Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
sob 26.11.2016 17:42
Mam napad, mozno uz existuje, potrebujem poradit. Staviame motorovy akrobat a na trave je
vzdy problem s rolovanim, preto by som chcel pouzit kridelka ako klapky pre vzlietanie a pre
pristavanie. Chcem to urobit nasledovne:
Serva v kridlach dam na dva samostatne kanaly. Vysielac je Hitec Flash7 a ma moznosti mixovania.
Neviem ci je to mozne ale chcel by som naprogramovat taky mix vo vysielaci, ze s prepinacom si budeme volit medzi dvomi moznostami:
1- prepinac v polohe 1, kridelka normalne funguju okolo neutralnej polohy ako keby boli klasicky zapojene na jeden kanal a chodia proti sebe
2- prepinac v polohe 2, obe kridelka sa posunu z neutralnej polohy smerom dole, povedzme o 30 stupnov, to bude ich nova zakladna poloha, potom kniplom budu normalne ovladane ako kridelka okolo tejto zakladnej polohy
ocakavam, ze nova posunuta poloha dole bude nahradzat klapky pre vzlet a pristavania, po vzlete sa jednoducho prepinacom vratia do neutralnej polohy
prosim o vase nazory a pripadne skusenosti
(je mozne prepinacom na vysielaci vyberat mix? je to bezne?)
sob 26.11.2016 18:00
Hlavně si to namixuj s výškovkou. Chce to vyzkoušet ve větší výšce a přidávat-ubírat jen v malých krocích dokud nenajdeš optimální nastavení. Nevím jak to má Flash7, na jiném vysílači mi to šlo v pohodě. A taky počítej s tím, že se dost sníží účinost křidélek samotných.
sob 26.11.2016 18:12
Špatný nápad. Už se to tady mockrát řešilo, naposled nedávno. Zhorší se příčná stabilita, což může být na malé rychlosti fatální. Zkus si to najít.
sob 26.11.2016 18:23
mozem zacat s uhlom povedzme 10 stupnov, neverim ze to tak zhorsi stabilitu ze to bude nepouzitelne, ide mi o to, ze na trave budu predne kolesa odlahcene uz len z dovodu podtekaneho vzduchu z vrtule, motor je vpredu, nie je na kridlach
sob 26.11.2016 18:27
Vyzkoušej a dej vědět. Co je to za akrobata, jestli to není tajné?
sob 26.11.2016 18:38
Tak já to používal jen na přistání, abych ubral na rychlosti a zkrátil si dráhu, ale byl to někdy boj, musel jsem dát "rovinku" a hrabat do toho jen minimálně.
sob 26.11.2016 18:40
je to z peckamodel sbach thunderbolt asi 1300mm
motor bude evolution nx.52 cakal som nan 2 mesiace
- Přílohy
-
sob 26.11.2016 18:42
DXS píše:Tak já to používal jen na přistání, abych ubral na rychlosti a zkrátil si dráhu, ale byl to někdy boj, musel jsem dát "rovinku" a hrabat do toho jen minimálně.
sorry, co si myslel tym bojom? co je to dat rovinku?
sob 26.11.2016 18:43
Klapkovat křidélka je NEROZUMNÝ nápad. V okamžiku, kdy je letadlo blízko pádové rychlosti a zároveň je těsně nad zemí (start a přistání) kde není nejmenší prostor pro opravu chyb.
Chceš na konci křídel, kde jsou obvykle křidélka, vytvořit POSITIV.
Pokud ti to poradil nějaký prodejce, tak to dovedu ještě pochopit. Je to jasná poukázka na prodej dalšího letadla.
sob 26.11.2016 18:51
Ale abych poradil. Vyhodit botičky a dát větší kola.
sob 26.11.2016 18:55
TomasC píše:Ale abych poradil. Vyhodit botičky a dát větší kola.
to uz je, koliecka 30mm v botickach som nahradil s 73mm kolesami
nerozumiem, preço je to tak zly napad, vsak zacnem s uhlom 10stupnov, toto moze niecomu vadit??
sob 26.11.2016 19:01
sky59 píše:
sorry, co si myslel tym bojom? co je to dat rovinku?
Bojem jsem myslel to, že je to fakt těžký na ovládání a pokud nemáš víc nalítáno, tak je téměř jistý, že s tím praskneš o zem a budeš sbírat třísky. "Rovinkou" jsem myslel připravit si přistání, být těsně nad zemí a model srovnaný a pak s tím jen sednout. Dneska už to nedělám a víc mě baví přistávat právě na větší rychlosti, tuhle zkušenost pak najdeš v budoucnu u velkých modelů s větší váhou.
sob 26.11.2016 19:18
DXS píše:Bojem jsem myslel to, že je to fakt těžký na ovládání a pokud nemáš víc nalítáno, tak je téměř jistý, že s tím praskneš o zem a budeš sbírat třísky. "Rovinkou" jsem myslel připravit si přistání, být těsně nad zemí a model srovnaný a pak s tím jen sednout. Dneska už to nedělám a víc mě baví přistávat právě na větší rychlosti, tuhle zkušenost pak najdeš v budoucnu u velkých modelů s větší váhou.
OK, ja som len mechanik
pilot od vsetkych 8 lietadiel je moj 7 rocny synovec, ten ma nalietane uz 3 roky, dnes lietal akrobaciu s EPP Reaktor (hobbyking) 1 meter nad zemou, ini experti by to uz davno praskli do zeme, takze, v podstate to nic nestoji, serva na kridelka pojdu na samostatne kanaly a urobim mix, uvidime ako to pomoze, zvacsene kolesa a trosku vztlakovych klapiek z kridelok by uz mohli zabranit prekoteniu na cumak na trave
iny argument: vsak to mozem povazovat za minoritnu upravu profilu kridla....
sob 26.11.2016 19:24
sky59 píše:nerozumiem, preço je to tak zly napad, vsak zacnem s uhlom 10stupnov, toto moze niecomu vadit??
Musím se přidat k Lark a TomasC, nedělej to, nebo to rozflákáš...
Měl jsem MX2 3m rozpětí, kvůli špatnému výběru výfuku byl vyšší volnoběh, tak jsem byl rychlejší na přistávání. Někde mi byla na přistání dráha krátká. Dostal jsem tento nedobrý nápad jako ty, namixovat křídélka jako klapky. Hned po prvním pokusu o "lepší" přistání jsem to zavrhl. U tak malého éra, jak uvádíš budou problémy ještě větší...
sob 26.11.2016 19:25
Na tom lichoběžníkovém křídle se při malé rychlosti trhají proudnice nejdřív na koncích křídel a tím pozitivem to ještě zhoršíš. Pak to při nepatrném náklonu spadne po křídle. Ta větší kola určitě hodně pomůžou.