px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2016 19:27 
Mazák
Mazák

Registrován: 10.5.2005
Příspěvky: 524
Bydliště: Žatec
Zdravím, když se překlápí na čumák, chce to podvozek posunout dopředu. Jinak křidélka dolů způsobí pozitiv na konci křídla a je nestabilní. Negativ stabilizuje. :D


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2016 19:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 279
aviatik666 píše:

Musím se přidat k Lark a TomasC, nedělej to, nebo to rozflákáš...

Měl jsem MX2 3m rozpětí, kvůli špatnému výběru výfuku byl vyšší volnoběh, tak jsem byl rychlejší na přistávání. Někde mi byla na přistání dráha krátká. Dostal jsem tento nedobrý nápad jako ty, namixovat křídélka jako klapky. Hned po prvním pokusu o "lepší" přistání jsem to zavrhl. U tak malého éra, jak uvádíš budou problémy ještě větší...


kolko stupnov si ich dal dole? zostal nejaky priestor aj pre kridelkovanie smerom nadol?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2016 19:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 279
Joker píše:
Zdravím, když se překlápí na čumák, chce to podvozek posunout dopředu. Jinak křidélka dolů způsobí pozitiv na konci křídla a je nestabilní. Negativ stabilizuje. :D


bohuzial miesto na podvozok je napevno, este neviem co to bude robit, mozno sa to nebude chciet preklapat, ale videl som to velakrat u inych

ten pozitiv a negativ su nejake poucky? nemam s tym skusenost, ale potom aj pouzitie kridelka na kridle ked sa da dole spadne lietadlo? vsak je to normalna cinnost kridelka

necakal som vobec taketo problemy....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2016 19:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 10.5.2005
Příspěvky: 524
Bydliště: Žatec
Zdravím, nejvíce se to projevuje na malých rychlostech a to při startu je. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2016 20:02 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 279
Joker píše:
Zdravím, nejvíce se to projevuje na malých rychlostech a to při startu je. :D


ano ale o tom je cela debata..

ak nemam kridelko-klapky, tak mam urcitu minimalnu rychlost povedzme 20km/h, to by bola minimalna rychlost kedy je este vztlak

ak by som mal tie kridelko-klapky, mozno bude tato rychlost nizsia aj ked lietadlo nestabilnejsie, mozno 10km/h

mozem teda pristavat rychlostou povedzme 15km/h a stale bude ista minimalna miera stability a ovladatelnosti?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2016 20:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1191
Bydliště: Letovice,ČR
sky59 píše:



ten pozitiv a negativ su nejake poucky? nemam s tym skusenost, ale potom aj pouzitie kridelka na kridle ked sa da dole spadne lietadlo? vsak je to normalna cinnost kridelka

necakal som vobec taketo problemy....


Negativ znamená, že křídlo na konci je překroucený směrem nahoru o pár stupňů. To zlepšuje stabilitu letadla.
Když spustíš křidýlka dolů, tuto vlastnost zhoršíš. Už toho je tady dost napsanýho, jen pohledat.
Křidýlko vyklopený dolů brzdí a když budeš na přistání korigovat, při tvým řešení ho vyklopíš ještě víc a bude o to víc brzdit. Při pádovce ti to spadne po křídle k zemi. Na přistání je ideální co nejmíň do klapek hrabat.
Naopak, když je letadlo nestabilní, je dobrý trochu naklopit křidýlka směrem nahoru a stabilita se zlepší.
Něco o tom psal tuším Jyrry.
Tady jsem to našel http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=15&t=68776&start=15

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2016 20:26 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 7953
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 286
Blog: Zobrazit blog (3)
sky59 píše:

ano ale o tom je cela debata..

ak nemam kridelko-klapky, tak mam urcitu minimalnu rychlost povedzme 20km/h, to by bola minimalna rychlost kedy je este vztlak

ak by som mal tie kridelko-klapky, mozno bude tato rychlost nizsia aj ked lietadlo nestabilnejsie, mozno 10km/h

mozem teda pristavat rychlostou povedzme 15km/h a stale bude ista minimalna miera stability a ovladatelnosti?



Toto je chybná úvahu.

Rychlost poklesne nepatrně.
Stabilita se extrémně zmenší a hlavně se začne skokově měnit.
Ovladatelnost možná zůstane.


Pokud jsi rozhodnut tak to zkus ve velké výšce. Ideálně pokud to bude blízko "7 rocny synovec" ať ti má šanci vyrvat rádio z ruky a letadlo zachránit.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2016 21:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2010
Příspěvky: 644
Bydliště: Praha 10
Zkoušel jsem použít křidélka pro zbrždění metrové celokompozitové stíhačky bez podvozku při přistání. Při vychýlení dolů je letadlo velmi nestabilní jak tady bylo řečeno, padá po křídle. Při vyklopení nahoru sice křidélka trochu brzdí, ale tato konfigurace má tendenci letadlo "přibít" k zemi, takže jsem to také zavrhl. Stačilo se naučit pořádné přiblížení a rozpočet na přistání a je to celkem v pohodě :-)
U akrobata to musí být ještě snadnější. Pokud jde o povrch, prostě malé konstrukční letadlo nikdy nebude na přistávání mezi drny.
Pat

_________________
Futaba T14SG
Sopwith Pup 1:6, Piper 1:6 clipped w., Bücker 133 Jungmeister


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2016 21:31 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 279
zatial vdaka za skusenosti, ak to este niekto bude citat a vedel by mi napisat ze ake vychylenie skusal, kolko stupnov, budem mat este lepsi obraz o situacii

pretoze ak ludia skusali mozno aj 45 stupnov tak to potom naozaj moze byt nedobre...


pripadne to este skusit namixovat tak nelinearne, ze v rezime klapky by kridielko dokazalo pri vacsej vychylke prebehnut az dohora, pretoze ked si predstavujem, ze v nejakej konfiguracii by obe boli vzdy len dole to by naozaj nemuselo byt dobre

to padanie po kridle je tak rychle ze sa na to neda reagovat? znamena to, ze ako keby nozovym letom spadne dole?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2016 22:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2010
Příspěvky: 644
Bydliště: Praha 10
sky59 píše:
zatial vdaka za skusenosti, ak to este niekto bude citat a vedel by mi napisat ze ake vychylenie skusal, kolko stupnov, budem mat este lepsi obraz o situacii

pretoze ak ludia skusali mozno aj 45 stupnov tak to potom naozaj moze byt nedobre...


pripadne to este skusit namixovat tak nelinearne, ze v rezime klapky by kridielko dokazalo pri vacsej vychylke prebehnut az dohora, pretoze ked si predstavujem, ze v nejakej konfiguracii by obe boli vzdy len dole to by naozaj nemuselo byt dobre

to padanie po kridle je tak rychle ze sa na to neda reagovat? znamena to, ze ako keby nozovym letom spadne dole?

Zdravím,
při výchylce cca 15° dolů to již bylo velmi nestabilní. Ono samozřejmě záleží na spoustě věcí (profil a plošné zatížení křídla, plocha a tvar třidélek, plocha trupu a směrovky, směr a rychlost větru atd). Pokud se ti chce experimentovat, tak jak radili přede mnou, zkoušet ve výšce. Je dobré se připravit na to, že i když to ve výšce odladíš, ale při přistání ti foukne z boku, letadlo může být neovladatelné. U země funguje také přízemní efekt, takže i když to bude ve výšce mít nějký účinek, u země může být nulový nebo naopak velký.
Pat

_________________
Futaba T14SG
Sopwith Pup 1:6, Piper 1:6 clipped w., Bücker 133 Jungmeister


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2016 22:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8019
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Pokud se to utrhne na minimálce, v malé výšce, tak se toho s tím většinou už moc dělat nedá. Hodně záleží na rychlosti reakce jak tvojí, tak motoru. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2016 22:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2010
Příspěvky: 644
Bydliště: Praha 10
Lark píše:
Pokud se to utrhne na minimálce, v malé výšce, tak se toho s tím většinou už moc dělat nedá. Hodně záleží na rychlosti reakce jak tvojí, tak motoru. :D

Jo jo, moje řeč.
No a když jsou křidélka nahoru a model nezpomaluje a tlačí ho to k zemi, to si také člověk zapáčkuje :-)
Pat

_________________
Futaba T14SG
Sopwith Pup 1:6, Piper 1:6 clipped w., Bücker 133 Jungmeister


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2016 22:46 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15.1.2011
Příspěvky: 68
Já bych doporučil posekat tu trávu. Tím by se ty potíže s pojížděním odstranily na 100%.
JH


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2016 23:08 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 175
sky59: viděl si už snad nějaké letadlo, které by mělo vztlakovou klapku po celé délce odtokové hrany, že nad tímto uvažuješ? Ono totiž obtékání křídla není po celé jeho délce stejné a proto se jednoduše křidélko jako klapka použít nedá!

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Proxima 2, Swift 2, Robin DR400 zdz60, VSB-66 Orlice 4,35m


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 27.11.2016 9:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 279
existuje nejaky simulacny proram na profily kridel? skusil by som nasimulovat celu situaciu


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz