bundes
|
Napsal: čtv 03.10.2013 20:15 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 20.9.2011 Příspěvky: 242 Bydliště: Hradec Králové, CZ
|
1200 mm nikdy moc maketově létat nebude. Obzvlášť jestli je to pěna...
_________________ Letuschopno: Diablotin 8,5 ccm, Mig 7 (EPA kombat)
|
|
Nahoru |
|
|
petsild
|
Napsal: čtv 03.10.2013 20:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.3.2010 Příspěvky: 673 Bydliště: Praha 10
|
Spíš záleží na pilotáži právě ta houba do 1200 bude mít maketovější podání letu než třeba hladký kompozit. Dotaz zněl odkaz a informace o maketovém létání, taky mě zajímá tahle technika létání děkuji.
_________________ http://petsild.rajce.idnes.cz T-Rex450Pro,MCPXBL,P-51,Pulse1600,F-16,L-39Vasafan 65,Xeno,BF-109 DX7
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 03.10.2013 20:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Všude v literatuře o WWII jsou ty prvky popisované. Z kopaných věcí nic, v noži taky nic...... Souvrat, výkrut, loping, bojové zatáčky s velkými náklony, překruty, vývrtky.... na co jsem zapoměl?
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
jardah62
|
Napsal: čtv 03.10.2013 21:28 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 5.1.2012 Příspěvky: 1058 Bydliště: Rakovnik
|
Přijeď se podívat na RCMX nebo F4H soutěž. Žádný popis nebo video nenahradí reálně předvedený let. Tam i zjistíš že i blbě zaletěný let s 2m eroplánem vypadá mnohem realističtěji než velmi slušné létání s 1,2m. Prostě ty poloměry a obratnost u většího modelu jsou realističtější. S větším eroplánem prostě fungují setrvačné síly podobněji velkému éru než u modelu 1kg váhy. A další je poměr rychlostí. Menší model působí ve vzduchu výrazně rychleji než větší. Je to o pocitu, kolikrát se za sekundu model předletí. A když si tohle spočítáš přes měřítko, zjistíš, že malý model se vlastně ve vzduchu nemůže na maketářské rychlosti udržet a musí letět rychleji. A samozřejmě výběr letových obratů podle předlohy. Že Spitfire nemohl létat na zádech (max. asi 15 sec.) se taky z monografie nedozvíš. A jak nalétnout na odhoz atrapy bomby nebo torpéda - to je na studium pilotních manuálů skutečné předlohy. Studnicí vědomostí jak a co letět jsou právě kluci, co polomakety létají soutěžně. A WWIIbirdů je mezi nimi dost.
_________________ Jardah
|
|
Nahoru |
|
|
jardah62
|
Napsal: čtv 03.10.2013 21:33 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 5.1.2012 Příspěvky: 1058 Bydliště: Rakovnik
|
petsild píše: Spíš záleží na pilotáži právě ta houba do 1200 bude mít maketovější podání letu než třeba hladký kompozit. Dotaz zněl odkaz a informace o maketovém létání, taky mě zajímá tahle technika létání děkuji. Protože houba vyjde většinou lehčí a let je pomalejší=víc podobný realné předloze. A o pilotáži a citu pro realismus je to vždycky.
_________________ Jardah
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 03.10.2013 21:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
jardah62 píše: ............. let je pomalejší=víc podobný realné předloze............ No nevím. Někdy na jaře, možná už loni jsme byli s kamarádama podívat v Nesvačilech. Těch strojů WWII tam tenkrát létalo značné množství ve všech možných velikostech. Jak to letí pomalu ( maketově) tak to hodně připomíná Čmeláka a práškování. Na tom se nás tak nějak shodla většina. Těch stíhaček, co tam tenkrát svištěly na rychlosti bylo minimum.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: čtv 03.10.2013 21:51 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
JMalik píše: Všude v literatuře o WWII jsou ty prvky popisované. Z kopaných věcí nic, v noži taky nic...... Souvrat, výkrut, loping, bojové zatáčky s velkými náklony, překruty, vývrtky.... na co jsem zapoměl? zapomněl jsi např. na zvrat, skluz, tangentu, bojovou zatáčku se zakončením na opačnou stranu, sudový výkrut, piké, svíčku...určitě by se ještě něco našlo.
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 03.10.2013 22:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Rocky_MK píše: .....zvrat, skluz, tangentu, bojovou zatáčku se zakončením na opačnou stranu, sudový výkrut, piké, svíčku...určitě by se ještě něco našlo. Zvrat, piké a svíčku jsem zapoměl. To jsou skutečně bojové obraty. Tangenta, bojová zatáčka s vybráním na druhou stranu a sudový výkrut už jsou jenom modifikované obraty těch základních. Skluz se mi nezdá jako speciál prvek pro WWII. Používá se to při přistání letadel všech kategorií, tady se to používalo v několika málo situacích k odbrždění, aby protivník předlétl, navíc to nejde s modelem WWII zaletět moc maketově. Pokud to není hodně velký model s velkou setrvačností, tak to vypadá spíš jako chyba pilotáže, než řízený prvek. Ale to je věc názoru, tohle bude vidět každý jinak.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: čtv 03.10.2013 22:27 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Ve své knize Velký Cirkus Pierre Clostermann popisuje, že při pozemních útocích s Tempesty a Spitfiry používali skluz, aby trochu zmátli flak, ale připouštím, že v tomto případě to nebude vypadat bůhvíjak. Skluz považuju i za bojový obrat, právě kvůli tomu, že se díky němu z oběti stával útočník, přesně jak jsi psal. Ale proč to škatulkovat na prvky speciální pro WWII? Bojové zatáčky, výkruty apod. se lítaly i ve WWI a taky jsou relevantní a nejsou nijak speciální pro WWII, snad až na ty modifikace. Zejména bojová zatáčka se zakončením na opačnou stranu je podle mě typický bojový obrat WWII, hlavně Pokryškin (nebo Skomorochov?? nechci kecat) jej rozšířil po východní frontě.
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 03.10.2013 23:52 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20845 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
okno píše: .... odkaz na informace o maketovém létání s WWII letadly? .... co se týká výběru obratů, to už tu bylo; co se týká provedení obratů a vůbec celého letu, to už záleží na tobě; mně se osvědčilo shlédnutí různých display letů té které konkrétní předlohy a pokračoval jsem snahou se tomu přiblížit. Pokud tu byly uvedené obraty použité při boji, bude to blbě vypadat když poletíš bez protivníka a budeš tím kvedlat jako nervózní ženská vařečkou. Obvykle letíš sám a tedy je vhodné přizpůsobit let tomuto faktu. Určitě neprospěje zatáčení na pětníku, příliš rychlé výkruty, utažené přemety, efektní ale nesmyslné lety na zádech, už vůbec ne tlačené obraty. Hodně prospěje zdařilý start, ne to co je vidět velmi často - plný kotel a 30°-45° hore. Dost času to chce věnovat ovládání éra na zemi, naučil jsem se stát jakoby mimochodem na boku dráhy a vychutnat si start z boku - líp vidím jak se éro odlepuje, pak koriguji úhel stoupání... Taky na kvalitní přistání je dobré se zaměřit, co je platný dobrý let, když to zabiju fláknutím éra do trávy po strmém sestupu bez dostatečně dlouhého přiblížení, pak alespoň ty dvě poslední zatáčky aby byly vidět, pomocí klapek docílit pozvolného položení kol na drn... Prostě snažím se o celkový dojem z celého letu, včetně startu, přistání a případného odrolování z dráhy... Také éro musí mít předpoklady pro pohledný realistický let - bublinky jsou v tom případě dost v nevýhodě svým malým plošným zatížením a jankovitějšími reakcemi díky malým setrvačným hmotám, přiměřeně naložené éro prostě sedí, dostatečné setrvačné hmoty realizmu jen prospějí.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
doubravka
|
Napsal: pát 04.10.2013 8:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2012 Příspěvky: 1406 Bydliště: Rakovník Obrázky: 9
|
JMalik píše: No nevím. Někdy na jaře, možná už loni jsme byli s kamarádama podívat v Nesvačilech. Těch strojů WWII tam tenkrát létalo značné množství ve všech možných velikostech. Jak to letí pomalu ( maketově) tak to hodně připomíná Čmeláka a práškování. Na tom se nás tak nějak shodla většina. Těch stíhaček, co tam tenkrát svištěly na rychlosti bylo minimum. a me letos kazdy nadaval ze litam tak, ze by to v realu byl MACH2. ale kolik mam letet kdyz cestovka byla 580km/h a maximalka neco pres 700, to uz mi nikdo neodpovi..ale je to zabava vyhanet krtka na maximalce,nebo nizky bojovy zatacky
_________________ lítat neumim,ale o to víc mě to baví. :-)
|
|
Nahoru |
|
|
jardah62
|
Napsal: ned 06.10.2013 1:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 5.1.2012 Příspěvky: 1058 Bydliště: Rakovnik
|
doubravka píše: a me letos kazdy nadaval ze litam tak, ze by to v realu byl MACH2. ale kolik mam letet kdyz cestovka byla 580km/h a maximalka neco pres 700, to uz mi nikdo neodpovi..ale je to zabava vyhanet krtka na maximalce,nebo nizky bojovy zatacky Ono poměrově realistická cestovní rychlost bude u Mustanga 1:6 (cca 2m rozpětí) něco kolem 100 km/h (cca 30m/s) a když takhle projedeš kolem bodovačů 10m daleko, tak se nediv, že si chtějí hrát na krtky. Na druhou stranu Piper 1:6 (taky cca 2m) by měl letět maximálně 30 km/h (8 m/s), což je rychlost při které se téměř neudrží ve vzduchu.
_________________ Jardah
|
|
Nahoru |
|
|
Fenius
|
Napsal: ned 06.10.2013 2:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2010 Příspěvky: 1177 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
jardah62 píše: Přijeď se podívat na RCMX nebo F4H soutěž. Ako sa tá rýchlosť teda hodnotí? Pocitovo, podielom alebo rýchlosť krát odmocnina z měřítka?
|
|
Nahoru |
|
|
doubravka
|
Napsal: ned 06.10.2013 12:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2012 Příspěvky: 1406 Bydliště: Rakovník Obrázky: 9
|
jardah62 píše: Ono poměrově realistická cestovní rychlost bude u Mustanga 1:6 (cca 2m rozpětí) něco kolem 100 km/h (cca 30m/s) a když takhle projedeš kolem bodovačů 10m daleko, tak se nediv, že si chtějí hrát na krtky. Na druhou stranu Piper 1:6 (taky cca 2m) by měl letět maximálně 30 km/h (8 m/s), což je rychlost při které se téměř neudrží ve vzduchu. 1:5 cca 2,25m tak to bude asi vic nez 100km/h.tak to si myslim ze o tolik rychleji nelitam. a ja se jim nedivim,ze by se chteli schovavat:-D
_________________ lítat neumim,ale o to víc mě to baví. :-)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|