RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Sky Surfer 1400
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=16&t=66498
Stránka 7 z 11

Autor:  zelkar [ úte 08.11.2016 10:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sky Surfer 1400

Mohl bys sem pro kontrolu dát podobné video jako jsi natočil minule?

Autor:  uai1 [ stř 09.11.2016 20:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sky Surfer 1400

Tak vše mám již nastavené podle videa. Přidávám foto výchylky takhle to mám všude. Jen čekám na novou vrtuli. Pak pošlu foto a video ještě a snad už se zadaří. Zatím všem moc děkuju.

Přílohy:
IMG_20161109_140843.jpg
IMG_20161109_140843.jpg
[ 34.85 KiB | Zobrazeno 1332 krát ]


Autor:  zelkar [ stř 09.11.2016 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sky Surfer 1400

To se zdá být ok. Je toho na začátek dost, na co je třeba dát dobrý pozor :)
Sepíšu ti malé opáčko:

1) Letadlo musí být opravdu přesně rovné.
Při pohledu zezadu (z 1-2m od letadla) musí být výškovka rovnoběžně s křídly, směrovka kolmo (neváhej to zkontrolovat pravítkem). Trup od křídel k ocasu rovný (na špici zde až tolik nezáleží).

2) Při zapnutém vysílači a zapnuté baterii v letadle jsou výchylky všech kormidel na nule. (To se pak může maličko upravit trimy při záletu.)

3) Kontrola směru výchylek při pohledu na letadlo zezadu:
Výchylka páky výškovky k sobě = výškovka jde nahoru
Výchylka páky směrovky doleva = směrovka jde doleva
Výchylka páky křidélek doleva = levé křidélko jde nahoru (pravé dolů)

4) Těžiště podle návodu.

Autor:  zelkar [ stř 09.11.2016 21:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sky Surfer 1400

Mimochodem na tvém letovém videu je vidět, proč lámeš vrtule... V nahrávce je i slyšet, jak vrtule třískala do hlíny, než praskla. Kromě vrtule může takhle odejít motor, případně i regulátor.
Když už vidíš, že neodvratně spadneš, je nutné OKAMŽITĚ STÁHNOUT PLYN.

Autor:  MKfly [ pon 08.03.2021 19:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sky Surfer 1400

Ahoj,
dávám do kupy nového Sky Surfera a přemýšlím co se spojkou křídla.
Je to 80cm dlouhá a 39g vážící uhlíková (no možná spíš sklouhlíková) trubka.
Přijde mi až zbytečně robusní a hlavně těžká.
V křidlech jsou už uhlíkové trubky zalisované a tak bych jí, ač se tam vejde celá, nejraději použil jen max. polovinu.
Má s tím někdo nějakou zkušenost ?
Díky :-)

Autor:  DAF [ pon 08.03.2021 20:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sky Surfer 1400

Kolik hmotnosti ušetříš, když jí zkrátíš na polovinu? Zhruba 20 g? Jak předpokládáš, že se to projeví na letových vlastnostech modelu? Těch zhruba 20 gramů jsou asi 3% celkové hmotnosti modelu. To se nijak zvlášť neprojeví, a pokud, tak to bez dalšího snad ani nepoznáš. Pokud bys ušetřil třeba 50 - 100 g (což je 7 - 15%), tak to třeba poletí pomaleji, na motor to bude razantněji stoupat, možná se to projeví i v dalších věcech. Je to pevnostní a nosný díl konstrukce, předpokládám, že (aspoň tohle) si výrobce nějak propočítal.

Autor:  MKfly [ úte 09.03.2021 18:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sky Surfer 1400

DAF píše:
Kolik hmotnosti ušetříš, když jí zkrátíš na polovinu? Zhruba 20 g? Jak předpokládáš, že se to projeví na letových vlastnostech modelu? Těch zhruba 20 gramů jsou asi 3% celkové hmotnosti modelu. To se nijak zvlášť neprojeví, a pokud, tak to bez dalšího snad ani nepoznáš. Pokud bys ušetřil třeba 50 - 100 g (což je 7 - 15%), tak to třeba poletí pomaleji, na motor to bude razantněji stoupat, možná se to projeví i v dalších věcech. Je to pevnostní a nosný díl konstrukce, předpokládám, že (aspoň tohle) si výrobce nějak propočítal.


Dík za názor, no je fakt, že vzhledem k té celkové hmotnosti to žádná zásadní úspora není, ale když tu těžkou trubku držím v ruce, tak se mi tam prostě celá cpát nechce a možná, coby pouhá spojka křídla, by stačila i jen její třetina :-)
Jako spojka křídla je to dimenzované nejspíš akorát, ale aby něco tak mohutného muselo být téměř po celé délce křídla...
Když jsem se díval na fotky těch co se prodávají jako náhradní díl, tak vypadají sotva jako poloviční, ale vím, posuzovat to jen podle fotek je dost ošidné.
Prostě si nemůžu pomoct, pořád na to koukám optikou jako bych stavěl volnou A1, rozpětí to má podobné.
Nechám si to tedy v záloze až budu muset něčím vykompenzovat nárůst hmotnosti po opravách :-)

Autor:  DAF [ úte 09.03.2021 19:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sky Surfer 1400

Můžeš najít lehčí serva, která ale budou mít stejnou sílu, jako ta stávající. Můžeš dát lehčí baterku (ale pozor na dovažování), může odlehčit některé díly (na bublinách se to blbě dělá, jsou realtivně lehké samy o sobě, ale zároveň musí snést namáhání letu, aby to mělo nějaký efekt). Můžeš najít mnoho dalších věcí, ovšem do pevnostních a nosných dílů bych moc nerejpal. Mám jiný klon tohoto modelu a létá dobře v takovém stavu, v jaké je. Jedinou změnu, kterou jsem udělal (nepočítám-li vyhození rádia, které bylo součástí setu), bylo vyhození závaží z čumáku a vložení baterky 3S 2200 mAh místo 3S 1300 mAh. Jó a polepil jsem izolepou spodek trupu (částečná ochrana před poškozením při přistáních). Ono odlehčování je docela věda, musíš umět odhadnout, kudy povede napnelismus, co vydrží materiál a kde můžeš něco ubrat a kde nesmíš ubrat nic. Kouzelný je příklad ohnuté podvozkové nohy z duralového plechu ve tvaru plného V. Člověk by řekl, že tam odvrtá díry odspodu nejmenší a nahoře největší ("dyk tam je nejvíc matroše"), bude to dobře. Opak je pravdou. Pokud bys takovou nohu odlehčoval, tak dole (u země) bude díra největší možná a nahoře pod trupem ta nejmenší, nebo raději žádná. Důvod? Průběh ohybového momentu. Ohybový moment je síla x rameno, síla je furt stejná (její působiště je v kole podvozku), ale rameno se směrem k trupu prodlužuje a moment tudíž stoupá. Stejně tak stoupá napětí v materiálu a pokud materiál ubereš, může se stát, že to překročí únosnou mez a dojde k poškození (u podvozku asi jen ohnutí nohy, ale s tím může dojít k poškození vrtule, případně také vylomení motoru po zaškobrtnutí a převrácení modelu). Bylo by to na dlouhé vysvětlování a chtělo by to papír a kreslit. Tohle je jen jednoduchý nástin té problematiky.

Autor:  MKfly [ úte 09.03.2021 20:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sky Surfer 1400

No právě že s tím mým jedním semestrem statiky si pořád myslím, že bych tím zásadně nic nepodělal (až na tu případnou koncentraci napětí v půlce křídla, ale tam je i to případné namáhání už podstatně nižší, nechci se přít o kolik)
Jo ty díry bych do EPO nejraději udělal také, jenže bych tím přišel o hlavní výhodu - snadnou opravitelnost a tak se tímhle směrem vydat nechci.
Na polepení spodku trupu možná vyzkouším 1.5mm silný pruh z desky Gaupner vector board. Sice má oproti třeba EPP dvojnásobnou hustotu ale prakticky se nedá zlomit a jen velmi obtížně přetrhnout.

Autor:  DAF [ úte 09.03.2021 22:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sky Surfer 1400

MKfly píše:
No právě že s tím mým jedním semestrem statiky si pořád myslím...
Na polepení spodku trupu možná vyzkouším 1.5mm silný pruh z desky Gaupner vector board. Sice má oproti třeba EPP dvojnásobnou hustotu ale prakticky se nedá zlomit a jen velmi obtížně přetrhnout.

Takže ti něco říká, ve vztahu k příkladu s podvozkem, třeba nosník stálého napětí. Na rovinu říkám, že na rozdil od tebe jsem to už zase všechno zapomněl :lol: .
Na ochranu spodku stačí izolepa, nebo skelná páska. Navic jsou pásky vyměnitelné, na rozdíl od Graupnerovy desky.

Autor:  dratek [ úte 09.03.2021 23:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sky Surfer 1400

Nemám v úmyslu se plést do vašich akademických debat ale jen a pouze z vlastní zkušenosti vím proč výrobce to vyztužení dává.Pokud budeš poletovat ve velkých kruzích a s malou letovou rychlostí tak klidně tu výztuhu zkrať ale pokud chceš trochu divočit tak při prvním lopu a nebo utáhnuté zatáčce se ti křídla sklopí k sobě-lépe řečeno prasknou za koncem zkrácené výztuhy. Když jsem toto co popisuji zkusil s Alphou 1500 tak jsem ztuhl strachem když jsem viděl jak se křídla neskutečně prohnuly do pořádného U. 8O 8O 8O
Kdyby tam nebyla ta výztuha tak jsem dozajista skončil hned při svém prvním divočení s větrákem.Za mě je to naprosto zbytečná debata o něčem, co nemá vliv na letové vlastnosti ale na pevnost ano

Autor:  DAF [ úte 09.03.2021 23:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sky Surfer 1400

... má pravdu předsedo 8) . My teoreticky, on prakticky. Ale i praxi jsem si vyzkoušel. Také jsem jednou postavil poměrně málo tuhá křídla a když to by v luftě, tak křídla sebou mávala, jako když jsme chodili s mávátky do prvomájového průvodu :lol: . Tam to nebylo spojkou, ale obecně malou tuhostí konstrukce. Přistál jsem (a to jsem byl hodně rád, že se to povedlo) a ta křídla jsem už na model nedal (vrátil jsem se ke starým), a také měl nějakých 800 - 850 g (už si nepamatuju přesně).

Na doplnění, nevím, jak vypadá spojka křídla na tvé modelu, ale na mém Easy Fly (klon) je takováto - viz foto v příloze, a hmotí pouhých 14 g (protože váha má přesnost +/-2 g, tak můžeme brát interval od 13 do 15 g). Jak tedy vypadá ta tvoje?

Přílohy:
spojka Easy Fly.jpg
spojka Easy Fly.jpg
[ 61.39 KiB | Zobrazeno 617 krát ]


Autor:  MKfly [ čtv 11.03.2021 23:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sky Surfer 1400

DAF píše:
... má pravdu předsedo 8) . My teoreticky, on prakticky. Ale i praxi jsem si vyzkoušel. Také jsem jednou postavil poměrně málo tuhá křídla a když to by v luftě, tak křídla sebou mávala, jako když jsme chodili s mávátky do prvomájového průvodu :lol: . Tam to nebylo spojkou, ale obecně malou tuhostí konstrukce. Přistál jsem (a to jsem byl hodně rád, že se to povedlo) a ta křídla jsem už na model nedal (vrátil jsem se ke starým), a také měl nějakých 800 - 850 g (už si nepamatuju přesně).

Na doplnění, nevím, jak vypadá spojka křídla na tvé modelu, ale na mém Easy Fly (klon) je takováto - viz foto v příloze, a hmotí pouhých 14 g (protože váha má přesnost +/-2 g, tak můžeme brát interval od 13 do 15 g). Jak tedy vypadá ta tvoje?



No už jsem ji tu popisoval, délka 80cm, váha 39 - 40g , průměr 7/5 mm a zasouvá se do dalších uhlíkových trubek, stejně dlouhých (40 + 40 cm), už v křídle zalisovaných, ty mají průměr asi 8/7 mm a přijde mi, že jako hlavní nosník, minimálně od půlky křídla, bohatě stačí. On je to ve skutečnosti Sky Surfer X8. A na akrobacii nemám nadání :-)
Já si myslím, že ta spojka je tak dlouhá jen proto, aby výrobce nemusel řešit jak ji jinak přesně ustředit a zafixovat - pokud by byla kratší.

Autor:  DAF [ čtv 11.03.2021 23:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sky Surfer 1400

...a fakt je tvoje spojka trubka? Nebo je to plný materiál? Pokud by to bylo plné, dalo by se to vyměnit za trubku, třeba i stejné délky. Jestli hodláš pokračovat dalším semestrem, asi bych místo statiky šel na katedru pevnosti a svižnosti, tedy pružnosti. Ono to bude pružit docela dost a zatížení bude spíše dynamické. Faktem je, že největší ohybový moment bude ve středu křídla (je tam nejdelší páka). To by snad spojka samotná vydržet mohla (viz moje spojka), ale nezpevňuje ta spojka při téhle délce také křídlo? Ber to jako diskuzi, tzv. učené dišputace, jak se říkalo za dob mistra Jana Husa. Ake upalovat se vzájemně nebudeme :lol:.

Autor:  YenyaKas [ pát 12.03.2021 9:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sky Surfer 1400

MKfly píše:
A na akrobacii nemám nadání :-)


Tak to asi záleží jak dlouho tohle letadlo chceš mít a kolik máš nalítáno. Pokud nalítáno málo, předpokládej spíš, že se časem k nějaké akrobacii dopracuješ. Nebo aspoň k pokusům o něco jiného než "klidné plachtění". A pak kde budeš shánět spojku křídla v původní pevnosti?

Stránka 7 z 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/