Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Potíže s chodem motoru u BETA 1400
PříspěvekNapsal: sob 23.07.2016 6:06 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.7.2016
Příspěvky: 5
Bydliště: Třebíč
Prosim o radu co dělat s následujícím problémem. Postavil jsem Betu, vše proběhlo hladce, vše doma fungovalo. U motoru jsem musel stáhnout trim dolů aby vypnul, ale to je myslím normální. Ale měl výkon, šel do otáček, měl tah...paráda. Druhy den přijedu na letiště na první let, vše opět funguje jak má kromě motoru, který se rozběhne na pár otáček, jako by drhnul (přitom naprázdno rukou jde stejně jako na počátku stavby), rachotí a hned se zahřívá.
Prosím o radu co dál, je vadný regulátor nebo odešel motor? Vše je originál ze setu.
Předem moc díky :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 23.07.2016 7:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 8.10.2013
Příspěvky: 376
Bydliště: Olomouc
udělal jsi kalibraci regulátoru na rozsah plynu? Standardně, aby motor zastavil, trimovat dolů nemusíš. Nastavíš právě rozsahem plynu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.07.2016 8:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2009
Příspěvky: 1025
Bydliště: Liberec
Když motor mechanicky drhne, tak odebírá nadměrný proud a potom je jasné, že se po spuštění také nadměrně zahřívá. Může drhnout plášť motoru o díly v letadle. Také může drhnout rotor motoru o jeho stator, kdy příčinou je buď ohnutá osa, nebo uvolněný magnet, nebo třeba nějaký kovový díl přichycený na magnetu uvnitř motoru - podložka, šroubek, kovové piliny .... Nebo může být vadné ložisko - třeba mechanicky pošozené - a drhne. Až bude motor mechanicky OK, tak je potřeba nastavit rozsah plynu na regulátoru = zapnout vysílačku a dát plný plyn - zapnout baterii do regulátoru a počkat na odpípnutí, stáhnout na vysílačce plyn na nulu a odpojit baterii od regulátoru - trim plynu je při tom nastavený v nule.

_________________
I květák je jen vycepované zelí


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.07.2016 8:38 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.7.2016
Příspěvky: 5
Bydliště: Třebíč
Chlapi, moc dekuju za odpovedi. Rozsah plynu jsem nastavoval nekolikrat, snad dobre, presne podle navodu. Ovsem vysledek stejny a trimr musim stale davat uplne dolu abych motor vypnul. Vrtuli naprazdno protocim krasne rukou bez znamek nejakeho dreni, ovsem kdyz pak pridam plyn, zacne drncet a tocit se jako kdyby fakt drhla a nebo do ni regulator pousti neco spatneho. Jde udrzet rukou a jakoby kopala slabe tam a zpatky. Jde mi o to definovat zda odesel regulator a nebo motor, ale nevim si rady. Motor po sestaveni pred tydnem krasne tocil a tahnul, tak mne to dnes prekvapilo ze hned po dalsim zapnuti takhle vyvadi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.07.2016 8:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.9.2009
Příspěvky: 1141
Bydliště: Brno sever
To vypadá na přerušený drát do motoru, nebo poškozené vyvinutí, popř. I vadný regulátor.
Začal bych kontrolou spojů motor - regulátor.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.07.2016 8:52 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.7.2016
Příspěvky: 5
Bydliště: Třebíč
ted jsem jeste zkousel kalibrovat ten plyn asi dvakrat po sobe a zacalo se pritom kourit z motoru, takze jsem dolital aniz jsem vzlitl. :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.07.2016 9:10 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4715
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
to je na reklamaci, neco z dvojice motor/regulator bylo vadne a vzalo sebou i druheho. Podobne se me zacoudilo z jednoho motorku/regleru pro copter a z HK poslali v ramci reklamace nove.

_________________
210,280X8,480 Hexa, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 pred opravou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.07.2016 10:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2011
Příspěvky: 2785
Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR
Obrázky: 6
Jirko beto odkud seš doplň si bydliště .... Jinak jak bylo napsáno tohle je na reklamaci, já sem betu skladal a zalitaval ale boužel si už nepamatuji zdalipak byli konektory od reglu a motoru zasmštěny ...

_________________
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 24.07.2016 7:37 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.7.2016
Příspěvky: 5
Bydliště: Třebíč
Děkuju všem za odpovědi, budu to v týdnu reklamovat a dam vědet jak to dopadlo :wink:
Lítejte bez pádů!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.08.2016 11:11 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.7.2016
Příspěvky: 5
Bydliště: Třebíč
Tak davam na vedomi ze byl spatny regulator i motor, co odeslo driv je tezko rict. Hosi v Hlinsku mi pri reklamaci vymenili celou Betu, za coz jim dik a uz vesele poletuju. Nema to chybu :wink:
Mejte se fajn!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz