Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Corsair XL LM Model
PříspěvekNapsal: stř 17.05.2017 14:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2010
Příspěvky: 1683
Bydliště: Praha
Blog: Zobrazit blog (1)
semo píše:
Verdikt: (Jak říkal Svěrák ve filmu Trhák) "Tak ano..., ale příští film bych raději točil s někým jiným".


U tehle modelu je potreba managovat ocekavani. Maslikovo modely pekne letaji (pokud nedostanete nejaky pokazeny kus), hodne vydrzi a da se s nimy hodne vyuradit. Priznam se, ze je mam docela rad. Ale je to takovy partyzansky short kit. V tehle kategorii je podle me super. Je potreba hodne dodelat, clovek si i vic zamodelari, nez kdyz koupi neco u multiplexu. Kdo ale ceka neco jineho, muze byt zklaman.

S pohodlim pri praci a treba i estetickou kvalitou multiplexackych modelu se to zase srovnavat moc neda.

Az budu mit chvili tak chci spachat jeho Hurricane xxl ve finskym markinmgu :-)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Corsair XL LM Model
PříspěvekNapsal: stř 17.05.2017 17:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 408
Bydliště: Telč
Nečekal jsem, že to bude vypadat bůhví jak, ani že to bude bez práce. Spíš mě trochu zklamal ten přístup LM, nepřesnosti a tak vůbec. Kdyby to stálo polovic, tak bych řek, za tu cenu dobrý.

VTjr: no jo, chtěl jsem to zkusit :-). A nebylo moc času, ani peněz. Model vznikal během stěhování. A kromě syna na fotce máme ještě 2 dvouletý, takže práce je dost :-). Ostatně je vidět, že povrchová úprava je odfláknutá. Ale příště si zase postavím něco klasickýho, vyrábění mě baví víc, než lítání.

S Corsairem se ale určitě trochu vyblbneme. Až bude trochu okoukaný, tak to bude lepší zábava (nebudem se tolik bát nějakýho karambolu :-) ). Určitě jsem rád, že ho máme, aspoň zkusíme něco jinýho.

_________________
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
http://semos333.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Corsair XL LM Model
PříspěvekNapsal: čtv 18.05.2017 8:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4232
Bydliště: Žilina SR
semo píše:
...VTjr: no jo, chtěl jsem to zkusit :-). A nebylo moc času, ani peněz. Model vznikal během stěhování. A kromě syna na fotce máme ještě 2 dvouletý, takže práce je dost :-). Ostatně je vidět, že povrchová úprava je odfláknutá. Ale příště si zase postavím něco klasickýho, vyrábění mě baví víc, než lítání.
...

Ale jó, v pohodě, z mého vyřknutého názoru/soudu si nic nedělej a postupuj podle sebe a svých možností. 8)
Nakonec já proti EPP a modelu Corsair F4U nic nemám, naopak. :) Sám jsem získal starší mírně otlučenou 1100mm, čínskou EPP napodobeninu toho, co v jinak v podstatně lepší kvalitě nabízí ParkZone. :wink:
Jenže já ho opravdu "získal" (prakticky darem) - na stavbu něčeho takového bych se nikdy nesnížil. :mrgreen:
Dost na tom, že jsem ho musel dost opravovat. Musel jsem tam vyrovnávat osičku motoru, házení unašeče na levné palstové setové oběžce se nepodařilo udělat dokonale, tak jsem se radši vzdal masivního hliníkového maketového oblého kuželu a nahradil ho lehkým větším z EPP pěny, který mi zbyl z nějakého staršího EPP modelu . Taky jsem musel slepit a později vyměnit rozbitou haubnu (ta čínská hmota té skořápky nešla ničím slepit tak, aby to dlouhodobě drželo). A taky řádně vyřešit/ukotvit vícekrát vylomený/zalepený podvozek.
Ten model jsem potřeboval hlavně k nacvičení vzletů a přistání na travnaté dráze (předtím jsem měl zkušenosti jen s asfaltovou, ale poslední léta nemám už k takové pohodlný přístup). Z toho důvodu jsem taký vyměnil původní malá 40mm kola za mnohem větší 70mm (z takové lehké pěnové gumy. Tam pak ještě vznikl problém, poněvadž malá kola jsou i užší, takže ty zahnuté částí drátů podvozkových noh byly příliš krátké a taky tenké (ty větší kola měli v sobě 4mm otvor a ten drát byl tuším jen 2,5mm). Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem na soustruhu provrtal otvorem 2,5mm dva dostatečně dlouhé šrouby M4, které jsem pak navlékl na původní podvozkové nohy a zaletoval. Kola jsem pak mezi 2 podložky zajistil samojistící matkou M4. :D
No a pak jsem s tím Corsairem létal, a to tak, že po dobu jednoho letu jsem realizoval i desítku opakovaných mezipřistání a ještě mnohem víc pokusů o správné přiblížení na přistání. To bylo hlavní a kvůli letovým vlastnostem modelu, zejména vzlet nebyl nikdy zrovna snadný. :roll: Vzhledem k poloze podvozku, na široko v křídlech, jen mírně před těžištěm a dost malých ocasních ploch, a navíc značnému valivému odporu kol po travnatém povrchu, bylo poměrně náročné udržení rovné stopy a správné vodorovné polohy trupu (tedy ani nepřevracení na čumák, ani lopingu při odtržení). :| To vše vyžadovalo nacvičení velmi jemné práce s kniply výškovky a směrovky a včasné reakce pilota. :!:
Při prvotním rozjezdu v trávě, dokud je účinnost VOP malá, je nutno natažením doslova tlačit ocas do země, ale musí se správně odhadnout okamžik, kdy je už nutno toto natažení uvolnit (až mírně potlačit a zvednout ocas) :!: , jinak model po odtržení přejde do přílišného stoupavého letu (lopingu), kde však okamžitě ztratí rychlost a padne po křídle. :cry: To se mi taky párkrát stalo a jen díky vlastnostem EPP konstrukce nebyly škody nijak výrazné. Pro konstrukční verzi draku by takový nepovedený start zcela jistě znamenal značnou destrukci. Přistání ale bylo většinou bezproblémové. 8)
Ale jinak mě letové vlastnosti modelu tohoto typu nijak výrazně nenadchly :( . Model je dost pomalý, velmi stabilní (řek bych, že až příliš) a vzhledem k výraznému dvojitému W zalomení vzepětí křídel, s ním nelze snadno udělat hezky některé obraty (např. hezký souvrat je fakt problém a vyžaduje hodně práce nejen s výškovkou/směrovkou/motorem ale i značné korekce křidélky). Nicméně, to po opakovaném nácviku jde, stejně jako i lety na zádech. Jen pro obrácené přemety je si třeba naletět raději z hodně velké výšky. Pokud je dostatek tahu motoru, tak to nemusí být až takový problém. Ale moje setovka až takový přebytek neměla a ztráta rychlosti na zádech v poslední vzestupné fázi obráceného přemetu může vyvolat dost kritické letové stavy, na srovnání kterých je potřeba dostatek výšky (tedy hlavně času pro nevylétané piloty). :wink:

Jenže jsem si všiml, že Ty naopak píšeš, že model je rychlý a strašně citlivý až nestabilní. 8O Tak tomu nerozumím. :roll: Měli by jste pátrat po příčině, nejspíš máte těžiště příliš vzadu a ta rychlost možná souvisí s přemotorováním (nelétejte na plný plyn), volbou vrtule, nebo i s příliš velkou hmotností (s tím však nic moc nenaděláš, ušetřit lze teď už asi jen na pohonném akumulátoru). Ale pokud bys musel dovažovat čumák, tak to bude ještě horší - samozřejmě nejlépe je posouvat těžiště posunutím baterek. Jinak, možná zkus dát o něco větší vrtuli, ale s výrazně menším stoupáním - model pak bude ochotněji stoupat kolmo vzhůru, ale v sestupných obratech a přistání po ubrání plynu lépe brzdit. Taky, že Ti to furt někam táhne, naklání - tak jednak opravdu zkontrolovat, zda to není křivý, a taky jestli je opravdu správně namontován držák motoru, ve správné úhlové poloze tak, aby měl správné vyosení do strany a dolu. Sám jsi psal, že jsi nad tím vyosením maturoval, tak to zkontroluj ještě jednou, zda je to v souladu s plánkem. Já si už dobře nepamatuji, ale mám pocit, že vyosení bylo jen doprava a ve vodorovném směru byla osa v rovině. Nicméně při velké vrtuli a lehkém modelu, je reakční moment značný a to se může projevovat tím, že při prudkém přidání plynu model uhýbá. Právě proto je třeba se vyvarovat prudkému přidávání plynu zejména ve fázi startu a taky přistání, vzhledem k blízkosti země. Ale při konstantním plynu a vodorovném letu by měl být model vytrimován tak aby nikam neuhýbal/nenakláněl se a letěl hezky rovně. To je nejlépe seřídit v bezvětří podvečer před západem slunce. :P

Jinak, já jsem ten svůj model už pak nepotřeboval (nebavilo mě s ním dál létat), tak jsem ho dál věnoval švagrovi pro učení (jemu ale zatím 3 roky stojí na skříni a zdobí obývák :lol: )

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Corsair XL LM Model
PříspěvekNapsal: čtv 18.05.2017 9:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 408
Bydliště: Telč
To je nějakýho čtení, takhle po ránu... :-)

To, že to subjektivně někam táhne a je to rychlý, může být opravdu nezvyk. Je to malý a zatim jsme netrefili bezvětří (ani večer:) ). V to vkládám velké naděje. Blaník od Fary bude přece vždycky "sedět" líp. Ale laborovat s tim ještě budu:

Vyosení motoru jsem měl poprvně blbě. V plánu o tom nebyla ani zmínka. Ale nutno podotknout, že to asi nebylo třeba, protože uložení bylo už připravené. Jenže bylo pro uchycení za zadní stranu. Já to předělal na uchycení za čelo motoru. Když k tom připočtu tu podivnou nesouměrnost předního dílu, ...musel jsem zkrátka vyosení nějaké zkusit sám. A jak jsem zvyklej z elektrovětroňů, vyosil jsem to prostě dost dolů a lehce doprava. Ale až moc. Při druhým lítání jsem to trochu vypodložil a zlepšilo se to. Ale neni to ještě ono.

Těžiště. Těžko říct. Taky mi připadá, že je asi trochu blbě. V kluzu to jakoby táhne ocas. Ale je podle plánu. Baterka by ale dopředu posunout šla. Celkově to vyvážení musím ještě zkontrolovat, i příčný. Tim, že je to cvičný EPP, tak jsem tomu nedal až tolik péče. I co se týče tý možný křivosti. Nekontroloval jsem to při stavbě jinak, než okem a lepil podle připravených ploch. Jedno ucho křídla mi tak vyšlo s lehce rozdílným vzepětím. Jinak by to snad mělo být ok.

_________________
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
http://semos333.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Corsair XL LM Model
PříspěvekNapsal: čtv 18.05.2017 10:05 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2012
Příspěvky: 498
Bydliště: Most
Jsem po stavbě měl těžiště vždycky tam, kde se mi "hodilo", aby to pro mě komfortně letělo, takže většinou těžší na čumák... pak jsem taky asi ve třech EPP případech "měnil" úhel náběhu, buď jsem křídlo vypodložil, nebo ho utopil víc do trupu, většinou nejdřív zkusmo pomocí vrstviček oboustranný pásky.
Já jsem spíš kochací letec (na pomalo), takže samozřejmě jsem taky padnul po křídle, protože jsem to měl vždy těžší, než bylo doporučeno (barvičky a serepetičky), než jsem si uvědomil, že to musím víc honit...
No ale pokud to nebyla drsná čenichovka, opravil jsem vtěřiňákem v terénu a šlo se na to znova.
Ono je tohle lítání hodně o zvyk. Pak už jsem vozil FockeWulfa v kufru auta, zastavil jen tak u silnice u pole, frknul to do vzduchu, vylítal dvě baterky a nemrzelo mě, že je kapku obouchanej, však to byl vždycky primárně vozembouch :-)

_________________
MPX TwinStarII/FunCub/EasyGliderPRO/Extra,El Marabu XL,CrackYak,FrSky,RCM Lužice,SLČS


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Corsair XL LM Model
PříspěvekNapsal: čtv 18.05.2017 11:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4232
Bydliště: Žilina SR
semo píše:
To je nějakýho čtení, takhle po ránu... :-)

Mám to v podpisu, nemůžu si pomoct. :oops: Když cítím, že k tomu mám co říct, tak se prostě prsty rozjedou po klávesnici. :lol:
Ale klídek, k rannímu kafi to přece nemusí být zas tak špatné čtení, že? :wink: :P
semo píše:
...
Těžiště. Těžko říct. Taky mi připadá, že je asi trochu blbě. V kluzu to jakoby táhne ocas. Ale je podle plánu. Baterka by ale dopředu posunout šla. ...

Pokud ho posuneš o 10-15mm dopředu - nic tím nepokazíš. :!: Model bude klidnější. Když ho zalétáš a zvykneš si na něj, pak ho můžeš opatrně posouvat zpět dozadu. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Corsair XL LM Model
PříspěvekNapsal: čtv 18.05.2017 17:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 408
Bydliště: Telč
Máte pravdu, můžu těžiště posunout dopředu. Až se k tomu dostanu, tak třeba pak napíšu jak to dopadlo. Jestli si vzpomenu :-)

_________________
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
http://semos333.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Corsair XL LM Model
PříspěvekNapsal: pát 19.05.2017 12:37 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2010
Příspěvky: 133
Zdravím všechny. Nedá mi to a musím zareagovat na příspěvky, které tady zazněly ohledně XL Corsaira.
Pokud byly ve stavebnici nějaké nepřesnosti, tak to se omlouvám, ale vždy je vše řešitelné.
Předně EPP je materiál, který si nechá hodně líbit a to již třeba při stavbě. Hodně krát jsem to již psal v různých fórech i v osobních emailech.
Pokud dva na sebe navazující díly přesně nepasují, je třeba díl, který je větší, před lepením v ruce pomačkat a ručně vytvarovat do tvaru ať navazuje na další díl. Natvarovaný díl si po určitou dobu nový tvar pamatuje. V tomto okamžiku je třeba oba díly slepit dohromady, nejlépe normální a běžnou tavnou pistolí (případně vteřiňákem). Chvíli podržet u sebe a po vychladnutí lepidla již oba díly drží ve správném tvaru a lícují. Je to lepší, než větší díl brousit.
Nepřesnost může vzniknout nestejnou kvalitou EPP, kdy je řezání odladěna na nějaký standard a od toho se někdy může polotovar lišit. Měl bych to sice při balení odhalit, ale stane se...
Co se týká ceny, tak pokud bych modely prodával za polovic, tak to bych vyloženě kupujícímu daroval materiál... EPP je opravdu dost drahý materiál.
A co se týká letových vlastností, jak asi bude opravdu těžiště hodně vzadu. Posunutím akumulátoru dopředu model určitě zklidní.
Souměrnost modelu je třeba při stavbě kontrolovat. Kontrolu je třeba provádět i po skladování, někdy stačí EPP model nevhodně opřít a cokoliv se může ohnout a tak to již zůstane.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz