločkami sněhu dopadl mnohem hůře,podcenil jsem asi sílu drátu podvozku-0,8 nerez je slabá na výšku kterou jsem zvolil a éro se mi po přidání plynu převracelo na levou stranu za průhybu podvozku takže následující pokus hod z ruky se zdařil až do rychlého okamžiku kdy šlo do náklonu vpravo a já strnutě uviděl nezkutečně prohnuté křídlo a asi se mi stalo něco podobného kdy reakce kormidla byla asi pomalejší nebo moje ruka byla po tom spatření prohybu strnulejší ...no prostě žádná lichotivá reakce z mé strany a čenichovka byla na světě a čumák na sr...ku.Myslel jsem si že to podélné proužkování prohybu zamezí ale nezamezilo takže mi už došlo proč ten origo profil je řezaný do ostra. Musím podotknout jak jsi předeslal tak ovládání směru pomocí křidélek proti kormidlu je opravdu (alespoň pro mně) účinější.No a zajištění podvozku se mi celkem ukázalo v dobrém světle i když ještě né zcela vyzkoušené.Ještě dám 1šanci letounku a opravím ho ale nemám zatím supr rovnou plochu na start ,dnešní pokus probíhal na pískovém hřišti a i když jsem toto předvídal a udělal kolečka 2cm široká tak asi na asfaltě nebo betonu by to možná mělo lepší průběh,nerovný písek má přeci jen větší odpor a možná i tím se érko klonilo vlevo k zemi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FT Mini Scout
PříspěvekNapsal: ned 12.11.2017 20:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 292
Bydliště: Brno
Já mám právě pocit, že u mého materiálu až tak moc na směru proužků nezáleží (teda z hlediska pevnosti). Mnohem víc se projeví tak laminovací fólie. Ta to drží fakt fest. A když držet přestane a odlepí se, tak ji stačí na příslušném místě podlepit UHU-Porem a jede se dál. Čenichovek jsem dal několik, a vždycky to šlo nějak vyrovnat.

Podvozek mám 1.2 nerez, což byl původně takový drát co se dává na okraje střech proti holubům.

Kolečka mám tak 3 mm široká (střed tak 10 mm), ale asi jsem podcenil přechod mezi středem a těma loukotěma. Start zatím vždycky OK, jednou jsem dokonce zkoušel start po větru, protože proti větru byl ve směru dráhy strom :-), přistání je horší - to celý ten podvozek dostane fakt ránu.

_________________
Sky Surfer 1400, FT Mini Arrow, FT Mini Scout, Hydrofoam, FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FT Mini Scout
PříspěvekNapsal: úte 14.11.2017 11:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 292
Bydliště: Brno
Ještě se přecejen zeptám na vyosení motoru:

Vytrimoval jsem Mini Scouta tak, aby při malé rychlosti (cca 1/3-1/2 plynu) letěl vodorovně a nehoupal. Když vypnu motor, tak začne relativně spořádaně bez houpání klesat/prosedat. V tomto stavu mám trim výškovky skoro na max. potlačeno (FlySky i6 nemá moc velké rozsahy trimů, řekl bych, že výškovka je v tomto stavu tak o 3° dolů). Když přidám plyn, model začne stoupat, a jakoby se vzepne a pak spadne, jako při přetažení. Představoval bych si, že by model po přidání plynu měl stoupat rovnoměrně.

Znamená to, že mám ještě víc vyosit motor kuželem dolů? Přečetl jsem si ty články co má veka1 naskenované tady: http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a- ... ni-modelu/ i několik místních vláken na toto téma a řekl bych, že snad ano. Nebo nějaký mix plynu do výškovky?

Na pláncích Flite Testu je poměrně jasně dané vyosení doprava - určuje to ten díl "power pod", vychází to přesně na 4° od osy letu. Ale vyosení dolů z těch plánků jasné není, protože to záleží, jak moc se ten power pod dotlačí k horní desce trupu, než se zafixuje těma špejlema. Kolik tak stupňů by to mělo být? A od čeho se vlastně ty stupně měří? Od roviny VOP (čili horní hrany trupu)? Z toho křídla z přehnuté desky přece žádný jednoznačný směr jasný není.

_________________
Sky Surfer 1400, FT Mini Arrow, FT Mini Scout, Hydrofoam, FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FT Mini Scout
PříspěvekNapsal: úte 14.11.2017 11:58 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 7900
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 286
Blog: Zobrazit blog (3)
U takto prohnutého křídla to nepůjde udělat nikdy na 100%. Průběh klopného momentu při různém vztlaku nebude určitě lineární. NAšel bych nějaké dva letové režimy modelu, kde se to dá doladit. Za mě bych vybral něco kolem přistání, kdy je "pilotní stres" největší. Při plném plynu ve výšce to prostě musíš uřídit.

Mix motor do VOP obecně nedoporučuji. Představ si, co se stane, když těsně nad zemí prudce přidáš.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: FT Mini Scout
PříspěvekNapsal: úte 14.11.2017 14:07 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 292
Bydliště: Brno
TomasC píše:
Při plném plynu ve výšce to prostě musíš uřídit.

Jako jo, já asi nemám problém to uřídit. Tohle je spíš taková snaha jak udělat ten model pocitově přijemnější na ovládání. Jinak to lítá docela pěkně, snad až na ty pomalejší reakce na směrovku.

TomasC píše:
Mix motor do VOP obecně nedoporučuji. Představ si, co se stane, když těsně nad zemí prudce přidáš.

Nevím. Co se stane?. Jde o to že servo se pohne hned kdežto vrtule se roztočí postupně?

Protože jinak by to nemuselo ničemu vadit. Samozřejmě by ten mix musel být jen pár procent, a jenom tak, aby to po přidání plynu i nadále stoupalo víc než před přidáním, ale ne tolik, a hlavně aby se to pak nezhouplo. Případnou reakci na prudké přidání plynu půjde odzkoušet předem v bezpečné výšce.

---

Ještě jsem vypozoroval, že přistání s Mini Scoutem je úplně jiné než ze Sky Surferem - Sky Surfera stačí dostat těsně nad zem, postupně přitahovat výškovku, a on postupně ztratí rychlost a plácne sebou na zem skoro bez dojezdu (teda bez dokluzu, podvozek ještě furt nemám :-). Zatímco u Mini Scouta jsem zjistil, že na té malé rychlosti to tak nějak rovnoměrně prosedá dolů, ale zatažení za výškovku už pak neudělá vůbec nic. Znamená to, že bude lepší přistávat s motorem, aby rychlost klesání byla menší výměnou za větší dopřednou rychlost a lepší ovladatelnost?

Na simulátoru jsem měl dost problém přistávat s letadly s ostruhovým podvozkem - při rychlosti vyšší než úplně nejmenší možné se při dotyku podvozku se zemí model otočil kolem těžiště čumákem výš a ocasem dolů, a odskočil od povrchu - zřejmě kvůli zvětšenému úhlu náběhu křídla. Předpokládám, že při zvýšení dopředné rychlosti můžu toto odskočení čekat i u Mini Scouta. Je to tak?

_________________
Sky Surfer 1400, FT Mini Arrow, FT Mini Scout, Hydrofoam, FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FT Mini Scout
PříspěvekNapsal: úte 14.11.2017 17:13 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 55
Letadélku jak sem slíbil tak jsem dal šanci,opravil a dnes jsem ho znovu zkoušel ale jen z ruky,lehce hozený na 1/2 plynu ochotně stoupal ale s křídlama jak oslí uši,docela pěkně reagoval na povely a v domění že když jsem udělal z tohohle matroše trubku na dmychadlo tak něco vydrží a tak jsem zkusil trochu lehké divočiny co dělám se stihačkama a hned se mi to vymstilo.křídlo už nevydrželo nápor a zlomilo se a jak měl letoun už celkem slušnou rychlost tak i po okamžitém vypnutí plynu se řítil k zemi v malé spirále a zaryl se do louky až po lože.Vtrule ulomené oba listy a motor jsem ještě nezkoušel dokud ho nevyčistím.Jedna věc je jistá že křídlo bez výztuhy nebude OK,snad možná že jsem použil na vybavení co dům dal(motor 1000,vrtule 1060,serva 9g, bat.7.4/800) tak jsem asi navýšil váhu i výkon a letové přecenění materiálu ve spolupráci s polohou plynové páčky to nemohlo dopadnout jinak Příjemný byl ale poslech vrnění motoru ani né na 1/2 plynu.Takže teď nejdřív ze všeho dodělám JA 37 VIGGENA na dmychadlo a pak opravím a vystužím tohodle prďolu pro klidnější polétání


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz