Červený trpaslík.
Jinak toto letadlo nazvat nejde
od Pelikána nejmenší elektrovětroň co vyrábí.
Po vynikajících zkušenostech s Betou jsem chtěl něco živého a obratného a rychlého prostě šídlo jak píše výrobce, jasná volba tedy byla pořídit Omegu 1200.
Po rozbalení nepoměrně větší krabice než by samotnému letadlu stačila
jsem začal prohlížet jednotlivé díly. Na první pohled trup nebyl přesně slícován a spodní část dokonce rozšklebená. Mezera 1mm byla zamaskovaná varovnou samolepkou.
Křídla chráněná igelitem po vybalení na světlo nepotěší. Střik formy není dobrý, křídlo má na hřbetu a spodku hrubou strukturu. Červená barva a samolepící obtisky tuto nedokonalost zvýrazní a celkově zhorší.
Při stavbě mě křídlo nemile překvapilo... trubkové pouzdro ocelové spojky křídla na pravém křídle kouká ven a na levém je o 30mm zapuštěné dovnitř křídla. Podle návodu je jedno jestli ocelovou spojku dáte nejdříve do levé na doraz nebo naopak. Moje levé křídlo by mělo spojku vraženou mnohem hlouběji.
Nedalo mi a křídla jsem zvážil. Levé je lehčí o 5g. Problém je v tom že v levém křídle je pouzdro spojky prostě kratší. Abych se posunul, ve finále jsem dovážil křídlo závažím na koncích křídla.
Ocelová a zbytečně těžká spojka křídel je třikrát, a dá se říct, nevýrazně lomená. Tím pádem se v pouzdrech protáčí a vyžaduje při sestavování neustálou kontrolu. Křídla nemají žádné zámky a samovolně se z pouzder v trupu vysunují.
Směrovka a výškovka je opravdu titěrná ke všemu je potřeba výškovku patřičně rozhýbat než sním začne pohybovat servo.
Doplnil jsem přijímač a rozdělil křidélka se zapojením na flaperony, přesně vyvážil těžiště na přední
a také hodnější polohu.
Pohonný aku použil 1000mAh 2S a 800mAh napípal vše potřebné do vysílače spektrum Dx7 dle návodu.
Samotný start jde snadno... Omega z ruky letí parádně téměř okamžitě má velkou tendenci vzpínat čumák téměř do svíce to jsem později kompenzoval mechanicky táhlem výškovky. Bude lepši patřičně upravit lože motoru a kompenzovat vzpínání podložkou k tomu jsem se bohužel nedostal.
Jak trpaslík vlastně létá v setu ARF? Motor má výkon pouze na základní obraty, které mu jdou v rychlosti dobře, ale třeba souvrat nebo let na zádech prostě nedokáže. Její sestra Beta tohle hravě zvládne ještě u toho zívá. Pokud mu člověk doslova nenaloží a nemá rychlost snadno se nečekaně utrhne a padne do neřízené vývrtky
mě se to přihodilo dvakrát ve výšce a naposled při manévru na přistání, který jsem před pádem pilně trénoval nejméně 20x.
Při plném plynu je neklidná a škube sebou. Příčina bude zřejmě v měkkém ocasu, který se kroutí může tak možná za celkovou nestabilitu.
Na závěr musím Omegu 1200 hodnotit spíše záporně chtěl jsem živé éro co zvládne více než Beta to se nekoná. Zpracování setu ARF je hrubé a nepřesné proti betě o třídu horší.
Začátečník by měl se složením a létáním obrovské potíže nedoporučuji ani jako třetí model letadla.
fotky:
http://petsild.rajce.idnes.cz/Omega_1200
video:
http://www.youtube.com/watch?v=jkIE_UbafCM