A co stim ? Mam to odriznout z trupu a zkusit nalepit rovne ? Ono to na zivo neni tak strasny. Neni tu prosim nekdo kdo by byl v okoli prahy a mel v patek cas mi s tim pomoct prosim to prekontrolovat a rict co kde je spatne atd ??
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
výškovka je na křivo, ale bavíme se o již druhém modelu. Při dostatečné startovní rychlosti a odpovídající reakci pilota na křidýlka, by to velmi pravděpodobně letělo i v tomto stavu .
Je málo pravděpodobné, že by oba modely měly stejně na křivo výškovku. Ale pád do levého výkrutu odpovídá nízké rychlosti modelu .
A co stim ? Mam to odriznout z trupu a zkusit nalepit rovne ? Ono to na zivo neni tak strasny. Neni tu prosim nekdo kdo by byl v okoli prahy a mel v patek cas mi s tim pomoct prosim to prekontrolovat a rict co kde je spatne atd ??
co s tim....predevsim musis vedet, jaka je odezva modelu na takovou geometrickou nepresnost.
Laicky receno ( mnemo pomucka) , kdyz umistis VOP vodorovne, tak krivy eroplan zatoci na stranu kridla naklonenho dolu ...ve skutecnosti je to tim, ze vztlakova sila pusobici kolmo na obtekanou plochu VOP se rozlozi na svislou a stranovou slozku, ktera ma pak snahu otacet trupem do boku. Ale to vychyleni VOP neni pricinou tebou popisovanych padu .... pri nizkych rychlostech je stranova slozka na VOP zanedbatelna.
Pozn. napravit geometrii by to slo mechanickym uvolnenim VOP v trupu a opakovanycm zalepenim ve spravne ( symetricke) pozici. Prekrucovani trupu z EPP za studena i za tepla je nepredvidatelny proces... vlivem tvarove pameti materialu se muze nekontrolovane vracet do nedefinovatelnych pozic.
Myslim ze se u tebe sesli nasledky prilis velkeho reakcniho momentu a maleho aerodynamickeho tlumeni (lehky model, mala rychlost tesne po odhozeni,ci vzletu) kombinovane s hrubsim zachazenim s knyply ( prudko menis rezim motoru,mozna moc brzy beres za vyskovku, navic pri nizkych rychlostech a je celkem mozne, ze mas na ni nastavene i prilis velke vychylky,ktere zpusobi brzke pretazeni a pad modelu) ,ale muzu se mylit.Rozumnejsi je to resit nazivo.
U stihackoidnich modelu s vetsim plosnym zatizenim (pres 50g/dm2) takove chovani lecim odhazovanim modelu v mirnem pravem naklonu a do kormidel saham az po ziskani normalni letove rychlosti.
Pokud toto nedodrzim, pak start vypada jako ten z nasledujiciho odkazu( 1:34min) :
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
TomasC píše:
Takhle šikmo výškovka není správně, ale nic, co by bylo NAPROSTO kritické. Vyřešil bych to příště.
Dovolím si lehce nesouhlasit. Když je trup takto zkroucený, tak je výškovka k podélné ose trupu ve šroubovici. Pokud už mám něco nalétané, tak to udržím na kniplech a po nastoupání srovnám trimy. Když ale nalétáno nemám, tak mám zaděláno na problém.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru