Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 18.02.2017 15:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 14.6.2016
Příspěvky: 103
Bydliště: Kladno
Ze zvědavosti jsem nedávno koupil použitý Sky Scout ( Easy Star 2 prodávaný firmou Hitec). Zajímalo mě jeho srovnání se Sky Surferem X8, který mám o něco déle.
Stručně: Scout má pevnější trup, s delším "čumákem", křídlo má jiné vzepětí. Scout mě připadá trochu stabilnější a klidnější, s menším sklonem k padání po křídle. Všimla si toho i manželka, která lety natáčí. Podrobně vše popisuji na https://premsvo.wordpress.com/2017/02/0 ... #more-1802 .

Celkově je to ale hodně podobné, vyplývá to z koncepce těchto modelů. Už se tady o tom diskutovalo, shrnutí od veka1: viewtopic.php?f=16&t=51040&start=255#p1327558 .

Na některé otázky jsem však stále nenalezl odpověď:
a) proč má SSX8 na většině rozpětí křídla záporné vzepětí? Je to vada mého kusu, nebo to mají všechny X8? Pokud ano, pak byl to konstrukční záměr, nebo to jaksi vyšlo samo při prodloužení uhlíkové trubky až k "uším"? Scout má mírné V (viz foto).

b) proč se v dokumentaci liší polohy těžiště, modely jsou velmi podobné. U Surferu X8 se uvádí 50-52 mm, jiné verze Sky Surfera 71-83 mm.
U Easy Staru uvedeno 78mm, u Sky Scouta 85 mm, já mám po zalétání u Scouta 79mm.
U X8 mám cca 51 mm, ale musím mít pro vyrovnaný let přitaženou výškovku o 2-3 mm.
Je to úmysl (vpředu=stabilnější, vzadu=ovladatelnější) nebo nepřesnost dokumentace?

c) proč žádný výrobce neuvádí úhel seřízení, viz http://www.airspace.cz/akademie_letectv ... u-letadel/ ? Trup se při dopravě přes oceán snadno pokřiví nebo prohne, u mého X8 to tak bylo a nevím, jak to má být správně. Nyní mám u X8 ús= 2° (ale výškovka je přitažená o 2-3mm), u Scouta ús= 3,4° (výškovka v nule). Měřil to někdo další?

Úhel seřízení měřím tak, že na stole změřím výšky náběžky a odtokovky, pak hloubku křídla/výškovky a z toho vypočtu úhly a jejich rozdíl. Udělal jsem si na to tabulku v Excelu/LibreOffice, kdyby byl zájem: http://www.svobodanet.cz/data/PremSvo-U ... eniZam.xls


Přílohy:
Srov1-VedleSebe.jpg
Srov1-VedleSebe.jpg
[ 47.95 KiB | Zobrazeno 2069 krát ]

Srov2-VzepetiZmensene.jpg
Srov2-VzepetiZmensene.jpg
[ 79.04 KiB | Zobrazeno 2053 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 18.02.2017 20:37 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 875
Bydliště: Žďár n. S., ČR
Jen malou poznámku k tabulce v Excelu:
Vzorce sice nejsou přístupné, ale jednoduchým pokusem jsem zjistil, že úhel je vypočtený přes tangens, potažmo arctg.
Pokud měřím opravdu hloubku křídla a ne její průmět do roviny stolu, měl by výpočet probíhat přes sinus, potažmo arcsin.
Je pravda, že pro malé úhly se budou hodnoty lišit nepatrně, ale i tak by asi bylo lepší se držet matematicky správných postupů.

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.02.2017 10:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 14.6.2016
Příspěvky: 103
Bydliště: Kladno
Ano, je to počítáno pomocí arctg, takže upřesňuji: zadává se hloubka průmětu křídla do roviny stolu. Upravil jsem totiž tabulku, kterou jsem používal pro výpočty úhlu vyosení motoru u Surfera X8 https://premsvo.wordpress.com/sky-surfer-x8/ a tam mě přišel tg šikovnější.

Udělal jsem verzi s arcsin, bez nutnosti měřit průmět, stačí jen hloubka křídla. Pro případné zájemce je nezamčená na http://www.svobodanet.cz/data/UhelSerizeni-ArcSin.xls .


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz