Switch to full style
Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Odeslat odpověď

Regulátor

pon 09.10.2017 18:54

Ahoj modeláři.
Jsem začátečník a potřebuji osvětlit něco ohledně regulátoru. Je regulátor a regulátor s BEC.Jaký je vtom rozdíl a k čemu je ten BEC?
Díky za vysvětlení.

Re: Regulátor

pon 09.10.2017 18:59

Ten BEC je na ovládání serv.

Re: Regulátor

pon 09.10.2017 19:02

BEC je určený k napájení palubní elektroniky (přijímač, serva, ..). Většinou má 5V, proudové zatížení bývá různé a je uvedeno v tech. specifikaci regulátoru.

Re: Regulátor

pon 09.10.2017 19:57

Ještě bych pro jistotu dodal, že pokud bys použil pro napájení pohonu modelu samotný regulátor bez BEC, tak bys musel mít zvlášť ještě zdroj pro napájení řídící části, tedy přijímače se servy.

Re: Regulátor

pon 09.10.2017 21:25

A poznáš to podle toho, že regl bez bec má jen dva kabílky, černý/hnědý a PWM řídící žlutý/bílý, ten s Bec má i prostřední červený.

Re: Regulátor

stř 11.10.2017 17:54

Díky všem za vysvětlení.

Re: Regulátor

čtv 12.10.2017 16:51

alesak1188 píše:A poznáš to podle toho, že regl bez bec má jen dva kabílky, černý/hnědý a PWM řídící žlutý/bílý, ten s Bec má i prostřední červený.

Toto nemusí byť vždy pravda, takže na toto nespoliehaj.

Re: Regulátor

sob 14.10.2017 15:29

Japato to není vždy pravda, uved mi prosím tě příklad. Možná v tech barvičkách si nějakej výrobce dá jaké chce, ale zbytek tak je. Regulátor bez Bec nemůže mít prostřední červený kablík, protože by šlo do přijímače plné napájecí napětí, tak sorry, ale toto platí vždycky. To samé, když mám Bec v reglu a použiju externí uBec, musím od regulátoru vytáhnout prostřední káblík napájení. A tak to je a bude, nebo mě vyved z omylu.

Re: Regulátor

sob 14.10.2017 15:46

alesak1188 píše:... A tak to je a bude...
Tahle ultimativní tvrzení vždy beru s úsměvem :)

Co řekneš na tohle?
NO_BEC.jpg

Měl jsem tu čest už s řadou reglů "bez BEC" a nikdy jsem se s dvojlinkou nesetkal :?