Switch to full style
Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Odeslat odpověď

Re: Beta 1400 - další souhrn a další diskuze

sob 02.07.2016 15:50

Ahoj, měl bych dotaz ohledně vrtule na Betě
Mám tam vrtuli 5,5x4,5 aku 2200 3S a 30A RAY esc a sice to letí, ale nezlobil bych se za vyšší tah. Co jsem četl, řeší se to 6x4 vrtulí. Předpokládám, že stačí skalpelem trochu ubrat na trupu, jinak se tam nevejde že? Regl by to měl zvládnout že?

Re: Beta 1400 - další souhrn a další diskuze

sob 02.07.2016 17:16

Co jsem pročítal fóra tak se na tuto vrtuli musí opravdu vyříznout kousek trupu a taky jsem četl nějakou zkušenost při horším přistání kdy se trup přesně v místě zúžení rozlomil, takže do toho já osobně nejdu.. Regulátor si myslím to dá v pohodě.

Re: Beta 1400 - další souhrn a další diskuze

sob 02.07.2016 17:46

co jsem koukal, tak bude stačit fakt jen ten trup líznout. To jsou tak 2-3mm, tak snad ok.
A je to znát ta 6x4? Četl jsem, že to pomůže, ale moc jsem nezaznamenal, zda znatelně či nikoli :roll:

Re: Beta 1400 - další souhrn a další diskuze

sob 02.07.2016 19:59

Já tam mám taky 6x4, zářez asi 5 mm, s betou nemlátím, preci jen je to cvičné a hodné letadlo. Regulátor originál 25A , ale jelikož je to především větroň, regulátor to dá, protože jde chvíli naplno a pak klid, plachtí. Samozřejmě že mám udělané větrání. Ale pro jistotu bych klidně radši dal vrtuli 5.5x4.5.
Ovšem pokud tam je regulátor 30A tak bych se vrtule 6x4 nebál, pokud nepůjde nonstop na plný plyn.

Re: Beta 1400 - další souhrn a další diskuze

sob 02.07.2016 23:02

mam 30A regl, tomu vrtula 6x4 nerobi ziaden problem
do trupu som nerezal, drziak motoru sa mi nejako podarilo zlomit (uz neveim ako) tak som spravil novy, vyssi. Cize motor mam osadeny vyssie. ale musel som z polystyrenu nadrobit aj kritku motora...

Re: Beta 1400 - další souhrn a další diskuze

stř 06.07.2016 7:59

Tak první lety za mnou. Musím říct, že ta 6" vrtule je dost znát. Rychlostně mi letadlo příjde obdobné, ale určitě má větší sílu. Na 2200mAh baterku cca 20 minut motorového letu. Pravda, že esc byl docela teplý, ale snad to nebude tak hrozné. Motor se ani nezahřál.

Re: Beta 1400 - další souhrn a další diskuze

pát 29.07.2016 8:01

Ahoj,
jsem úplný začátečník a čerstvým majitelem Bety v RTF provedení a měl bych pár dotazů. Zkoušel jsem procházet již existující diskuzi, ale né na všechno jsem našel odpověď.
1) Vyvážení: je normální, že je letadlo v základu těžké ne zadek a ani baterie úplně v čumáku nestačí na vyvážení a bude potřeba dodat další závaží? Návod se zmiňuje pouze o dovážení pomocí baterie. Zkoušel jsem i těžší baterii, než byla v setu, a ani ta nestačila.
Je běžné, že je potřeba Betu dovážit dalším závažím?

2) Polepy: polepy jsou na mnoha místech zkrabacené a odchlípnuté. Opětovné přitlačení a vyhlazení polepů moc nedrží a opět to místy odstává (horní strana křídel). Místy je zkrabacení tak velké, že vyhladit nejde (čumák letadla). Mám strach aby se to za letu někde neodlepilo a díky tomu se stalo letadlo neovladatelné.
Je běžné, že jsou polepy takto odfláknuté?

3) uchycení křídel: křídla jsou uchycena pomocí 2 šroubů. Bohužel hned při první montáži křídla upadla matička pro zadní šroub. Matička byla umístěna uvnitř v trupu, kam se bez rozlepení trupu nemám šanci dostat. Nevím jak byla matička upevněna, ale jedná se o malou matičku asi M2, takže pokud byla pouze někde přilepena, mám strach, že se problém bude opakovat.

Je mi jasné, že všechny tyto problémy se dají nějakým způsobem vyřešit. Řešili byste však u nového letadla v těchto případech reklamaci, nebo se to snažili vyřešit svépomocí?

Re: Beta 1400 - další souhrn a další diskuze

pát 29.07.2016 19:55

riešil by som to svojpomocne. Patri to k modelarstvu.
S nalepkami si nerob starosti, lietadlo bude určite plne ovladatelne, aj ked sa ti nalepka za letu odlepi.
Co sa tyka upadnutej matice: nemozes tam dat namiesto toho dlheso srobu poriadnu skrutku ? (urcenu do dreva, takuto:http://www.kovanienabytkove.sk/upload/images-cache/27297/1200x663.jpg)

Re: Beta 1400 - další souhrn a další diskuze

pát 29.07.2016 22:31

Kayakero:
1. ano Betu je třeba dovážit závažím (třeba HD kamerou :wink: ), aku nestačí.
2. nakonec jsem většinu samolepek sejmul
3. podobný problém jsem vyřešil lepící páskou nad hlavou šroubu, pak nevypadne
Reklamací jsem si s Betou užil dost. Ale týkalo se to vysílače, motoru, reglu, přijímače. Ale létalo se mi s ní dobře.

Re: Beta 1400 - další souhrn a další diskuze

úte 02.08.2016 13:44

Díky za reakce.
Na dovážení nakonec bylo potřeba cca 40g do špičky (baterka 1800mA)
Šroub jsem zatím nahradil obyčejnou špejlí. Původní šroub bylo náročné vytáhnout, nebylo za co ho chytit a pro kleštičky tam není moc prostoru. Bez matky nejde "vyšroubovat".

Měl bych ještě dotaz k přepravě modelu a demontáži křídel.
Zatím jsem letadlo kompletoval pouze v klidu domova. Protáhnout kabely od serv křidélek však vždy zabralo nějaký čas.
Máte nějaký fígl na připojení křídel a kabelů?
Kam "schováváte" dráty od křidélek, aby v trupu nebyly volně v prostoru mezi servy pro výškovku a směrovku?

Re: Beta 1400 - další souhrn a další diskuze

úte 02.08.2016 16:25

Já jsem pro lepší sundání/nandání křídel použil prodloužení kabelu - tedy kablík z přijímače až k otvorům pro křídla (zalepit sekunďákem), a kabely od křidélek jsem v servu zkrátil a přepájel na délku křídla, kde se zapojí do prodloužení. Stejně to má v podstatě Alpha 1500, tam jsem se inspiroval a na poli je to super!
Jinak kablíky kolem serv výškovky a směrovky neřeším - rozumím, když jsem lítal poprvé taky jsem řešil spoustu věcí nad kterými se teď ani nepozastavím...

Re: Beta 1400 - další souhrn a další diskuze

čtv 04.08.2016 8:19

Včera jsem poprvé vyzkoušel Betu venku.
Sám, bez zkušeností, bez pomoci zkušeného modeláře, ale s odhodláním :) Naštěstí to pro Betu neskončilo tragicky.
První testovací hod z ruky bez motoru skončil nekompromisním zapíchnutím čumáku do země. Vyváženo jsem měl na 62mm. Odebral jsem cca 15g zátěže (celkově bylo dovažovací závaží cca 40g). Při hodu bez motoru má stejně tendenci jít po čumáku do země.
První vylítanou baterku naštěstí přežila beta pouze s drobnými šrámy. Na zemi jsem sice několikrát skončil, ale většinou to nebylo extrémně tvrdé zapíchnutí.
Co ale budu muset vyřešit je uchycení křídel. 2x byl dopad na zem v náklonu a pokaždé došlo k vytržení překližkových podložek/průchodek z obou křídel. Zatím to šlo ještě zalepit v pohodě, ale asi by nebylo od věci alespoň do začátku vyřešit spojení křídel nějakým méně pevným způsobem než origo šroubem.

Jakým způsobem jste řešili spojení křídel a co má jaké výhody a nevýhody? Uvažuji o gumičce, ale tam zatím nevím jak vyřešit nějaké kolíčky na křídlech. Nebo suchý zip.

Re: Beta 1400 - další souhrn a další diskuze

čtv 04.08.2016 20:31

Ono to chce přistávat na spodek trupu, a ne na křídla, pak se nebudou vytahovat.Moje beta měla 3 havárie, na čumák, docela dost poškozený, ale křídla vždy vydržela, nic se nevytrhlo. To nemohly být normální přistání, když se vytrhnou šrouby a překližka.

Re: Beta 1400 - další souhrn a další diskuze

čtv 04.08.2016 21:57

Ahoj, tak se musím pochlubit - na chalupě jsem si chtěl udělat video seshora, ať taky vidím, jak to tam vypadá :-) Použil jsem Beta a kameru Sony HDR-AS15. Video se mi líbí, tak se jukněte.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Re: Beta 1400 - další souhrn a další diskuze

pát 05.08.2016 7:00

jirakus píše:Ono to chce přistávat na spodek trupu, a ne na křídla, pak se nebudou vytahovat.Moje beta měla 3 havárie, na čumák, docela dost poškozený, ale křídla vždy vydržela, nic se nevytrhlo. To nemohly být normální přistání, když se vytrhnou šrouby a překližka.


Však píše, že to bylo po dopadu, ne po přistání. Taky jsem měl s Betou tyhle problémy - první rok když jsem se učil lítat. Nakonec jsem to vyřešil takto: Betu jsem přepravoval vcelku a křídla jsem neměl přišroubovaná, ale "přilepená" silikonovým tmelem. Mělo to tu výhodu, že za letu to drželo a při havárii vždy nejdříve povolil ten tmel, takže se to obešlo beze škody.
Odeslat odpověď