Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 01.10.2015 9:07 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.7.2015
Příspěvky: 248
Bydliště: Brno venkov
Ahoj, konečně mám svůj první počítačový vysílač, který mi umožní nastavit, co je libo. Takže tam cpu svého prvního větroně s pokročilou mechanizací křídla (Robbe Arcus sport 260 / ArtTech Diamond 2500) . Jenže vůbec nevím, kolik čeho tam dát a v jakém poměru navzájem mixovat. Pokud by se mi někdo mohl chvíli věnovat (pravděpodobně nekdo ostřílený), bylo by to bezva :-)

Dotazy-výchylky

Serva v letadle dovolují mnohem větší výchylky, než je popsáno v manuálu (tam jsou tedy vlastně specifikované pouze výchylky pro křidélka, jinak nic). Je tedy lepší je omezit mechanicky (posunem na jinou dírku v páce), nebo elektronicky ve vysílači? Dle mého je pro servo méně namáhavé, když netlačí na tak velkou páku, takže bych předpokládal změnu mechanickou (na kratší dírku) a pak doladit elektronicky.

Křidélka mají mít nějakou hodnotu +a, -b, tohle musím jistě doladit elektronicky koncovými dorazy serva, nebo spíš diferenciací výchylek?. Tou se ale myslím posouvají výchylky procentuálně (např. +40%), takže asi nedokážu naladit konkrétní výchylky v mm, co jsou v manuálu?

Pokud budu chtít křidélka použít jako brzdy (vzhůru), stačí na to již nastavená hodnota, nebo je na brždění potřeba větší výchylka? Pokud stačí i menší, pak netuším, kolik procent.

To samé, co pro křidélka, potřebuji vědět i pro vztakové klapky. Ty se samozřejmě pohybují jen dolů, a v manuálu žádná výchylka uvedená není. Prý se tato hodnota udává v úhlových stupních a někde jsem četl, že to má být až 50° při maximální výchylce.

Výchylky výškovky ani směrovky nikde uvedené nejsou, směrovka se plácá sem a tam jako u akrobata. Je nějaký základní pokyn, kolik to má být např. stupňů?

Dotazy-mixy

Mix motoru do výškovky, popřípadě směrovky: toto si doladím až za letu, váhu mixu mám nastavenou na potenciometr.

Mix směrovky do křidélek: kolik asi tak procent se doporučuje? Prý to nemá být moc, aby letadlo neztrácelo vztlak při přílišném náklonu. Dal bych tak 15%?

Mix křidélek do směrovky: je toto vůbec doporučeno? Pokud bych chtěl udělat výkrut za pomoci křidélek, bude mi v tom pohyb směrovky dělat akorát tak bordel, ne? Na zatáčení modelu bych používal mix výše uvedený a tento bych zcela vynechal, aby byla možná "akrobacie".

Mix křidélek do klapek: naopak pro akrobacii bych mohl tímto mixem docílit rychlejších reakcí? Je to tak? Klapky se však vychylují pouze dolů, takže by pomáhali křidélkům, jen při pohybu dolů. Je to správně, nebo mám klapky nastavit i pro výchylky vzhůru? Kolik procent výchylky mají mít klapky oproti křidélkům (váha mixu)? Větroň je takový celkem líný, myslím, že by to mohlo pomoci pro rychlejší reakce.

Mix klapek do výškovky: Kolik procent a hlavně na jakou stranu (nahoru/dolů) má chodit výškovka při aktivaci klapek? Je to u každého modelu jinak, nebo je pro to nějaké obecné pravidlo?

Mix "butterfly" - rychlá brzda: použít maximální výchylky klapek i křidélek?

...

Všechny výchylky na letadle ovládám lineárními (exponenciálními) ovladači, jako jsou páky a boční slidery, takže žádné skokové reakce tam nejsou. Ale není problém to doladit zpožděním nebo pomalým náběhem, pokud by mi někdo toto doporučil pro nějaké funkce.

á propós: letové režimy samozřejmě nastavit umím, takže mám v úvahu tři (základní - čistý / rozšířený s mixy / rozšířený pro akrobacii - zde jsou přimixovány navíc ty klapky s křidélky)

No, rozepsal jsem se tedy dost :mrgreen:

Díky za reakce a nápady
Cuba

_________________
FrSky Taranis X9D+
MPX Xeno, Robbe Arcus Sport, Ariane V6, Topmodel Swish, Durafly Tundra


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 01.10.2015 10:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 2455
Bydliště: Praha Letňany
Ahoj,
neodpovím na všechno - lítám spíš termické větroně, takže na věci, které se týkají akrobacie skoro určitě ne - a možná ne vždy přesně, ale zkusím to.

Citace:
Serva v letadle dovolují mnohem větší výchylky, než je popsáno v manuálu (tam jsou tedy vlastně specifikované pouze výchylky pro křidélka, jinak nic). Je tedy lepší je omezit mechanicky (posunem na jinou dírku v páce), nebo elektronicky ve vysílači? Dle mého je pro servo méně namáhavé, když netlačí na tak velkou páku, takže bych předpokládal změnu mechanickou (na kratší dírku) a pak doladit elektronicky.


Já tohle řeším nastavením dráhy ve vysílači, přijde mi to jednodušší.

Citace:
Křidélka mají mít nějakou hodnotu +a, -b, tohle musím jistě doladit elektronicky koncovými dorazy serva, nebo spíš diferenciací výchylek?. Tou se ale myslím posouvají výchylky procentuálně (např. +40%), takže asi nedokážu naladit konkrétní výchylky v mm, co jsou v manuálu?


Diferenciace ti řeší to, že jedno křidélko se vychyluje míň, než druhé. Neřeší to různou výchylku nahoru/dolů u jednoho křidélka (alespoň tak jsem pochopil tvůj dotaz). To se řeší (nebo alepoň já to tak řeším) zase ve vysílači - nastavením koncových bodů.

Citace:
Pokud budu chtít křidélka použít jako brzdy (vzhůru), stačí na to již nastavená hodnota, nebo je na brždění potřeba větší výchylka? Pokud stačí i menší, pak netuším, kolik procent.

To samé, co pro křidélka, potřebuji vědět i pro vztakové klapky. Ty se samozřejmě pohybují jen dolů, a v manuálu žádná výchylka uvedená není. Prý se tato hodnota udává v úhlových stupních a někde jsem četl, že to má být až 50° při maximální výchylce.


Při brzdění (butterfly) křidélka jen mírně nahoru (na svých modelech mám pár mm (1-3)), klapky naopak dolů co to dá - ideálně 90 st. K tomu potlačit výškovku. Výškovku ideálně podle křivky, aby se její výchylka měnila, když budeš přivírat brzdy (klapky). Průběh křivky je potřeba doladit pro konkrétní model, to chce experimentovat.

Citace:
Výchylky výškovky ani směrovky nikde uvedené nejsou, směrovka se plácá sem a tam jako u akrobata. Je nějaký základní pokyn, kolik to má být např. stupňů?


Výchylky výškovka/směrovka mám na těch svých termických "couralech" do krajních poloh serva, u některých modelů mám přidaná expa.

Dotazy-mixy

Citace:
Mix motoru do výškovky, popřípadě směrovky: toto si doladím až za letu, váhu mixu mám nastavenou na potenciometr.


Tenhle mix nepoužívám, pokud je dobře vyosený motor, neměl by být potřeba.

Citace:
Mix směrovky do křidélek: kolik asi tak procent se doporučuje? Prý to nemá být moc, aby letadlo neztrácelo vztlak při přílišném náklonu. Dal bych tak 15%?


Mám cca 20%, ale jak říkám, lítám termiku, ne akrobacii


Citace:
Mix křidélek do klapek: naopak pro akrobacii bych mohl tímto mixem docílit rychlejších reakcí? Je to tak? Klapky se však vychylují pouze dolů, takže by pomáhali křidélkům, jen při pohybu dolů. Je to správně, nebo mám klapky nastavit i pro výchylky vzhůru? Kolik procent výchylky mají mít klapky oproti křidélkům (váha mixu)? Větroň je takový celkem líný, myslím, že by to mohlo pomoci pro rychlejší reakce.


Nemyslel jsi to obráceně - mix klapek do křidélek? To používám v letovém režimu "termika", kdy zakřivuji LEHCE - 1 až 2 mm - celou odtokovku dolů.

Citace:
Mix "butterfly" - rychlá brzda: použít maximální výchylky klapek i křidélek?

To už jsem psal nahoře

Snad ti to trochu pomůže

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 01.10.2015 10:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2009
Příspěvky: 238
Specham do prace, tak jen velmi strucne:

Na zacatek plati, cim min mixu, tim lip :-) Pokud nejaky mix nebo funkci pouzit, tak proto, ze ji potrebujes, ne proto, ze ji umi radio.

Prepakovani servo-kormidlo by melo byt tak, aby servo chodilo co nejveci drahu, tedy jak pises, kratka (relativne:-) ) paka na servu, dlouha na kormidlu. Doladeni v radiu jen minimalni.

Mixem diferenciace se doladuje pomer mezi vychylkou nahoru-dolu, celkova citlivost kridylek potom pomoci DR nebo neco podobneho.

U brzd se vetsinou nastavuji klapku 70-90° dolu a kridylka cca 15° nahoru a lehce potlacena vyskovka. V radiu by na to mel byt primo mix.

Smerovky neni nikdy dost, tam vychylky na maximum :-)

Mixy:

Motor-vyskovka: ano, staci vetsinou jen mala hodnota. Motor-smerovka: neni potreba

Smerovka-kridelka: blbost

Kridelka-smerovka: ANO!!! U vetrone jeden z nejdulezitejsich mixu! Plati pro letani v termice a prechody do zatacek, tedy na pomerne male rychlosti. Na rychle letani a akro samozrejme vypnout.

Kridelka-klapky: Pomuze to na pricnou obratnost, takze na akro ano, pokud nestaci vychylky kridelek. Na termicke letani zkouset az budes mit model dobre zaletany a v ruce, aby si poznal, jestli to vubec necemu pomuze.

Klapky-vyskovka: Predpokladam, ze jde o malou vychylku klapek (cele odtokovky) treba pro krouzeni v termice. Tam mix do vyskovky neni potreba.

Mix "butterfly": viz vyse.


Exponencialni prubehy nech 3D akrobatum, na vetrone jsou lepsi linearni prubehy. Na klapky (zakriveni odtokovky na termiku-rychlost) je lepsi tripolohovy prepinac.

Letovy rezimy: Viz vyse, to ze to vysilac umi, jeste neznamena, ze to potrebujes!!!!! Zacni se zakladnim nastavenim, dolad teziste a podelny serizeni, dolad zakladni mixy, dostan eroplan do ruky a az pak premyslej, jestli je v nejaky fazi letu potreba neco menit a necim eroplanu pomoci.

Neco malo na to tema jsem psal tady:

http://www.mv-model.cz/klapky/
http://www.mv-model.cz/setup/
https://www.zonerama.com/michalvagner/Album/249630
http://www.pina.cz/2010/03/04/nastaveni ... icorado-e/
http://www.pina.cz/2009/03/19/nastaveni ... o-vetrone/
http://www.pina.cz/2009/04/10/nastaveni ... etrone-ii/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 01.10.2015 13:11 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 7740
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 301
Blog: Zobrazit blog (3)
Jak bylo psáno v předchozím příspěvku. Mixuj, když to potřebuješ a VÍŠ proč to děláš. JInak to bude mít řadu nepředvídaných chování. Mixování má věci zjednodušovat, nikoliv ti házet klacky pod nohy.

Výchylky: nastav nejmenší ještě použitelné. Někdo řekne, že pak nevybereš krizovku. Ale skutečnost je takové, že s menšími výchylkami se do krizovky spíš nedostaneš.

U jednotlivých mixů je potřeba mít jasno co dělají. Třeba mix MOTOR do VOP je při nízkém bezmotorovém průletu a přidání plného plynu SMRTELNÁ kombinace.

Když víš jak mix funguje, tak ti jedna hodnota přestane stačit a budeš mixovat samostatně pomocí křivkových mixů.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 01.10.2015 18:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.7.2015
Příspěvky: 248
Bydliště: Brno venkov
Ahoj, mám rád, když můžu jen tak kroužit v termice a být na obloze dlouhé "hodiny"... no tedy spíš minuty v mém případě :mrgreen:

Tak se tedy snažím větroň nastavit tak, aby měl minimální opadání při zatáčení a maximální vztlak vzhledem k rychlosti. Prostě, aby se udržel na nebi co nejdéle a zbytečně neklesal, když nemusí. Ano, vše se dá samozřejmě řídit pomocí kniplů, ale jak poznám reakci letadla v xxx metrech? Poto bych rád měl jako pomocníky Mixy, které mi alespoň částečně zajistí klidný a nezáludný let.

Takže nakonec to mám trochu osekané a nastavené takto (v mm, + nahoru, - dolů):

- směrovka a výškovka, ponecháno výchozí nastavení, pouze jsem omezil směrovku doleva kvůli rozdílným výchylkám.

- křidélka +20 / -15 (neměla by být ale ty větší výchylka spíš dolů?) : ovládané kniplem křidélek

- klapky jako vztlaky 0 / -30 : ovládané levým sliderem

- křidélka jako brzdy 0 / +20 : ovládané pravým sliderem

- - kombinace předchozích dvou jako butterfly/crow : ovládané levým a pravým sliderem současně ... možná toto ale nebudu používat, jen křidélkové brzdy by měli stačit

- mix křidélek a klapek pro akrobatický režim +20 (klapky pouze +5, mechanicky to víc nejde) / -15 : ovládané kniplem křidélek

- mix křidélek do směrovky 20% : ovládané kniplem křidélek (zakázané v režimu akrobat)

- mix motoru do výškovky (poměr volitelný potenciometrem 0-100%) : ovládané kniplem motoru ... možná toto ale úplně vypnu

- naklápění odtokové hrany (křidélka + klapky) +5 / 0 / -5 (rychlost / nula / termika): ovládané 3-polohovým přepínačem (zakázané v režimu akrobat)

To by do snad začátku mohlo stačit, také aby se mi to moc nepletlo :lol: Samozřejmě to musím vychytat a třeba zjistím, že některé funkce jsou úplně zbytečné. Kdybyste měli ještě nějaké užitečné rady, rád si poslechnu :-)

Díky a pěkný večer
Cuba

_________________
FrSky Taranis X9D+
MPX Xeno, Robbe Arcus Sport, Ariane V6, Topmodel Swish, Durafly Tundra


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 01.10.2015 19:09 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2006
Příspěvky: 111
Bydliště: Háj ve Slezsku
Obrázky: 0
jimi-m píše:
[b]- křidélka +20 / -15 (neměla by být ale ty větší výchylka spíš dolů?) : ovládané kniplem křidélek


Dá se to vysvětlit z hlediska aerodynamiky a obtékání profilu, ale já to beru zjednodušeně tak, že větší výchylka víc brzdí, takže když točím doprava dávám pravé křidélko víc nahoru než levé dolů a naopak. Hodně zjednodušeně řečeno. :wink:

_________________
Surikata (Reichard), Taranis+


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 01.10.2015 19:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.7.2015
Příspěvky: 248
Bydliště: Brno venkov
Tom75 píše:

Dá se to vysvětlit z hlediska aerodynamiky a obtékání profilu, ale já to beru zjednodušeně tak, že větší výchylka víc brzdí, takže když točím doprava dávám pravé křidélko víc nahoru než levé dolů a naopak. Hodně zjednodušeně řečeno. :wink:


No, to máš asi pravdu, to mne nenapadlo :mrgreen: Měl jsem za to, že aby to neslo pořád stejně, musí být dolů výchylka větší. Ale tak, jak jsi to vysvětlil, to dává větší smysl :-)

_________________
FrSky Taranis X9D+
MPX Xeno, Robbe Arcus Sport, Ariane V6, Topmodel Swish, Durafly Tundra


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 01.10.2015 20:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1094
Bydliště: Šternberk, ČR
Dekuju za tohle tema! Sam jsem chtel tohle tema zalozit... :D

Taky mam Taranise a EPP vetrone s kridelky i klapkami, ale zatim sem moc nenaletal, dostavel sem ho nedavno a kdyz je pekne sem v praci a kdyz sem doma tak vuci :roll:

Chci casem koupit poradneho termickeho lehkeho vetrone typu Astra od topmodelcz takze informace z tohohle vlakna budou pro me velmi cenne.

Nezapomen se pak podelit o prakticke zkusenosti.

Mam zatim namixovano jen diferenciaci pridelek, klapky na slideru, butterfly na vracenici se spinac, jednim potakem ridim stlakovani cele odtokove hrany (klapky+kridelka cca 4mm dolu). Ale zatim se ucim poradne litat s EPP Astra az ji budu mit me monc chyb neodpusti...

Taranis se me moc liby, ze se da mixovat cokoliv s cimkolim a jeste podminit ruznymi vecmi treba i z telemerie.

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 01.10.2015 21:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2009
Příspěvky: 238
TomasC píše:
Třeba mix MOTOR do VOP je při nízkém bezmotorovém průletu a přidání plného plynu SMRTELNÁ kombinace.


Mel jsem na mysli jen opravdu mirne potlaceni vyskovky, ktere kompenzuje vyplavani modelu po zvyseni rychlosti pod motorem, stejne jako u dive-testu. Potlaceni motoru si s tim moc neporadi, protoze s rostouci rychlosti klesa tah pohonu, ale chut modelu zvedat cumak naopak roste :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 02.10.2015 20:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3770
klingon77 píše:
Smerovka-kridelka: blbost

Kridelka-smerovka: ANO!!! U vetrone jeden z nejdulezitejsich mixu! Plati pro letani v termice a prechody do zatacek, tedy na pomerne male rychlosti. Na rychle letani a akro samozrejme vypnout.

Kridelka-klapky: Pomuze to na pricnou obratnost, takze na akro ano, pokud nestaci vychylky kridelek. Na termicke letani zkouset az budes mit model dobre zaletany a v ruce, aby si poznal, jestli to vubec necemu pomuze.

Klapky-vyskovka: Predpokladam, ze jde o malou vychylku klapek (cele odtokovky) treba pro krouzeni v termice. Tam mix do vyskovky neni potreba.


Michale nic ve zlém, ale v F5J to špička létá mnohdy trochu odlišně od tvého názoru... Například mix křidélka-směrovka se nepoužívá zdaleka tak často, sám jeho definitivní vyhození pokládám za nejrozumnější změnu nastavení, za poslední rok. Naopak se "do módy" dostává podle tebe nesmyslný mix směrovka-křidélka... Ono je to celkem logické, pokud se model řídí skoro jen směrovkou, tak pak tento mix zjednoduší přechod do zatáčky, v zatáčce už jdou křidélka spíš do kontra (u mode 1 levá ruku řídí zatáčku a pravá kontruje). Jasně se osvědčil i mix výškovka-camber (celá odtokovka) - funguje.
A zdá se, že dost letadlům vyloženě "chutná" i mix křidélka-klapky, ale to je dost individuální (tady bych souhlasil, že to nemá cenu nastavovat hned na začátku).

Výše uvedené nastavení není jen věc nějakých teoretiků či druhořadých pilotů, takto létá třeba Primož Rižner (Xplorer), od něj to postupně převzalo víc lidí, například nový mistr ČR Radek Malčík. Maxa (pod vlivem Joe Wursta) má podobně složitější nastavení přímo doporučeno atd.
Samozřejmě je to hodně individuální a najdou se i piloti, létající jiným stylem (opět velmi dobří), ale to je asi normální.

Ono je to v jistém smyslu offtopic, u poptávaného Arcusu to asi smysl nemá a tam bych se na podobné extrémy vybodl a řešil to jednodušeji. Nicméně bráno obecně mám proti tvému příspěvku jisté výhrady, přijde mi, že některé tvé poměrně radikálně podávané názory jsou poněkud zavádějící a aktuální trendy se možná posunuly trochu jinam... A zrovna to, že "tradiční" mix křidélka-směrovka zas tak úplně ideální není, podle mě platí i u jednodušších modelů, naučit se létat zatáčku na obě ruce vůbec není marné.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03.10.2015 10:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2009
Příspěvky: 238
tomashr píše:
Michale nic ve zlém, ale v F5J to špička létá mnohdy trochu odlišně od tvého názoru... Například mix křidélka-směrovka se nepoužívá zdaleka tak často, sám jeho definitivní vyhození pokládám za nejrozumnější změnu nastavení, za poslední rok. Naopak se "do módy" dostává podle tebe nesmyslný mix směrovka-křidélka... Ono je to celkem logické, pokud se model řídí skoro jen směrovkou, tak pak tento mix zjednoduší přechod do zatáčky, v zatáčce už jdou křidélka spíš do kontra (u mode 1 levá ruku řídí zatáčku a pravá kontruje). Jasně se osvědčil i mix výškovka-camber (celá odtokovka) - funguje.
A zdá se, že dost letadlům vyloženě "chutná" i mix křidélka-klapky, ale to je dost individuální (tady bych souhlasil, že to nemá cenu nastavovat hned na začátku).

Výše uvedené nastavení není jen věc nějakých teoretiků či druhořadých pilotů, takto létá třeba Primož Rižner (Xplorer), od něj to postupně převzalo víc lidí, například nový mistr ČR Radek Malčík. Maxa (pod vlivem Joe Wursta) má podobně složitější nastavení přímo doporučeno atd.
Samozřejmě je to hodně individuální a najdou se i piloti, létající jiným stylem (opět velmi dobří), ale to je asi normální.

Ono je to v jistém smyslu offtopic, u poptávaného Arcusu to asi smysl nemá a tam bych se na podobné extrémy vybodl a řešil to jednodušeji. Nicméně bráno obecně mám proti tvému příspěvku jisté výhrady, přijde mi, že některé tvé poměrně radikálně podávané názory jsou poněkud zavádějící a aktuální trendy se možná posunuly trochu jinam... A zrovna to, že "tradiční" mix křidélka-směrovka zas tak úplně ideální není, podle mě platí i u jednodušších modelů, naučit se létat zatáčku na obě ruce vůbec není marné.


Tazatel ale asi nebude spickovy F3/5J pilot a eroplan, se kterym bude letat asi nebude spickove F3/5J-cko. A taky nepredpokladam, ze by mel tak vycviceny ruce, aby dokazal ridit presne smerovku i v prechodech do zatacky, coz je misto, kde ten mix hlavne funguje!

Taky jsem mel na svych souteznich eroplanech ruzny "vychytavky", treba mix kridylka-klapky, kdy klapky chodily jen dolu, mix vyskovka-klapky, smerovka-vyskovka (u motyla), i ten mix smerovka-kridylka jsem zkousel. Ale vsechno to byla jen pomyslna tresinka na dortu, ktera mela pomoci dostat z eroplanu (a z rukou) poslednich par procent vykonnosti. Vetsina ale byla postavena na tom, co jsem psal vyse a na mnoha odletanych hodinach, abych vubec byl schopen poznat, jestli to letadlu pomaha nebo skodi. Zacit rovnou se vsema najednou je cesta do pekel!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03.10.2015 20:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3770
Jak píšu na konci, tak ty "složitosti" bych taky vynechal...
Jen moc neberu tu argumentaci ve prospěch mixu křidélka-SOP - jistěže dotyčný souhru rukou nebude umět hned, ale jak se to asi má naučit, když si automaticky dá mix, který se to snaží nahradit?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03.10.2015 20:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2014
Příspěvky: 224
Bydliště: Bratislava/Snina
Cim menej mixov na zaciatku, tym viac pilot spozna svoje lietadlo. Podla mna je nutnost nemixovat pokial clovek nema lietadlo v oku.

A mix kridelka a SOP, povazujem taktiez za zbytocny. To je moj nazor.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03.10.2015 21:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2009
Příspěvky: 238
tomashr píše:
Jak píšu na konci, tak ty "složitosti" bych taky vynechal...
Jen moc neberu tu argumentaci ve prospěch mixu křidélka-SOP - jistěže dotyčný souhru rukou nebude umět hned, ale jak se to asi má naučit, když si automaticky dá mix, který se to snaží nahradit?


Ten mix dela v podstate to same, co potlacovani vyskovky pri vysunutych brzdach :-) Muzes "si to delat rukou" (legendarni Tupinova hlaska :-D ) , ale lepsi je to nechat na mixu, ten nastavit tak, ze se pod brzdama chova model neutralne a soustredit se jen na pristani.
To samy s kridylkama, nastavit diferenciaci tak, aby pri vychylce zustal trup "v lajne" (na malych rychlostech!!!!) je docela problem (minimalni vychylka dolu) a ten mix dela jen to, ze to kompenzuje. Jestli je nekdo tak dobry, ze tohle zvladne rucne i na hranici viditelnosti, tak potom "kloboucek" ;-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2015 8:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3770
Promiň, ale nesouhlasím... To, co píšeš, možná platilo pro "tradiční" poměrně těžké "jéčko" s motýlem, ale modelu s křížem a zejména při hmotnosti pod 1500g už je zcela primární řízení směrovkou. Právě kvůli zjednodušení (v jeho vhodnosti pravdu samozřejmě máš) se začal občas užívat ten (podle tebe nesmyslný) mix směrovka-křidélka, který přidá ke směrovce pár procent z křidélek.

Jak už padlo, asi jsme offtopic, tohle jsou detaily, které primárního tazatele nezajímají (možná by to bylo na samostatný thread). Nějak jsem si ale nemohl odpustit reakci, když tu jeden mix označíš za téměř nezbytný a druhý za totální nesmysl a přitom to sám létám přesně opačně a nejsem v tom nijak extrémní výjimka...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz