No, postavil jsem snad dost dvoumotoráků abych věděl.. ale stejně nevím...
Nějakou dobu to vypadalo že mnohem vhodnější jsou protiběžné vrtule točící se "listem nahoře k trupu", tedy vlevo pravotočivá (klasická) a vpravo levotočivá. Na jednom F7F (cca metr) se dvěma pravotočivými se nedalo doprava zatočit, zato doleva šel velmi ochotně. Měl jsem proto protiběžné na všech dalších dvoumotorácích.
Teď lítám trochu větší F7F a tam alternuji vrtule jak protiběžné, tak "stejnoběžné" - nepocítil jsem výrazný rozdíl... Tak nevím.
Co se týká smyslu těch protiběžných vrtulí, dá se dočíst že třeba Twin Mustang P-82 s vrtulemi točícími "listem nahoře od trupu" skoro neodstartoval a začal létat až motory navzájem prohodili.
Taky myslím záleží na poměru velikosti vrtule k rozpětí křídla, to třeba u F7F je dost jiný poměr než u čtyřmotoráků, také tam je jiný výkonostní poměr.
Řekl bych že chybu neuděláš když je dáš protiběžně, vlevo pravotočivé a vpravo levotočivé; protože to jde lehce otočit, můžeš pak otestovat vliv různého uspořádání, ono to poletí vždycky.