Autor |
Zpráva |
guchar
|
Napsal: čtv 10.08.2017 20:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Delta samokřídlo (delta wing) s tlačnou vrtulí řízené vzadu dvěma ploškami-křidélky místo SOP a VOP, nebo klasická konstrukce s tlačnou vrtulí a místo SOP a VOP motýlkové (Vé) ocasní plochy s řídícími ploškami. Fík V-Trainerhttps://premsvo.files.wordpress.com/2016/06/fik01celk.jpg- Každopádně minimálně plyn (ESC) + dvě plošky (2 serva) = 3 ch souprava. - Frajeřina je VISENÍ (s obousměrným regulátorem) ve směru obráceném. Tlačná vrtule NAHOŘE tažná DOLE.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
dratek
|
Napsal: čtv 10.08.2017 21:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
No tak vidím že ani na potřetí jsem tě správně nenavedl,zase jsem ustřelil,motýlky to nejsou je to DELTA asi dost podobné ovládání,psal jsem že to jsou (rádoby) stíhačky,zatím na vrtule ale mám cukání i na turbíny ale to je ještě dost daleko protože i tyhle vrtulovky hravě lítají přes 130km/h
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: čtv 10.08.2017 22:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
dratek píše: Já toho ještě moc neumím z létání ale opravdu ty 4 kanály na tyto letadla jsou až až ,třeba mě fascinuje postavit éro na KOBRU (to ještě neumím)ale l k tomu stačí bohatě 2 kanály.....jo každý má svoje představy a cíle a já mám spíše ty jednodušší No, řekl bych že tři (SOP, VOP, motor). A křidélka nejsou ani zbytečnost, ani luxus - a proto 4 kanály jako doporučené minimum, i když i bez křidélek to (nějak) jde. Občas je lepší mít místo SOP právě spíš ta křidélka, u některých modelů ale zase nezatočíš... Takže 4 kanály - tři osy a motor.
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: pát 11.08.2017 15:31 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
|
Nahoru |
|
|
Kuta33
|
Napsal: pát 11.08.2017 16:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.9.2014 Příspěvky: 469 Bydliště: Český Těšín, ČR
|
Nic nehyzdíš a nikdo tě kamenovat určitě nebude . Já osobně oceňuji od začátku vlastní stavbu, to že nestavíš na začátečnické rozbíjení "makety" je jenom plus. Já jsem se k tomu postavil podobně. Čenichovka pak tolik nemrzí. Jednoduššího digitálního rádia se určitě neboj. Po prvním seznámení v klidu doma na gauči s českým návodem v ruce naopak hodně pomůže, před létáním není třeba nic nastavovat a opakovaně trimovat. Já teď provozuji najednou tři modely, vždy jenom na rádiu přepnu na daný model a letím, každý model má samostatně vše nastaveno v paměti. Žádný konkrétní vysílač nedoporučuji (osobně mám Tactic TTX650), nejprve bych se ale před koupí díval na cenu samotných přijímačů.
_________________ Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 13.08.2017 21:36 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: úte 15.08.2017 8:19 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@dratek Ještě se vracím k "... třeba mě fascinuje postavit éro na KOBRU (to ještě neumím) ale l k tomu stačí bohatě 2 kanály[/quote]..." ... "motýlky to nejsou je to DELTA(trojúhelník) asi dost podobné ovládání" dratek píše: l k tomu stačí bohatě 2 kanály Ty řídící plošky (elevony na odtokové hraně - typické pro samokřídla (= bezocasá/DELTA)) při souhlasných výchylkách plní funkci VÝŠKOVKY(VOP) a při nesouhlasných výchylkách funkci KŘIDÉLEK(aileronů). Ovládají se mixem (sečtením) výchylek pro VÝŠKOVKU a KŘIDÉLKA = 2 kanály . Ten 3. kanál je pro plyn. Pokud jsi psal "k tomu stačí bohatě 2 kanály" měl jsi na mysli 2 KANÁLY PRO ŘÍZENÍ SMĚRU? Nebo jsem něco nepobral, a u těch tvých "(rádoby) stíhaček,zatím na vrtule" to máš ještě nějak jinak ? ==edit02 Proto visení(videa co jsem viděl) u samokřídla (s popsaným) ovládáním bylo značně nestabilní. Videa kde éro visí na FLEKU (ve výši obličeje pilota) jsou 3D akrobati s 4. řízenými kanály (klidně DESKOmodel) ===edit03 "visení na vrtuli - Prop Hang" Parkzone VisionAir BNF RC 3D Demo Flight - 3:26
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: úte 15.08.2017 14:28 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Jo guchare jasně,ty jsi ve znalostech trochu jinde takže mě trochu chápej jednodušeji,samo že jsem myslel 2 kanály na výškovku kterou přes mixy zatím ovládám veškerý pohyb.Samozřejmě že asi nelze s tlačnou vrtulí uviset kolmo a bez hnutí ale právě proto že je to asi u tlačných náročnější tak mě to více fascinuje i když se zcela nedá o visení mluvit ,spíše jak říkáš o neklidném pozastavování.Pro mě je to výzva i když to není prvek a vlastně i moje celé poletování na obdiv tak mě to baví sám se k něčemu dopracovávat. V NEDĚLI jsem dostal na půjčení přijímač od totyho tak jsem včera naodolal a vyrazil jsem i do dost větrného počasí ve kterém jsem ještě narejdil a kupodivu donesl jsem ero bez poškození domů,takže ještě jednou díky totymu,dnes objednávám soupravu FLYSKU i6 za 1500kč
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 15.08.2017 14:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Pro to visení potřebuješ řízenou výškovku i směrovku, jinak to neubalancuješ. Potřebuješ řízení ve dvou kolmých osách. Křidélka jsou jen pro vyrovnání krouticího momentu od vrtule.
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: úte 15.08.2017 18:28 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
No asi jsem to špatně nazval ,ono nejde o klasické visení na místě,ero se prostě zpomalí na min. rychlost s max. zvednutým předkem a jen výškovkou(křidélky) a otáčkami motoru se jakoby visí ale je to lehce třepotavý a pomaloučký let .profíci co jsem viděl skoro stojí,proto tomu říkám asi neodborně Kobra někde jsem to zaslechl na letecké show kde to dělaly s opravdovýma stihačkama. Jinak pomalý let s čumákem nahoru už jsem udělal ale byl to let ,ani jsem moc nemusel balancovat takže to za pokrok zatím nepočítám
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 16.08.2017 7:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@dratek Nenazval jsi to špatně. Pokud se model ve (svislé/šikmé(skoro svislé) poloze pomalu někam pohybuje, je jeho řízení snadnější. Než velmi rychlé korekce téměř stojícího modelu. Moderní (PROUDOVÉ) stíhačky mají VEKTOROVÝ TAH(Vectored Thrust) = takže mohou cokoliv (stát ba i couvat), prostě libovolná změna směru, rychlosti i orientace letadla. Russian SU-37 - Vectored Thrust with CanardsSukhoi Su-30 Thrust Vectoring ControlRC MODEL Hovering rc jet thrust vector, (0:52 min)VEKTOROVÝ TAH, EXTRÉMNÍ 3D MANÉVRY, VZNÁŠENÍ SE (LEVITACE) ((visení ve vzduchu)) J-10 Jetcat 160SE vector thrust performing extream manuvers 3D and hovering operation
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: stř 16.08.2017 10:43 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Tedy zase zkusím amatérsky získávat si nebo potvrzovat nové zkušenosti-řekl bych že proudové ovládání je snažší nežli vrtulové,ty supr hochy co jsem viděl tak to dělaly jen s tlačnýma vrtulema ,s turbínou jsem ještě video neviděl,většinou to byly kluci od firem co testují jejich modely a distribuují je ale ty fakt umějí psí kusy,včera jsem zase neodolal a jelikož mám 50m nad domem 6ha louku tak jsem zalítal a zkoušel jsem přistát nevím jak to nazvat ale letadlo se točí v malém kruhu a padá bez motoru ,taky jsem to vyděl ale u mě to bylo malinko tvrdší jelikož jsem těsně před dopadem nekontroval opačným křidélkem ale bylo to bez poškození
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 16.08.2017 11:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@dratek Napadl mne "PADAJÍCÍ LIST" . Ten existuje, ale není to "ÚZKÁ SESTUPNÁ SPIRÁLA" Falling Leaf - manévr PADAJÍCÍ LISTMyslím, že piloti letadel vytahující větroně to používali, při sestupu po návratu na letiště. Ale nejsem si jistý. "SESTUPNÁ SPIRÁLA se staženým plynem (vypnutým motorem)" Ale je taky možné, že frajeři sestupovali z letové výšky VÝVRTKOU.
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: stř 16.08.2017 18:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Tak jsi to přesně nazval,v mém podání to byl padající list rotující kolem kraje křídla a zatím to beru jako náhodu že jsem to nerozflák. Mám teď v plánu zvětšit a odlehčít tu deltu jen ještě pořád tápu v použití motoru,zatím mám 1x 1000.1x 2200 ale ten jsem oddělal s větší vrtulí(nevím zdali se dá opravit a má li to cenu)a pak 4x 1400 Všechno to jsou obyč Turnygy.Setkal jsem se s označením třeba 2212/13t (1000KV) s výkonem 200-250Wa pak jsem někde narazil na 2830/1000 a taky 1000KV ale 190w výkonu s určením pro těžší modely .Tak nevím jak se v tom orientovat jestli s více otáčkama a menší vrtulí nebo naopak pro tyhle placky.na těch videích to bylo různé ale převládaly 2200KV
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 16.08.2017 20:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Motorů (střdavých=AC=brushless) Turnigy 1400 kv (kV KV ) je několik. Je proto nutné uvést přesně celé označení. Z toho: rozměry, max.výkon, napájení od-do, max.proud, doporučené rozměry vrtulí motor turnigy 1400kvMOTOR TURNIGY D2826/10 1400KV - STŘÍDAVÝkv jsou otáčky na volt "KV: 1400 otáčky/V (Rpm/V - Rotations per minute / Volt)" Ke zkoušení vhodné vrtule si zkus něco nechat najít. Na začátek se použije ta doporučená.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|