Většinou je (nebo bývalo) viníkem vlhko.
I Kanagom mi jako klukovi navečer při opravě křídla (večerní vlhkost) zbělal, což mě tehdy vyvedlo z klidu
A občas i nitrolak při lakování potahu, nedávno historika. Dříve pomáhalo přetření čistým ředidlem, jenže....
Kdysi to zmizelo, před pár lety mi po "vyzkoušeném" přetření bělavého fleku zbělal daleko větší flek
Na vině jsou různé (bio, eko....)složky v ředidle a záleží i na výrobci.
Čím větší vlhkost, tím hůř, ale občas (zřejmě nízká vlhkost) se podaří čirý lak i s těmito ekosr...laky.
Některý vžrobce dokonce uvádí šarži, která je určena pro čiré laky, v barvě to vidět většinou není.
A dělá mi to i lihem naředěná Agama, co to kdysi nedělala....
Probíralo se to např. i na stránkách
www.minimakety.cz, tři-čtyři roky zpět.