Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 25.03.2017 22:45 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 278
Mame prvy spalovak a dnes sme sa s nim trosku trapili a chcel by som sa par veci opytat, na ktore sme narazili:

V navode sice pisu palivo 10 az 15% nitro/metanol ale kupili sme co bolo, 30% nitro/metanolove

Moze byt toto dovod, ze volnobeh je stale vysoky?

Skusali sme sa pohrat s ihlou volnobehu, ale stale sa lietadlo posuva po zemi

Navod pise, ze pri stiahnutom plyne a kalibracii v strede ma byt na karburatore strbina 1mm, pri kalibracii minimum sa ma prave zavriet, pri volnobehu moze byt karburator uplne zatvoreny? odkial si potiahne vzduch?

Navod pise, ze pre kontrolu vysokootackovej trysky treba stlacit a uvolnit hadicku privodu paliva, plyn na plno, motoru maju vybehnut otacky asi o 300 hore a potom ma zdochnut, nepisu NA KOLKO sa ma stlacit privod paliva, ked ho drzim dlho tak samozrejme chcipne

Prve sa nastavuju horne otacky, ak teda volnobezna tryska je dostatocne otvorena nema na horne otacky takmer ziaden vplyv, volnobeh sa nastavuje az po tom ked horne su OK, vsak?


Naposledy upravil sky59 dne ned 26.03.2017 7:10, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Evolution NX.52 nastavenie zhavika
PříspěvekNapsal: sob 25.03.2017 22:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1194
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Co jsi koupil za palivo ? Podle toho 30% je to nejspise heli. Ono totiz palivo neni jako palivo. Zkus utahovat volnobezku at ti jsou otacky dolu. Ale budes muset stejne prvni seridit i max otacky. Jinak asi bych radeji sehnal nejake normalni palivo. Ja 30% liju pouze do heli motoru a na letadla davam max 10%. je tam i rozdil v procentech oleje.. Tak na to pozor. Pokud ten motor teprve zabihas tak radeji sezen jine palivo. Jinak me teda male letadlda pojizdeli po asfalte temer vzdy. Na trave se to ale chova OK a drny travy jej podrzeli.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Evolution NX.52 nastavenie zhavika
PříspěvekNapsal: ned 26.03.2017 6:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 278
Palivo 30% ma napisane ze je do lietadiel s poznamkou ze vyhovuje aj 3D akrobacii ze ma vykon....

Kupim teda este 10% palivo do lietadiel a zmiesam ho dokopy 1:1 a dufam dostaneme 20% palivo, je to dufam mozne....

Motor v navode pise ze palivo ma byt 10 az 15 % ale ak je ine da sa doladit, vyskusame ci sa nemylia :)

este trosku ina otazka, koli tazisku mam v umysle urobit prepazku do kabiny a tam suchym zipsom uchytit bateriu, zda sa mi hlupe vozit olovo, alebo radsej fakt olovo na koniec chvosta? ako sa to pripevnuje?

dik za rady

ps: este som sa docital ze evolution motory vraj maju trpiet na nejaky Okruzok v karburatore, kde to je?


edit:

na http://www.nataair.sk som vzal palivo:

F30 FLIGHT 30% 4,0L RAPICON palivo letecké


a ma tam aj HELI palivo 10% RAPICON, tie percenta asi neurcuju HELI/AERO? ked budem mixivat tieto dve malo by to byt OK? je tam rovnaky olej


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 26.03.2017 18:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5158
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
Pokud se nemýlím, tak dovozce - Astra, na svých stránkách píše, že ten motor je bombenfestundidiotensichrn, prostě nastavený z výroby, není třeba ho ani zabíhat a vlastně ani není třeba ho moc ladit. Jestli jsi rozhasil karbec, bude na místě poobzerat se po někom v okolí, kdo dělá spalováky, aby ti pomohl se znovuseřízením.
Pokud jde o umístění baterky, tak určitě je lepší vhodným rozmístěním maximálně možně vyvážit a teprve až už není co kam posunout, tak se poohlížet po olovu.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 26.03.2017 20:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 278
Aj ked mam kopu otazok az tak tragicky to nevidim....

Bohuzial bola sk*vena zima a musel som to v sobotu nechat tak, nedalo sa byt vonku

Zostalo to tak, ze volnobeznu trysku som zaskrutkoval hlbsie a teda pri prudkom pridani na plny plyn zhasne co je jasny priznak chudobneho paliva

Pisal som, zs palivo mam 30% lebo ine nebolo, chcel som znizit volnobeh a po nadobudnutych skusenostiach mam nove otazky:

Karburator ma mat uplne zatvoreny privod vzduchu alebo ma byt 1mm skara? Myslim volnobeh

Kyslik vraj aj tak ziskava z nitra....pri vysokej teplote

30% palivo ma vyssi vykon nebude sa dat urobit nizky volnobeh? Zavisia teda min otacky od paliva?

To festovne nastavenie z vyroby aj tak doporucuju dostavit podla paliva

Myslim, ze je dobre ked spozname ako to funguje na vlasgej kozi a vlastnych omyloch :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 27.03.2017 11:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2010
Příspěvky: 644
Bydliště: Praha 10
sky59 píše:
Mame prvy spalovak a dnes sme sa s nim trosku trapili a chcel by som sa par veci opytat, na ktore sme narazili:

1. V navode sice pisu palivo 10 az 15% nitro/metanol ale kupili sme co bolo, 30% nitro/metanolove

2. Moze byt toto dovod, ze volnobeh je stale vysoky?

3. Skusali sme sa pohrat s ihlou volnobehu, ale stale sa lietadlo posuva po zemi

4. Navod pise, ze pri stiahnutom plyne a kalibracii v strede ma byt na karburatore strbina 1mm, pri kalibracii minimum sa ma prave zavriet, pri volnobehu moze byt karburator uplne zatvoreny? odkial si potiahne vzduch?

5. Navod pise, ze pre kontrolu vysokootackovej trysky treba stlacit a uvolnit hadicku privodu paliva, plyn na plno, motoru maju vybehnut otacky asi o 300 hore a potom ma zdochnut, nepisu NA KOLKO sa ma stlacit privod paliva, ked ho drzim dlho tak samozrejme chcipne

6. Prve sa nastavuju horne otacky, ak teda volnobezna tryska je dostatocne otvorena nema na horne otacky takmer ziaden vplyv, volnobeh sa nastavuje az po tom ked horne su OK, vsak?


ad 1. Pokud je to palivo určené pro 4T motory tak ti motor poběží. Jestli je to vhoné pro záběh nevím. Já bych si na začátek koupil palivo, které doporučuje výrobce. Proč si záběh komplikovat nevhodným palivem?

ad 2. Nitro dodává výkon a jeho množství ovlivní při volnoběhu především spolehlivost chodu. Otáčky jsou ale především definované nastavením motoru.

ad 3. Je otázka jaký odpor letadlu klade povrch. Samovolné pojíždění se to kromě snížením otáček řeší utažením koleček nebo nasměrování kol do šípu aby podvozek trochu brzdil. Je ale možné, že u tvého modelu se prostě vzhledem k velikosti vrtule, motoru a malému odporu kol nepodaří na betonu nebo asfaltu samovolné pojiíždění zastavit. Na trávě by určitě model samovolně pojíždět neměl.

ad 4. Údaj o 1mm je pouze orientační. Stejně to nezměříš. Postup nastavení volnoběžných otáček je popsán v návodech a v principu je o to dát motoru nejmenší množství paliva a vzduchu aby ještě spolehlivě držel volnoběch. Pokud ses do toho pustil, musíš tedy ladit volnoběžnou jehlou a klapkou karburátoru až budeš spokojený. Mám zkušenost, že volnoběh má smysl ladit až se motor trochu zaběhne (cca 5 nádrží?).

ad 5. Nechápu smysl téhle věty. Vysoké otáčky naladíš vysokootáčkovou jehlou při plně otevřeném karburátoru. Pozor, potom se ti může rozhodit volnoběh protože nastavení volnoběhu a max. otáček se navzájem ovlivňuje. Takže je potřeba několikrát celý proces opakovat.

ad 6. To může být.

Moje zkušenost s novými žhavíky je taková, že pokud tovární nastavení udrží motor v chodu a nemám tak vysoký volnoběh abych nemohl přistát, tak nastavení neměním (na letišti máme trávu). Motor má smysl na jemno ladit až po několika vylétaných nádržích.

Pat

_________________
Futaba T14SG
Sopwith Pup 1:6, Piper 1:6 clipped w., Bücker 133 Jungmeister


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 7:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 278
PatMat,

dik za reakcie:

K tej vete co ani ja som uplne nerozumel ale po precitani kopec anglickych navodov na forach som asi pochopil:

Volaju to "pinch test", test stlacenia privodnej hadicky paliva, originalny navod pise zrejme blbosti lebo pise, ze pri plnych otackach zastavit stlacenim hadicky na moment
privod paliva, tym sa znizi bohatost zmesi a teda motor musi trosku vybehnut s otackami, tu potom original pise ze motor ma potom zhasnut, na forach pisu ze motor sa ma vratit do normalneho rezimu co sa mi zda viac logicke - vtedy je nastavena spravna zmes, lebo bola trosku bohatsia

na forach skor pisu, ze ked pri stlaceni malo vybehnu otacky a este aj potom zhasne zmes je chudobna, co mne dava vacsi zmysel ako original navod

na forach som nasiel ze tento pinch test robia aj na "zrychleny" volnobeh, tu sa hadicka drzi stlacena stale, otacky maju vybehnut a asi po 4 sekundach ma zhasnut motor, tu ale nie je zname aka dlha ma byt hadicka pred karburatorom

suhlasis s uvedenymi tezami? dik


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 8:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2010
Příspěvky: 644
Bydliště: Praha 10
Když zaškrtíš přívod paliva, motor se ochudí, vyletí otáčky a zhasne. To jsem vyzkoušel, když jsem potřeboval motor zastavit a nefungovalo servo plynu :-) Že bych tím kontroloval nastavení motoru? To by musel mít člověk dost vychytané. Nevíš jak dlouho máš hadičku držet a když jí pustíš udělá se bublina, která motor buď zastaví nebo ne... Jestli je to naladěním nebo tou bublinou těžko zjistíš. Pro začátečníka je to nepoužitelné.
Pat

_________________
Futaba T14SG
Sopwith Pup 1:6, Piper 1:6 clipped w., Bücker 133 Jungmeister


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 9:58 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 278
to je ten problem, original navod nepise vobec na ako dlho a na forach pisu "temporarily" stlacit hadicku s palivom

opakuj_label:

takze asi to bude tak, ze pri max otackach bude bohatsia zmes (po max otackach povolit high speed ihlu o cca 300 ot dole), nastavit minimalny mozny volnobeh pri otvorenom karburatore cca 1mm, a byt spokojny s prechodmi na max otacky z volnobehu

nastavenie max vidim vcelku bez problemu, nastavenie low speed ihly dovtedy povolovat az budu prechody OK (momentalne je mam na chudej zmesi lebo spolahlivo zdochne pri prechode na max)

AK SI HAPPY tak koniec INAK GOTO opakuj_label

tako to vidis "lepsie" pre zaciatocnika ako som ja? :)

dik

Příloha:
Unbenannt.png
Unbenannt.png [ 58.12 KiB | Zobrazeno 613 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 10:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2010
Příspěvky: 644
Bydliště: Praha 10
To by mohlo být. Tohle asi ne "... speed ihlu o cca 300 ot dole"... Z max. otáček stačí stáhnout jehlu o 2-3 zoubky (úhel cca 5-7 minut). Je vždy lepší aby nový motor byl při záběhu bohatší. To znamená, že se nehoň za max. otáčkami v nastavení ani je nepoužívej při prvních letech.
Jinak jak píšeš. Nastavit vysoké otáčky, volnoběh a přechody aby motor běžel bez zhasnutí. Nediv se, že ve vzduchu se motor bude chovat jinak než na zemi. Počítej radši s nouzovým přistáním. Plyn přidávej a ubírej jemně.
Ať se ti zadaří.
Pat

_________________
Futaba T14SG
Sopwith Pup 1:6, Piper 1:6 clipped w., Bücker 133 Jungmeister


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 18:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.5.2003
Příspěvky: 1789
Bydliště: Košice, SK
Sky, skús si prejsť tento odkaz.
http://www.kolmanl.info/index.php?show=sm_serizeni


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2017 14:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 278
Som tu spat s odstupom casu.... Mam uz nejake skusenosti a rad ich skonzultujem.

Tak nakoniec si mixujem palivo z 30% a 12% originalu a vyrabam si 17% nitro do nx52 evolution. Funguje to OK.
Na zaciatku som mal R5 sviecku a mal som problemy s volnobehom, zhasinalo to. Na druhej strane nastavovanie oboch ihiel bolo velmi ostre a bolo vidiet
maxima otacok.

Potom som koli zhasinaniu vymenil za O8 -vraj univerzal najcastejsie pouzivany pre moju velkost motora. K mojmu prekvapeniu ked som skusal pohnut
ihlou vysokych otacok vobec nic alebo takmer nic sa nemenilo. Tak som to vratil spat.

ALE, motor nastaveny s R8 a potom vymenenou svieckou na O8 funguje vyborne. Aj ked uplne zavriem nasavanie stale sa motor toci a nechce zhasnut :)
Mozno taha niekade trosku falosneho vzduchu, ale cital som ze aj palivo produkuje nejaky kyslik. Taktiez prechody su bez zavahania a bez problemov.

Zatial mi sviecka O8 drzi, lietali sme na nu 3x. Povodna odisla po 10 minutach.

Vase poznatky? Ked by mi niekto rozpraval neuverim, ze sviecka ma taky vplyv.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz