Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 329 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: pát 20.01.2017 2:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.6.2013
Příspěvky: 881
Bydliště: MidWest of Ireland
Prosim Vas , jaky motor pro Bixlera pouzivate?
Jaky motor byste doporuceli koupit. Chtel bych, aby to byl silnejsi motor oproti originalu. [z duvodu vetsi vahy letadla]. Beterie 3S.
Pripadne, jestli byste mohli dat link i treba kde ho koupit. Dekuji moc.

Prochazel jsem motory cely vecer a jsem uz z toho zblbnuty.
Rad bych aby to byl prumer 28 a tak 1700 az 2000kv. [ ale rad si necham poradit - vychazim z toho, ze original byl 1400kv]

Jeste se hned zeptam - daji se pouzit pro letadlo ty placate motory z multikopteru?

_________________
Taranis B; F450 s APM 2.5; Bixler 2


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: pát 20.01.2017 21:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.6.2012
Příspěvky: 1658
Bydliště: Chrudim
Tento pak bixler nemá problém stoupat kolmo https://hobbyking.com/en_us/d2826-6-220 ... motor.html

Odesláno z mého E5823 a podpis odstraním

_________________
Open9x, Ultimate lrs, I like open system :-) on copters.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: pát 20.01.2017 21:47 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.6.2013
Příspěvky: 881
Bydliště: MidWest of Ireland
Jamesi, co myslis tim "pakem". Myslis ten motor s 40A esc a ?? vrtulka..?

_________________
Taranis B; F450 s APM 2.5; Bixler 2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: sob 21.01.2017 15:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.6.2012
Příspěvky: 1658
Bydliště: Chrudim
"Pak" tam hodila T9 ani jsem si toho nevšiml. 40esc bude v pohodě. Já tam mám 20 ale je to na hraně. Vrtule 6x4 mohla by být 7x4 ale mám obavy právě o to svoje esc. I tak je výkonu dost.

Odesláno z mého E5823 a podpis odstraním

_________________
Open9x, Ultimate lrs, I like open system :-) on copters.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: stř 20.09.2017 17:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.6.2013
Příspěvky: 881
Bydliště: MidWest of Ireland
Prosim Vas upravuji Bix3 . Mam svuj kutilsky drzak motoru uspesne provereny na Bixlerovi2. Moje otazka zni, jestli nebude problem s posunutim motoru a vrtule dozadu. Viz obrazky. Osa motoru zustava stejna, jen je to cele prodlouzeno dozadu v ose puvodniho motoru... Pripadne co bych mel od teto modifikace ocekavat. [ krome presunuti teziste samozrejmne] diky....


Přílohy:
Bix3 orig.jpg
Bix3 orig.jpg [ 53.31 KiB | Zobrazeno 443 krát ]
Bix3 mod.jpg
Bix3 mod.jpg [ 53.51 KiB | Zobrazeno 443 krát ]

_________________
Taranis B; F450 s APM 2.5; Bixler 2
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: stř 20.09.2017 20:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.11.2008
Příspěvky: 2368
Bydliště: Někde na okraji Mléčné dráhy, kousíček za Alfa Centauri. A tam někde je Lounsko
Já myslím, že to bude chtít ještě upravit úhel - osu motoru směrem dolů, ale nejsem si jist. Takhle jsi vlastně prodloužil páku.

_________________
Co neubrzdíš neukecáš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Výběr motoru
PříspěvekNapsal: čtv 26.10.2017 22:51 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.9.2017
Příspěvky: 24
Bydliště: Psáry
Ahoj,
pořídil jsem si EPO model https://hobbyking.com/en_us/h-king-bixler-2-epo-1500mm-pnp.html. Je vybaven údajně motorem 2620 1300KV, hřídelka 2.5 mm a vrtulí 7x5. Už když jsem to vybalil jsem byl značně rozpačitý, motůrek byl dost malý ale především vodiče od motoru jsou odhadem nějaké 0,8 mm2, což je přímo směšné. Po cca 30 s chodu vodiče hřály tak, že jsem na nich neudržel ruku a motor rovněž. Chtěl bych požádat zkušenější, jestli by mě nedoporučili vhodnější motor, případně i regulátor k letadlu a vrtuli. Byl bych rád aby byl motor mechanicky kompatibilní. Držák motoru je vlepen do polystyrénu a asi bych ho nedokázal bez poškození vyměnit

_________________
Jirka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr motoru
PříspěvekNapsal: čtv 26.10.2017 23:11 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 436
Bydliště: Praha 10
Obrázky: 9
Bylo to 30s letu ve vzduchu nebo 30s doma v pokoji na plný plyn?
I ty nejlepší motory mají max. účinnost okolo 80%. To znamená že 20% se přemění na teplo. U stojícího modelu je zátěž od vrtule ještě vyšší a naopak chlazení je v podstatě nulové.
Motor bych měnil až po vyzkoušení ve vzduchu a spíš kvůli nedostatečnému výkonu než kvůli teplotě.
1mm2 průřezu vodiče je doporučený pro 17A (podle prvního odkazu, který mi vyběhl).
http://ok1ike.c-a-v.com/soubory/prurez_vodice.htm
Model je vybaven 20A ESC. Motor je řízený 3 vodičovým PWM (nebo co to vlastně je) (~ koeficient 2/3 :?: ). Mě to přijde v pohodě.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr motoru
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 0:17 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.9.2017
Příspěvky: 24
Bydliště: Psáry
Bylo to doma v pokoji na plný plyn. Do vzduchu jsem se s těmi směšnými drátky ani neodvážil. Motor je řízený 20A regulátorem, předpokládám, že tam rozfázovaně spíná napětí baterky postupně do jednotlivých fází. Takže, těch cca 20 A by mohl být i trvalý odběr.

_________________
Jirka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr motoru
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 5:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.4.2014
Příspěvky: 893
Bydliště: ostrava-svinov
Vem to éro do ven k nebi, a potom uvidíš co a jak.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr motoru
PříspěvekNapsal: sob 28.10.2017 20:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 436
Bydliště: Praha 10
Obrázky: 9
jirka525 píše:
Bylo to doma v pokoji na plný plyn. Do vzduchu jsem se s těmi směšnými drátky ani neodvážil. Motor je řízený 20A regulátorem, předpokládám, že tam rozfázovaně spíná napětí baterky postupně do jednotlivých fází. Takže, těch cca 20 A by mohl být i trvalý odběr.

Obvykle se používá ESC s nějakou rezervou. Takže typuji, že maximální trvalý odběr motoru je třeba 17A.
Napětí se postupně přepíná na jednotlivých fázích. Ale celkem logicky nikdy nejde plný proud všemi vodiči najednou. Motorem musí prolézt (tam i zpět) těch 17A. A jsou 3 vodiče, které to mají na starosti. To znamená, že při plném plynu je "trvalý" (resp. průměrný) proud jedním vodičem 2/3 * 17A = 11.33A. A to nepředstavuje pro "směšný" (obvykle měděný) drátek sebemenší problém.
Spíše se bude hřát motor. Ale za letu je dobře chlazen a málokdy je žhaven pořád na plný plyn.
A jak jsem psal už předtím, vrtule staticky doma má větší odběr než ve vzduchu.
Vůbec bych se toho nebál.

Příklad motoru se "směšnými drátky" s odběrem 78A:
https://hobbyking.com/en_us/mercury-aluminum-alloy-74mm-edf-unit-4s-3000kv-ccw.html

PS: Když máš obavy z tenkých drátků, prohlížel sis někdy vinutí modelářských elektromotorů? Tam je úplně jiný průměr, úplně jiná délka a mnohem menší chladící plocha:
https://hobbyking.com/en_us/4010-580kv-turnigy-multistar-22-pole-brushless-multi-rotor-motor-with-extra-long-leads.html


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: sob 28.10.2017 22:16 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.9.2017
Příspěvky: 24
Bydliště: Psáry
Mnohokrát děkuji za rady. Jsem asi postižený svojí profesí. Dělám průmyslovou automatizaci a kdybych dodal zařízení, kde takhle topí přívodní vodiče, tak by mě asi zákazník s velkou holí vyhnal z fabriky. Až přejde vichřice, tak to vyzkouším na nějaké louce. Jsem celkem rád, že zatím nemusím měnit motor. Zaprvé jsem ho v tomto rozměru nenašel a za druhé, je to tam všechno tak malé, že i kdybych vodiče uštípal a naletoval tam cca nějaké 4 mm2, tak to neprojde přes držák motoru.
No já se domnívám, že u motorů jsou ty poměry jiné. Rotor motoru vhání na vinutí vzduch a dobře jej chladí a ty smaltované dráty jsou stavěny na vyšší provozní teplotu. U přívodních vodičů bude asi chlazení minimální. A to nemluvím o konektorech. ty by mohly samotné dost topit a pokud se k tomu přidá ještě teplo z vodičů, tak to ten letovaný spoj nemusí vydržet.
Zajímala by mě ještě jedna otázka. Výrobce dodává CW vrtuli, která je upnutá kleštinou a dotahuje se kuželem. Při startu motoru ji ten ráz povoluje. Neměl bych raději sehnat CCW vrtuli a otočit směr otáčení aby se kleština dotahovala?

_________________
Jirka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 29.10.2017 11:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 436
Bydliště: Praha 10
Obrázky: 9
S tlačnou vrtulí mám zkušenost jen z tátovy Bety 1400 od Pelikána. Systém upevnění je tam stejný. Pravděpodobně má stejnou orientaci jako v bixlerovi. Utažená je asi na fest (ale aby se nic nestrhlo).
Vrtule nám nikdy nespadla.
Předpokládám, že když to při příchodu na letiště vždy zkontroluješ a dotáhneš, tak nic nepokazíš.
Ale kdyby to byl nějaký problém u tak masově používaného modelu, určitě by už to opravili. Zvlášť u Bixlera 2.
Přeju hodně štěstí s létáním.
PS: U těch drátků si myslím, že netopí ani tak oni samy. Ale spíš jsou vytápěné tím motorem.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 12.11.2017 16:32 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.9.2017
Příspěvky: 24
Bydliště: Psáry
Ahoj, tak se mě povedlo vyletět s oběma vrtulema. S pravotočivou i levotočivou. Když mám být upřímný, tak jsem nezaznamenal žádný rozdíl. Pravdou ale také je, že s pravotočivou mě vypadnul šroubek, který držel motor, tak jsem raději po minutě přistál abych to neměl rozebrané na náhradní díly. Dneska s levotočivou to zase dost foukalo, tak jsem veškerou energii věnoval tomu abych dostal éro bez karambolu na zem, takže vrtuli jsem ani nezkoumal. Pro mě z toho plyne závěr, že je to jedno.

_________________
Jirka


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 329 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: darth.hokro a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz