px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Zranění, aneb za blbost se platí
PříspěvekNapsal: sob 02.04.2016 19:17 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 324
Bydliště: Rýmařov
Zažil jsem podobnou akci, důvodem byl princip futaby, že má obráceně plyn (páka k sobě= 1,9ms). Pak je třeba dát reverz na PLYN a pokud se nenastaví ZNOVU fail save, tak tovární je je 1,9ms.

Bohužel tohle mě postihlo před 14 dny kdy celé letadlo jsem nastavil bez vrtule.Pak jsem ji nasadil jen jsem něco potřeboval opravit v menu na trimrech po potvrzení a zničeho nic EPP F-22 mě kouslo do malíku . Jednou rukou dát plný plyn na vysílači ať se ten cucek vrtule 7x5 už netočí . Rozpojit konektor .Dojít pod umyvadlo kde jsem zjistil že to není jen líznuté . Neděle dopoledne pohotovost a 6 stehů na malíčku . A proto už mám nastavený motor přes vypínač . A hlavně Elektra je pro sebevrahy benzín sám nenaskočí . :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Zranění, aneb za blbost se platí
PříspěvekNapsal: sob 02.04.2016 20:16 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2013
Příspěvky: 42
Bydliště: Polička
Ahoj,
regulátor je TURNIGY Plush 80A. Nikdy jsem s nima neměl problém.
Po dvou týdnech mi otrnulo a hlavně mi to vrtalo v hlavě. Znovu jsem to všechno propojil a zkoušel:
stejný postup jako před tím - nic
zkoušel jsem s tím hrkat a různě natáčet - nic
nechla jsem půl plynu a zapojil - nic
jiné kanály v přímači - nic

prostě reaoval poslušně jako každý jiný regl. Poctivě odpípal články baterky a motor. Na páku plynu normální odezva.

Na reglu byly dva škrábance na obalu s lehkým promáčknutím. Ty vznikly při pádu letadla, ale "kryt" jsem nerozdělával, tak nevím co utrpělo pod ním. Kdyby blbnul i při předchozích pokusech, tak bych tam vrtulu vživotě nedal. Regl prostě ani nepípnul a hned tam poslal plnej plyn.

Ruka bude v pohodě, přesto díky přání.
Honza

PS: pokud moje zkušenost uchrání další od zranění, tak jsem rád

_________________
http://www.rcalbum.cz/profil/Locker


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zranění, aneb za blbost se platí
PříspěvekNapsal: sob 02.04.2016 20:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.5.2006
Příspěvky: 8966
Bydliště: Bratislava dnv SK
igorb píše:
keby nejaky vyrobca nainstaloval do reglera nejaky 100% bezpecny arming plug, bolo by dobre

Teraz úplne nerozumiem, podľa mňa to čo funguje oddávna je dostatočne dobré..
Presnejšie to, že regl (aj čínsky Plush..ale aj iné) ak po zapnutí baterky nedostane 1000us plus mínus čosi málo okolo, prípadne hodnotu na ktorú sa nastaví, tak len pípa a kašle na to čo za signál mu následne už prichádza.
Futabu som nikdy nemal tak neviem ale je to jedno, aj tam sa dá robiť presne to isté len opačne (a takisto to nespôsobí žiaden problém, keby sa to aj zaplo reverznuté.. )

Neskôr (zdá sa mi že nedávno?) možno výrobcovia poľavili, a "odistia" regl aj neskôr keď sa objaví ten stiahnutý plyn, prípadne sa regly učia kde je pri každom zapnutí - no... mne sa to zdá hodne blbý nápad ale zas stačí pozrieť koľko tu je vlákien o tom že "regl nefunguje len pípa", tak možno "zákazník to tak chce.."
- to sú podľa mňa všetko tí čo majú natrimovaný voľnobeh na vysielačoch (no, pre elektru...), alebo možno nejakú značku rádia ktorej bol rozsah 1000-2000us málo a musí byť "lepšia" než ostatní, a inak to nevedia tak aspoň používajú chorý signál.. (žeby Hitec?)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zranění, aneb za blbost se platí
PříspěvekNapsal: sob 02.04.2016 20:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.5.2006
Příspěvky: 8966
Bydliště: Bratislava dnv SK
Locker píše:
Ahoj,
regulátor je TURNIGY Plush 80A. Nikdy jsem s nima neměl problém.
Po dvou týdnech mi otrnulo a hlavně mi to vrtalo v hlavě. Znovu jsem to všechno propojil a zkoušel:
stejný postup jako před tím - nic
zkoušel jsem s tím hrkat a různě natáčet - nic
nechla jsem půl plynu a zapojil - nic
jiné kanály v přímači - nic

prostě reaoval poslušně jako každý jiný regl. Poctivě odpípal články baterky a motor. Na páku plynu normální odezva.

Na reglu byly dva škrábance na obalu s lehkým promáčknutím. Ty vznikly při pádu letadla, ale "kryt" jsem nerozdělával, tak nevím co utrpělo pod ním. Kdyby blbnul i při předchozích pokusech, tak bych tam vrtulu vživotě nedal. Regl prostě ani nepípnul a hned tam poslal plnej plyn.

Ruka bude v pohodě, přesto díky přání.
Honza

PS: pokud moje zkušenost uchrání další od zranění, tak jsem rád

Je to prekvapivé ale naznačuje to naozaj že je tam nejaký problém (v programe, musí tam byť, nemôže sa to točiť na nejaký skrat....)..
Dík za upozornenie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zranění, aneb za blbost se platí
PříspěvekNapsal: sob 02.04.2016 20:39 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3573
Bydliště: SK Bratislava
coro píše:
Teraz úplne nerozumiem, podľa mňa to čo funguje oddávna je dostatočne dobré..


nieco co moze neocakavane odletiet ako vidno nie je dost dobre, treba 100% istotu, to znamena nijakym cinom vec odist nemoze pokial dany obvod funguje ... klasicke riesenie je mechanicky arming plug ... vyberies, baterka sa odpoji a nie je mozne aby model odletel (on samozrejme zlyhat moze, potom tam este stale mame tie dalsie fidlatka o ktorych hovoris, v tomto pripade tam moze byt napriklad skrat v armin plugu)

nieco podobne by som rad videl elektronicky ... napriklad odpojenie napajania budenia fetov a procesora ... vypnes (respektive vytiahnes nizkoprudovy arming plug), BLDC motor sa nema sancu tocit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zranění, aneb za blbost se platí
PříspěvekNapsal: sob 02.04.2016 20:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 727
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Jak je v tom procesor, tak tomu nevěř, může si to dělat co chce, kdy chce. Okolo vrtule s připojeným reglem jako okolo hlavně nabité a natažené zbraně. Vrtulník raději začnu jistit šroubovákem vraženým do hlavního kola při jakékoliv manipulaci - mimo přenesení na plochu a start.
Nic nepomůže, program v procesoru se může podělat, proběhne tam při připojení baterky nějaká napěťová špička, program se spustí někde mimo inicializaci, kde se do proměnných ládují hodnoty a tím pádem se roztočí naplno i když z rádia nepřišel signál. Jediné, co by mohlo fungovat jako pojistka je na desce přímo zadrátovaný elektronický spínač, který rozpojí ovládání MOSFETŮ procesorem, pokud na RX vstup nepřichází signál. Ale kdo by to dělal a proč? Jen by to prodražilo celé řešení kvůli tomu, že se jednou týdně na celém světě spustí regl sám od sebe. To nemůžeme od firem, které do BECů reglů cpou shitové kondíky jenom aby ušetřily dva centy chtít :-)

Je třeba opatrnost, ať se to brzy zahojí a nemá žádné následky ! A díky za varování, člověk když to občas nevidí, tak má po čase sklony si zjednodušovat práci na úkor bezpečnosti, je třeba si občas připomenout, co ty vrtule dokážou :wink:

EDIT :
Citace:
vypnes (respektive vytiahnes nizkoprudovy arming plug), BLDC motor sa nema sancu tocit

A zaneseš si do systému další zdroj poruch (a ohrožení zdraví a majetku případným pádem modelu) jen kvůli tomu, že když je připojená, nebo se připojuje baterka, tak na vrtuli se nesahá. Osobně bych volil mechanické řešení, nějaký kolík do motoru :-)

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zranění, aneb za blbost se platí
PříspěvekNapsal: ned 03.04.2016 2:36 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 4.9.2011
Příspěvky: 77
Bydliště: Horni Pertoltice 162
Obrázky: 2
Ahoj všem.
Chci také přidat svůj krátký příběh. A jedna se o motor 2830 KV 1050 regl TURNIGY 20A. Loni v prosinci jsem byl lítat s samokřídlem. Vše normálně kontroluji a zapnutí motoru mám přes spínač na vysílači, takže jsem si myslel, že je vše ok. Jenže byla zima, ja jsem byl nedočkavý a řekl jsem si, že pro jednou se nic moc nestane, takže jak jsem pospíchal, nekouknu na vysílač (to je hrubá chyba) a ten byl VYPNUTY, strčil jsem baterku do samokřídla, nezapojil do reglu, a teprve teď jsem si dal na krk vysílač, zapnul a nečekal, až naběhne a zapojil baterku do reglu. Bez kontroly přidal plyn a hodil, a teprve v té chvíli jsem si všiml, že mi po vysílačce něco teče. No byla to krev z dvou prstu na pravé ruce. Takže nejdříve přistát, a věřte, že v tu chvíli to trvalo docela dost dlouho a potom jsem se na to teprve koukl. No spravilo to asi 6 stehu na jednom prstu a 3 na druhém. Takže nepříjemnost, ale, co se vlastně stalo. Jak byla zima a pospíchal jsem, tak jsem příliš přidal plyn a jak jsem házel samokřídlo, tak jsem si nedával pozor a vzala mě vrtule přes prsty, ale jak byly prochladle, tak jsem si nic neuvědomil. Poučení z toho je to, že nikdy není létání stejné a proto k tomu musíme tak přistupovat. Vše raději dvakrát zkontrolovat a teprve pak pokračovat a zbrklost na letiště nepatři, to se na to raději ten den vykašlat a nechat to na příště. Prostě poučení bolí. Láďa

_________________
TORRO 900, CESSNA 182 SKYLANE, DG 300 Elan,
TURNIGY 9XR Pro a XJT


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zranění, aneb za blbost se platí
PříspěvekNapsal: ned 03.04.2016 7:01 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3573
Bydliště: SK Bratislava
petrfm píše:
EDIT :
[quote vypnes (respektive vytiahnes nizkoprudovy arming plug), BLDC motor sa nema sancu tocit /quote]
A zaneseš si do systému další zdroj poruch (a ohrožení zdraví a majetku případným pádem modelu) jen kvůli tomu, že když je připojená, nebo se připojuje baterka, tak na vrtuli se nesahá. Osobně bych volil mechanické řešení, nějaký kolík do motoru :-)


vylucit zo systemu poistku "lebo by mohla zlyhat" je dost jratkozrake, to je ako by sa vyrabali palne zbrane bez poistky lebo co keby potom nestrelilo ked treba

s modelom mas lietat tak aby pri poruche pohonu mohol bezpecne sadnut, nie zabil cloveka alebo (druhorade) sa rozbil sam alebo nieco ide ... mam pocit ze tu chyba ina poistka ako poistka v modeli :- )))

... az ti raz (co ti neprajem) neocakavane nabehne motor, tak zmenis nazor na to ako "sa na vrtuli nesaha" budes prekvapeny co taka vec zacne robit a ci pri tom budes na vrtulu sahat alebo nie, nebudes vediet kde mas ktory ud a kde su rozne predmety ktore zmenia svoju polohu hodne rychlo, preco okolo teba lietaju listy vrtule atd


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zranění, aneb za blbost se platí
PříspěvekNapsal: ned 03.04.2016 10:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.5.2006
Příspěvky: 8966
Bydliště: Bratislava dnv SK
igorb píše:
nieco co moze neocakavane odletiet ako vidno nie je dost dobre, treba 100% istotu, to znamena nijakym cinom vec odist nemoze pokial dany obvod funguje ... klasicke riesenie je mechanicky arming plug ... vyberies, baterka sa odpoji a nie je mozne aby model odletel (on samozrejme zlyhat moze, potom tam este stale mame tie dalsie fidlatka o ktorych hovoris, v tomto pripade tam moze byt napriklad skrat v armin plugu)

nieco podobne by som rad videl elektronicky ... napriklad odpojenie napajania budenia fetov a procesora ... vypnes (respektive vytiahnes nizkoprudovy arming plug), BLDC motor sa nema sancu tocit

Igor, ale vrátim sa k tomu že BLDC motor sa nemá šancu točiť ak pogram v procesore nevyhodnotí polohu rotora a neprepína SPRÁVNE vinutia(fety), takže to čo sa stalo je nutne len chyba progamu, že časť beží správne (riadenie fáz) a časť nerobí nič (kontrola signálu príjmača).
Akože v detaile uznám že môže v regli visieť nejaký hlavný proces, a to prepínanie bežať nejak na prerušeniach úplne nezávisle, alebo naopak že s nejak dostala hodnota "plný plyn" do stavov a čo ja viem ak nebežali hodiny regl spokojne večne čakal na ďalší pulz (čo je trochu nezmysel lebo hodiny riadia aj kroky procesora..) - ale aj tak - KEBY na niečo také programátor myslel, určite by sa to dalo ošetriť (napr už len trápny watchdog ktorý by procesor resetol ak by nebol "nabehnutý správne", ale musel by ten watchdog kontrolovať len na správnom mieste....)

Mechanický plug, mi pripadá podobne ako konektor baterky, akurát má nejaké vlastnosti:
- hrabe sa doňho rovnako ako do konektoru baterky
- je tam navyše čiže môže byť zdrojom nových problémov, napr žeby spôsobil otvorenie cesty mostíkom do skratu..
- nemusí stačiť ak nebude na naozaj dôležitom mieste (gate fetov - lenže tam sa hrá o strmosť hrán a nie že by sa tam dávali nejaké predlžováky.. vraziť niečo do silového obvodu je ešte horšie.. možno reset procesora, to by asi šlo..)..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zranění, aneb za blbost se platí
PříspěvekNapsal: ned 03.04.2016 10:40 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3573
Bydliště: SK Bratislava
nepochybne ze tak ako to bolo opisane v prvom prispevku je to ftakovina v programe, ale tiez nemusi byt, napriklad spomenuty fail safe, prekrytie vypadku signalu atp moze by spravne urobena ficuria, ktora v urcitom pripade zafunguje presne opacne ako potrebujes, je casto potrebne mat v modeli baterku a pri tom mat ISTOTU ze motor nemoze bezat, napriklad spomenuty mechanicky arming plug na baterke, este som nepocul ze by zlyhal, ten ale neriesi rozne problemy, napriklad nie je jednoduchy anti spark obvod s odporom na konektore, neriesi to pripad ze len testujes radio pred letom a podobne, proste mat ficuriu ekvivalentnu napriklad vypnutiu zapalovania u bezinu je dobra vec, a vobec si nemyslim ze by bola komplikovana alebo vnasala prilis vela rizik na vypadok behu motora, je rovnako "komplikovana" ako vypinac na regleri a nikto nad tym ruky nezalamuje ... pritom ako hovoris, motor nemoze bezat bez funkcneho procesora, uplne staci mu odpojit napajanie a problem je vyrieseny, samozrejme na to bude treba mysliet pri navrhu aby bola spolahliva funkcia pri odpojeni za behu motora aby vsetko spravne zafungovalo, ale to je u jednocipakov na to urcenych lahko realizovatelna vec

mechanicke aming plugy tiez nie su blbuvzdorne, ak ho v nebezpeci vytiahnes za behu tiez riskujes ze odpalis regler, ale cloveka cena reglera v pripade ze mu vrtula salamuje prsty alebo demoluje dom asi prilis nezaujima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zranění, aneb za blbost se platí
PříspěvekNapsal: ned 03.04.2016 12:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 727
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
igorb píše:
vylucit zo systemu poistku "lebo by mohla zlyhat" je dost jratkozrake, to je ako by sa vyrabali palne zbrane bez poistky lebo co keby potom nestrelilo ked treba

Většina moderních palných zbraní se vyrábí bez pojistky. Přišlo se totiž na to, že ty pojistky byly stejně na houno, protože jistily většinou přesně tak, jak píšeš. Při pudové střelbě a tasení z pouzdra zachycením o oděv, nebo pouzdro, atd. I na starých zbraních ti puškař pojistku odstraní, pokud ti zavazí. Používání pojistky se už nevyžaduje ani při zkouškách odborné způsobilosti a ty jsou celé především o bezpečnosti. Podívej se na výrobce GLOCK. Ten šel ještě dál a nemá už ani kohout, který by signalizoval natažení. Pokud manipuluješ se střelnou zbraní a obvzlášť s tou, která má náboj v komoře a je natažená, předpokladá se, že může KDYKOLIV vystřelit. Proto se ani na okamžik nemíří mimo bezpečný prostor a když ji bereš do ruky, přesvědčís se, jestli není nabitá a nemá náboj v komoře (analogicky jako se přesvědčíš, že není připojená baterie, když jdeš sahat na vrtuli). Přidávat pojistky a různé špunty do hlavně je prostě zbytečné. Stačí dodržet tohle jednoduché pravidlo.

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zranění, aneb za blbost se platí
PříspěvekNapsal: ned 03.04.2016 12:21 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3573
Bydliště: SK Bratislava
Tak sorry ze nepoznam vyrobcu glock, som modelar a rozsekanych prstov som uz videl dost a tiez poznam pravidla ktore ju vyzaduju takze takze tvrdit ze poistku netreba je mimo misu ... a ak ju neches kludne si ju odstran ... hrdinov typu "nic sa nemoze stat" su plne cintoriny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zranění, aneb za blbost se platí
PříspěvekNapsal: ned 03.04.2016 13:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 19.2.2016
Příspěvky: 259
Bydliště: Kutná Hora
Ale on přeci nepsal, že "se nic nemůže stát", naopak, že se něco může stát vždycky a je potřeba se podle toho chovat.

igorb píše:
Tak sorry ze nepoznam vyrobcu glock, som modelar a rozsekanych prstov som uz videl dost a tiez poznam pravidla ktore ju vyzaduju takze takze tvrdit ze poistku netreba je mimo misu ... a ak ju neches kludne si ju odstran ... hrdinov typu "nic sa nemoze stat" su plne cintoriny

_________________
Když musíš, tak musíš....
Palio Pro, LionE, Coptera 250, Orca - bude, Taranis T9


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zranění, aneb za blbost se platí
PříspěvekNapsal: ned 03.04.2016 13:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 727
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Řekl bych, že ti, co nikdy neriskovali na cintorinech převažují, takže to není ideální příklad :lol: Já ti rozumím, že nebezpečí se má minimalizovat, ale né za každou cenu. Pak bys mohl modelařinu zavrhnout zcela, protože je nebezpečná i s pojistkou. Zakladatel tohoto vlákna udělal kravinu, kterou by sebelepší pojistka zřejmě nevyřešila. A to tu, že připojil k baterce motor volně položený na stole.

Citace:
s modelom mas lietat tak aby pri poruche pohonu mohol bezpecne sadnut, nie zabil cloveka alebo (druhorade) sa rozbil sam alebo nieco ide ... mam pocit ze tu chyba ina poistka ako poistka v modeli :- )))


Chtěl bych vidět, jak to děláš :-) Ne, vážně, chtěl bych vidět, jak s větroněm ve výšce řekněme 500 metrů po výpadku paluby bezpečně dosedneš. Takový model může neovladatelný doletět kilometry daleko. Vážeš si na něj špagát?

Citace:
pritom ako hovoris, motor nemoze bezat bez funkcneho procesora, uplne staci mu odpojit napajanie a problem je vyrieseny, samozrejme na to bude treba mysliet pri navrhu aby bola spolahliva funkcia pri odpojeni za behu motora aby vsetko spravne zafungovalo, ale to je u jednocipakov na to urcenych lahko realizovatelna vec


A co když se do toho reglu dostane vlhkost? Selže izolace na desce? Praskne deska? Pokazí se ten obvod pojistky a procesor dostane napájení? Procesorům stačí jednotky miliampér k běhu. Třeba i přivedených přes nějaký jejich I/O pin. Pak se ze spolehání se na nějakou takovou "pojistku" může stát další tragédie. Zaviněná právě tou pojistkou - mám to zajištěné, tak můžu kolem vrtule chodit jako by nic... Stejně jako u těch zbraní, kde sice pojistka jistila kohout, ale nezabránila samovolnému výstřelu při pádu zbraně na zem. Takže frajeři nosili náboj v komoře a natažený kohout, protože přece mají zajištěno, ne? Jediný bezpečný způsob, jak manipulovat se zbraní je, nemít náboj v komoře. A u modelů - nemít připojenou pohonnou baterku.

Já se spokojím s dobře nastaveným failsafe a kanálem plynu přes vypínač. Při manipulaci s heli si pak budu zajišťovat hlavní kolo třeba sřoubovákem - na to jsem kašlal, ale tohle téma mi pootevřelo oči. Obvzlášť u větších heli má ten motor dost síly na to, aby člověk rotor neudržel rukama - hlavně při tom leknutí.

Pokud se k tomu lidi nebudou chovat s respektem a dávat si pozor, pak žádné další pojistky a pojistky pojistek, ale ani nařízení od EU počet zraněných a mrtvých nesníží. Toť můj názor. Jestli někdo pojistku pro dobrý pocit potřebuje, ať si ji tam klidně dá. Ale vím, že vypínače jsme už v reglech měli a lidí si je dávali hromadně pryč. Takže to asi není většinová potřeba.


EDIT : teď koukám, že jsi psal o výpadku motoru a né celé palubní elektroniky. OK, výpadek motoru - třeba v důsledku selhání té pojistky by mělo jít ustát bez zranění, pokud s tím někdo nelítá jako blbec nad lidmi, apod. Ale škodám na modelu se u mnoha případů nevyhneš. Pak je na zvážení každého, co může reálněji nastat. Já bych prostě velký model s nasazenou vrtulí a připojeným reglem doma na stole nezkoušel. Sundat jednu matku, nebo odpojit dva kablíky od motoru snad není takový problém. Nebo připojit k rádiu baterku, místo BECu, když si chci hrát s nastavením serv. Na to se dá nakonec vyvést i nějaký konektor, pokud se model blbě rozebírá a není třeba to hned řešit pojistkama v reglu.

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zranění, aneb za blbost se platí
PříspěvekNapsal: ned 03.04.2016 13:58 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3573
Bydliště: SK Bratislava
ako sorry, ale pises tu o pouzivani mozgu a bezpecnom chovani, ale pripojit arming plug na palubny rozvod napetia tak to je fakt uplny ulet ... tak sorry, ze som vobec reagoval :- )))))))))) ... NA CO by mi bol ten arming plug ked mam vypinac????? ... uz som radsej ticho


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Exabot [Bot] a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz