Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 04.10.2015 20:44 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 24.2.2013
Příspěvky: 149
Bydliště: Brno Slatina
HM,taky mě to napadlo,díky.Zkrátka z hlediska funkčnosti plováků toho mám vícero špatně.
Prostě jsem neměl žádnou předlohu a bral si vzor z fotek a videí,zaměřil se na uchycení,pevnost,celkovou váhu,těžiště zatížení plováků a rezervu nosnosti,těžiště hmotnostní,to vše si myslím že se podařilo,ale zbytek jsem měl za to že to půjde taky ,ale omyl.!
Zkrátka si musím projít i tyto položky, je to velká zkušenost.
Ted se k tomu nemohu dostat :? ,pracuji na dalším éru do haly :wink: ,snad nebudu testovat po úpravách plováky ve sněhu.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 18.10.2015 14:24 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27.9.2013
Příspěvky: 81
Bydliště: Zlínsko
Úprava uložení motoru

Koupil jsem Bixlera 2 jako levnější variantu Bety 1400 a taky trošku ze zvědavosti.
Původní osazení vrtulí 7x5 ve spojení s motorem 2826/2200kV se mi jevilo jako přemotorování, projevující se rychlostí letu, ale s mizernou stoupavostí.
Byl jsem také zklamaný z chodání modelu po prudkém přidání plynu, které by mělo sloužit k záchraně z kritických situací, zvláště nízko nad zemí. Pokud u Bixlera 2 při letu pár metrů nad zemí přidáte plyn na maximum, přibijete jej k zemi. Proti Betě to pro mne byl veliký krok zpět.
Na první pohled je přičinou nepatřičného chování sklon osy motoru, která se skloněná tak, že vektor tahu nepůsobí v ose modelu nebo rovnoběžně s ní, ale má významnou svislou složku, která tlačí špičku modelu při letu dolů.
To se projevuje tím, že model vyžaduje i při přímém letu mírně přetaženou výškovku a také tím, že model špatně, s opožděnu reakcí stoupá, protože se potřebuje nejdřív rozběhnout, získat větší vztlak na křídle, aby překonal dolů jej tlačící vektor tahu vrtule a pak teprve stoupá.
Nainstaloval jsem na model vrtuli používanou u Bety - 6 x 4 a pak model ještě zlenivěl.
Rozhodl jsem se k úpravě uložení motoru, které je zobrazeno na přiložených fotografiích.
Abych zmenšil úhel osy motoru vůči ose letadly, vyřízl jsem pod motorem klínek vysoký 15 mm
a konzoli motoru znovu přilepil Purexem. Vrtule 6 x 4 se teď pohybuje cca 5 mm nad trupem a sklon osy motoru vůči ose letadla je jen pár stupňů.
Model po úpravě reaguje na přidání plynu ihned stoupáním a získal většinu vlastností Bety, na které jsem byl zvyklý.
Doporučuji úpravu všem, kdo se nechtějí smířit s nepřirozeným chováním modelu v dodáveném provedení, které je velmi nepříjemné i při startu, kdy plný plyn vede po odhozu k propadnutí modelu a nárazu na zem. Bixler 2 je proto nutno odhazovat při chodu motoru zhruba na půl plynu a plyn pomalu přidávat, jak model získává rychlost.


Přílohy:
Bixler2-1.jpg
Bixler2-1.jpg
[ 25.11 KiB | Zobrazeno 2400 krát ]

Bixler2-2.jpg
Bixler2-2.jpg
[ 25.4 KiB | Zobrazeno 2400 krát ]

Bixler2-3.jpg
Bixler2-3.jpg
[ 53.38 KiB | Zobrazeno 2400 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 18.10.2015 21:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.6.2013
Příspěvky: 950
Bydliště: MidWest of Ireland
Hmmm, to je zvlastni. Ja bych tipoval, ze to bude presne naopak. :D :D
Teda myslel jsem si, ze ten sklon je proto, aby osa motoru prochazela tezistem.
Tak jak jsi to upravil, by to melo prave tlacit cumak dolu... [jakoby po kruznici].
Ja teda s nejakym tlacenim dolu problem nemam. Pouzil jsem pak jeste hlinikovy drzak motoru, ktery umoznuje pouziti vetsi vrtule. Tento drzak je jeste vic zahnuty, aby byl zachovan sklon do osy teziste. Funguje to bez problemu. No, ale hlavne, ze nam to vsem lita, no ne? :lol:


Přílohy:
Bixler 2 motor mount.jpg
Bixler 2 motor mount.jpg
[ 77.54 KiB | Zobrazeno 2363 krát ]


_________________
Taranis B; F450 s APM 2.5; Bixler 2
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 11:41 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27.9.2013
Příspěvky: 81
Bydliště: Zlínsko
Je to marné, fyziku neobalamutíš.
Podobně jako ty uvažoval asi i autor Bixleru 2.
Ve skutečnosti je to ale trošku složitější.
Nasměrováním vektoru tahu na COG zajistíš, že pohon bude tlačit při přidání plynu model k zemi, aniž by se stáčel špicí dolů nebo nahoru, což by platilo v případě, že by vektor neprocházel COG. Ale tak jak je u Bixleru 2 pohon udělaný, není správné. Cílem pohonu je obvykle zajistit stoupání modelu, což pohon Bixleru 2 prostě v některých situacích neplní.
Kdybys měl šanci vyzkoušet si letové vlastnosti Bety a Bixleru,
neváhej, ledacos ti to objasní.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 15:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.6.2013
Příspěvky: 950
Bydliště: MidWest of Ireland
No, ja se nehadam. Jak by to teda melo byt spravne? U meho Bixika2 original to smerovalo presne do COG, a spicku mi to netlacilo ani nahoru, ani dolu. Tak proto mi to pripadalo spravne. Mozna je otazka, kde ma kdo COG. Ja jako zacatecnik jsem se drzel udaje z navodu. Pak , kdyz jsem pouzil mirne tezsi baterie, tak jsem to jen malinko dotrimoval vyskovkou a bylo to taky ok. Ale zajimalo by mne jak by to melo byt spravne, protoze chystam nejake upravy a prestavby... Kam by to teda melo smerovat? Podle logiky, kdyz to bude smerovat pred COG, tak to bude tlacit spicku dolu. To bych videl jako vetsi problem, nez kdyz to pri prudkem pridani tlaci malinko dolu, ale ne spickou, tak jak pises.

_________________
Taranis B; F450 s APM 2.5; Bixler 2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 16:50 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27.9.2013
Příspěvky: 81
Bydliště: Zlínsko
Co k tomu říci?
U Bety a všech běžných modelů letadel když přidáš plyn, tak letí rychleji a také začnou stoupat (nemluvím o akrobatech). Po mé úpravě se tak chová i Bixler. Prostě normální letadlo se po přidání plynu nepropadá.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 17:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 10.2.2014
Příspěvky: 327
Bydliště: Černošice/Praha
Já mám neupraveného Bixlera 2 a po přidání plynu mi taky stoupá... Co jsem koukal na fotky Bety, tak se mi zdálo, že to má pod podobným úhlem Bixler, ne?

_________________
TDF, TDR, Logo 600SX, Oxy 4 Max @ 3Digi, VBar Neo, Spirit, Grapuner mz-32, mx-20


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: úte 20.10.2015 21:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.6.2012
Příspěvky: 1614
Bydliště: Chrudim
Poměrně zajímavý a jednoduchý Mod Bix2 na dvoumotorák. Začínám o tom uvažovat.

http://www.thingiverse.com/thing:469613/#comments

_________________
Open9x, Ultimate lrs, I like open system :-) on copters.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: sob 31.10.2015 20:41 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 24.2.2013
Příspěvky: 149
Bydliště: Brno Slatina
Já jsem svými úpravami gongoly motoru a použitím vyrobeného držáku zmenšil vyosení motoru ,protože se mi už na pohled při stavbě zdál příliš velký. Zmenšený úhel je znát na předchozích fotkách. Musím říct že jsem i s tímto krokem velmi spokojen,ale aspon co jsem vypozoroval já ,má na to zda motor tlačí éro k zemi či začíná stoupat má velký vliv použitý profil a provední křídla. Pokud letím v malé rychlosti a je téměř bezvětří musím být s plynem velmi opatrný a musím počkat než naberu nějakou rychlost a zároven výškovkou přitáhnout,jinak motor tlačí mírně éro k zemi.Jakmile naberu rychlost,křídlo začíná generovat dostatečný vztlak a začíná éro tlačit nahoru i při výškovce v neutrální poloze.Pokud mám už velkou rychlost a výšku,tak nemusím vůbec šahat na výškovku a pod plným plynem mě velmi silně stoupá.To samé chování mám i při velmi strmém klesání ve velké rychlosti,má snahu stále díky generovanému vztlaku se vzpínat,proto jej musím držet i ve vodorovném letu s potlačenou výškovkou,než dostatečně klesne rychlost a pak letí hezky poslušně v dané letové hladině.Zkrátka po něm chci víc než na co byl zkonstruován a za to jsem rád ,že jej dokážu dostat dál než jsem kolikrát sám doufal. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 01.11.2015 10:48 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27.9.2013
Příspěvky: 81
Bydliště: Zlínsko
Nakonec však musím uznat, že letové vlastnosti Bety 1400 jsou mnohem vyrovnanější a dávám jí 9 bodů, zatím co Bixlerovi 2 jen 6.
Takže uznávám, že těch pár koupí Bixlera 2 ušetřených stovek se nevyplatilo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 01.11.2015 11:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.6.2013
Příspěvky: 950
Bydliště: MidWest of Ireland
Ja Betu nemel, takze porovnat nemuzu. Na Bixlera 2 jsem pohlizel od zacatku, jako na "prvni" letadlo. Pozdeji jsem si s nim hral a hraju doted. Dal jsem podvozek. A mam jeste nekolik ruznych planu vc.FPV, mozna plovaka a kdovi, co mne jeste napadne. Na experimenty tohoto typu mi prijde idealni. Urcite nelituju, ze jsem do nej sel.
Je ale pravda, ze jsem do nej sel puvodne hodne z duvodu dostupnosti. [neziju v Cesku].
Letove vlastnosti pro uplneho zacatecnika urcite neoznacim za sklamani.
Mozna je Beta jeste lepsi, ale Bixler urcite splni ucel beze zbytku.

_________________
Taranis B; F450 s APM 2.5; Bixler 2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 01.11.2015 17:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.6.2012
Příspěvky: 1614
Bydliště: Chrudim
No vidíš Jirko, mám bixlera 2 a měl jsem i betu. A řekl bych že bixler 2 létá rozhodně lépe, ale je to asi spíše věc pohledu. Je pravda, že první co bylo jsem zpevnil ovládací plochy uhlíkovím páskem, jinak to nešlo moc ovládat ve vyžších rychlostech, teď už v pohodě. Mám ho taky mírně přemotorovaného stejný motor jako ty 2200kv ale vrtuly si nevzpomenu není to ta setovka ale dával jsem tam nějaké apcko s malinko jiným stoupánim. S tím plynem bych asi souhlasil beta ragovala lépe, narozdíl od bixlera musela mít pořád nějakou rychlost jinak nebylo těžké ji dostat na pádovku a do vývrtky. Tohle se mne s bixem zatím nepodařilo s tí se opravdu dá letět jak rychle tak naprosto krokem. Je tam taky uplně jiný profil než má beta. Jinak to není špatný fpv stroj. :-)

_________________
Open9x, Ultimate lrs, I like open system :-) on copters.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: sob 02.01.2016 14:09 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 24.2.2013
Příspěvky: 149
Bydliště: Brno Slatina
Při čištění telefonu jsem narazil na obrázky mého anemometru kdy jsem loni zkoušel jak aplikace funguje(spokojenost)a taky kam až mohu se svým Bixlerem zajít.
Tuto sílu větru zvládal jěště spolehlivě :) ,raději jsem zapnul mix řízení křidélek s klapkami-používám jej při akrobatickém režimu létání.


Přílohy:
8,7 m_s.png
8,7 m_s.png
[ 66.7 KiB | Zobrazeno 1952 krát ]



Naposledy upravil majlen dne sob 02.01.2016 14:25, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: sob 02.01.2016 14:22 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 24.2.2013
Příspěvky: 149
Bydliště: Brno Slatina
Ale při tomto fujáku to už bylo na hraně 8O ,hlavně když se přihnal nějaký velký turbulentní poryv a najednou mi začalo éro dělat kotrmelce ve vzduchu a já už jen mírnil jeho krkolomný pád na zem.Po dopadu udělal opravdu ukázkovou hvězdu a já ani nedýchal a sledoval co z něho začne odletovat.Jediné co vyletěla kabinka a vše bylo po kupě,dokonce i VOP a SOP, konce hlavních křídel také :!: .Byl jsem překvapen,že to nakonec odnesly jen utržené úchyty hlavních křídel co jimi prochází šrouby -rychle slepeno.A jinak max pokrčené konce hlav.křídel,SOP,VOP a čumáku.Všechny výztuhy uhlíku opravdu zafungovaly.Tak jsem poznal hranici kam až mohu zajít.


Přílohy:
13 m_s.png
13 m_s.png
[ 68.36 KiB | Zobrazeno 1945 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: sob 02.01.2016 15:11 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 24.2.2013
Příspěvky: 149
Bydliště: Brno Slatina
Novoroční polétání dopadlo dobře :) ,podmínky parádní-bezvětří,-1C,viditelnost velmi dobrá. Po více jak 2.měs.pauze vše na éru fungovalo.Serva reagovala citelně pomaleji jak byla ztuhlá chladem.Musel jsem vše dotrimovat,žádná řídící plocha nebyla v neutrálu.Opět se mi potvrdilo jak bublinky pracují s měnící se teplotou.Zadělal jsem větrací nozdry kousky EPP a vybaven termoskou šel na to.Vyzkoušel jsem si vzlet i přistání ze země,i tento malý poprašek na to bohatě stačil :) .
Účast byla solidní a nikdo nezačal Nový rok havárií.
Tímto všem ostatním přeji úspěšný (nejen modelářský) rok 2016


Přílohy:
1.jpg
1.jpg
[ 150.65 KiB | Zobrazeno 1925 krát ]

2.jpg
2.jpg
[ 93.96 KiB | Zobrazeno 1925 krát ]

4.jpg
4.jpg
[ 98.33 KiB | Zobrazeno 1925 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz